SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 16. - 8:17

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Robbe San Remo Újjászületés
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 01. - 23:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nemrégiben internetes aukción vettem egy Robbe San Remo nevű
motoros yacht-ot. A ketyere szépen meg is érkezett és igaz koszos, meg
kopottas volt, de azért kapásból látszott, hogy ez nagyon szép hajó.

Gondoltam egy kis takarítás, egy kis csinosítás és már mehet is a
vízre. Na ez volt a terv......és mint tudjuk a terv azon dolgok összessége,
amik nem akkor, nem úgy, és nem ott fognak megtörténni, mint, ahogy
azt szeretnénk.... :? :? :? :?

Persze egy kis fedélzet sikamikálásnak nem is nyitottam volna új
topicot. De minden másként alakult, alakul.......

Először is kinyitottam a dobozt:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1719771

A hajó méreteit illetően, ez egy nagy irodai lézernyomtató doboza :!: :!:
Aztán jött a gyönyörködés, nézegetés:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1719770

Gondoltam beszerzek mindent a takarításhoz, kicsi renováláshoz, és
egy-két nap alatt meg is vagyok vele. Feltettem a polcra hajók
társaságába, ne érezze magát egyedül.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1719769

Eltelt jópár nap és egyre inkább szemetszúrt, hogy mennyire meg van
sárgulva a fedélzete, főleg, amikor a friss festésű Walrus mellett volt,
akkor volt ez nagyon feltűnő.
Aztán tegnap vettem egy flakon SIDOL-t, hogy nekiállok kitakarítani a
réz alkatrészeit, ne legyenek olyan oxidálódottak.
Ennek neki is álltam ma, ha már ilyen rossz idő van és....... és most,
hogy alaposan átnéztem elszomorodtam. Ez egy teljesen rosszul
összerakott, borzasztó állapotban lévő valami. Aki összerakta rossz
ragasztót (legfőképpen szilikongumit :shock: :shock: :? :? ) és rossz
technológiát használt. Nincs mit tenni szét kellett szerelni az egészet,
mindent lebontani "lemezig" és elölről kezdeni az építését.

Így ma nullára lebontottam, és elkezdtem lecsiszolni, a festések
borzasztóak, ragyásak, ecsettel odakenve maszkolás nélkül, így anyagig
kell csiszolni mindent. Lesz meló bőven........ és erről fog szólni ez a
topic....egy rosszul és szakszerűtlenül osszegányolt hajó újjászületéséről.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 02. - 21:52 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
üdv. Mindenkinek!

Folytatódik a renova....

Most jön a teljesen blőd reklámokban gyakran látható Ilyen volt / Ilyen
lett, típusú fotópár:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1722286
Ez az az állapot, amikor lebontottam mindent, kiszereltem mindent, és elkezdtem csiszolni a hajótestet.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1722284
Pár óra csiszolás, többszöri mosás után ráfújtam egy réteg fehér acryl
lakkot a fedélzetre. 24 óra száradás után újjabb csiszolás, mosás, majd
újjabb réteg lakk. Egyből csinosabb mint volt. Sajna ez még csak a
fedélzet....

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 02. - 22:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Amíg szárad a fényezés essünk neki a fa elemeknek. Először ki akartam
hajítani az egészet, de aztán alaposabb vizsgálattal megállapítottam, hogy
az alkatrészek Teak fából vannak, ami önmagában hatalmas érték így
a sokkal nehezebb felújjítás mellett döntöttem, a cserével szemben.

A szétszedés nem volt túl nehéz, mert az előző tulaj ezeket az elemeket
is szilikongumival ragasztotta össze :?
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1722613

Ezt a strand-trepnit simán kettéhajtottam kézzel, és szétnyílt a
ragasztások mentén. Ha ez most ennyitől szétment, akkor mi lett volna
ha teljes gázon vágtat a hajó, jullámos vízen és akkora ütések érik,
mintha valaki kalapáccsal kezelgetné?
Na mindegy, egyenként lebontottam a kis léceket, letakarítottam a
ragasztót, felsziszoltam őket és aztán újra összeraktam.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1722282

A ragasztó száradása után formára csiszoltam ezeket az alkatrészeket,
mert mondanom sem kell, hogy csálék, ferdék voltak. Aztán egy alapos
síkbacsiszolás és kész is (mennyivel könnyebb ezt leírni, mint
megcsinálni :D )
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1722285

A kész fa elemeket aztán lekentem két réteg vékony nitrolakkal. Aki
ismeri a fafajtákat az most joggal kérdezheti, hogy minek? A Teak
pont azért kedvelt fája a hajóépítőknek mert kezelés nélkül is tartósan
víz- és időjárás-álló. Ez igaz is, viszont a csiszolt fa színeit, és erezetének
mintázatát nagyon szépen kiemeli egy kis lakk, amit aztán finom
csiszolóvászonnal bemattítok, így nem látszik, hogy lakkozott, csak a
szép fa. (érdemes összehasonlítani az alant lévő kép lakkozott
fáját, a fennt lévő lakkozatlannal)
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1722281

Végül a hajótest alsó részét kimaszkoltam és lefújtam a vízvonal
feletti részt egy réteg acryl lakkal. Most ez szárad majd 24 órát :roll:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1722582

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 03. - 19:48 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ma kicsit lasabban mentek a dolgok, mert meló is volt, meg aztán végre
szép idő volt, így délután elmentünk hajózni, mocsárjárni stb.... egy
kicsit.

Először is újracsiszoltam a tegnap festett részt és ismételten lefújtam.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1729340

Aztán megint jött a szokott problémám, túlkombinálom a dolgokat.
Először csak az volt a terv, hogy lecsiszolom és lefényezem a hajótest
nyílt vezetőállását és már jók is vagyunk a szeren. Aztán addig
nézegettem a kormányállást, hogy rájöttem ez így nem lesz jó.
Egy tengeri luxusyacht kormányállása a hab a tortán, annak olyannak
kell lennie,, hogy míg a hajótest az erőt, a dinamikát sugározza a
kormányállás viszont a gazdagságot, a luxust kell képviselje. Na most
egy fehérre festett kormányállás egy kormánnyal nem igazán egy
luxuskörnyezet.

Így első lépésben a kormányállás alja fa padlózatot fog kapni:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1729338

Ez itt 3x2 mm-es balsa lécecskékből a Sziszifusz nevezetű munka,
padlózatot gyártani egy meglévő többszörösen görgült formába.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1729337

El is készült (néhány óra, rengeteg csiszolás, igazítás, próba stb...
után.) Most jön a színezés, mert azért ez a világos balsa szín nem az
igazi. A hajótest már meglévő Teak anyagú részihez színeztem a fát.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1729339

Így lesz a balsából teak :D a színezés hagyományos szeszes fapáccal
ment, alapesetben cseresznye színű némi Tölgy színnel sötétítve, hogy
egy tónuson legyen a meglévő alkatrészekkel. Most már a helyére
illesztve egészen jól néz ki a kormány-állás, pedig ez csak az első eleme
az enteriőr rendbetételének.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1729336

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 04. - 21:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

További unalmas események a felújjítás során.
A padlózat lécezése folytatódott.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1736354

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1736351

Ez a kis lépcső a kormáynfülke hátsó és első része között igencsak
kihúzta nálam a gyufát. Kegyetlen meló megcsinálni a függőleges
burkolást, és nem is mutat semmit :? :? :? :? Jó sok melóval
sikerült egy tökéletesen lényegtelen alkatrészt előállítani.

De ha eddig azt hittem, hogy unalmas és macerás, akkor most rá kellett
jönnöm, hogy a fekete leves csak most jön. A felső része a padlózatnak.
Ez keskeny is, meg össze-vissza alakú is..... de hát én kerestem a bajt
magamnak, aztán jól meg is találtam.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1736353

Na de, hogy legyen valami látványos is. A kormányállástól balra ( a
kormányállás a jobb oldalon van, ebben a kérdésben egységes a világ,
a hajókormány "angolos" elhelyezésű) van egy kidudorodó lap. Ez a
kajüt lejárat imitált ajtaja. Gondoltam csinálok rá egy rendes
zsalugáteres ajtót fából.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1736350

Ez az ajtó felső része. Egy kis leírásban örökítettem meg az elkészítését,
ha esetleg lenne még más is olyan elvetemült, hogy ilyen mini
zsalugáterek készítésére adja a fejét.
http://users.atw.hu/sry/mu9.htm

És így fog ez kinézni majd ha a helyére kerül.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1736352

Az alatta lévő függőleges részen is lesz még egy ilyen zsalugáteres
elem, egy szép zéz kilinccsel.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 06. - 9:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Yacht videók:
http://www.offshore-boote.at/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 6 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség