SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 15:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 0:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
folytatás:

Ezután jön a kuplung tengely elkészítése. Ez szabadon mozog a főmeghajtó tengelyen (szervó mozgatja persze) miközben ő is, a tengely is, meg a munkaherengek is folyamatosan forognak. A három munkahenger mindig állandó, más-más sebességgel forog (25, 15 és 7 fordulat percenként), a főtengely fordulatszáma pedig attól függ, hogy a kuplung henger bütyke melyik munkahengerről veszi le a fordulatot. Mivel fogaskarekek helyett egy-egy bütyök adja a kapcsolatot, kicsi a beragadás veszélye. Ilyen kis fordulatszámnál ez remélhetően nem okoz tragédiát. (Autóknál ez a szerkezet nem lenne jó.) A kuplung hengeren tehát van egy bütyök, egy karima, amivel majd a szervó mozgatja (visszafelé bedig egy rugó, ami a belső hengerben van), viszont a cső belsejének négyzet keresztmetszetűnek kell lennie. Ezt úgy oldottam meg, hogy egy 0,3-as sárgaréz lemezt ráhajtogattam a négyzetes tengelyre, majd beleforrasztottam a kuplung hengerbe. Forrasztás közben persze egy 4x4-es farudacska volt benne, nehogy összeforradjanak egymással a tengely, meg a kuplung, meg is feketedett rendesen.

[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180253_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

A főmeghajtó tengely tehát egy négyzetes rúd, amire a csapágynál ráforrasztottam egy hengert (az előző módszer szerint, csak itt most a tengelyhez is hozzá van forrasztva).

[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180258_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Egymásba téve az alkatrészeket így néz ki:

[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180262_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Persze még nyersek, több időm nem volt két nap alatt.

folyt.köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 1:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
folytatás/2:

A két nap legnagyobb része azzal ment el (a fentieket előre kiterveltem, előkészítettem, úgyhogy azok hamar megvoltak), hogy le kellett cserélnem a motor mechanikát, mivel a sebváltó a főmeghajtó tengelyre került.

A múlt héten vettem egy áttételt, (illetve ugye kettőt), mert csak 1500 Ft volt. Itthon vettem csak észre, hogy ez csak kisebb motorhoz jó. Némi káromkodás után megnéztem a bolt honlapján, és kiderült, hogy van olyan, ami az én motoromra lenne jó, de darabja 4500 Ft. Gondoltam, akkor marad ez.
Az én motorom 17 ezres fordulatszámát úgyis durván le kell venni, amihez a csigakerék a legjobb, és mivel találtam itthon összeillő kerekeket, gondoltam a kész meghajtót csak másodiknak illesztem be a mechanikába. Levágtam a motortartó részt, a belső kis fogaskereket is lecseréltem egy másik, passzentosra, aminek a tengelyére rá tudtam szerelni a másik, szintén meglévő fogaskerekemet. Így a motorból kijövő 17 ezerből első menetben 894 fordulat lett, az áttétel után pedig kétszázvalamennyi (most nem keresem meg a papírt, bocs). Erről egy 14 fogú kerék leveszi a fordulatot 25-re (kb.) és ennek a tengelyére kerülnek a szíjmeghajtó tárcsák.

[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180265_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Alulról ez így néz ki:

[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080218/P1180267_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

A fogaskerék egy régesrégi akkus csavarozó kereke (így három is van belőle), kanadai, tehát fémből van! Hogy a csigakerék micsoda, tessék megfejteni. Rajtahagytam valamit, ami az eredeti funkcióról árulkodhat...

A képen látható szerkezet a negyedik, amit tegnap csináltam. És még mindig nem jó, mert 4 mm-rel szélesebb, így nem fér el egymás mellett a kettő. De ez már a legkevesebb, lemezem van még, majd egyszer csak megcsinálom az újat, legalább sablon már van.
A tegnap összerakott első doboznál meg se mozdult a szerkezet, csak zúgott iszonyúan a motor: 1 mm eltérés volt a belső fogaskerék tengelyénél a szükségeshez képest. De ez a negyedik nagyon jól zenél, élvezet hallgatni, ahogy dolgozik a motor. Hangos, de szép hangja van. Persze majd terhelés alatt eszi meg a pudingot, vagy mi, de az még odébb van.

Viszont, ha volt türelmetek végigolvasni ezt az egészet, akkor segítsetek. Mi van az elektronikával? Mármint a motorok áramkörébe mit kell beszerelni? Sry mesternél is olvastam kondenzátorokról, meg minden, mi a teendőm? Nem szeretném, ha tönkremenne a szerkezet. A tervem az, hogy a motor mindig azonos feszültséget kapjon (az aksi merülését leszámítva), így talán simábban működik, és jobban bírja a terhelést.

