SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 09. - 19:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 11. - 23:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Ha a hűtés betápcső bemenete egy vonalba esik a hajócsavar tengelyével,
úgy érzem ott a legkisebb a keltett áramlás. Ha inkább feljebb, vagy lejjebb vinnéd, a hajócsavarlapátok alsó/felső széle felé, ott nagyobb a víznyomás.
A kort gyűrű is ezt a széttartó áramlást rendezi össze tolósugárrá.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 12. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Azt szeretem itt, h. a technikai agymenések megvalósítását nem hátráltatja a rivalizálás :D

Na, de a kép:
Kép

Ez az eredeti rajzon a hűtéscső helye. Csavar -> cső -> kormány. Ezek mind a hajó hossztengelyében.
Tegnap este már nem akartam brummogni vele a lavórban, de ma délután kipróbálom. Azt' megmondom a tuttit :)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 12. - 7:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

A képen is jól látszik, hogy a hajócsavar külső k.b. 5 mm-es sávjában van a hűtés beáramló csöve.
A kormánylapátos rendszereknél ez nem is gond, de a kortgyűrűsöknél már más a helyzet.
Én ezért gondolkoztam a független szivattyún, mert a hátramenetnél ugye nincs beáramlás, igaz, amennyit mi tolatunk ... :D
A baj ott kezdődik, hogy a kortgyűrű útban van.
Ehhez még jön a versenyeken előírt hátramenet, márpedig a hajócsavarok hátramenetnél fele akkora teljesítményre képesek csak a profil kialakítás miatt, így vagy a motort erőlteted, vagy tovább tart ugyan az az út.
Én minden esetre, a független szivattyút részesítem előnyben. :D
Vöcsök 70 centis változata biztos hogy azt fog kapni hűtésnek.

Üdv Szilveszter :D

u.i: Hol van itt rivalizálás :?:
Ez kérem, az egészséges versenyszellem. :D

Hozzá teszem, Vöcsök a jövő évi versenyre lett tervezve, ennek ellenére a teljes rajzkészlet és építési dokumentáció közkinccsé lesz téve, hogy aki akarja, építse meg. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 12. - 8:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
...
Én ezért gondolkoztam a független szivattyún, mert a hátramenetnél ugye nincs beáramlás, igaz, amennyit mi tolatunk ... :D
...


Tolatáskor nemhogy nincs beáramlás, hanem kiszívja a vizet a rendszerből az ellen irányú áramlás! Legalábbis nálam.

Az a borzasztó jó ebben a hajóban, h. minden ötletet elvisel. Tkp. ne legyen lyuk a testen, azt bármit csinálhatsz vele, menni fog - valahogy. Na de a cél, h. _nagyon_ menjen ;)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 12. - 13:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ennek pedig így jónak kellene lennie. Valahol másho lesz a gond, nem a
cső elhelyezésénél. Bondolon a vastagsága is jó?

Ja még valami, milyen hűtőd van? Az a rátekerős alucső verzió?
Mert akkor az lesz a ludas. Nekem azért van dobozhűtő, mert a tekert
alucsőnek nagyon nagy az ellnállása, azért is használjuk néha
nyomáscsökkentőnek. Az rendesen megfogja a vizet, és ilyen lassú
hajóknál nem túl nagy a torlónyomás, ami átpréseli a vizet a rendszeren

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 12. - 18:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nos, a dolog - végül is - működik :) Csurog a víz, a motor a hűtővel langyos, fogható. Pedig pörgettem rendesen. Jó lesz ez ...

A hűtő dobozos. A csövek belső átmérője 3mm. A rézcsöveken kívül szilikoncső - ez volt itthon, na.

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: hátramenet
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 14. - 13:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Komoly probléma adódott a warlus építése során.
Az a gondom, hogy komoly kefés repülős szabályzóim vannak, amiket erre a célra tudunk használni, viszont nincs hátramenet!
Miképp lehetne megoldani a hátramenetet elektronika nélkül?
Egy tolóhajóba mindenképp kell hátramenet...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 14. - 13:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Fülig... :D

Én két egymással szembefordított mikrokapcsolót használok köztük egy szervóval.
Igaz, ehhez már három csatorna kell.
Ha meg tudod oldani a három csatornát, és érdekel a bekötése, akkor holnap elküldöm a rajzát.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 14. - 14:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hivatalos közlemény " Füligjimmynek" az Aerokör részéről:

Kép
Kép
Kép
Made In SRY!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: kapcsoló
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 14. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ja, valóban!
Ezt már láttam csak valahogy kicsűszott kusza tekervényeimból. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: kapcsoló
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 15. - 6:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy írta:
Ja, valóban!
Ezt már láttam csak valahogy kicsűszott kusza tekervényeimból. :-)


