Üdv. Mindenkinek!
T. Rodostó!
Hááááát, nem akarlak hergelni, de ez csak a jobb sarka....de amúgy
"publikus". Járnak ide sokat javíttatni, építtetni, ezért-azért. Egyre
nagyobb műhelyekbe költözöm , de mindet kinövöm hamar. Ez nem
kicsi, de már nem nagyon férek benne.
T. Jojó!
Nincs az nagyítva, a Manó ekkora. Ami a képen lóg az pont az
ősmodell, mármint az eredeti.
Na de építkezzünk is kicsit!
Most nem túl látványos, de annál fontosabb munkafázisok jönnek. Először
csiszoljuk le a glettelést, majd jöhet minimum 2 réteg lakk. A
rétegek között csiszolni kell a felületeket, hogy jól tapadjon a következő
réteg. Aztán takarjuk le a fedélzeti nyílást folpack fóliával.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1470316 Ezt követően a nyílásfedő alján az illeszkedő részt kenjük be valamilyen
önvulkanizálódó szilikonnnal. Én FBS-t használok. Kicsit büdi de legalább
jó. (sajna erről nincs fotóm, mert az újjammal szoktam kenni és így
nem tudtam megfogni a fotomasinát.)
Aztán a nyílásfedőt nyomjuk a helyére.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1470314 A megkötés után vegyük le a nyílásfedőt, és húzzuk le a folpackot.
A vulkanizálódott szilikongumi a polpacktól elválik, viszont a nyílásfedőn
ott marad.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1470312Az oldalra kitüremkedett felesleges gumit pengével le kell vágni. Ehhez
tényleg nagyon éles (vadi új) penge kell, és türelmesen kell csinálni, mert
nem adja könnyen magát.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1470315Ezzel el is készült a teljesen jól záró, vízbiztos gumi tömítés a
fedélzeti nyílás fedő alján. A fedő ettől "cuppanósan" megy a helyére,
és igencsak ragaszkodik a nyíláskerethez.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1470311Mint látható a fejreállított hajóról sem esik le a fedő. De akkor sem esik
le ha lengetem. Szóval jól rögzül és nem mellékesen vízzártá teszi a
hajóteret.
...
..
.