SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 23:24

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 13:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Verseny, nem verseny...
Szóval van többféle verseny. Olyan, ami 'vérre' megy, és olyan, ami a játékért - a játék része. Persze ez utóbbit is valahogy mérni kell, mert különben hogyan lehet eldönteni, hogy ki kapja a DÍJ-at. Ez a páros gyakorlat pedig pont arról szól, mint a jó jazz. Figyelni arra, mit csinál a másik, és úgy játszani, hogy ami lesz belőle, az jól szóljon. Hogy lassú blues-os vagy gyors dixi lesz, ez a 'zenészeken' múlik :)
Ennek megfelelően, kedves Szilveszter, Neked ez szinte kötelező gyakorlat a gyerekekkel :) Én sem vagyok egy nagy versenyző, sőt! De amikor az ember hasonló gondolkodású társulattal van együtt, ez bőven belefér. Akár a sutaság is ;)
_szerintem_

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 15:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Teljes mértékben egyet értek veled.
A két hajóból, így is csak a springer tud versenyezni, mert Gödény bárka nélkül akkora, majdnem, mint a tolandó szerelvény, hajóval együtt. :D
Ha elkészülsz Halny-val, az is épp méret lesz. Ergo, ki kell majd találnunk tavaszra egy olyan pályát, ami szállítható, szórakoztató, és nem utolsó sorban, látványos is.
A mississippi springerem még nagyobb mint Gödény.

A versenyen természetesen részt veszek, de hogy mivel, az még kérdéses.
Ez a "próba verseny" tökéletes arra, hogy kialakuljon egy összkép bennünk, ami alapján a téli, tavaszi időszakban felkészülhetünk.
Bennem már kezd összeállni egy kép, de az első sorban a jövő évi PEK-re koncentrálódik, ahol péntekenként egy pályát kialakítva játszhatnak a gyerekek. Akár játékos versenysorozat részeként is, a záró napon eredmény hirdetéssel.
Ezért is ragaszkodom az 1:20 méretarányhoz. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 15:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Tamás bá :D

Pontosan erre gondoltam én is. :D
Gyerekeket ilyennel lehet megfertőzni, ráadásul, az épületek, mólók, kikötők építése nekik is jó szórakozás, és mivel azok fixek, nem kell drága elektronika, csak egy kis szépérzék, meg szorgalom.

Lajos bácsira gondoltam én is. :D

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 19:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Fórumtársak!!

Nagy tisztelettel érdelődnék, hogy teljesen kész kell lenni a hajónak vagy elég ha úszik és van két tolóbakja?
Az "Öcsi" alakul, de a jelzett időre legfeljebb úszni lesz képes és nem lesz felépítménye. Azt sem tudom, hogy honnan tudhatom meg milyen csatornán műxik az adóm. Csak egyetlen kristály párom van amit adtak a távirányítóval. Ha jól emléxem 35,100 Mhz. Ezzel megy a Rusnya. Ezt tudom át applikálni az Öcsi-be.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 19:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zoli :D

Ha már nem süjjed el, akkor hajó, ergo, indulhat. :D
Versenyre visszatérve.
Minárik Ede mosodás után szabadon. "Kell egy verseny!"
Az elképzelés ez volt Zsolt részéről.
Kell egy verseny.
Bár ki, aki hajózni akar, jöjjön.
Én is Gödénnyel legfeljebb a menekült tábort tologathatom, mert a bárkával nem hiszem hogy elférnék.

Más: a kristályon kell lennie egy számnak, vagy szín jelzésnek.
Ezt ott helyben is tudjuk egyeztetni.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 19:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Otako :!: :D

Mondanám hogy felajánlom készülő felépítményemet, de sajnos a kazánházba is elférne springered.
Miért nem kicsi az elefánt :?:
Mert lötyögne a marha nagy bőrében. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 13. - 20:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Csak hogy érthető legyen mire is gondolok. :D

Kép

Kép

Kép

A válaszfal miatt ugyan nem lötyögne, de ez már inkább hangár. :D

A lapátkerék átmérője csak 240 mm.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 14. - 9:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Tamás Bá! Ez is jó. Ha megnő a hajópark akkorára, és lesz idő a koreográfiákat kitalálni, akkor ez is működhet. Ez olyan bemutatós, közönségnek játék, örömhajózás.
Nekem a következő jutott eszembe ...
A dolog az lenne, hogy próbaként bejárni a pályát, majd ezt az időt venni alapul. (Természetesen minden pályát külön kell 'kalibrálni') Ennek az időnek ~120-150%-a a szintidő. Ennyi idő van a pálya teljesítéséhez. Ha ezen belül van a csapat, akkor OK a megoldása a feladatnak. Ez azért elég nagy szabadság, belefér néhány sutaság is.
Vannak bóják, azok érintése hibapont, az idő túllépése szintén. Ezek pl.: érintés 1 pont, idő túllépés 10mp - 1 pont. Így lehetne arra játszani, hogy pontosan menjen a csapat, vagy gyorsan? Mi éri meg jobban?
(Talán a lovaglásban van ilyesmi pontozás...)
Vagy valami ilyesmi.

Otako!
35.100 -> 70-es csatorna
(van néhány oldal, ahol ezt táblázatos formában kitették. meg van átszámító progi is, de azt most nem találtam hirtelen.)

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 14. - 10:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Lovaglást nem tudom, de mint ha tényleg lenne olyan pontozás.
Biatlonban biztos hogy van, annak ráadásul szakértője vagyok, bár évek óta nem volt síléc a lábamon. :D

Az ötlet jó.
Valóban valami hasonló kellene nekünk, ami örömhajózás, és verseny is egyben.
A NAVIGA féle szabályzat sem lenne rossz, de nem tartom valószínűnek, hogy ilyen versenyt mi kiírhatunk egyáltalán.
MMSZ nem tudom mit szólna, főleg, hogy vagyunk néhányan, akik még csak nem is tagjai. :D
Szóval, ... elég furcsán néznének ránk, ha híre menne. :D
Én jövőre a PEK-re, ezt meg akarom csinálni a gyerekeknek.
A pálya elemeit még szállítani sem kellene, mert a zene iskola vállalja a tárolását.
Most is, amikor volt az örömhajózás, tőlük voltak a padok meg a székek.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 15. - 9:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Figyelek meg olvasgatom(nám) is a hozzászólásokat, csak nem nagyon
értem, na nem azért mert nem érthetően írtok, hanem azért mert egy
kis baleset következtében nem nagyon látok. Tulajdonképpen ma
délelőtte jött el az az idő amikor már elfogadható módon látom egyáltalán
a betűket (igaz homályos és kettő van mindenből de ez már egész jó :D )

Szóval a verseny és nem verseny kérdéséről:
Semmiképpen nem akarok valami vérre menő, mindenféle sértődésre,
veszekedésre okot adó versenyt . Viszont mindenképpen szükségesnek
tartok valami formát a hajók és hajósok kvalitásinak összemérésére,
mert nagyon jó dolog hajózni, nagyon jó dolog találkozni beszélgetni,
és ezzel többen el is lennénk évekig, de igazi vonzereje csak a
versenyeknek van. Arról a hangulatról nem is beszélve ami egy jól
kitalált, jól megszervezett versenyen uralkodik, az igazi élmény
mindenkinek.

A tolóhajókkal, tolóhajók versenyével nekem még mindíg az a célom,
hogy minél többeket kötelezzünk el a hajómodellezés ügye mellett.
A kis tolóhajókat könnyű megépíteni és üzemeltetni, a költségek
alacsonyak és a hajó nagyon strapabíró. Aki "kitanulja a szakmát" a kis
tolóhajókkal az léphet tovább más kategóriák felé. Viszont a
hajómodellezés része a versenyzés is. Arról nem is beszélve, hogy a
versenyeken, rendezvényeken a modellező pályafutásuk elején lévő
hajómodellezők találkozhatnak, beszélhetnek olyanokkal akik már régen
művelik ezt a szép hobbit, és így pillanatok alatt többet "tanulhatnak" mint
100 könyv 10 évig való olvasgatásával.

Ezért ha onnan nézzük a tolóhajókat, hogy ez a "bevezetés a
hajómodellezésbe", akkor a "csomag" része kell legyen a versenyzés is.
Sőőőőőőt olyan versenyzés amikor megjelenik minden másféle hajó
is, hiszen -mint előbb írtam- a tolóhajó után jöhet a következő lépcső,
és ha egy-egy ilyen rendezvényen lehet látni , "tapogatni" vitrolást,
gőzhajót, nagy elektromos hajót stb.... máris könnyebb eldönteni, mi
is legyen az a következő lépcsőfok.

üdv.:SRY

A kiírás alakul, sajnos némi csúszás van e miatt a szerencsétlen
baleset miatt, de igyekszem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 15. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Jobbulást Zsolt :!: :D

A verseny gondolatával, céljával, és népszerűsítéssel mind annyian egyetértünk.
:D

Az ötletbörze viszont jól jön.
Tamás bá a NAVIGA szabályzatában talált F6, F7 címen ha jól emlékszem, sajnos "moderálta" használható versenyformát.
Gtoth ötlete is jó, a pálya bejárás utáni limit idővel.
Ez volt úgy tíz éve a forma 1-ben is, csak ott aki nem érte el a 107%-ot, az nem is indulhatott.
Itt viszont büntető ont járna idő túllépésért. :D
Szerintem, meggondolandó, mert nekem tetszik. :D

Üdv Szilveszter

u.i: Mégegyszer JOBBULÁST :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 15. - 10:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Javulást kivánok, a NAVIGA szabályzatot SRY-nek priviben elküldtem!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 15. - 17:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jobbulást SRY!

Szerintem nincs gond a versennyel, csak mindenki a maga elképzelése szerint alakítaná - egy kicsit :wink:
Ez itt most egy kicsit olyan ötletbörze is. Vannak gondolatok, ezeket leírjuk. Egy sör mellet valami vendéglátóipari egységben gyorsabb lenne, de ha leírja az ember, talán jobban átgondolja ...

(Ajánlott irodalom - Stanislaw Lem: Kiberiáda - Halfonz király tanácsosai)

g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 15. - 20:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Először is köszönöm a jókívánságokat, remélem lesz hatásuk erre a kis
"optikai" problémára.

Azonnal le is kell szidnom magam, mert szinte egész délután
hegesztettem. Igaz lánggal és az nem olyan szemgyilkos mint az
elektromos ív, de azért ez is erős fényű. Papírvékony falú acélcsövekből
állítom össze a pálya szekezetét. Jó kis trükkös lesz a dolog. Fényképet
nem tudok feltenni, mert le is festettem, ami elkészült és most ahány
darab, annyi helyen lóg a műhely plafonján. Sajnos egy variálható
méretű pályát igen nehéz lenne készíteni, ezért kell korlátozni a hajók
méreteit.

Na de a verseny módja (szerintem):
1.) A verseny előtt sorsolással párokba rendezzük az indulókat. Minden
versenyző 4 futamot fog teljesíteni, két futamot egyik társával, aztán
újjabb kettőt egy másik társsal.

2.) Az első futamon a versenyző tolni fogja a bárkát. A futam előtt a
bárka+hajó közös egység hosszát beállítjuk 900 mm-re. A páros
másik tagja szólóban hajózik. A bárka és a tolóhajó összekötése
szabadon választott, de fix kapcsolatnak kell lennie (természetesen a
legjobb megoldás a befőttesgumi, de ez sem kötelező)

3.) Lesz egy induló dokk, afféle kikötőrészlet. A két hajó egyszerre indul,
rajt vezényszóra. Az időt is innen mérjük. A két hajó hátramenetben
hagyja el a dokkot.

4.) A két hajó együtt, megkerülnek egy bólyát, aztán behaladnak a
"labirintusba" (ezt hegesztem most). A labirintusba a bárkát toló hajó
egymagában képtelen áthaladni, mivel úgy van kialakítva, hogy abban
egy 900 mm hosszú hajószerelvény nem tud elfordulni önerőből. Ezért
van ott a társ, aki boxereléssel, a bárka, másik hajó stb... oldalról
mozgatásával besegít.
Így közös erővel kihaladnak a labirintusból.

5.) Újjabb bólyakerülés, majd a újra labirintus, amiből most a másik
olyalon jönnek ki a hajók.

6.) Ezt követően a hajók visszahaladnak a kiinduló dokkhoz, amibe a
dokk falával párhuzamosan beáll a bárkát toló hajó. Ez is csak a társ
segítségével lehetséges (mert leszek olyan aljas, hogy olyan kialakítást
kap a dokk, hogy másként ne is menjen :D :D :D ). Amikor a bárka
oldala ráfekszik a dokk falára akkor ér véget a futam és áll meg az óra.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 szept. 15. - 22:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Ezt követően csere. Aki eddig a bárkát tolta most szólóban fut, aki
szólóban boxerelt felcsatolja a bárkát, beállítjuk a 900 mm-t és mehet a
következő futam. A futamok időeredménye mindkét versenyző
versenylapjára felkerül.

A verseny további szakaszában (a sorsolás függvényében) egy másik
társsal ugyanezt a két futamot kell teljestíteni, egy bárkásat meg egy
szólót. Így lesz 4 időeredmény. Ebből csak a 3 legjobbat vesszük
figyelembe az értékeléskor, mert mindenkinek lehet rossz futama,
mindamellett, hogy egyébként jól teljesít, szépen hajózik.
Az legrövidebb összes idővel rendelkező nyeri a versenyt.

Sejthető, hogy ez a versenyzési forma nagyon komoly eggyüttműködést kíván a két versenyzőtől. Ha pl. a bárkás hajó a
boxer előtt halad be a labirintusba akkor ott nem tud elfordulni
segítség nélkül, viszont a boxerelő társa nem tud tőle bemenni a
labirintusba mert elállja a bejáratot. ekkor a bárkás hajóval ki kell
"tolatni" és beengedni a szóló/boxer társat. Eközben persze ketyeg a
stopper és "jól elmegy" a futam. Olyan ez mint a teniszben a páros, ha
nincs összhang és együttműködés akkor nem fog jól sikerülni a dolog.

A műszaki hiba miatt rontott futamot meg lehet ismételni. De ezt
később szeretném érvénytelen futamként kezelni, mert a modellező
legyen igényes a gépészeti kialakításra, a hajó legyen jó állapotú,
karbantartott. Technikai sportról van szó, a kiváló műszaki állapot
alapfeltétel kell legyen. De most még ez ügyben megengedőnek kell
lenni, mert fiatalok a hajók, még sok apró rejtett hiba lehet bennük.
Nekem fél év alatt állt össze a technika üzembiztosra, igaz azóta műszaki hiba miatti
havária egy sem volt, pedig sokat úsznak a kis dobozok.

Ilyen jellegű versenyzési forma még nem nagyon volt, így most
nekünk kell feltalálni a csövön a lyukat. De ezért is "csak" "próba"
versenyt hírdettünk.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 110 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség