További adalékok Raptor kérdésére.
Csak az érdekessége miatt másolom ide, amit a faliújságra kitettek a fiúk.
"Nálunk" a leforgatott bárka- jó 1.5 km/h-t jelent.
Ez egy 24 órás menetben kiszámolható, mennyit jelent!
Km-ben és a nominál fogyasztással számolva.
Mellesleg információim-tapasztalataim szerint a FARTÜKÖR mögött, viszonylag nagy a visz-áramlás. Leforgatásnál ez az áramlás csökken.
Egyes nehezebb szakaszon, ahol némely helyen 100 méter fél óra, akkor az a 1.5km/h nagyon is számít.
Amúgy az átlagos sebességünk 6 km/h (3200 Tonnával)
Legfőképp ez akkor számít nekünk, ha a log ISZtikusunk ránk kérdez, hogy mi a fenét csináltunk idáig, hogy még csak ott vagyunk. Maga az összeforgatás ha ügyesek vagyunk - max 40 perc. de egy 52 órás menetben bőven megtérül, mivel hatvan kilóméterrel előrébb lehetünk, ami nyolc órányi üzemanyag megtakarítás.
A motorjaim fajlfogy: 208gr/LE/h
Tényleg csak info!
ui: az nem baj, ha a hátsó bárka mélyebb, akkor is sebesség növekedés várható.
A tapasztalat mondja, ha a hajó élő vízben tol akkor jó a hatásfok-a tükör mögött holt víz szokott lenni.
Ezért is jó pl "papucsot" tolni, vagy egyes DDSG-s bárkákat melyeknek nincs tükör fala."
Minden esetre, elgondolkodtató.
Ha információim nem csalnak, akkor 2011-ben kis hazánk lesz a házigazdája az F2 világbajnokságnak, ergo, nem árt készülni.
Nem tudom hogy egy részvételnek mik a feltételei, de ezek az adalékok nagyon jól jöhetnek azoknak a társainknak, akik komolyabban el akarnak mélyedni az élethű kategóriában.
Mellesleg, jégtörő szakértővé válok lassan a levelezéseim kapcsán.
Kaptam néhány képet a "billegtető mechanizmusról" ha valakit esetleg érdekel.
Üdv Manópapa
