t. Henrik!
Amire te gondolsz az a vízsugárhajtómű!
Szerintem ezt még nem tárgyaltuk ki alaposan, pedig megérne egy misét. Mint oly sok másban Beledi Dezső ebben is nagyot alkotott, és szerencsére megvannak a korabeli cikkek a témában.
Igazából ez egy szárnylapátos szivattyú, amit hajó propulziónak építettek be. Magyarországon azért nem terjedt el, mert volt a hajótervezők között egy olyan nézet, hogy alacsony a hatásfoka, túl bonyolult stb.. stb... ezért nem volt ajánlott meghajtási mód. Pontosan Beledi dezső mutatott rá, hogy ez nem igaz, és vannak olyan felhasználási területek, ahol a vízsugárhajtásnak komoly előnyei vannak.
Ilyet modellméretben lehet építeni, de venni is. Az építés némileg komolyabb felkészültséget igényel mint egy normál tönkcsöves meghajtásé, de azért nem lehetetlen feladat.
Szia Sry!
Köszi a választ, de ezt ismerem. Legalábbis a vízsúgarashajtóművet. Közben meg találtam, amit kerestem. Konkrétan a HALNY1 építésében olvastam annó és azért írtam ,hogy csak hasonló a megoldás. Üdv: Henrik
|