Uraim, köszönöm az őszinte véleményeteket!
...Igen, a Riva, az fa...
A terv, ami összeállt a fejemben, a következő:
A csábítás nagy volt a PVC irányában, szép, tiszta anyag, pár nap alatt tényleg megalkotható lenne belőle egy ilyen hajótest, de teszek egy kirándulást a fa irányában.
Bordák 3mm rétegelt lemezből vágva. Palánkolás első próbálkozásra 1 mm-es rétegelt lemezből ráhajlítva a bordákra. (mivel a test, mint a JIF65 esetében, nagyjából 4 ívelt lap által határolt felület, plusz a fedélzet)
Ha sikerül ráhajlítani a rétegelt lemezt a kívánt formára és az epoxi megfogja, OK! Ha nem, leszed és jön a palánkolás. A vízvonal alatti rész úgy is homogén fehér, tehát simán lehet glettelve festve/fóliázva.
A vízvonal feletti rész 1mm-nél vékonyabb mahagónival lenne borítva.
Ebben technológiai tanácsot szívesen veszek!!!
Utolsó felületi kérdés, a mahagónival borított felület lakkozása, hisz ez tényleg tükrös és gyönyörű az eredetin is.
A krómozott szerelvények valóban kérdésesek.
Egyszerűbb és időtálló megoldás lenne aluból megcsinálni, polírozva, lakkozva. Ha viszont krómozott a cél, akkor megreszelem bronzból és krómoztatom. (Ez nem tudom, mennyire lesz "vízálló", mivel a hajó nem polcra készülne, nagyon nagyon sokat futna vízen. A természetes vizek, még a hazai édesvizek is viszont baromi korrozívak, agresszívak. Ezt látom a vitorlásaimon, ahol a "rozsdamentes" acél is simán korrodál egy nyár alatt.)
Ha semmi semmivel nem jön össze, akkor még mindig itthon áll 2 tábla habosított PVC.
jj