Mec írta:
Manópapa írta:
Mec írta:
Manópapa, tolatásnál nálad hogy viselkedik a rendszer így egy csavarral?
Tökéletesen.
A trimmelés csak azért kellett, mert egy kicsit elhúzott jobbra a hajó, de utána már mind előre, mind pedig hátramenetnél tökéletesen tartotta az irányt.
Sokszor, nem is kellett a távirányítóoz nyúlni.
Üdv Manópapa
A lapátok miért lettek lecsiszolva?
Bármilyen furcsa, de teljesítménynövelés miatt.
A klasszikus hajócsavarok lapátjai úgy vannak tervezve, hogy minden pontján ugyan az a menetemelkedés jöjjön ki.
A külső pereménél szinte már alig van emelkedése, ami nagy fordulatszámnál már nem igazán szerencsés, mert csak habosítja a vizet, ami teljesítménycsökkenést eredményez. A levegő ugyanis összenyomható, míg a víz, nem.
A legjobb eredményt 50 mm átmérőjű csiga 40 mm-re való csökkentésével értem el, de abból nem volt csak egy darabom, és egyszer egy hirtelen irányváltásnál letekeredett, mert elfelejtettem feltenni a kontraanyát.
Még szerencse hogy fiaim pár méterre horgásztak.
Ha belegondolsz, hogy látványban milyen furcsa egy munkahajón a hidro csiga, akkor már mindjárt más a kép.
Ezt a megoldást egyébként alkalmazzák nagy hajóknál is.
Üdv Manópapa