Még a kuplung henger szervós mozgatása lesz kérdés. Ahogy méricskéltem, maximális esetben kb. 3 kp.-nyi erőt kell kifejtenie. Robbe futaba S3003-asom van.

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 1:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocs, még valami.

Jó esély van rá, hogy a biciklibelsőből kivágott szíjak az első pillanatban elszakadnak. Van itthon egy rakás ékszíjam, magnókból, meg ki tudja miből, de persze egyrészt nincs köztük két egyforma, nekem meg hat kéne, másrészt egyiknek se jó a mérete. Az anyaguk viszont nagyon profi. Próbálkozzak-e azzal, hogy méretrevágva összevulkanizálom őket? Bár pillanatnyilag nem tudom, azt hogyan kéne csinálnom, de ha bármi ötlet van, szóljatok. Előre is köszönöm.
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 9:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Laci,

Lenyűgözve nézem a képeidet és persze hozzá képzelem a rengeteg munkát, amit belefektettél! Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz ha összeáll a teljes szerkentyű.

Szíj ügyben nem javaslom az elvágás/összevulkanizálás megoldást - szinte biztos hogy a legkisebb terhelés hatására elszakad. A biciklibelsőt ne tessék lebecsülni, bírja az, csak sniccerrel kéne levágni a gyűrűket, hogy lehetőleg ne legyenek rajtuk "ollóhagyta" kis beszakadások.
Egyébként is, egy bringabelsőből rengeteg tartalék szíjra futja... :lol:
A lényeg az, hogy könnyen fusson a szerkezet, akkor nem feszül túl a gumi.

Elektronika: mivel mechanikus sebváltód lesz, első körben szerintem elég lenne a sry által a Springereknél javasolt kapcsolós megoldás.

Kondenzátorok: motoronként 3 kondira (47 nF) lesz szükséged. Ezekből egyet a két pólus közé, egyet-egyet pedig a ház és egy-egy pólus közé kellene beforrasztanod. Azaz: ház - kondi - egyik pólus - kondi - másik pólus - ház.

További sok sikert!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nem tudok mást mondani csak " hű-ha " ez igen!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 10:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!!

Kösz a villám gyors választ, és bíztatásokat is! De hogy tovább mélyítsem a tudatlanságomról alkotott képet: a kondiknál mindegy, milyen irányban kötöm be?

Ékszíj: kösz, ezt is megfogadom, viszont veszek egy új belsőt.

Szervó: a neten megtaláltam a futaba S3003-as szervót azt írják, 6 Voltnál 41 Ncm-t tud teljesíteni. Egy mértékegység átváltó programon beírtam, hogy 3 kg(tudom, nem valami szakszerű), és Newtonban 29 egész valamennyit adott ki. Akkor ez jó lesz, ugye?

Más: ti tudtátok, hogy alumíniumot lehet lágyforrasztással illeszteni? Ezt találtam:
http://www.ezermester.hu/2001-11/forrasztas.htm
még ki nem próbáltam, de elég jónak tűnik.

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 18. - 11:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Laci,

Ezeknél a kondiknál tök mindegy a polaritás: ahogy jön, úgy forraszthatod. Maximalisták azzal élhetik ki a "szépészeti" igényüket, hogy egyik oldalra fordítják a feliratos oldalukat... :lol:
Arra inkább kell vigyázni, hogy a kondik lábai nehogy zárlatot okozzanak - az akkumulátorok nem nagyon szeretik, ha hegeszteni próbálnak velük. Ezért szokták a kivezetéseket szigetelőcsövekbe dugni, de rövid lábakkal forrasztva az is elkerülhető. Esetleg alájuk lehet dugni egy kis darabka habszivacsot ilyenkor.

A kg ---> Newton átszámítás teljesen korrekt (remélem nincs se fizikus, se szabványügyi szakember a fórumon, mert rögtön agyoncsap engem ezért a kijelentésért... :oops: ). Nagyjából 9.81-el kell szorozni az előbbi értéket, így jött ki neked a 29.43 Newton.

Alu forrasztás: hát én még nem próbáltam, de a mindeféle barkácsáruházakban árulnak aluhoz forrasztópálcát meg folyasztószert. Eddig nem került sor a használatára, mert én rézmániás vagyok...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 19. - 2:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Feri!

Kösz az információkat! Igyekszem a hétvégére eljutni egy kipróbálásig, mert aztán nejem 3 hétre elviszi a fényképezőgépet, és akkor nem tudom bemutatni. (Persze, ha nem működik, akkor majd erre hivatkozhatok...)

Én is rézmániás vagyok, a sárgarezet azért szeretem, mert könnyen szépre csinálható és tartós, a vörösréz meg istenien mutat, pláne antik játékokon, nem is értem azokat, akik befeketítik, hogy élethűbb legyen, amikor önmagában is gyönyörű. De érdekes volt ez az alu forrasztás, a háztartásban akad pár dolog, amit érdemes így megjavítani.

Most külöben azon töröm a fejem, hogy a távirányítómon így teljesen felszabadul két csatorna, mire is használjam (hehe). Persze majd ha vitorla is lesz rajta (ez még nagyon távoli), akkor lesz funkciója, de egyelőre dárdavető figurákon töprengek. Vagy legalábbis egy ballistán... Csináltam már ilyet kicsiben, úgyhogy illene tennem a hajóra, de persze újratöltésről nem ábrándozom.

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 19. - 9:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Rodostó!

Nem mondom, hogy értem mire készülsz mert nem értem, de ez legyen
az én bajom, lassú a felfogásom. Jól néz ki a ketyere, szerintem
valahogy úgy épísd be a hajótestbe, hogy látható legyen, mert ha
nem okozna elég nagy megdöbbenést az evezővel haladó hajó, akkor
csak meg kell mutatni a hajótérben a gépészetet :D

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 20. - 2:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T. Sry!

Köszönöm a bíztatást. Maga a szerkezet gyanúm szerint sűrűn igényel majd karbantartást, úgyhogy a hajó középső, leemelhető fedélzete alatt lesz, gondolom, ha valaha versenyre vinném, úgyis be kéne mutatni. Bár egyelőre nem tervezek ilyet.
Az egyébként fejtörést okoz, hogy lesznek olyan mechanikus alkatrészek, amiket a kész hajótestben már nem lehet majd javítani. Remélhetőleg nem is kell, de mégis. A kurbli szerű főmeghajtó kart csak úgy tudnám majd kivenni, ha lebontanám a hajó palánkolását. Ez egy kissé aggaszt.

Egyébként, ami az Aranygyapjút illeti (most ez a "munkaneve", bár még nem néztem meg hogy van görögül), önmagában unalmas szerkezet lesz. Attól válna érdekessé, ha tényleg el lehetne végezni vele bizonyos - részben ügyességi - feladatokat. Mivel ókori hadihajó, a legfontosabb az lenne, hogy "elsülyesszen" hajónak látszó tárgyakat. Lufikra gondolok. Az még csak megoldható egy pályán, hogy a lesúlyozott lufik egy erős damillal a parthoz vannak "rögzítve", persze a damilnak a merülési mélyság alatt kell lennie, de az igazi az lenne, ha a lufik - akár "kötelékben" - mozgathatóak lennének. Mint tapasztalt tengerésztől kérdezem Tőled és a Többiektől is, egy ilyen pálya kialakítása mennyire lenne technikailag nehéz? Például, ahol túl mély a víz, ott csak csónakkal lehetne kihelyezni a céltárgyakat, ráadául, ha csak egy irányból teszem elérhetővé őket a partról, a felszín hullámzása is elsodorhatná őket. Valami szellemesebb ötlet kéne, de még nem jött, nem sokat jártam még vizen. Na persze ez nem sürgős, örülök, ha a nyár végén már szárítgathatom a kimentett Aranygyapjút...

De a Walrust szeretném minharabb élőben látni, ha nem nagy tolakodás. (Állítólag vége a télnek.)

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 20. - 13:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Rodostó!

A lufik helyett valami személetesebbet javasolnék, mert azért egy
ókori evezős gálya csak ne lufikra vadásszon már. Sima 50-es
hungarocellből vágott 4-5 mm-es lapokból készült hevenyészett
hajóutánzat szerintem jobb lenne. Mivel a kis sűrűségű hungarocell
ilyen vékonyan vágva igen rideg tud lenni, simán beszakítja az oldalát
még egy kisebb erőhatás is. Gyakorlatilag 4-5 darabból össze lehet
"dobni" egy ilyet és a látvány fényévekkel hatásosabb mint néhány
lufi megkergetése.

A bólya rögzítésére (mert ez a probléma amit vázolsz a klasszikus
bólya probléma) én kikísérleteztem egy módszert. A bólya allján
egy gyűrű van, azon van átfűzve a damyl. A damyl szabadon csúszkál a
gyűrűn. A damyl végén egy 100-150 grammos csepp vagy rombusz alakú
ólomdarab van felkötve, a másik vége pedig szabadon van.

A parton állva áthúzok a gyűrűn 1-2 m damílt, majd feltekerem a
bólyára (általában 2 L-es üdítős flakon piros-sárgára festve :D ).
A damylból letekerek egy csomót és a damylos spulnit megfogatom
valakivel (mert egyébként könnyen elrepül, és akkor lehet úszni
a bólyáért :? ) Behajítom a bólyát felteker damylostúl, ólmostúl a
vízbe, oda ahova telepíteni szeretném. A damyl letekeredik, az ólom
az aljzatra sűlyed és ennyi. Ha ki akarom venni akkor a parton marad
végénél fogva kihúzom az egészet.

Ha rossz helyre dobtam (ami igen gyakori) akkor is ki lehet azonnal
húzni és ismételni. Az ólom mindíg a víz mélységének megfelelően sűlyed
le, így nem marad lebegő damylcsomó a vízben, ami a hajócsavarra
tekeredve elég nagy kellemetlenségeket tudna okozni.

Ezek is ilyen módon telepített bólyák:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1621590

Ha esetleg a lufik helyett hungarocell kishajó lenne a végkifejlet,
akkor azt meg be lehet tolni tolóhajóval is :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

A tolóhajó megvizslatása (irányításával egybekötve) csak időpont
egyeztetés kérdése, kimegyek holnap megnézem hogy állt a tó itt
a szomszédságban, és ha nincs befagyva akkor semmi akadálya egy kis
hajókázásnak.

üdv.:SRY


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2008 feb. 20. - 17:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 20. - 15:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Mindkét ötlet nagyon zseniális! Úgyhogy ezen a csapáson megyek tovább (remélem, mihamarább).

Ha komolyan mondod az időegyeztetést, a jövő héttől kezdve, főleg a végét tekintve, nagyjából bármikor alkalmas lenne, még a hét elején pontosítok, akkor derül ki, milyen melót mikorra tudok beosztani. Addigra állítólag igazi tavasz lesz.

Bár ha jól emlékszem, írtad, hogy elég mély a tó, úgyhogy ha úszni kéne, még kicsit korai. Na de ez a veszély nem fenyeget.

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 20. - 17:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Rodostó!

Ha minden igaz, jövőhét elején érkezik egy új szépség a dokk-ba
hozzánk.

Kép

Kép

Ez itten egy ROBBE SAN REMO tengeri motoros cirkáló, cirka 70
centis kivitelben, másfél kiló össztömeggel. Ez a hajó önmagában is
egy elég gusztusos darab, de ez nekem azért nem szokott elég lenni,
ezért megspékelem egy igen rafinált kis hajtóművel:

Kép

Bizony-bizony ez egy aktív kormányzás, a kormánylapáttal együtt
fordul a hajócsavar is. Na ebből lesz ám a haddelhad :D :D :D
Nagyjából így néz ez ki videón:

http://bubblare.se/movie/san_remo_robbe_cruising

Szóval a jövőhéttől ha sikerül időpontot egyeztetni, igen nagy hajózást
rendezhetünk a Gombai Tavon.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 21. - 12:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Ez övön aluli ütés volt, nem is annyira maga a hajó, bár persze az is szép, de ez a direkt kormányzás nagyon elképesztett. Én kb. 2 tized mp alatt futnék vele zátonyra, pedig pont az a lényege, hogy elképesztően jól irányítható. Csak ezzel - gondolom - az is együtt jár, hogy néhány fokos kormánymozdulat (beszorozva a sebességgel) már egy két méteres kitérést jelent az én reakcióidőmmel...

Na majd megnézem, hogy csinálják a profik.

Egyébként közben az én hajómhoz alkalmas csalihajón (is) töprengek, de még nem kezdek vele kísérletezni. Marjai-féle gumimotoros "deszka" lesz, némi hungarocellel. A lényege nem csak a "programozgató" irányváltás, hanem egy kísérleti megoldás a gumi letekeredésének késleltetésére.

No de nem ábrándozok, most a motortartókat kell megcsinálnom a hétvégén, hogy küldhessek újabb képeket (mármint ha működik a sebváltóm).

Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 21. - 13:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Lementem tavat ellenőrizni:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1630329

Ehez sok kommentár nem kell. A kacsák nem tudnak a vizen járni,
a tó közepén van egy kis szabad vízfelület, de odáig a parttól van
25-30 m vékony jég. Ennyit a mai hajózásról.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1630330

ez itt a gát. 130 m hosszú, és az előtérben a jégbe fagyva ferdén
álló tábla a Horgászni Tilos feliratot viseli :D :D :D kedvenc
tábláim egyike :D :D :D :D itt szoktunk , és ma is itt szerettem volna
hajókázni. Ehhez most is egy jégtörő kellett volna, de az még mindíg nincs.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1630339
A tó amúgy szép nagy, mint látható.

Vízállásilag is jók vagyunk, teljesen tele van! A szintszabályzó műtárgyon
és a túlfolyó kis patakon is rendesen megy ki a víz a medencéből, így
friss, tiszta és mély tavunk lesz idén, ellentétben a tavalyi állapotokkal.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1630334

Tehát figyelem a vizet, ha lesz pár meleg nap, és felerősödik a szél
pillanatok alatt el fog tünni a jég, és akkor mienk a pálya.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség