Üdv.
Két motoros hajóhoz is elég az egy szabályzó, ha bírja a motorok által
felvett áramot. Tehát két 8 ampert fogyasztó motort egy 20-30 amperrel
terhelhető szabályzó simán elvisz. Kefés motornál simán lehet a motorokat
egy szabályzóról is működtetni.
A motorokat illetően (ha két motoros a hajó) és azt szoktam jevesolni,
hogy venni kell két új, lehetőleg kommersz motort. Olyat, ami minden
bokorban van. 400-ast, 450-est 540-est, tehát ami általánosan elterjedt
és mindíg rendelkezésre áll a piacon. Mert nagyon szép darab a Robbe
520-as golyóscsapágyas motorja, talán a legjobb hajómodell motor a
világon, csak még a Google-ba beütve sem találsz még egy képet se
róla, nemhogy eladó motort.
egyébként erről van szó:
Ezt árulja a Robbe 540-e és 600-as motorral is de az igazi csúcs az 520-
as cseréklhető szénkefés, golyóscsapágyas...... csak olyan ritka mint a
szájharmonikázó fehér holló.
Szóval a hajó méretének megfelelő motort kell választani, mondjuk
2 db. 400-ast, és az simán elmegy a "kék" szabályzóval. A kábelekre sem
árt vigyázni, mert vékony 0.5 - 0,7 -es kábeleken akkora veszteségi
áramod lesz, hogy hiába a jó szabi, meg a jó motor mégis le fog tiltani a
szabályzó a kábeleken keletkező nagy áram miatt. 1,5 - 2,0 -as sodrott
réz, ha lehet szilikonos szigetelésű kábel az igazi, rendesen felforrasztva.
A forrasztást külön hangsúlyoznám, mert nem egyszer találjkozok
pillanatpákával odapöttyintett rossz forrasztásokkal. Aztán meg ott a
csodálkozás, hogy fogy az akku és nem megy a hajó. 60-80 Watt-os
pákával rendesen megfolyatva az ónt kell feltenni a kábeleket. Ez
esetben az igényes, alapos (és ettől unalmas, és nehéz) munka
1000 szeresen meghálája magát
Üdv.: SRY