Üdv. Mindenkinek!
Emlékeztem még erre az öreg jugoszláv MEHANOTEHNIKA külmotorra, amit 2010áprilisában restauráltam, tettem üzemképessé, na meg ennek a topicnak a tárgyává is?
Nos a kis moci nem sokat futott, pedig csak néha indítottam be mint afféle technikai kuriózomot, hajóban egyáltalán nem volt, de így is kilehetle a lelkét. Hiába fúrtam, faragtam, gyártottam bele új szénkefét, csapágyat , tengelyt, az előregedett tekercselés megadta magát, és némi füst kíséretében elhunyt a gépezet.
Mérges is voltam a kis külmotorra, hogy ennyi munka árán is alig zümmögöt pár percet és beraktam egy dobozba, majd a polcra. Eltelt némi idő és a kezembe akadt. Gondoltam még kap egy esélyet, de most a motorját már nem újjítottam fel, hanem kicseréltem egy másik 5 V-os korszerű, új kisméretű motorra. A lecsökkent forgatónyomaték miatt kellett csinálni rá egy kéttollú 19 mm-es hajócsavart, meg sok egyéb apróságot átalakítani. A külalak is megváltozott, megkapta a 60-as évek külmotorjainak stílusát, és ami igazán fontos, a remotorizációval teljes értékű modellmotorrá vált, akár most is beépíthető lenne egy (megfelelően kicsiny) hajómodellbe.
Hát ilyen lett a jó öreg jugoszláv MEHANOTEHNIKA külmotor teljes átalakítás, remotorizáció, felújjítás, festés után:
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/16976050http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/16976051Ha lesz kis időm építek neki egy tiszai ladikot, meg egy horgászt, a teljesítményét tekintve ebben a szerepkörben szépen helyt fog állni. Szerintem tavasszal el is viszem egy hajómodell versenyre, külmotoros tiszai ladikot még amúgy sem láttam ilyen rendezvényen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Üdv.: SRY