SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 okt. 19. - 14:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 25. - 22:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080125/P1170789_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Sziasztok!
Ennyit haladtam ma. De ezt legalább megtartom. Majd hozzá csinálom újra az egészet... (Ja, hogy mit is? Ráforrasztottam az emelő csövecskékre a szarvacskákat, meg a csapot, amivel emelgetni lehet a csövecskéket.)

[/img][url=http://kepfeltoltes.hu/view/080125/P1170791_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Kép

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 27. - 13:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Lehet már láttad!
http://www.youtube.com/watch?v=t06AS0u9SU0


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 27. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, Antikos!

Nem láttam, sajnos! Ha pár évvel ezelőtt látom, talán elcsábultam volna. Vagy eleve lemondok a tervemről.

Azért lepett meg, mert erre az alsó evezőhajtásra nem gondoltam. Vagyis arra, hogy az evezők belső végének mozgatását egy mélyebben levő tengelyre szerelt függőleges karokkal oldjam meg. Ez egyáltalán nem merült fel.

De, hogy őszinte legyek, nem is bánom. Ahogy elnézem, a hajó túlságosan mély merülésű ahhoz képest, hogy a meghajtása nem lent, hanem oldalt van. Persze napképűségnek tűnhet, de az a gyanúm, ez okozza a bukdácsolást. A mély merülés miatt nagyon nehezen tud előre haladni, ezért maradt szégyenben a modern hajó mellett. Ilyen lassúsággal nehezen képzelhető el, hogy a döfőorr képes lett volna átütni egy másik hajót, ami, ne felejtsük, lebeg a vízen, tehát egy enyhe lökéstől simán arráb libben. Jó, igazatok van, amikor tudálékos kezdőnek tartartotok (akkor is vagyok, ha nem tartotok annak), de nekem az se tetszik, hogy túl gyorsak az evezők. Mindenesetre, jó sok kételyt vetett fel bennem a saját tervem nagyszerűségét illetően, de egy dolog még tartogat a számomra némi bíztatást: az én hajóm kb. másfél méteres lesz, vagyis a tömeg talán tekintélyesebb mozgást eredményez (mármint ha lesz egyáltalán valamilyen mozgás a függőlegesen lefelé irányulón kívül, hehe).

Dehát akárhogy okoskodok is, hihetelenül baromi jó érzés volt nézni, hogy látom (majdnem) azt, amit annyi ideje tervezek! (Tervezek? Megint nagyképűség. Csak álmodozom róla.) Fergetegesen szép, "mondhat akárki akármit", ez a legszebb meghajtás (nekem).

Nagyon klassz. Ha most megtáltosodonék hirtelen (vagy meggazdagodnék, és a kettő nem ugyanaz) két hónap múlva mindenkinek leesne az álla, vagy legalább röhögne egy jót. Na de most minimum a duplája kell hozzá. Nem baj, azt már csak kibírjátok. Viszont, ha a mechanika kész lesz, amivel most megint egy hetes csúszásban vagyok (jó esetben), akkor majd nagy szükségem lesz a tanácsaitokra a hajótest építésénél. Ugye nem hagytok cserben?

Tényleg kösz
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 28. - 14:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem hagyunk cserben!


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 31. - 20:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Antikos és ZF!

Bár név szerint csak Antikos tásunk biztosított a támogatásáról, én merészen Ferire is számítok, és persze mindenkire.

A mechanika elkészült, persze még kisebb igazítások hátra vannak, ám a motorpróba elég ijesztő fejleményt hozott. Két darab Mabuchi RS-540HS motor van a gépben, és minden erejükre szükség is van a szerkezet mozgatásához. Nem erőlködnek, de ez a méret kell ahhoz, hogy a látvány "olajozott" legyen. No de, két bajom van. Az egyik nem annyira fontos, csak hát azért mégis: borzasztóan hangos. Nem tudom, ez ellen milyen irányban kéne keresnem a megoldást.

