Üdv Mindenkinek
A szombati versenyen sajnos betegség miatt nem lehettem ott, pedig mint olvashattam, sok érdekes dolog történt.
Ami ide való, az a fejlesztéssel kapcsolatban felmerült kérdések özöne, amit privát üzenetekként kaptam, és kapok is folyamatosan.
A fejlesztés szükségszerűsége már Gombán megfogalmazódott bennem, ezért is kezdtem el a Vöcsök tervezését, illetve már az építését is.
Előre bocsátom, a VÖCSÖK nem springer

Ergo, nem itt van a helye.
Ami viszont springer, az a fiaimnak épített, és Gombán váratlanul jól szerepló hajó, aminek külön érdekessége, hogy meglepően jól működik hátramenetben is.
Hogy pontosan minek köszönhető, ez már fogas kérdés, de van rá néhány ötletem, amit szeretnék megosztani mindenkivel, hiszen a springerek is alkalmasak versenyre, csak meg kell találnunk azokat az apró trükköket, amik sikeressé tehetik.
Az első, a hajótest, ami a klasszikus springer forma.
Én csak annyi pluszt tettem hozzá, hogy a hajó alján végigfuttattam néhány merevítőt, ami felfogható uszonyként is.
Az első kísérlet a BÜTYÖK volt, és bevált.


Az új hajón már négy léc fut végig.


Ráadásul, okulva Zsolt tapasztalataiból, a tönkcső már uszony nélkül jön ki a testből.
Második, a meghajtás.
Az én hajómban a motor szinte a hajófenéken van, így sokkal mélyebb arányaiban a meghajtása, mint a Walrus és társainál.
Érdekességként megemlítem, hogy a tönkcső párhuzamos a vízvonallal, nem ferdén jön ki a testből.
Ehhez az elrendezéshez persze nagyobb méretű test kellett.
Harmadik, a kormányzás.
Elég sokat bíbelődtem vele, de sikerült elérnem, hogy közel 90 fokos szögben forduljon a kortgyűrű a hajócsavar körül. Jobbra, balra 45 - 45 fok, ami már szép teljesítmény. A kihajtást is sikerült elég hosszan kifuttatnom a testből ahhoz, hogy hátramenetnél a csavar maga után húzza a hajót.
Ennek a megoldásnak csak egyetlen hátrányát tapasztaltam, gyors előremenetnél kiszívja a hajó alól a vizet.

Ez csak egy bevezetője a fejlesztési iránynak, ami szerintem még mindig nem a lehetőségek végét jelenti.
Üdv Manópapa
