SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 30. - 9:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 6:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Megnézve a videót, az a meggyőződésem, hogy túl közel van a tömegközéppontod a csavarhoz. Ezen már nehéz változtatni, de Mamut által javasolt orr terelő lapokkal jó eredményt fogsz elérni.
A kormányozhatóságát egyáltalán nem befolyásolja, de tolatásnál kényszeríti az egyenes vonalra.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 7:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

krisz írta:
A hajó kormányozhatóságára nagy hatással van a laterálfelület nagysága és annak súlyponti helyzete...

Jó példa erre a Voith-Schneider meghajtással szerelt hajók,
mindegyiknek van hátul kormányfelülete.
Javítsatok ki, ha nincs igazam, ne hagyjatok tévhitben élni! :)


Nem javítunk ki, illetve annyiban hogy beszúrjuk a szövegbe azt, hogy
Schottel 8)

Egy "normál" elhelyezésű Schottel meghajtás:

Kép

Egy "traktor" jellegű
Kép

És végül a kedvencem
Kép

A következtetést mindenki levonhatja maga.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 10:03 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Géza, ezek a linkelt képek nagyon jók, úgy látom itt elöl-hátul fix uszonyok vannak a hajókon és nem is kicsi!

Manópapa, a súlyponton sokat nem tudok változtatni, az akkun lehetne kicsit előrébb csúsztatni, de a hajó orrának ívelése elég hosszan elnyúlik, nem tudom nem lenne-e úgy már orrnehéz. Az uszonyokat kipróbálom akkor. A Walrus és Springer hajók ennél lényegesen rövidebbek, ott elvileg akkor a súlypont még közelebb esik a hajtáshoz, azoknál nem kellene ilyen hibáknak jelentkezni?

Találtam egy hason végigfutó uszony-megoldásra példát:
http://www.schravenbv.com/sc-alg-body.p ... &pa=1&su=0

Még egy vadállat :)
Kép

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 10:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Bácsi kérem!
Az én hajóim ragyogóan mennek hátrafelé is!

Csak határozott kemény kormányzással kell megelőzni a hajó iránytól eltérő kitörését! :!: :!: :!: :!: :!:

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 10:39 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
antikos írta:
Bácsi kérem!
Az én hajóim ragyogóan mennek hátrafelé is!

Csak határozott kemény kormányzással kell megelőzni a hajó iránytól eltérő kitörését! :!: :!: :!: :!: :!:

Tamásbá


Na kiderülnek akkor itt a turpisságok? :)

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 10:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
krisz írta:
Javítsatok ki, ha nincs igazam, ne hagyjatok tévhitben élni! :)


Elvileg igazad, de mégsem, mert tolatáskor, amikor a laterál felület a meghajtás után van, akkor elvileg stabilan kellene mennie.

A model tolóhajóknál szerintem valami olyan helyzet alakul ki, hogy a csavarról távozó vízsugár a hajótesten eleinte szimetrikusan két irányba térül, majd valami zavar hatására előbb-utóbb aszimetrikusan egyik irányba eltérül, ettől a hajó fordulni kezd, ami tovább segíti az eltérülést, és így begerjed a dolog, a vízsugár már csak egy irányba térül, a hajó forogni kezd. (ugyanaz a jelenség, mint helikopterrel földközelben, az is egy darabig szépen lebeg egyhelyben, majd gyorsulva megindul egy véletlen irányba)

Az orrlemezek a hajó elfordulását nehezítik, ezért a gerjedést fékezik.

Mec kísérletei fogják igazolni a fenti elméletet. Ha tönkcső által átszúrt felületen lapok gátolják az oldalirányú áramlásokat, akkor az elméletem szerint hajó nem gerjed majd oldalra.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mamut 2013 márc. 06. - 13:23-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 12:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Egyszer még a kezdeteknél, a Walrus topikban írtam viccesen, hogy a "Tolóhajó Nem Tolatóhajó! :)"
Ha egy bárkát csatolsz a hajóhoz, akkor mindjárt helyre áll a rend.
Tolatni is tökéletesen fog. :)
Elég ha egy darab deszkát elékötsz próbaképpen, és mindjárt látni fogod az eredményt.
Miről van szó? A tömegközéppont.
A tolóhajók csak egy szabvány NAVIGA pályán kényszerülnek tartósan hátramenetben közlekedni terheletlenül, de mint Antikos írta, kormányzással helyben lehet tartani. Ehhez persze gyakorlás kell.
Az első gyanús momentumot azonnal le kell reagálni ellenirányú kormányzással.
Az orrnál elhelyezett terelőlapok ezt küszöbölik ki.
Én azt javaslom, hogy Mamut módszerét kövesd, ha nem akarsz lemndani az üresjáratú tolatásról.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 18:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Igazad lehet, Mamut! És valószínű, hogy az a nagy, lapos hajófenék az oka, oda megy a víz alatta, ahová csak akar.
Ezért érhetett el Manópapa jó eredményt a hosszirányú "szalagjaival" a Walrusnál. A torpedónaszádom sem tolat.
Illetve igen, de kizárólag csak ívben, teljesen mindegy milyen állásban vannak a kormányok. De ugye, az sem egy "tolatóhajó".


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 06. - 22:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Úgy érzem az érdeklődés oly nagy, hogy Mec kénytelen lesz a felszini felvételek mellett egy vízalatti kameraállást is építeni a hajó aljára, és felhasználva a fehér színű hajótest előnyeit, arra fekete apró cérnadarabokat ragasztani, hogy a kamerán követni lehessen az áramlás alakulását :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 07. - 10:42 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
mamut írta:
Úgy érzem az érdeklődés oly nagy, hogy Mec kénytelen lesz a felszini felvételek mellett egy vízalatti kameraállást is építeni a hajó aljára, és felhasználva a fehér színű hajótest előnyeit, arra fekete apró cérnadarabokat ragasztani, hogy a kamerán követni lehessen az áramlás alakulását :-)


Itt a tónál a víz szép tiszta, szóval akár lehetséges lenne, csak nincs víz alatti kamerám. A telefonom elvileg vízálló, bár fórumokon megoszlanak a vélemények :)

Walrus tulajok, nektek hogyan tolat a hajó?

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 08. - 19:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Vasnap 10 öböl tolóhajó próbára? Ugyanott vitorlások is lesznek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 08. - 19:50 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
mamut írta:
Vasnap 10 öböl tolóhajó próbára? Ugyanott vitorlások is lesznek.


vasárnap sajnos nem jó

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 15. - 12:22 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
mamut írta:
Vasnap 10 öböl tolóhajó próbára? Ugyanott vitorlások is lesznek.


Holnap mentek ki Omszkira "jégvizsgálatra" valamikor?

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 15. - 21:24 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
Véglegesítettem a ledeket
Kép

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 15. - 21:26 
Offline
hajósinas
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 49
2.4GHz-nél fontos a zavarszűrő kondenzátor a motorra? Már megvan, de még nem forrasztottam rá, a motor házra nem bírtam ráforrasztani semmit se.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség