SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 júl. 23. - 19:45

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 250 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 25. - 23:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dragon,

még jó, hogy van ez a fórum és nem verjük fel egymás árait :lol: ! Sry, jó kis könyvek lehetnek, de nekem is egy kicsit vissza kell fognom magam, mert az asszony letépi a fejem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 26. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nekem talán még belefér a Hajósmesterség, ha nem verik fel nagyon az árát. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 26. - 9:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Dragon írta:
Sziasztok!

Nekem talán még belefér a Hajósmesterség, ha nem verik fel nagyon az árát. 8)


Az egy nagyon jó könyv! Van egy másik könyve a szerzőnek a "Dunán-
Tengeren" amiben elmeséli az Apollinaris III. útját Hollandiából Budapestig,
meg a Duna-Tengerhajózás korai szakaszának eseményeit. Na az a
könyv teljesen megszerezhetetlen. Amikor megemlítettem egy
hajózástörténettel foglalkozó múzeulógus, történésznek, először azt
hitte nekem megvan és már egyből könyörgőre fogta, hogy tudja, hogy
én nem adok kölcsön könyvet senkinek, de ezt az egyet ....csak ezt
az egyet.....aztán lelomboztam szegényt, hogy nekem sincs meg.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 28. - 17:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Megjött a motorom. Néhány kép róla:
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/viewl ... d/10026959
Oroszul tudóknak ajánlom: :twisted:
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10026962
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10026963
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10026967
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10026968
Valaki tud bővebb felvilágosítást adni erről a szerzeményemről?
Gondolok itt olyanra, hogy körülbelül mikori gyártmány lehet?
Ahogy elnézem a tűszelep és a porlasztó kialakítását, ezt egy közel állandó fordulatra találták ki. Hol lehet ilyet felhasználni? A lendkerékből kiindulva hajóban lehetett (ahogy Ranti is írta), de nem vízhűtéses.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 8:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Máris felhasználásra került a " motortörténelem " Topikban,
tehát már megérte. ( Mármint nekem)

De a lendkerék levételével és 8x4 es légcsavar feltevésével jó körrepülőt és tréner RC-t is lehet csinálni hozzá.
Meg kellene próbálni RC porlasztót szerezni hozzá. leméred a lehetőséget kivéve a mostani porlasztót és megpróbálni 2,5 ccm-es motorhoz való állítható porlasztót szerezni hozzá.

Kell bele 5-10% nitrómethán a RICINUSOS üzemanyaghoz!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Antikos!

Nem tudod véletlenül, milyen modellben használhattak ilyet?
Tegnap nekiálltam szétszedni. A lendkerék kivételével minden könnyen mozdítható volt. A lendkereket műanyaggal, kézbe nartva próbáltam leütni a főtengelyről. Mozdul, de mindíg egy ponton megáll. Most ázik WD-40-ben. Ha ma sem jön le finom kopogtatással, megpróbálom lehuzatóval finoman levenni. Kompressziónak nem tudom mennyinek/milyennek kell lenni, kézzel forgatva jónak tűnik. A hengerben húzás vagy nagyon nagy kopás nem látszik. Furatmikróm nincs, így egyenlőre számadatokat nem tudok mondnai, de rajta vagyok a témán.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 9:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A ledkerék ellenére vizhűtés nélkül nehezen képzelem el, hogy NAVIGA F3 hajóban volt beszerelve.
Bár annak idején használtuk úgy az ilyen tipusú motorokat, hogy rézcsőből tekertünk a hengerre vizhűtést és ezzel " elment "a motor.
Egy nagyobb Yachtot lehet hozzá építeni,DE ELÖBB RENDESEN MÜKÖDJÖN ÉS LEHETŐLEG RC PORLASZTÓVAL.
Meg lehet a kérdést oldani úgy, hogy a jelenlegi porlasztó levegő torkát egy szivacsos lemezkével le kell folytani és ez összekötettésben áll egy RC szervóval. Persze ez nen lesz olyan mint az igyazi RC porlasztó.