Még egy hozzáfűzni való a témához:

Nemrég szereltem ilyet be egy hajóba és a következő megoldást
alkalmaztam.
A bal oldali karon, a normál "gáz" csatornára van kötve a repülős
szabályzó. Ezzel adagolja a hajó kapitánya a motorfordulatot. Szintén
a bal oldali karon az "oldalkormány" funkcióra van kötve az
irányváltó, ami a fentebb vázolt kapcsolós megoldás (szervo+ két
áramkörös kapcsoló) DE két állású kapcsoló van, és nem
három állású , mint a fenti példában!
A működés úgy néz ki, hogy ha a bal oldali kart elhúzod balra
koppanásig, akkor vált át a kapcsoló hátramenetbe! Tehát az előremenet
siimány előretolt gázkarral megy, a hátramenet, meg koppig balra húzott
és előretolt gázkarral. Ez nagyon kényelmes megoldás, mert nem
kell elengedni a rádió gázkarját a hátramenetbe váltáshoz. Gyorsan
lehet előre/hátramenetet váltani.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 18. - 22:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Apropó: Városligeti tó

Sziasztok!

Rövid beszámoló és néhány szösszenet....
Kicsiny, de lelkes csapatunk méltón képviselte a tolóhajósok kemény magját a városligeti 17-i versenyen.
A kis tolóhajók manőverező képessége és mozgékonysága meggyőző volt, de a tolatás, hát az nem a mi asztalunk. (miért is lenne, a Springer osztály nem is erre való)
Különösen a verseny közepén nőtt az ázsiónk, amikor egy délceg hadihajó kimentését kérték tőlünk. (mert ugye, egy pengetestű hadihajóval egy másikat nehéz kitilitolizni. Ketten mentettünk, példás összhangban.

A naviga pálya szimpatikus, a sebesség és erő nem szempont, a 9 perces időlimit egy 280-as motorral szerelt méltóságteljes tolóhajó számára sem jelenthet legyőzhetetlen akadályt. A precíz, kiszámítható vezetés a nyerő. Tolóhajó versenyre is több mint ideális! (A TOLATÓKAPU KIVÉTELÉVEL!, különösen, ha a szél is fúúú)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

(Vártam, h. valaki elkezdje :roll:)
Városliget. Szóval érdekes volt. Tetszett, mert sokan voltunk. Kicsit elkülönült a két társaság, de néhány menet után már oldódott a helyzet. Nagyon szép hajók voltak. Sok érdeklődő, nézelődő. Nekik külön tetszettek a Springerek, valamint JJ papucsa. Többen nézték a kis munkahajókat. Csodálkoztak, hogy ilyet is csinálnak modellben :) A vitorlások is vonzották a nézőket. Szerintem színesítettük a a forgatagot...

Hajóm. A hajóm tkp. annyit tudott, hogy semmit. Nem is indultam végül. A fejlesztések lényege az volt, h. a csavart egy csőbe tettem, gondolván az majd jól megvezeti a vizet, és ad hajtást - a la' Halny, vagy sugárhajómű. Nos, ez nem jött be. Kicsi volt a szívó felület, gyenge volt a 280-as motor. Teljesen instabil lett a hajó. A kis víztúró úgy ment, mint Zoli hajója lemerült akkuval. Ő nem tudott beállni a végén a kikötőbe, mert a szél visszafújta. Én ezt tudtam töltött akkuval.
Tanulság? Az is van, több is. Alap, hogy a hajók hiába mutatnak jót a lavórban/kádban, az a nyílt vízen roppant kevés lehet. A következő, hogy friss fejlesztéssel nem megyünk versenyre. még egy, h. a Graupner 280-as alapmotor kevés. Meg a többi ...

De legyen jó is :D: a hűtés működött!

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Sziasztok!
Városliget.
Én is jól éreztem magam. Az előttem szolók megállapításával teljes mértékben egyett értek.
Én is készítettem új hajót a versenyre. Ez olyan gyorsra sikeredett, hogy a kijelölt páján írányithatatlan volt.
Kis idővel megszületett a gondolat, hogy a hajócsavar csonkitásával kell lassítani a hajót. Végül sikerült a páján több bólya viz alá nyomásával végig menni.
Számomra a tanulság, hogy legközelebb a feladatot alaposabban meg kell ismerni és ahhoz készíteni a hajót.
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 13:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Én meg irigykedem rátok. Viszont az nagyon tetszik, hogy ha siker
van, ha kudarc a tolóhajósok mindíg kimazsolázzák az értékes
információt belőle. Gábor meglátását miszerint: "friss fejlesztéssel nem
megyünk versenyre."
kőbe kellene vésni, annyira igaz!!!!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség