Üdv Mindenkinek
Hogy ne csak beszéljek, írjak, az épített gerincről, egy kis adalék.

Az orr rész alkatrészei, itt még csak kivágva és körbecsiszolva.

Ragasztás után fogvájóval összetiplizve.
Ez a technológia az egész építésen keresztül érvényes lesz.

Ez már a végeredmény.
A tat része bonyolultabb, de az sem veszélyes.

Az alkatrészeinek egy része.

Sajnos a kép élessége a nem megfelelő fényviszonyok miatt, hagy némi kívánni valót, de a lényeg azért látszik.
Holnap innen folytatom, némi kiegészítő magyarázattal, mert ez a szerkezet sok olyan trükköt tartalmaz, amit érdemes kitárgyalni.
Végezetül, hogy miért is tartom fontosnak a gerinccel való külön foglalkozást.
Mint már írtam, ez a hajó lelke.
Igaz hogy mire egy hajó elkészül, szinte már semmi nem látszik belőle, de az építés első percétől kezdve meghatározza a folytatását.
Ami pedig nem egy elhanyagolható szempont, az a takarékosság.
Ennek a hajónak a gerince nem kerül többe anyagként 200 Ft.-nál, és a ráfordított idő sem több mint egy nap.
Ha összehasonlítom NAXOS építésével, ott csak a gerinc egy teljes lap balsát "evett meg", pedig csak fele ekkora.
Aki szeret építeni, annak javaslom ezt a megoldást.
Ez a technika minden hajó rajzához adaptálható, némi utánrajzolással.
Folyt. köv.
Üdv Manópapa