A kipuffogó nyilását is lehet folytani RC megoldással ez is bizonyos mértékben szabályozza a motort.
De ezek mind kényszer megoldások.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 9:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Az üzemanyag:
20% ricinus 5-10% Nitromethán és a többi Methilalkohol!
Ne fogadjál el szintetikus olajos gyári keveréket MERT A RICINUS EGY BIZONYOS MÉRTÉKBEN NÖVELI A KOMPRESSZIÓT IS.
ÉS HASZNÁLT MOTORHOZ EZ KELL!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 11:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem említettem, de te is tudod: A lendkerék éken van fent a motortengelyen igy elsősorban lehúzóval lehet levenni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 13:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Nem említettem, de te is tudod: A lendkerék éken van fent a motortengelyen igy elsősorban lehúzóval lehet levenni!


Igen. Erre gondoltam én is, gondolom az ék mögött van valami kosz ami miatt nem tudom leütni. Nem beépítsi szándékkal vetem a motort, inkább megnézni, ismerkedni egy kicsit a nitrós motorokkal. Először mindenképpen az eredeti porlasztóval szeretném beindítani egy próbapadon. Ha már be tudom állítani rendesen, akkor elkezdek nézelődni RC porlasztó után.
Köszönöm szépen a segítséget és a felvilágosítást az üzemanyagról!
Ennek beszerezhetőségéről is tudnál információt adni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 18:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szétszedtem a motort.
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10036302
Ilyen motorból a belső csapágyat hogyan lehet kivenni? A külső rendben van, ahhoz hozzáférek, de a belső csapágy furatával megegyezik a blokkban található furat.
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10036303
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10036305
Jobb lenne kivenni, de lógni nem lóg, ha ki tudom mosni rendesen a helyén akkor nem bántom.
Másik kérdés: A főtengelyen nem kellene lennie tömítésnek? A külső csapágy is nyitott és a belső is. Így falsot szívhat a csapágyakon keresztül. Vagy ez nem jelentős?
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?get= ... d/10036306
A lendkerék szépen lejött egy kis segítséggel. DE nem éken van. A lendkerék furata kúpos és egy szorítóhüvely van benne.
Kép
http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/viewl ... d/10036327
Így hirtelen ennyi jutott eszembe.
További képek itt: http://meteor.dragon.fotoalbum.hu/?pageid=0


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Szia Dragon,

A hátsó csapágyat úgy tudod kiszedni, hogy sütőben megmelegíted az egész öntvényt, majd egy fa deszkához finoman kocogtatva a hátulját, kijön a csapágy. Ha kimosás után nem lóg és nem recseg, ne vedd ki mert nincs rá szükség. Az első csapágyat is így lehet kiszedni.
Berakni meg úgy, hogy csapágy a fagyasztóba, motoröntvény meg a sütőbe.
A csapágyak nem szoktak zártak lenni, nem szív falsot ezért a motor, ne aggódj.
Üdv: Buddha


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 29. - 19:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
buddha írta:
Szia Dragon,

A hátsó csapágyat úgy tudod kiszedni, hogy sütőben megmelegíted az egész öntvényt, majd egy fa deszkához finoman kocogtatva a hátulját, kijön a csapágy...


Szia Buddha!

Köszi az ötletet, teljesen kézenfekvő, csak azt nem tudom nekem miért nem jutott ez eszembe........ :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 31. - 14:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Igen nagy "leletet" találtam:
http://www.expressz.hu/jatek/modell/hirdetes-18504306/
Kép

Nem semmi ereklye....ha valaki szereti az ilyesmit :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 31. - 18:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tiszteletem,

ezek is érdekesek lehetnek:

http://www.expressz.hu/jatek/modell/hirdetes-18606202/

http://www.expressz.hu/jatek/modell/hirdetes-18606315/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 250 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség