SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 08. - 21:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 18. - 17:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szovjet/Orosz hajós Kollégáknál megtaláltam a megoldást a horgászok
meggyőzésére:

Kép

A halaknak is kell az oxigén, és nyáron, amikor kevés az O2 a vízben
akkor a hajócsvarok, és a hullámzás jelentős mennyiségű levegőt
kever el a vízben, és ezzel O2-vel dúsítja...... a halak meg egyből
jobban érzik maguk, talán még az étvágyuk is megjön.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 18. - 18:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Épül(get) a Walrus-om.
Van már két tolóbakom is, igaz nagyon nem tetszik az eredmény. :?
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11515371
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11515371
Raktam be egy kis távtartót is a tolóbakok belsejébe, hogy az oldal felragasztása könnyebb legyen:
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11515371
Viszont nem a fórumot olvasgatva, hanem a képeket nézegetve ragasztottam össze és valahogy átsiklottam a derékszögelős kép felett. És nem tudok rájönni, miért akartam szemmértékre csinálni, mikor a vinkli itt van az orrom előtt.
Az egyik jó lett így is. A másik viszont nem. Ha a végén marad anyagom és a többi része ennél jobban sikerül akkor újra elkészítem mind a kettőt. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: tolóhajó
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 18. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma megvolt a tolóhajómodell első "éles" bevetése.
Történt, hogy repülős maradékokat felhasználva építettem egy gyorsnak szánt siklóhajó-szerű förmedvényt.
Fél órát szórakoztam a súlypont ideális beállításával, míg végül a tervezett akkuágytól teljesen messzire sikerült jól elhelyezni az akkut.
Meg is indult a hajó, hasított a vízen mint a hasmenéses ördög.
Igen ám, csakhogy az akkut nem rögzítettem megfelelően, egy apróbb hullámon való ugrás következtében jól elmozdult oldalra.
A hajó azonnal elfeküdt a vízen, a csavar csak vartyogott, féltem hogy elmerül.
Nosza' vízre eresztettük a ksifiam tolóhajóját, ugyanis a sodrás elkezdte vinni a hajót.
Kb. 10 perc szenvedés után (még sose próbáltam keresztbe kapni egy oldalra fordult hajót) sikerült nagy szerencsével fogást találni, és vagy fél perc alatt kitoltam a szomszédos horgász szerető karjaiba a hajót.
Igen nagy megkönnyebbülés volt mikor érte mentem.
A kis tolóhajó nélkül most kevesebb cuccom lenne egy hajóbelsőnyivel.
A horgásznak nagyon megtetszett a dolog, lehet hogy egy újabb megszállottal bővül kis tolóhajós társaságunk. :-)

Szerencse a pechben:
Sikerült olyan passzosra megcsinálni a siklót, hogy egy csepp víz sem került a belsejébe!
Hűtéssel nem láttam el a szerkezetet, ennek ellenére sem a motor, sem a szabályzó nem melegedett fel különösebben.
480-as motor, 20/30A-es szabályzó, és 2200 mAh 20-30C 2S Lipo akku képezi a hajtásláncot, egy nagy emelkedésű 25mm átmérőjű sróffal.
Az akku rögzítését viszont sürgősen meg kell oldanom.

Egy jótanács minden hajómodellezőnek:

TOLÓHAJÓ NÉLKÜL EGY LÉPÉST SE !!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 18. - 23:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Amíg Skykapitány11 kitalálja, hogy mi legyen a hajó neve a biztonság
kedvéért folytatom az építést, mert ügyebár csak azt lehet elnevezni
ami el is készült :roll:

Készítsük el az (5.) alkatrészt /rajza a www.sryhatter.atw.hu -n/ Ez egy
elég bonyolult alakú falemez, amihez a basla lapot táblásítani kell. Ha
valaki nem ismerné a táblásítás módját szóljon, mert folyamatosan erre
hivatkozom, aztán lehet, hogy van aki nem is tudja miről van szó.

A rajzot a szokott módszerrel visszük fel és utánna vágással
reszeléssel
csiszolással kialakítjuk az alkatrészt:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312195

Mint látható van két szaggatott vonal keresztben a falemezen. Ezeket
át kell jelölni a másik oldalra. Ez a két vonal segít majd lemunkálni a
lemez aljának a letöréseit. A letörések révén fog illeszkedni a
hajótest aljába.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312193

Ez az alkatrész elég türelemjáték, mert több helyen kell illeszkednie a
hajótesthez, az uszonyhoz, a motortartóhoz. Így gyakori próbálgatással
csiszolgatással kell kialakítani, hogy pontos legyen.

Ezt követően lakkozzuk le az alsó fedélzet alját (amit most csináltunk) és
a hajótest belső részeit is az alsó fedélzet alatt. Erre azért van szükség,
mert ha helyére ragasztjuk az alsó fedélzetet ezekhez a felületekhez már
nem férünk hozzá. Hajóban meg fa lakkozatlanul nem maradhat. A
lakkozatlan fa hamar megbosszulja magát vetemedéssel, töréssel.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312191

Legalább két réteg lakkot vigyünk fel. A lakk száradását követően a
helyére lehet ragasztani az alsó fedélzetet.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312194

Az alsó fedélzeten van egy kerek lyuk. Ennek tulajdonképpen semmi
szerepe nincs a működésben. Azért készül mégiscsak el, mert ezen
keresztül lehet majd beszórni ólomsörét ballasztot a hajó beállításakor. A
ballasztolás után ezt majd ragasztószalaggal le kell zárni.

Nyomtassuk ki az oldalsó "borulókamrák" rajzát keményebb papírra,
és azt sablonként használva 20 mm vastag hungarocellre rajzoljuk fel a
"kamrákat" és vágjuk ki őket. A hunharocellt érdemes megcsiszolni
mert úgy sokkal szebb a felülete.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1312190

A képen látható sablonon még 15 mm vastagsági felirat van. Ez lett
megváltoztatva 20-ra. Ez a prototípusok átka, menetközben ís változik a
terv. :D

Szia
Mi az a táblásítás?
folyt. köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 19. - 7:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

A táblásítás az, amikor falemezeket az élüknél egymás mellé ragasztassz,
és így egyre nagyobb falemez keletkezik. Erre akkor van szükség, amikor
nem elég széles a rendelkezésre álló alapanyag.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 19. - 15:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry-nak csak gratulálni tudok a hajó tervezéséhez! Nagyon strapabíró hajó lett. A tatai tavon próbálgattam ma a hajót és elég szép hullámok voltak, számtalanszor átcsaptak a hullámok a hajón, föl-le ment a hajó a hullámokon de mindent túlélt:)

üdv

Zs


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 19. - 15:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry-nak csak gratulálni tudok a hajó tervezéséhez! Nagyon strapabíró hajó lett. A tatai tavon próbálgattam ma a hajót és elég szép hullámok voltak, számtalanszor átcsaptak a hullámok a hajón, föl-le ment a hajó a hullámokon de mindent túlélt:)

üdv

Zs


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 19. - 19:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Épül a hajó. A test már összeáll lassan. A tönkcsövet és a hozzá tartozó rétegelt lemez részeket kell kivágnom és beragasztanom. A tönkcsövem gyári lesz, némileg lerövidítve és egy olajzó csővel megtoldva. Kormánylapátból is gyárit kap. Méghozzá ezt: http://shop.modell.hu/product_info.php? ... s_id=73106
A méretei nem teljesen egyeznek a "gyárival", de ha nem válik be legfeljebb csinálok másikat.
A hajóval gyorsan lehet haladni. Pontosak a rajzok, jó a leírás. Köszönet érte Sry mesternek!
A balsát pillanatragaccsal ragasztottam, de talán nem követtem el nagy hibát. A fenéklemezeket is csak a biztonság kedvéért gombostűztem meg. Néhány másodpercig kellett csak tartanom a lapokat és nem akartak lejöni többé, de azért fő a biztonság, kapott még gombostűt is a száradás idejére.
így állok most:
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037
Na mi van a háttérben? :lol:
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037
Az "építőfán" nem röhögni! Ez volt kéznél. :D
Összeragasztott fenyődeszka, könnyen fel tudtam rá tűzni a hajót. Előző életében boltív sablon volt.
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 20. - 8:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.!

Szépen alakul a gépezet :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

És mint, ahogy Füligjimmi Kolléga nagyon veretesen megállapította:

"...TOLÓHAJÓ NÉLKÜL EGY LÉPÉST SE !!!..."

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 20. - 9:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dragon írta:
Sziasztok!

Épül a hajó. A test már összeáll lassan. A tönkcsövet és a hozzá tartozó rétegelt lemez részeket kell kivágnom és beragasztanom. A tönkcsövem gyári lesz, némileg lerövidítve és egy olajzó csővel megtoldva. Kormánylapátból is gyárit kap. Méghozzá ezt: http://shop.modell.hu/product_info.php? ... s_id=73106
A méretei nem teljesen egyeznek a "gyárival", de ha nem válik be legfeljebb csinálok másikat.
A hajóval gyorsan lehet haladni. Pontosak a rajzok, jó a leírás. Köszönet érte Sry mesternek!
A balsát pillanatragaccsal ragasztottam, de talán nem követtem el nagy hibát. A fenéklemezeket is csak a biztonság kedvéért gombostűztem meg. Néhány másodpercig kellett csak tartanom a lapokat és nem akartak lejöni többé, de azért fő a biztonság, kapott még gombostűt is a száradás idejére.
így állok most:
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037
Na mi van a háttérben? :lol:
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037
Az "építőfán" nem röhögni! Ez volt kéznél. :D
Összeragasztott fenyődeszka, könnyen fel tudtam rá tűzni a hajót. Előző életében boltív sablon volt.
Kép
http://3d.dragon.fotoalbum.hu/viewlarge ... d/11526037


Szia
Milyen tönkcsövet veszel,vettél?
Linket tudnál küldeni róla?
Előre is köszi!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 20. - 10:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Aprilia92!

Én ezt a tönkcsövet vettem meg:
http://www.modellhungaria.hu/hajo-alkat ... -8560.html
A végéből a műanyag perselyt ki lehet húzni. Utána méretre tudod vágni.
A Sry féle olajzó csövet is ajánlott elkészíteni rá. Ha telenyomod zsíral utána nehéz visszatenni a kihajtótengelyt. (nehezen találsz bele a második perselybe) Én csak azért vettem meg, mert nem akartam esztergálni és anyag után futkosni a perselyekhez.
Ez elég hosszú ahhoz, hogy az olajzócső is kijön a leeső darabból.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: tönkcső
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 20. - 10:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Némi pénzmegtakarítást lehet elérni ha nem méregdrága tönkcsöveket vásárolunk.
Én pl. vettem egy méter 3mm-es rézcsövet, amibe pont passzol a 2mm-es acél szál.
Szépen méretre vágom, középtájt megvágon dremellel, és forrasztok rá egy rövidebb zsírzócsövet.
Ennél olcsóbb és egyszerűbb tönkcsövet nem tudok elképzelni, ráadásul egy kis fecskendővel könnyedén telenyomható zsírral.
Van jó régi LZS-2 zsírom, azt használom bele. Tökéletes.

A méteres cső acéllal együtt 1400 Ft. volt, és eddig két hajónál használtam, van még kb. két hajóhoz elegendő. így tulajdonképpen négy tönkcső hozható ki egy árából.

természetesen mind rézcső, mind acél szál van vékonyabb és vastagabb is, kinek mi jó.

Ja, és továbbra is:

TOLÓHAJÓ NÉLKÜL EGY LÉPÉST SE !


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 20. - 14:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dragon írta:
Szia Aprilia92!

Én ezt a tönkcsövet vettem meg:
http://www.modellhungaria.hu/hajo-alkat ... -8560.html
A végéből a műanyag perselyt ki lehet húzni. Utána méretre tudod vágni.
A Sry féle olajzó csövet is ajánlott elkészíteni rá. Ha telenyomod zsíral utána nehéz visszatenni a kihajtótengelyt. (nehezen találsz bele a második perselybe) Én csak azért vettem meg, mert nem akartam esztergálni és anyag után futkosni a perselyekhez.
Ez elég hosszú ahhoz, hogy az olajzócső is kijön a leeső darabból.

Köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 20. - 14:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dragon írta:
Szia Aprilia92!

Én ezt a tönkcsövet vettem meg:
http://www.modellhungaria.hu/hajo-alkat ... -8560.html
A végéből a műanyag perselyt ki lehet húzni. Utána méretre tudod vágni.
A Sry féle olajzó csövet is ajánlott elkészíteni rá. Ha telenyomod zsíral utána nehéz visszatenni a kihajtótengelyt. (nehezen találsz bele a második perselybe) Én csak azért vettem meg, mert nem akartam esztergálni és anyag után futkosni a perselyekhez.
Ez elég hosszú ahhoz, hogy az olajzócső is kijön a leeső darabból.

Köszönöm!
A hajócsavar is jó akkor ugye amit ehhez adnak?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jún. 20. - 14:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dragon írta:
Szia Aprilia92!

Én ezt a tönkcsövet vettem meg:
http://www.modellhungaria.hu/hajo-alkat ... -8560.html
A végéből a műanyag perselyt ki lehet húzni. Utána méretre tudod vágni.
A Sry féle olajzó csövet is ajánlott elkészíteni rá. Ha telenyomod zsíral utána nehéz visszatenni a kihajtótengelyt. (nehezen találsz bele a második perselybe) Én csak azért vettem meg, mert nem akartam esztergálni és anyag után futkosni a perselyekhez.
Ez elég hosszú ahhoz, hogy az olajzócső is kijön a leeső darabból.

Köszönöm!
A hajócsavar is jó akkor ugye amit ehhez adnak?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség