SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 21. - 9:08

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 14:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
mamut írta:
Manópapa írta:

Az én általam használt megoldás a következő volt.


De ennél a megoldásnál hogyan tudod szétszedni a hajót?


Üdv Mamut :)

A kortgyűrűt egy kissé elforgatva, kontraanya kiold, csavar le.
/ A hajócsavar kúpos vége kényelmesen elfér elfordított kortgyűrűnél. Ez k.b. 15 mm ami már megengedi hogy a csavart le tudd tekerni./
Tönkcső kihúzható, mert csak egy gömbcsuklós tengelykapcsoló köti a motorhoz.
Ha a tengely ki van húzva, akár komplett motor vagy kormánycsere is kényelmesen megoldható.
Az egész szerelés nem több egy percnél.
Visszaszerelni ugan ez, csak értelemszerűen, fordított sorrendben.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 16:57 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Manópapa, tolatásnál nálad hogy viselkedik a rendszer így egy csavarral?

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 17:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Mec írta:
Manópapa, tolatásnál nálad hogy viselkedik a rendszer így egy csavarral?


:) Tökéletesen.
A trimmelés csak azért kellett, mert egy kicsit elhúzott jobbra a hajó, de utána már mind előre, mind pedig hátramenetnél tökéletesen tartotta az irányt.
Sokszor, nem is kellett a távirányítóoz nyúlni.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 19. - 23:40 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Manópapa írta:
Mec írta:
Manópapa, tolatásnál nálad hogy viselkedik a rendszer így egy csavarral?


:) Tökéletesen.
A trimmelés csak azért kellett, mert egy kicsit elhúzott jobbra a hajó, de utána már mind előre, mind pedig hátramenetnél tökéletesen tartotta az irányt.
Sokszor, nem is kellett a távirányítóoz nyúlni.

Üdv Manópapa


A lapátok miért lettek lecsiszolva?

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 20. - 5:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Mec írta:
Manópapa írta:
Mec írta:
Manópapa, tolatásnál nálad hogy viselkedik a rendszer így egy csavarral?


:) Tökéletesen.
A trimmelés csak azért kellett, mert egy kicsit elhúzott jobbra a hajó, de utána már mind előre, mind pedig hátramenetnél tökéletesen tartotta az irányt.
Sokszor, nem is kellett a távirányítóoz nyúlni.

Üdv Manópapa


A lapátok miért lettek lecsiszolva?


Bármilyen furcsa, de teljesítménynövelés miatt.
A klasszikus hajócsavarok lapátjai úgy vannak tervezve, hogy minden pontján ugyan az a menetemelkedés jöjjön ki.
A külső pereménél szinte már alig van emelkedése, ami nagy fordulatszámnál már nem igazán szerencsés, mert csak habosítja a vizet, ami teljesítménycsökkenést eredményez. A levegő ugyanis összenyomható, míg a víz, nem.
A legjobb eredményt 50 mm átmérőjű csiga 40 mm-re való csökkentésével értem el, de abból nem volt csak egy darabom, és egyszer egy hirtelen irányváltásnál letekeredett, mert elfelejtettem feltenni a kontraanyát. :)
Még szerencse hogy fiaim pár méterre horgásztak.
Ha belegondolsz, hogy látványban milyen furcsa egy munkahajón a hidro csiga, akkor már mindjárt más a kép.
Ezt a megoldást egyébként alkalmazzák nagy hajóknál is.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 20. - 6:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Mec

A teljesítményére és a fordulékonyságára egy kép.

Kép

Jól látni, hogy a labirintusból milyen kis íven jön ki, illetve hogy milyen tolóereje volt, hiszen szinte kiszívta maga alól a vizet.
Nem véletlen, hogy fiam második lett vele Gombán. :)
Csak Mamut előzte meg, pedig ez nem versenyhajó volt.
Amit Mamut javasolt, az alján végigfutó lécezésre itt az élő példa 2009-ből.

Kép

Kép

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 20. - 6:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Mec

A teljesítményére és a fordulékonyságára egy kép.

Kép

Jól látni, hogy a labirintusból milyen kis íven jön ki, illetve hogy milyen tolóereje volt, hiszen szinte kiszívta maga alól a vizet.
Nem véletlen, hogy fiam második lett vele Gombán. :)
Csak Mamut előzte meg, pedig ez nem versenyhajó volt.
Amit Mamut javasolt, az alján végigfutó lécezésre itt az élő példa 2009-ből.

Kép

Kép

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 20. - 15:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Manópapa írta:

A kortgyűrűt egy kissé elforgatva, kontraanya kiold, csavar le.


Jaaa, így könnyű. Az első csavar elvesztésem óta ragasztom a hajócsavarokat, ezért eszembe sem jutot a levehető hajócsavar :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 20. - 16:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
mamut írta:
Manópapa írta:

A kortgyűrűt egy kissé elforgatva, kontraanya kiold, csavar le.


Jaaa, így könnyű. Az első csavar elvesztésem óta ragasztom a hajócsavarokat, ezért eszembe sem jutot a levehető hajócsavar :-)


Üdv Mamut :)

Azóta én is ragasztom, igaz, körömlakkal, de a kontraanya azért megvan.
Egyébként a levehető csavar azért is jó, mert lehet cserélgetni tapasztalat szerzés ügyben.

Üdv Manópapa :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 20. - 19:46 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
próbálgattam, tényleg ki lehet forgatni belőle a csavart úgyhogy ráforrasztok egy fix lapátot, köszi! A 45 fokos kitérésnél a ha nem fordulna le a csavartól, akkor a tönkcső nem engedné annyira kifordulni. Na ezt jól megmondtam :-) Majd csinálok róla képet.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 23. - 22:58 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Megoldódott a Turnigy 9x gázkar-visszatérítése, reszeltem bele alkatrészt.
Egy 2mm-es és egy 1mm-es polisztirol lapot ragasztottam össze, a vékonyabb túllógásából van a kicsúszás-elleni kis fül.
Már csak egy rugó kell, pont nincs egy rossz magnó sem a közelemben :)

Összerakás előtt a csúszófelületekre majd kenek egy lehelletnyi zsírt.

Kép
Kép

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 28. - 22:49 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Ma megvolt a vízi tesztje a sima 3 tollú csavarnak illetve a kortba forrasztott kormánylapátnak. Így sem megy hátrafelé egyenesen, úgyhogy be kell építeni a tönkcsőre az uszonyt.

Közben nekiálltam kivágni a bárkához az anyagot, ebből lesz hulladék darab az uszonynak.

Kép
Kép

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 01. - 13:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Mec írta:
Ma megvolt a vízi tesztje a sima 3 tollú csavarnak illetve a kortba forrasztott kormánylapátnak. Így sem megy hátrafelé egyenesen, úgyhogy be kell építeni a tönkcsőre az uszonyt.


Készíthetnél képet az aljáról! Így látatlanba nem lehet szakérteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 01. - 13:58 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Íme pár kép a meglévő képeim közül:

Kép
Kép
Kép

Holnap délelőtt újra kiviszem tesztelni, ma megpróbálok feltenni rá egy kis uszonyt a kort gyűrű elé, mint Manópapa vontatóhajóján is van.
Az eredeti tervrajzon a kort gyűrű helyett kormánylapát volt, és ott volt egy fix egyenes lapát a csavar előtt és egy mozgatható kormánylapát a hajócsavar mögött. Szerintem ez lesz a megoldás.

Amúgy az a tapasztalat, hogy alacsony fordulaton közbeforog a hajó hátramenetben, de már a "második sebességfokozattól" egyenesen megy. Viszont a tolóhajónak nem szerencsés hátramenetben a padlógáz.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 02. - 0:07 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Dolgoznak az éjszakás bárkaépítők...

Kép

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség