SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 4:44

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 15. - 8:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!
Régebben olvastam olyan hajókról a fórumban, emelyeknek hasonló volt a meg hajtása, mint a jetskinek.
Legalábbis valamilyen csatorna meg oldás volt alul.
Meg tudnátok pontosan mondani, hogy melyik lehetet ez a topik.
Néztem már, de mivel nem jut eszembe a neve ezért nem találom.
Üdv:
Henrik


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 15. - 10:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
t. Henrik!

Amire te gondolsz az a vízsugárhajtómű!

Szerintem ezt még nem tárgyaltuk ki alaposan, pedig megérne egy misét. Mint oly sok másban Beledi Dezső ebben is nagyot alkotott, és szerencsére megvannak a korabeli cikkek a témában.

Igazából ez egy szárnylapátos szivattyú, amit hajó propulziónak építettek be. Magyarországon azért nem terjedt el, mert volt a hajótervezők között egy olyan nézet, hogy alacsony a hatásfoka, túl bonyolult stb.. stb... ezért nem volt ajánlott meghajtási mód. Pontosan Beledi dezső mutatott rá, hogy ez nem igaz, és vannak olyan felhasználási területek, ahol a vízsugárhajtásnak komoly előnyei vannak.

Ilyet modellméretben lehet építeni, de venni is. Az építés némileg komolyabb felkészültséget igényel mint egy normál tönkcsöves meghajtásé, de azért nem lehetetlen feladat.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 15. - 12:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
t. Henrik!

Amire te gondolsz az a vízsugárhajtómű!

Szerintem ezt még nem tárgyaltuk ki alaposan, pedig megérne egy misét. Mint oly sok másban Beledi Dezső ebben is nagyot alkotott, és szerencsére megvannak a korabeli cikkek a témában.

Igazából ez egy szárnylapátos szivattyú, amit hajó propulziónak építettek be. Magyarországon azért nem terjedt el, mert volt a hajótervezők között egy olyan nézet, hogy alacsony a hatásfoka, túl bonyolult stb.. stb... ezért nem volt ajánlott meghajtási mód. Pontosan Beledi dezső mutatott rá, hogy ez nem igaz, és vannak olyan felhasználási területek, ahol a vízsugárhajtásnak komoly előnyei vannak.

Ilyet modellméretben lehet építeni, de venni is. Az építés némileg komolyabb felkészültséget igényel mint egy normál tönkcsöves meghajtásé, de azért nem lehetetlen feladat.



Szia Sry!

Köszi a választ, de ezt ismerem. Legalábbis a vízsúgarashajtóművet.
Közben meg találtam, amit kerestem.
Konkrétan a HALNY1 építésében olvastam annó és azért írtam ,hogy csak hasonló a megoldás.
Üdv:
Henrik


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 aug. 15. - 16:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ja hogy te arra gondolsz amikor a hajócsavar egy félcső szerű alagútban van a hajótest alatt ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 19 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség