Köszönöm, egyáltalán nem késtél el semmiről a válasszal.
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... rs_540rhshez az én két kis motorom a legerősebb a maga nemében, 540 SH, és 12 Voltot írnak névleges feszültségnek. Direkt olyat kértem a boltban (Paco), amit autókban használnak, nagy terhelésre. (és nem drága...) Ahogy nézem a "gépezetet", ehhez kell is.
Van nekem talonban egy sebességváltó ötletem, még amikor először kezdtem a hajóval foglalkozni, akkor találtam ki, csak aztán elvetettem, mondván az elektromos szabályzás is megteszi. De itt pont az a lényeg, hogy nagyon kis fordulatszámokon kell a legnagyobb erőt kifejteni (percenként 10! fordulat pl.), aminél, ha nagyon leveszem a feszültséget, a motor már kinlódik. Persze betehetek még egy áttételt, csak akkor azt nem tudom kiszámolni, hogy a feszültség szabályozásnál X Volt különbség mit jelent fordulatszám szempontjából. Gondolom, ezt nem is lehet biztosra megmondani, mert az aktuális terheléstől is függ, pl., beleér-e két-három evező a vízbe, amikor a többi 20 még nem, vagy sem. meg a hullámok...
A kellékek már megvannak, el is kezdem összerakni a szerkezetet, aztán, ha beválik, lefényképezem az alkatrészeket, amikor a másodikat csinálom (mert nekem sajna kettő kell) meg írok hozzá egy leírást, és közkinccsé teszem, bár gyanítom, rajtam kívül senkinek nem lesz rá szüksége. A lényege egy négyzet keresztmetszetű meghajtótengely, de a többit majd később.
Nagyon érdekes ez a galéria, amit küldtél, kár, hogy a működésükre nem tudok rájönni. Pedig van is egy kézzel írt lap, ami ezt részletezi, de ha felnagyítom, annyira elmodósik, hogy még annyira se olvasható, mint eredetiben. Magyarul még talán kitalálnám, melyik vonal csoport milyen szót alkot, de angolul ez nem megy.
Viszont tetszik a kis ladik hajlított bordája, nem tudom, vajon az "igaziakat" is így csinálják-e, de nem tartom kizártnak, és egészen elképesztő a viking hajó meghajtása, bár sokadik böngészésre se értem, mert nem látom jól, mi-mivel van kapcsolatban. Mindenesetre jó kis megszállott csapat ez az evezős társaság.
Üdv
Laci