A másik viszont nagyon fontos: nem tudom, milyen aksit használjak. Ez azért is gond, mert a készen kapható szabályzók egyrészt nem telnek ki a pénztárcámból (kettő darab kell...) másrészt nem is tudnak lemenni 3 Voltra úgy, hogy aztán felmenjenek 12 Voltra, amikor az kell. De ezen még valahogy majd úrrá leszek. A fő kérdésem az, hogy milyen OLCSÓ és házilag tölthető aksit ajánlotok, ami le tud adni 50 Wattot, 6 Amperrel, két motornak. Mert ahogy a Mabutchi oldalt nézem, amit Gábor barátunktól kaptam, a motorok ezeket tudják. Elemmel semmilyen eredményt nem ér el, van egy, még a bátyám által készített miocén kori trafóm, ami a hálózatból közvetlenül csinál 12 voltot, azzal működik a gépezet. A fenti adatokat különben csak Nektek írtam le, én semmire nem megyek velük, nekem ez kottául van. Tehát ha tudtok tanácsot adni, az nagyon (!) egyszerű legyen. (azt leszímtva, hogy hagyjam abba az egészet.)

Köszönöm

KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 05. - 17:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csak most vettem észre kérésedet!

Miért kell a 12V? A motorok nem fogják birni! Ezek a motorok 6-7 cellás akkuhoz vannak csinálva.
Akkunak 2000mA. -es NI-CD, javaslok!
A szabályzáshoz talán még be lehet szerezni mechanikus autómodellbe való szabályzót, de ez nem fokozatmentes.
Rá leszel kényszeredve egy elektromos digitális szabályzóra kb. 30A-est, vagy ennél nagyobb kell!
Lehet csinálni valami csuszkás ellenállásos szabályzót, de ennek az áramfelvétele nagyon sok.

A London Model Enginering Exhibition most januárban fényképezték a következőket. ( Ne kérdezd, hogyan müködnek, ert nem tudom
Kép


Kép
Kép
[IMG]
http://img166.imageshack.us/img166/3045 ... 084mo3.jpg[/IMG]
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 06. - 0:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm, egyáltalán nem késtél el semmiről a válasszal.

http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... rs_540rhsh

ez az én két kis motorom a legerősebb a maga nemében, 540 SH, és 12 Voltot írnak névleges feszültségnek. Direkt olyat kértem a boltban (Paco), amit autókban használnak, nagy terhelésre. (és nem drága...) Ahogy nézem a "gépezetet", ehhez kell is.

Van nekem talonban egy sebességváltó ötletem, még amikor először kezdtem a hajóval foglalkozni, akkor találtam ki, csak aztán elvetettem, mondván az elektromos szabályzás is megteszi. De itt pont az a lényeg, hogy nagyon kis fordulatszámokon kell a legnagyobb erőt kifejteni (percenként 10! fordulat pl.), aminél, ha nagyon leveszem a feszültséget, a motor már kinlódik. Persze betehetek még egy áttételt, csak akkor azt nem tudom kiszámolni, hogy a feszültség szabályozásnál X Volt különbség mit jelent fordulatszám szempontjából. Gondolom, ezt nem is lehet biztosra megmondani, mert az aktuális terheléstől is függ, pl., beleér-e két-három evező a vízbe, amikor a többi 20 még nem, vagy sem. meg a hullámok...
A kellékek már megvannak, el is kezdem összerakni a szerkezetet, aztán, ha beválik, lefényképezem az alkatrészeket, amikor a másodikat csinálom (mert nekem sajna kettő kell) meg írok hozzá egy leírást, és közkinccsé teszem, bár gyanítom, rajtam kívül senkinek nem lesz rá szüksége. A lényege egy négyzet keresztmetszetű meghajtótengely, de a többit majd később.

Nagyon érdekes ez a galéria, amit küldtél, kár, hogy a működésükre nem tudok rájönni. Pedig van is egy kézzel írt lap, ami ezt részletezi, de ha felnagyítom, annyira elmodósik, hogy még annyira se olvasható, mint eredetiben. Magyarul még talán kitalálnám, melyik vonal csoport milyen szót alkot, de angolul ez nem megy.
Viszont tetszik a kis ladik hajlított bordája, nem tudom, vajon az "igaziakat" is így csinálják-e, de nem tartom kizártnak, és egészen elképesztő a viking hajó meghajtása, bár sokadik böngészésre se értem, mert nem látom jól, mi-mivel van kapcsolatban. Mindenesetre jó kis megszállott csapat ez az evezős társaság.

Üdv

Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 06. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Laci,

Bocs a késői válaszért, de teljesen el vagyok úszva melóilag (és sajnos a hivatalossal, amit muszáj csinálni, hogy legyen pénz a létfenntartás mellett szervóra is... :lol: )

Természetesen számíthatsz rám is, főleg ha kritizálni kell majd, mert abban nagyon jó vagyok! :evil:
Ha valami villamos gond van, ott szívesen segítek - ha tudok - de a "nagyon modellezős" kérdésekben még én is csak várom a jótanácsokat és nem adom.

Akku ügyben teljesen egyetértek antikossal: ha lehet, használj Ni-Cd akkumulátort, mert több szempontból is jobb mint a mostanság elterjedt Ni-Mh verziók. Ezeket az utóbbiakat elsősorban környezetvédelmi okokból favorizálják (nincs bennük u.i. kadmium), de igazán nagy terhelésre azért a Ni-Cd az igazi. Nem tudom, mekkora lesz a végén a hajó, de esetleg még szóbajöhet a jó öreg ólomakkumulátor is... Árban még kedvezőbb is.

Az evezős dolog azért eléggé kitaposatlan ösvény, még az "öregeknek" sincs túl sok tapasztalata. Szerintem fejezd be a kísérleti darabot, aztán lehet reszelni és javítgatni a részleteket. Sajnos a motor és a mechanika zaja egy nehéz probléma (és nyilván sokkal zavaróbb egy ókori hajónál mint egy motorcsónaknál), de szerintem ezzel is ráérsz később foglakozni. Nyilván lehetne alacsonyabb fordulatszámú motorral (csak morogjon de ne visítson) meg halkabb áttételezéssel próbálkozni (fogasszíj ?)

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 06. - 13:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tényleg jó a ladik bordája, a valóságban is csinálják igy!

Elfelejtettem a lassú járást a két motornál, valóban az elektromos szabályzás itt nem jó. Nem nézted a szervóval való müködtetés módját?
Persze, ha készen van a sebességváltó, akkor ez csak a jövő elképzelése lehet.
Majd amikor az RC berendezés sorra kerűl megint segítek.

Kép

Ahogy most megnéztem, ezt is szervó mozgatja!!! Ki lehet nagyítani és nehezen, de ellehet talán olvasni. Ami a lényeg, szervó mozgatja a körtárcsát-evezőket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 06. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Megvan azt hiszem!
Amikor ki kell emelni az evezőket, a " létrát" hátra felé huzza a szervó a kisebb tárcsára, amikor az evezők a vizbe érnek a létra a nagyobb tárcsára lesz feltolva.
A szervót lehet ütemesen gyorsan és lassan is mozgatni!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 07. - 16:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 11. - 1:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!

Szép ez a viking hajó, tekintélyes méretei vannak.

Azért nem írtam a napokban, mert heves újratervezésben vagyok, bele is kezdtem a kivitelezésbe, de persze akkor jött elő a kisördög: van jobb megoldás is. Papíron már meg is van, ha jól látom a lelki szemeimmel, működik is, na de... A sebességváltó maga a meghajtókar része lesz (sokat küszködtem a hely miatt, pedig elég nagy a hajóm, csak hát a szimmetria, meg az elegancia...) Három sebességes, csúszó kuplungos(tengelykapcsoló, ez talán jobban kifejezi). Az újratervezésnek számos oka volt, de a legfontosabb az, amiért le is írom, hátha nem jó, és így megkímélsz a felesleges hulladék gyártyástól, hogy arra törekedtem, minél alacsonyabb fordulatszámú helyre illesszem be a szerkezetet. Ezért "fejlődtem" le egészen a meghajtó karig. (ami a csúszkát mozgatja) A sebváltóm elve az, hogy a három fokozat kerekei állandóan pörögnek, különböző sebességgel, de a központi tengely csak azt a fordulatot veszi fel, ahol a csúszó kuplung "pöcke" beakad. (Nem mertem golyós szerkezetbe belekezdeni kézi barkáccsal.) Vagyis, gondoltam, minél kisebb a fordulatszám, annál kisebb a terhelés, amikor a kerék kallantyúja és tengely "pöcke" találkozik, és így kevésbé sérülékeny. Hátránya lehet, ahogy én gondolom, hogy mivel kisebb az eltérés a fokozatok fordulatszáma közt (percenként 7, 14 és 28, persze csak kb.) könnyebben előfordulhat, hogy a "pöcök" pont nekimegy a kallantyúnak, vagyis elakad a gépezet. Persze remélem, ez nem jelenti azt, hogy begyűrődik az egész, hanem kis ide-oda mozgatással kiküszöbölhető.

Sry mester válaszolt egy korábbi kérdésemre a sebváltóval kapcsolatban, és azt írta, hogy villanyos motoroknál nincs jelentősége, mert hogy azok "nyomaték szerint" működnek. Ezt majd vele is megbeszélem, ha a Walrus fölött érzett jogos!!!! diadal átmegy a hétköznapokba, de ugye szerinted is az úgy van, hogy minél kisebb feszültséget kap egy motor, annál kisebb nyomatékra képes. Sejtem, hogy ezek a modern szabályozók, amik nem a feszültséget állítják, hanem az idővel játszanak (hogy egy másodpercben hány milliszekundum alatt kap áramot a gép) pont ezt akarják - és tudják - áthidalni, de nekem ez magas. Az a baj az én hajómmal, hogy a szerkezet mozgatásához szükséges energia századrésze is elég lenne, ha nem ilyen lenne a szerkezet... De most már ezt fogom kipróbálni, aztán legfeljebb utólag viccelődök magamon. Saccolásom szerint ekkora teljesítménnyel már egy segédmotoros bicikli is elvinne egy embert, vagyis iszonyú megalomániás a szerkezet, de hát az emberiség is a piramisokkal kezdte...

Mivel kivételesen rajzok alapján csinálom a váltómat, (a működésében halál biztos vagyok, persze), lehet, hogy mindjárt fotókat is csinálok menet közben, bár nem biztos, hogy érthetőbb lesz a dolog, de Sry annyira felemelte a lécet, hogy ciki lenne átbújni alatta.
Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 12. - 12:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már azt csináld amit elkezdtél!!!
Kisebb feszültségnél ezek a kicsi motorok nagyon gyengék lesznek, lásd nyomaték görbe.

Az biztos, ha most kezdenéd a modellt, csak szervó mozgatást "

engedélyeznék" min tenger-nagy, irányodban.

Csak dolgozzál tovább!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 14. - 13:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy újabb leletet szeretnék megosztani veletek (nem tagadom, elsősorban Rodostó barátunkkal, de remélem mást is érdekel).

Szóval böngészvén a Google Books remek oldalait, találtam egy nagyon szép ábrákkal illusztrált régi könyvet, ami ugyan francia, de... Nézzétek meg, aztán meglátjátok! :D
http://books.google.com/books?id=Lp8FAA ... 1#PPA23,M1

Csak ajánlani tudom a Google-nak ezt a szolgálatasát, rengeteg könyv van fönt (még magyarul is) és a régiek általában kompletten letölthetők.

Jó nézelődést!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 0:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Én is kedvet kaptam képes beszámolóhoz. Nem lesz olyan precíz és profi, mint Sry-é, de szerintem fölösleges is lenne. Gyanítom, nincs senki, aki ilyen őrültséget akarna építeni, és ha mégis, akkor jobban fogja csinálni, mint én.

Tehát sebességváltó készül. Ezek az alakatrészei:
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180162_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Ezek közül végül is nem mindent sikerült feltenni, mert a kis gyűrűket, amik a teflon tömítés kicsúszászát lettek volna hivatva megakadályozni, elfelejtettem felforrasztani. Majd ragasztok oda valamit.

A cél három darab munkahenger, amiken kiálló kallantyúk vannak a kuplungbütyök beakadásához, (ezek majd csak a legvégén lesznek méretre hajlítva). Valamint szíjmeghajtáshoz tárcsák kellenek a hengerekre. Ez így néz ki forrasztás után:

[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180164_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

A tárcsák belsejét FBS-sel tettem rugalmassá, meg jobban tapadóvá, és hogy ne szakítsa el a majdani gumit, amit bicikli belsőből vágok ki.

[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség