SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 05. - 22:16

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 25. - 20:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa én is örülök, hogy sikerült találkoznunk.
Külön köszönet, hogy családi programod megszakítva szakítottál rám néhány percet.
Nem kis izgalommal vártam mit szól mesterem az eddig megépült NAXOS-hoz de mint olvashatjátok elégedett. :-) :oops:
Köszönöm az elismerő szavakat jól esett jót is tesz, és mi kell egy kezdőnek hááát ez az ha szakértő dicsér. :-)
Hát profi szinttől azt gondolom nagyon messze vagyok de igyekszem a legjobbra törekedni.
Kék szalag gondolat remek ugyan nem tudom mikor lenne de akár hajóval akár anélkül ott leszek. :-) És ha tudok segítek is.

Üdv mindenkinek


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 26. - 6:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Folytatnám előző gondolatmenetemet.

Tamás bának teljes mértékben igazat kell adnom az ügyben, hogy azok, akik csak egy-egy versenyen vesznek részt, kimaradnak az elismerésből.
Lásd, Május 9.i versennyel kapcsolatos bejegyzése.

A Kék Szalag Kupát, én úgy képzelem el, hogy az általunk meghirdetett versenyek, örömhajózások végeredményeként, a legjobban teljesítő hajó, kapna a végén, egy kék színű árbocszalagot, amit a következő évben büszkén viselhet.
Ettől függetlenül, minden egyes alkalommal, lehetne oklevelet, vagy más egyebet nyerni az indulóknak.
A versenyben, mind a motorosok, mind pedig a vitorlások részt vennének.
A vitorlásoknál két alap kategória lenne.
Az első, a 70 cm méretig verseny vitorlások, a második kategória, pedig a hobby vitorlások.
Az egyetlen kikötés, csak az lenne, hogy épített, nem pedig kittből összerakott, vagy készen vett hajó indulhat a versenyen.
A versenyen kívüli indulás természetesen lehetséges, mert az csak gazdagítja a látványt, de ez a verseny, szóljon a modellezésről, ne pedig a versengésről.

A motoros hajóknál két mérethatár lenne.
Az 50 cm hossz alatti, illetve e feletti méret.
A pályán néhány akadályt azért elhelyeznénk, és természetesen a kikötőbe való beállás is fontos része lenne a versenynek.
A vitorlásokra ez nem vonatkozik, nekik csak a célvonalon kell áthaladniuk.
Az alapelv ugyan az lenne, mint a vitorlásoknál, annyi könnyítéssel, hogy külön versenykategória lenne a kittből épült hajóké.

Sajnos, a Gőzgépes kategóriát ki kell hogy hagyjuk, mert ez túraverseny jellegű, így a pálya végigjárása nem lenne biztonságos.
Természetesen, minden Gőzhajóst szívesen látnánk, és ha esetleg lenne ötletük a részvételükre, bele vehetjük a versenyszabályzatba.

Üdv Mindenkinek.
Manópapa
:D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 26. - 6:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa!

A versenyezni szerető modellezők számára témyleg jó ötlet a "kékszalag", túra jellegű verseny. A vitorlás része valóban az egyszerűbb, hiszen a hajtó erő mindenki számára ugyan az a természet adta erő. Ki ügyesebb ennek a kihasználásában. :lol:
A motoros hajókkal már más a helyzet. Ami pályát egy vitorlás bejár mondjuk fél óra alatt. azt egy Springer mondjuk 20 perc alatt egy F1-es hajó meg 3 perc alatt. Motoros esetben szerintem túl sok megkötést, kategorizálást kellene kitalálni, hogy mindenkinek lehessen esélye némi sikerre. :lol: Aki versenyezni akar az biztos, hogy megnézi van-e esélye...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 26. - 6:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zoli :D

Ezen törtem én is a fejem, de a következő a probléma F1-el. :D
Lehet hogy a pálya hosszát teljesítené mondjuk 3 perc alatt, de!!!!
Tolatni nem tud, bójakerülgetésben sincs sok esélye, kikötni pedig végképp reménytelen vállalkozás vele.
Ami viszont a hab a tortán, én nem tudok itt a fórumon senkit sem, aki F1 kategóriában ilyen versenyen elindulna. :D
Tavaly, valaki megpróbált indulni a Városligeti versenyen, de mit ne mondjak, többet állt a hajó korrigálás miatt, mint amennyit ment.

Amiről ez a versenyzés szól, az kifejezetten nekünk, örömhajósoknak szól.
Ergo, aki ismeri a történetet, ott lesz, aki pedig csak kíváncsi, azt szívesen látjuk.
Talán megfertőződik.
:D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 26. - 7:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Erre szerintem a velencei kikötő a legalkalmasabb, vagy az agárdi csónakkikötő. Kényelmesen modellirányítóval a kézben körbenjárható. Van hely autóparkirozásra és vonattal is könnyen elérhető.
Ebben az esetben a velencei helyszinnél javaslom megnézni nincs e ott ugyan abban az időben modellező vitorlás verseny.
A vizsonylag sima vizen a motorosok is mehetnek és a vitorlásoknak egy csodálatos lehetőségük van.
A május 30-i időpont nekem és SRY-nek is foglalt CO makett verseny Recsken. Erre mindenkit szeretettel meghívok.
Részletek a CO Topicban!

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 26. - 7:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A kékszalag verseny jó ötlet, már elég sokat gondolkodtam ezen a dolgon
és a véleményem a következő ez ügyben:

Motoros és vitorlás hajókat semmiképpen nem lehet egy verseny
keretében együtt versenyeztetni. Annyira eltérnek a hajók tulajdonságai,
hogy pillanatokon belül kialakul az őskáosz, és senki nem fogja tudni
éppen hol tart és mit csinál.

A "kék-szalag" jellegű versenyek túraversenyek, rally-k, így a motoros
hajókkal ritka unalmas lehet. 500-600 métereket megtenni egyenesen
motoros hajómodellel semmiféle kihívással nem bír, egy kérdés van
bírja-e az akku, vagy sem? Nálunk a tó a gátnál 320 m széles, eddig
egyszer futottam be ezt motoros hajóval egyenesen, de szétuntam
magam mire a végére értem.

Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők egyéni képességei nem
számítanak semmit. Fogom a Robbe San Remo hajómat, beleteszek egy
150 grammos kefenélküli motort, egy 80 A-es szabályzót meg 4 cella
LiPo akkut és ezerrel levágtatom a távot egyenesen. Csak jól megépített
FSR robbanós hajó érnének a nyomomba. Ebben nem sok verseny lenne.
Egy dolog fog dönteni: kinek mennyi pénze van a hajó felmotorozására.

A vitorlások eközben csak poroszkálnak és akadályozzák a motorosok
mozgását. Ebbe már bele is van kódolva a balesetek, ütközések
lehetősége.

Szerintem motoros hajókat relatív szűk, de technikás pályán kell
versenyeztetni, ahol nem csak a buksza tömöttsége számít, hanem a
hajózási tudás is. Egy ilyen pályán a vitorlások gyakorlatilag
mozgásképtelenek, nem is tudnák teljesíteni.

A vitorlások "kék-szalag" jellegű túraversenye már más kérdés. Ebben
nagyon sok fantázia van. Viszont ennek is csak akkor van értelme, ha a
pálya trükkösen van kijelölve. Ezt próbálgattuk itt mifelénk, és ha
sikerült egy jó vonalú pályát megálmodni akkor nagyon jó volt. A
fordulópontokat úgy kell elhelyezni, hogy komoly kihívás elé állítsa a
a hajót és hajósát. Pl. kitaláltuk, hogy egy vízben elhelyezett tábla
legyen az egyik bólya. Erre ráfutni is nehéz volt, és szélárnyékos helyen
is volt. Volt olyan futam, amikot fél pályás előnyöm buktam el ennél a
bólyánál a szerencsétlenkedésem miatt.

A rosszul kijelölt pálya kapásból "megölte" az egész hajózást, mert
semmi kihívás nem volt benne, mentünk-mentünk-mentünk mint egy
rossz Szovjet háborús filmben, aztán egyszer csak vége lett. Na az ilyen
versenytől mentse meg a jóistenke az embert.

A másik, ami hamar nyilvánvalóvá lett és alkalmazni kell, hogy a "túrát"
fel kell szakaszolni. A túra hosszától függően 3-4 vagy akár 5 szakaszra.
A szakasz (etap) teljesítése után befutó van. Majd amikor a mezőny
összeért jöhet a következő szakasz. Olyan rendszerben mint a
kerékpárosoknál, vagy az autós rally-ban. Ennek nagyon egyszerű oka
van, ha valaki önhibájából, vagy azon kívül hibázik, műszaki gondja
van, vagy egyszerűen peches, mert pont neki elfogy a szél, akkor az
egész versenyének annyi ha egy vágtában megy az egész. Ezt pedig
igazságtalannak tartom. A szakaszolás lehetőséget ad a hibázó, peches
versenyzőnek a javításra, a műszaki hibák korrigálására stb....

Ezt így szakaszolva ki is próbáltuk, és jó volt, márcsak azért is, mert
így meg lehetett várni a lemaradt kollégát (vagy ha lemaradtam, akkor
megvártak :roll: ) és nem magányosan kellett bandukolni a vízparton,
hanem társaságban, beszélgetve. Nekem ez is szempont ha már
összejövünk.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 28. - 20:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok Hajósok.

Nagyon szomorú vagyok mert elmarad a városligeti hajózás 9.-én. :cry: :cry:
Így viszont nem kell "fű alatt" szervezni a Lágymányosi öbölbe a találkozót.Részemről nagyon szívesen mennék veletek hajózni egy jót akár lehetne ez egy próba Kékszalag is!!! :lol: :lol:
Remélem sokan támogatják az ötletet!!!! Szívesen megnézném Manópapa Naxosszát is, már készül az enyém is!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 29. - 4:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Beri :D és persze mindenki más :D

A Május 9.-e nekem sajnos nem jó családi okok miatt, de a Május 16.-a tökéletes lenne.
Ex Naxos hivatalos vízre bocsátását akkorra tervezem.
Hajózzunk együtt egy jót. :D
Annak külön örülök, hogy egyel több fertőzöttje van már Naxosnak, mert ez tényleg fertőzés :D
Kék szalag versenyről, egyelőre nem beszélnék, mert addig, amíg ki nem találjuk ennek a formáját, össze nem állítunk egy szabályzat tervezetet, semmi értelmét nem látnám.
E helyett, inkább azt javaslom, hogy tartsunk egy hasonló találkozót, mint amilyent a Paddleducks szokott szervezni, paddle day néven.
Mi nem lapátkerekes, hanem halászhajó napot tartanánk. :D
Ettől persze bárki, aki hajózni szeretne, jöjjön, mert hajózni JÓ :!:

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 30. - 9:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis ajándék a NAXOS-építőknek:

37° 02' 49,69" Észak
25° 30' 02,14" Kelet

Na hová mutatnak ezek a koordináták? (Google Earth használata
javasolt :twisted: ) Hát ide:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/6471046

Ez NAXOS szigete az Égei tengeren, Pont félúton Görögország, és
Törökország között, jelenleg Görög terület. Az ókorban az egyik
legnagyobb és legjobb minőségű márványt adó kőbánya volt itt.

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6471045
Ez maga NAXOS teljes valójában. Jó sok szép fotó van róla fenn a
Google Earth-on.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 30. - 20:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép estét mindenkinek

SRY köszönjük az ajándékot.
én bizony elbarangoltam megnézni. :-)

És akkor a Naxosomról néhány kép.
Nem sokat haladtam a héten ( sok apró részletet kellett kialakítani elkészíteni ami most nem is látszik ) de ami a lényeg a teljes váz készen áll összeillesztve ragasztva.
A tönkcsövek is a helyükön beragasztva.
A bordák az ívekhez becsiszolva, hogy lehetőség szerint minél nagyobb felületen feküdjön fel a palánkolás a ragasztáshoz.
Azért egy csoda, hogy így készre ragasztott váz is mennyire merev tud már lenni, melyet természetesen még fokoz majd a palánkolás és az sok kence amit még meg fog kapni.
Szóval még átcsiszolom a ragasztó lefolyásokat mielőtt a palánkolásba kezdek, mert később nem lehet hozzá férni és csak szúrni fogja a szemem meg ami elmarad az biztosan útban lesz a lehető legrosszabbkor.
Így most a hosszú hétvégét kihasználva szeretném ha a palánkolást el tudnám készíteni és erre minden esély meg is van. :-)
Természetesen folytatom a képes beszámolót.
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 ápr. 30. - 21:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Ez eddig nagyon jó.
Mielőtt a palánkoláshoz kezdenél, tedd fel a fedélzetet, kivágásokkal, és utána csiszold körbe a bordák külső éléig.
A fenyőléc segít az ívet tartani.
Ha ez megvan, akkor kezeld le a fedélzet alsó részét.
Most még meg tudod csinálni. Palánkolás után ez már szinte reménytelen hibátlanra.
Ha ezzel kész vagy, akkor kezd csak el a palánkolást, de azt is a fedélzettől kezdve a korlátig.
Így biztos hogy nem fognak megsérülni a korlátoszlopok, ráadásul, gyakorlásnak is jó. :D
Ha ezzel megvagy, akkor folytasd a gerinc felé haladva, de csak a fele magasságig.
Ennek az az értelme, hogy így még le tudod kezelni a palánkolás azon részét, ahol a fedélzet aljával találkozik.
A palánkolás többi részét már a szerelő nyílásokon keresztül is le tudod kezelni.
További jó munkát. :D
Ha elakadsz, nyugodtan írj, vagy hívj fel telefonon. Itthon leszek a három napban.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 01. - 8:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm Manópapa az újabb infót.
A fedélzeti padlózatról meg is feledkeztem :oops: pedig mint a találkozáskor is említettem nem padló mintát kap hanem egy darabból lenne.
Tehát még palánkozás előtt azt be kell illesztenem így viszont nem marad anyagom a palánkhoz :-( , mert ezzel még nem számoltam.
Viszont ha most nem rakom fel a fedélzetet akkor keserves küzdelem utólag vagy marad az igényesebb padlózat. :-)
No körülnézek az ismerősök között hátha valakinél temérdek anyag áll a raktárban és lesz két 3mm lapja, mert annyi viszont elég a fedélzet padlózathoz. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 01. - 20:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép estét mindenkinek

Manópapa elől járóban köszönöm a reggeli instrukciókat.
Mivel nem gondoltam át a folyamatot és csak a palánkolásra figyeltem majdnem kínos helyzetbe kerültem.
De hála mesteremnek megmenekültem, így ma a fedélzet padlója volt a menü.

Készítettem 200grammos papírból egy kivágó sablont.
El babráltam vele egy darabig mire megfelelő lett de megérte.
Kép
Ezt követően jöhetett a balsa megmunkálás a sablon alapján
Kép
Kész lett szép lett jól illeszkedik öröm és boldogság mert nem egyszerű így a korlátokkal együtt az élet.
Kép
Egy kicsit kiszívta a famegmunkálás az energiákat átváltottam fém megmunkálásra és elkészítettem a kormány lapátot.
Most már fordulni is tud majd :-)
Kép
A kikapcsolódást követően ismét vissza a faiparhoz.
Elkészítettem a korlát palánkolását és végre nem akad törik a sok korlátkar.
Sajnos az anyagom is elfogyott így a hajótest palánkolása lehet, hogy jövő hétre marad, mert nem számoltam a padozattal és felette az anyagot.
Talán valaki holnap nyitva lesz és akkor folytatom ha nem akkor van még hajó a hajógyárban készül az amihez van anyag.
Mi más a Csíbor is változik egy kicsit meg felrakom a szép tőkesúlyt is amit készítettem.
Sőt akár a NAXOS fedélzeti felépítménnyel is tudok játszani a hulladék kiválóan megfelel erre a célra.
Kép
Kép
Kép
Kép

Hát itt tart a Naxos.
Ami szinte biztos keresztelni kell csak úgy mint Manópapa, mert ez is változik ( már a fedélzeti korlát is más lett :oops: ) és csak alapjai, melyek a NAXOST sejtetik.
Muhahaha ha már görög akkor Bergerosz lesz a neve :-) :-) :-) :-).

Ötleteket szívesen fogadok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 01. - 22:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv :D

Eddig nagyon jó. :D
A kormánylapát tengelye fölötti kivágást elfelejtetted, de ez nem nagy gond még.
Utólag is ki tudod vágni. :D
Úgy tudom Szilkáék nyitva lesznek szombaton, de ha nem, akkor se maradsz munka nélkül, mert most érdemes megcsinálni a kormány mozgató mechanikát is, no meg a legfontosabb, a padlózat belső kezelését.
A gerincet, és a bordákat is könnyű most szépen lekezelni, csak arra kell vigyáznod, hogy azok a felületek, ahol a palánk lécei ragasztódnak, ne legyenek lekenve, mert különben csiszolhatsz újra a ragasztás előtt.
A kormány szervó helyének kialakítása is könnyebb most, hogy kényelmesen hozzáférsz, ugyanis, azt is kezelni kell.
Nem kell véglegesen beépíteni, de a helye legyen kialakítva.
Ugyan ez vonatkozik az akkumulátorra is. :D
Munkád tehát lesz, ha a palánkolás el is marad. :D

Üdv, és jó munkát. :D
Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 02. - 8:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Derűsebb napot mindenkinek

Köszönöm a dicséretet Manópapa. :oops:
A kormánytengely feletti nyílást nem feledtem még csak rápörögtem a fő alakzat kialakításra így ez ma kerül sorra csak úgy mint a finomításokra.
Ugyan nem volt könnyű a fedélzeti padlót kialakítani de megérte, mert most nem kell még kezelgetéssel bajlódni és várni a száradásra hiszen szépen kiszedhető.
Mivel a hajót kívül belül műgyantával szeretném és nem lakkal impregnálni így ez most kedvezőbb tehát hagyhatom a palánkolás utánra is.
A kormánytengely mozgató kar már készen van ellenben a szervó helyével kialakításával még elakadtam.
Az elektronika tagolása a következőt agyaltam ki.
3.4.6 bordák közeit az akkumulátor foglalja el ( szép darab 6V/12Ah és a lényeg 1800gramm :-) és szépen illik a kiszemelt helyre ).
Ez súlyban is sokat segít és azt hiszem az energiára sem lesz gond és nem kell napközben töltögetni :-)
5.6. borda közben lesz a motor ,vevő szabályzó.
A kormány szervó helye lenne vagy a 6.7. borda köz vagy egyel hátrább 7.8. közben.
Kényelmesebbnek tűnik a 6.7. bordaköz erre a célra a rudazat meg elbírja a távolságot.
Szerintem nem lesz ma nyitva senki ( a Sylkáék biztosan nem ) de hát jól van ez így hisz Ők is emberek és jár mindenkinek az EXTRA pihenő. :-).
Lényeg tényleg van mivel foglalatoskodni ( vannak még EXTRA ötletek meglepetésbe is ) arról nem is beszélve mivel már kezd a hajó formát ölteni meg kell csinálnom az állványt is ( na ahhoz megvan a szépséges fenyő ).
Megyek is a hajógyárba szép napot mindenkinek Brrrrrr de rossz idő kezd lenni :-(


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség