SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 09. - 19:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 14:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ma voltam modellezőboltban. Ez már egy ideje azt jelenti, hogy egyúttal
meglátogatom a hajógyárat is, és ha már ott vagyok fotózgatók "kicsit"
pár trófea a mai vadászatról:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8962253
Sajnos 09.45.-ig nem akart semmilyen fény lenni, így ez inkább
dokumentum mint fotó. A lényeg viszont látható.A "ZSOMBOR" a
"CLARK ÁDÁM" úszódaru mögött állt.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8962261
Ez meg a tesója a "BOTOND". Valami nagyon öltönyös embereket
fuvarozott a partról a lehorgonyzott bárkákhoz, meg vissza. Tehát
most "személyhajó" szerepkörben jeleskedett a tolóhajó.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8962265
És 09.45.-kor kisütött kicsit a napocska :D :D :D Jó kép lett, ha kell
valakinek nagyban poszternek, háttérképnek szóljon , elküldöm.
Ez is a "BOTOND", épp a bárkáktól viszi az "utasokat" vissza a part mellé
kötött "CLARK ÁDÁM" -hoz.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8962269

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8962277
A napsütést kihasználva rohanás vissza a hajógyárhoz. Ezt a két fotót
Manópapának küldöm. Le lehet lesni a "SAMU" kormányállásának
belvilágát. Meg egy csomó már részletet is.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8962281
Ezt a fotót pedig Dragon és Mamut Kollégáknak. Sajnos be van préselve
a "CSONGRÁD" a "HUNNIA" és a "TATABÁNYA" közé, így csak a tatja
fotózható, de aki épp ennél a résznél tart a tervezésben, építésben,
annak ez is segítség lehet.

Van még cirka 800 további fotó, a fenti alanyokról is még jónéhány
kattintás. Tiszta jó dolog modellező boltba mennem. :roll: :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 16:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
...Ezt a fotót pedig Dragon és Mamut Kollégáknak. Sajnos be van préselve
a "CSONGRÁD" a "HUNNIA" és a "TATABÁNYA" közé, így csak a tatja
fotózható, de aki épp ennél a résznél tart a tervezésben, építésben,
annak ez is segítség lehet...


Szia!

Már le is nyúltam. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 16:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Lesz még kép....nem felejtettem el amit igértem, csak lassan haladok
vele. Át kell nézni néhányezer hajófotót, és ez olyan, hogy mindíg
leragadok, mert találok olyan képeket, amiken elmélázok egy darabig.
Így viszont elég lassú a folyamat :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 17:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
90 db. "CSONGRÁD" fotó található itt:

http://csongrad.surmanzs.fotoalbum2.hu/

Kép
http://csongrad.surmanzs.fotoalbum2.hu/ ... id/8966516

A képek 1 hétig lesznek elérhetőek, utánna törlöm a könyvtárat (sok
helyet foglal) Addig töltse le akit érdekelnek ezek a fotók! Jó szórakozást
és jó hajóépítést!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 18:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Köszönöm a képeket. Letöltöttem mindet. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönjük a képeket :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 20:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

A szombati versenyen sajnos betegség miatt nem lehettem ott, pedig mint olvashattam, sok érdekes dolog történt.
Ami ide való, az a fejlesztéssel kapcsolatban felmerült kérdések özöne, amit privát üzenetekként kaptam, és kapok is folyamatosan.
A fejlesztés szükségszerűsége már Gombán megfogalmazódott bennem, ezért is kezdtem el a Vöcsök tervezését, illetve már az építését is.
Előre bocsátom, a VÖCSÖK nem springer :!: Ergo, nem itt van a helye.
Ami viszont springer, az a fiaimnak épített, és Gombán váratlanul jól szerepló hajó, aminek külön érdekessége, hogy meglepően jól működik hátramenetben is.
Hogy pontosan minek köszönhető, ez már fogas kérdés, de van rá néhány ötletem, amit szeretnék megosztani mindenkivel, hiszen a springerek is alkalmasak versenyre, csak meg kell találnunk azokat az apró trükköket, amik sikeressé tehetik.
Az első, a hajótest, ami a klasszikus springer forma.
Én csak annyi pluszt tettem hozzá, hogy a hajó alján végigfuttattam néhány merevítőt, ami felfogható uszonyként is.
Az első kísérlet a BÜTYÖK volt, és bevált.

Kép

Kép

Az új hajón már négy léc fut végig.

Kép

Kép

Ráadásul, okulva Zsolt tapasztalataiból, a tönkcső már uszony nélkül jön ki a testből.

Második, a meghajtás.
Az én hajómban a motor szinte a hajófenéken van, így sokkal mélyebb arányaiban a meghajtása, mint a Walrus és társainál.
Érdekességként megemlítem, hogy a tönkcső párhuzamos a vízvonallal, nem ferdén jön ki a testből.
Ehhez az elrendezéshez persze nagyobb méretű test kellett.

Harmadik, a kormányzás.
Elég sokat bíbelődtem vele, de sikerült elérnem, hogy közel 90 fokos szögben forduljon a kortgyűrű a hajócsavar körül. Jobbra, balra 45 - 45 fok, ami már szép teljesítmény. A kihajtást is sikerült elég hosszan kifuttatnom a testből ahhoz, hogy hátramenetnél a csavar maga után húzza a hajót.
Ennek a megoldásnak csak egyetlen hátrányát tapasztaltam, gyors előremenetnél kiszívja a hajó alól a vizet.

Kép

Ez csak egy bevezetője a fejlesztési iránynak, ami szerintem még mindig nem a lehetőségek végét jelenti. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 21:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szevasztok!


Íme egy kis ízelítő a hétvégi találkozóról:
munkában
Kép

tolóhajós szekció:
Kép

scale szekció:
Kép
Kép


Csongrád:
Kép



Töhötöm:
Kép


Tökgyalu:
Kép

Tökgyalu munkában:
Kép


Stanislaw:
Kép

Kép

Kép

stb, stb, stb...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 19. - 21:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A hajó alján a merevítő valóban hasznos lehet. Mamut kollega is tett a Csongrád elejére pár vezetőt, határozottan jót tett a hajó futásának. Elöbb-utóbb eljön a Szuper-Springerek kora 8)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 6:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Üdv Mindenkinek :D

Ennek a megoldásnak csak egyetlen hátrányát tapasztaltam, gyors előremenetnél kiszívja a hajó alól a vizet.

Üdv Manópapa :D


Sziasztok!

Gyors előremenetnél (nagy tolóerőnél, terheletlenül) mind a modellméretű, mind az "eredeti" springerek "bebólintanak" a víz alá. Ez ellen küzdenek különböző megoldásokkal, ez pl. egy "eredeti" méretarány megoldása. Nagyobb sebességeknél "visszahúzza" a hajó hátsó részét a víz alá:

Kép

Kép


Modellméretű springereknél a szárnyashajókhoz hasonló megoldás is "bevetésre került" már:

Kép


Közös bennük, hogy tolóhajó üzemmódban, kis sebességeknél nem igazán érvényesül a hatásuk, csak terheletlenül, "száguldva" 8) 8)

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 6:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Ez a kormány alatt futó szárny érdekes megoldásnak tűnik, és nagy valószínűséggel kortgyűrűs meghajtásnál is működne.
Amit elfelejtettem az este megírni, az az, hogy nálam mivel nagyon mélyen van a meghajtás, a tolóerő vektor mélyebben van mint a tömegközéppont, így a keljfeljancsi effektus jön létre.
Előre menetnél kiemeli a hajó orrát, ami a képen azért nem látszik, mert a kiszívott víz miatt vissza is esik, hátramenetnél pedig a hajó hátulját emeli ki, így ha nincs plusz ólom, levegőt szív a csavar, és kisebb a hatásfoka.
Gábortól ezért kértem egy 200 grammos ólomtömböt, amit a hajó hátsó fedélzetére ragasztottunk kétoldalas ragasztóval. :D
Ha a bárka rá volt csatolva, ez a jelenség lényegében megszűnt, de a rugalmas rögzítés csak szükségmegoldás.
Ahhoz, hogy igazán jól működjön, a lehető legstabilabban kell rögzíteni a bárkát.
A megoldás tehát csörlős, köteles rögzítés a postásgumi helyett.
A télen lesz időm két jó minőségű kábelcsörlőt tenni az elejére. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Zoli " Fényképei nagyon jók és visszaadja a hangulatát a Városligeti Versenynek. A tolóhajók kiváló teljesítményének bizonyítása ott van a fényképeken!

De a versenyre vonatkozóan ismét kommentár nélkűl megmutatok EGY LEHETŐSÉGET. Tudnilik a tolóhajóknak az F2-F4-es szabályzat szerint megrendezett versenyek NEM ILLESZKEDNEK!
Van a NAVIGÁBAN direkt erre EGY MEGHATÁROZOTT VERSENY KATEGÓRIA ÉS EBBŐL VAN vILÁGBAJNOKSÁG IS.

"Gruppe F6/ F7
Klasse F6/ F7 - Vorbildgetreue und vorbildähnliche Modelle von Schiffen und Booten für Mannschaftsmanöver (Klasse F6) oder Einzelmanöver (Klasse F7) sowie Anlagen, wenn sie einen ursächlichen Zusammenhang zum Schiffs- und Bootstyp haben (z.B. Schwimmkräne, Bohrinseln, Hafenanlagen zum Frachtumschlag, Saug- und Eimerkettenbagger u.ä.)."

"Group F6/F7
Class F6/F7 - true-to-original and close-to-original models of ships and boats for team maneuvers (F6) or individual maneuvers (F7) as well as equipment, if connected to ships/boats and types of boats (i.e., floating cranes, drilling rigs, dockyard machines/installations for transferring cargo, suction and bucket ladder dredges, etc.)"
Tehát az F6-F7 Kategória mi ezeknek a hajóknak a valós teljesitményét
adja!
Én biztos, hogy ezzel a kérdéssel tovább nem foglalkozom MERT MÁR TÖBB MIN EGY ÉVVEL EZELÖT MÁR UGYANEZT AJÁNLOTTAM!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 13:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Sziasztok!
Éppen azon jártak gondolataim, hogy megkérdezzem a fórumon, hogy a tolóhajók melyik osztályba tartoznak.
Antikos kolléga megadta a kérdésemre a választ, F6-F7.
Hát jó volna tudni Antikos kolléga mit írt erről nem magyarul.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 14:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A lényeg:
Makett hajónak kell lenni és ez megvan a " mi " tolóhajóinknál.
Szabadon választható manővereket lehet végrehajtani, olyat ami " Gombán " volt.
Kikötés, daruzás, bárkatolás, stb. a fantáziára utalva.
Lehet pontozni a műveletket és időt is mérni.
A Világbajnokságokon csak pontoznak.

Az F7-ben én láttam Pl.:

Nagyléptékű halászhajó teljes belső müködő berendezéssel.
Többárbócos vitorlás hajó manőverezése.
Csatahajó lövöldözése.
Repülőgép anyahajóról felszállni kicsi vadászgépeket rakéta hajtóművel.
Partraszálló hajóboól a patraszállás után RC tankokat kijönni.
Teljes kikötői berendezés és rakodást

Szóval sok mindet lehet csinálni és éppen ez benne a trük.
Az F6-os ban ugyanez több hajóval és csapatban végezve a manőver.
Láttam komplett partraszállást ugy 30 modellezővel, még a kicsi gyerekeknek is volt feladatuk az RC tankok vezetése. Olyan csatazaj volt, hogy reflexszerűen HUZTAM A NYAKAMAT befelé!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 20. - 18:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Műszaki összefoglaló (Ami a saját bőrömön tapasztalva bejött)

Motor és meghajtás:
350-es motor 1/4 áttétellel (GWS "B" gear set)
Áttétel nélkül szegény motorok le vannak fogva, túlterhelve. Iszonyúan melegednek, sok áramot fogyasztanak, mivel a terhelésből adódóan messze az optimális fordulatszám alatt működnek.
Töhötömnél a látványosa menetteljesítmény mellett a 4X2100mAh NiMh pakk kb 30-40 perc játékra elég!!!

Csavar: 35mm, 3 ágú

Kort-gyűrű: ha kb +-45 fokig fordul, a hajó szinte helyben perdül.
Gyűrű nélkül a csavar forgásiránya miatt jobbra nagyobb, balra kisebb (vagy fordítva...) ívben fordult a gép.

A sebességet és a teljesítményt ennél az osztálynál szerintem kár tovább fokozni, arra ott vannak az F1 és hydro hajók)

Az ügyességi/pontozásos pálya tényleg mindenkinek jót tehet.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség