SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 18. - 20:01

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 16:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Milyen formátumban kéred? PDF? TCW? DXF?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 16:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv :D
Az itthoni gépem alapbeállításnál a PDF formátumot fogadja. A munkahelyinek is az az egyszerűbb, bár ott tudom fogadni a többit is.
Nyomtatni általában itthon szoktam, mert itt szkennelhetek is. :D
Bent ez már problémásabb, mert sok ügyfél vár a szerverre.
Én egy Netkávézóban dolgozom :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 15. - 18:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Elküldtem a mail címedre PDF-ben , M 1:1 a rajz,csak össze kell
állítani a lapokat.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 16. - 8:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Manópapának " ez a hajója csodálatos, ez a famunka mesteri!

Aláirás: Gratula Tamás

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 16. - 8:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszönöm Antikos :D

Elő is vettem minden történelmi hajómodellező tudományom hozzá.
A hét végére kész leszek a fa munkával, utána pedig kezdődhet a gépészkedés. Addig viszont ideiglenesen elektromos meghajtást kap, hiszen "Hajózni pedig muszály!"

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 16. - 17:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Készül a kazánház hátsó oldalának falpanelje.
Egy jobbos, és egy balos. A középső nyílásba tolóajtó kerül.
Kép

A jobb oldali már a helyén. :D
[img]http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/manomodell/C0GXVqCtYt/eredeti/tolohajo_026.jpg
[/img]http://manomodell.5mp.eu/honlapkepek/manomodell/C0GXVqCtYt/nagy/tolohajo_025.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 16. - 17:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 16. - 19:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Mára befejeztem. :D
Sajnos, holnap már dolgoznom kell, így lassabban fogok haladni, pedig a felső fedélzet a kormányállással, az első fedélzet a csörlővel, és a két lépcső még csak a fejemben él. :D
Ott viszont, nagyon.Kép
Kép
Közben persze jár az agyam, hogy ez a hajó igazán megérdemelne egy önbeálló lapátkereket. :D
Ha még azt is hozzá teszem, hogy Zsolt átkonvertált Walrus testét kivágtam kartonból és alá illesztettem, hát ... gyönyörű volt. :D
Két uszonnyal és két kormánylapáttal, tökéletes lesz.

Köszönöm SRY :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 18. - 8:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Michael

A lapátkerékház 70 mm széles. A burkolata 4x2 mm-es fenyő léc, ami 10 mm -el nyúlik túl egyelőre. A lapátkerék ház homlokburkolata utólag kerül fel, és annak a vastagságát még nem tudom. Terveim szerint 2-3 mm lesz.
Addig, amíg nem döntöm el hogy milyen legyen, áttört rácsszerkezet, vagy egyszerűen csak bordás, nincs értelme lecsökkenteni a méretét.
3 mm-nél nagyobb kiállást nem szeretnék.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Kedves Manópapa
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 18. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm az információt igy már el tudom készíteni a lapátkeréházat.
Gödény alsó teste az hogy lesz rögzítve a felépítménnyel? A gőzmotort megépítése nagy kihívás lesz ha nincs megfelelő szerszám és gép (eszterga, maró, álványosfúrógép). Én is megakartam építeni de nem volt a megfelelő gép hozzá. Ha viszont mással készítettem el akkor meg viszon nem egy olcsó mulatcság.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 18. - 17:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Michael :D

Sajnos, nekem sem állnak rendelkezésemre a fent említett gépek, pedig gépészként, csodákat tudnék művelni. :D
Gépészetileg, egyelőre én is villanymotort rakok bele.
Ennek ellenére, a fő projekt a GŐZGÉP!
A kazánt mindenféleképpen már arra méretezem.
Az úszó test rögzítése, egyszerűen a felső keret belső oldalára felrakott néhány L profillal, az úszótest megfelelő pontjaira szerelt ellendarabbal, csavarral lesz rögzítve. A felső keret és az úszó test között, pedig 2mm-es szilikongumi lapból vágott tömítést kap.
Az L idomok 1mm-es vörösréz lemezből készülnek, rá forrasztott M 4 -es csavarral.
A fedélzet lapjai, mind kivehetőek, így könnyen hozzá lehet férni az anyákhoz.
Ha majd odáig jutok, rakok fel képet róla, és úgy egyértelműbb lesz. :D
Egyébbként, te hogy állsz a hajóval? Ha van képed róla, elküldhetnéd a c.szilveszter@freemail.hu címemre.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 20. - 20:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Még mielőtt szó érné ház elejét, hogy nem dolgozok, néhány újabb kép.
Kép
Kép
Kép
Kép

Néhány apró eltérés látható a Gödény és az eredeti amerikai modell között, mint például, a kazánház tetőre levezető két fokú lépcső, és a hátsó fedélzet vontató oszlopa.
Ezek hiányoznak az eredeti modellről, ahogy néhány egyéb fontos felszerelés is, mint a helyzetjelző lámpák, mentő öv.

Lapátkereket végig gondoltam, és végül maradok az ácsolt szerkezetnél.
Ez illik leginkább a hajóhoz.
Ha pedig lúd, legyen kövér, a hajótestet is bordás, palánkolt szerkezetként építem meg. :D

gtoth program ajánlatára csak annyit, vérzik a szívem.
Vasárnap viszont Közlekedési múzeum! :D

Üdv Manópapa


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Manópapa 2008 jún. 20. - 20:06-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 20. - 20:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Még mielőtt szó érné ház elejét, hogy nem dolgozok, néhány újabb kép.
Kép
Kép
Kép
Kép

Néhány apró eltérés látható a Gödény és az eredeti amerikai modell között, mint például, a kazánház tetőre levezető két fokú lépcső, és a hátsó fedélzet vontató oszlopa.
Ezek hiányoznak az eredeti modellről, ahogy néhány egyéb fontos felszerelés is, mint a helyzetjelző lámpák, mentő öv.

Lapátkereket végig gondoltam, és végül maradok az ácsolt szerkezetnél.
Ez illik leginkább a hajóhoz.
Ha pedig lúd, legyen kövér, a hajótestet is bordás, palánkolt szerkezetként építem meg. :D

gtoth program ajánlatára csak annyit, vérzik a szívem.
Vasárnap viszont Közlekedési múzeum! :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 21. - 19:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ma is haladtam egy keveset. :D
Párom meg is jegyezte, mikor meglátta a kormányállást, - Én azt hittem, hajót építesz. :D Ez pedig a régi fakarosszériás 15-ös villamos. :D

Az igazság az, hogy az sem lenne nagy kihívás.

Kép
Kép
Kép

Mondám néki. - Még nem késő, legfeljebb kerekeket rakok alá. :D

Üdv Mindenkinek. Holnap múzeumolok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 22. - 7:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello Manópapa!

Elkezdtem építeni a Gödény II hasonmását. A váz és a felépítmény csapolással elkészült. A fontosab helyelyekre mint pl a kerékház merevítő 45 fokos tartó léce gyufa szálból készült csappal van megerősítve és a sarkok is. Képeket teszek fel ha itthon lesz a dig. fénykéépezőgép mert szervizben van ezért nem tudtam képekkel dokumentálni az építés folyamatait.
Már lassan a fedélzet palánkolása lesz a következő munka folyamat

Nagyon szépen haladsz vele már kezd úgy ki nézni mint egy hajó. Az alsó része is palánkozva lesz! Akkor is a Warlus formája lesz kialakítva egyenes oldallal és fenékkel, módosítod a borda egyenes oldalát ívesre?
A részleteket mindenki maga választja ki csak a végeredmény számít. Az építés során töbször is megváltozhat a hajó kinézete. Van ugy,hogy az egyik elkodolás tetszik a másik nem, mindig váltohat a részletek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség