SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 08. - 13:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 21. - 16:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Epoxit javaslom inkább, mint poliésztert.

Ez elég egyszerű test, 1-2 darabért én nem sablonoznám. Az elkészült testet vonnám be egy réteg üvegszövettel, és arra kennék még epoxi réteget, hogy az üveget elzárjam a víztől. A végén csiszolnám.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 6:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A hajó belsejét tegnap lelakkoztam, ma délutánra teljesen megszárad. 4 réteg acryl lakkot kapott. A kérdésem a következő: mennyire finom csizsolópapírral kell megcsiszolni? Csiszolás után gondolom kell rá újabb réteg lakk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 7:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csak annyira csiszold meg, hogy a lakkréteg ne sérűljön meg
TUDJÁL TOVÁBB DOLGOZNI A HAJÓ BELSEJÉBEN!

Külső lakkozásnál is csak a szine festés érdekében szükséges csiszolást
érdemes megcsinálni.

De most kérem " Vegyész " szakértő kollégát sziveskedjen hozzászólni
ehhez a kérdéshez IS!
Köszönjük előre is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 7:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Antikos!

Köszönöm a segítséget! A famunka nekem még kicsit ismeretlen, de talán majd belejövök. :) Miután ráfújtam a lakkot, egy kicsit rücskös lett a felület. Nem lett szép síma. Ezt szeretném egy kicsit szebbé tenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 9:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nyugodtan csiszold meg.

Az a trükk ebben a fránya famunkában, hogy csiszolás után még lakkozás előtt be kell vizezni a fát. Ettől a víztől a benyomódott szálkák, egyebek, előjönnek. Száradás után finom csiszolás és egy híg lakkréteg.
Ettől megintcsak szálkás, rücskös lesz, de épp ez a lényeg.
Újra csiszolás, egyre finomabb papírral, (én speciel szivacsot használok) és újra lakk.
Belső részeknél ez annyira nem fontos, de kívülről szép felületet fánál csak így lehet elérni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 10:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Minden réteg lakk után csiszolni kell, egyfe finomabb papírral, majd újra lakkozni. Ahogy vastagodik a lakkréteg, úgy egyre nagyobb lesz a száradási idő (ezért szoktam én epoxit használni lakk helyett).

A japán urushi készítők több tucat réteget is felvisznek, nekem 3 réteg után el szokott fogyni a türelmem. Szerintem 4-5 rétegnél kevesebbel nem lehet síma felületet elérni balsan.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Mamut, milyen gyantát használsz? Én ezzel próbáltam a belső felületeket egy kicsit lekezelni (+a hozzá ajánlott edzővel): http://www.sylkamodell.hu/Epoxi-laminal ... 50dkg.html
A hajó aljába raktam ólomsörétet, amennyi csak belefért az alsó fedélzet alá. Az elsődleges célom az volt, hogy ezt a részt teljesen lezárja a gyanta. Mivel kicsit sokat kevertem, jutott belőle az oldalfalakra is, de ez a fajta gyanta nekem nem nagyon akart a függőleges oldalfalakon maradni. Nagyjából az összes összegyűlt a hajófenékben, egy szép sima felületet adva. Persze valamennyi maradt az oldalfalakon is, de csak egy leheletvékony rétegben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 12:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A lamináló gyanta sajnos ilyen.
Az üvegszövet ami nem engedi elfolyni.
Ami még problémás lehet, hogy ez k.b. 24 óra alatt köt meg, de 2 óra mulva már nemnyúlhatsz hozzá.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 13:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A diégós habból készült csupámat is ezzel ragasztottam. A hab is szépen beszívta. Az élektől 80-120milire is volt még gyanta. :?
Amit még be tudok szerezni errefele az az 5 perces uverapid, de az meg nem terül szinte semennyire.
Azért az SR8500-as gyantának is kellett kb fél óra mire szépen beszivárgott az alsó fedélzet alá. A hajó ki volt szintezve, hogy a fenékben elterülő gyanta szép egyenletes rétegben fedje be az alsó fedélzetet. Reményeim szerint a 4000mAh-s, 6 cellás autós akupack mellé már nem sok plusz súlyt kell majd beraknom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 14:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
SR8500-at és SR1700-at próbáltam. Az utóbbi jóval drágább és elvileg erősebb is, de ezt model méretben nem érzékeltem.

Orvosi Fecskendővel mérem be az anayagot, ha pontos a bemérés, akkor szépen köt az anyag, nem lesz ragacsos a felülete.

Egyszere valóban csak vékony réteget lehet felvinni, de még így is vastagabb, mint a lakk.

Vegyészúr ajánlott valami töltőanyagot is (szintén drága volt), amivel keverve a gyanta sokkal vastagabban és jól csiszolható rétegként vihető fel, nagyobb arányban keverve pedig glettelni is lehet vele.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 14:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
Még nem tudom, milyen technikát fogunk alkalmazni, de ha minden jól megy akkor az elkövetkező néhány napban minden ki fog derülni.
Természetesen ha lesz előre lépés az ügyben akkor referálok.

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 22. - 18:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Megpróbálom összefoglalni műgyanta technológiát, hogy mindenkinek egyértelmű legyen.

A hungarocell vagy más hab mag használatánál, a felületet csiszolás után le kell festeni.
Erre a legjobb a VALKID, mert annak az oldószere nem bántja a hab anyagot.
Ha ez a festés megvan, attól függően hogy mennyire szeretnénk szép sima felületet belül, megcsiszoljuk, újra festjük, stb.
Ha ez a felület teljesen szárz, akkor egy vékony réteg műgyantát ecsettel felkenünk rá, és erre a rétegre fektetjük az üvegszövetet.
Kisimítva, kifeszítgetve, újabb réteg műgyanta kerül rá.
Ilyenkor érdemes nézni az órát, mert ha a két óra felhasználhatóságba még kényelmesen beleférünk, akkor jöhet egy újabb réteg üvegszövet, és rá a gyanta.
Ha töltő anyagot használunk a gyantába, akkor azt csak az utolsó, külső rétegnél kell.
A felhasználhatósági idő azért nagyon fontos, mert a kötés közben egy viaszos réteg keletkezik a felületen, amihez az új réteg már nem köt hozzá.
A teljes kötés után ha új réteg gyantázást akarunk, akkor csiszolás, acetonos átmosás után már lehet folytatni a munkát.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 24. - 14:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép
Kép
:lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 28. - 9:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy fotó a 2062-ből amit a nyaraláson ellövöldöztem :

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/12102806

Ez itt az Agárdi-Kikötő jobb oldali bejárati jelzője 2010.07.24.-én 22.25.
órakor (magyarán tök-sötétben). Ha valakinek kell háttérképnek szóljon
elküldöm nagyban.

A másik 2061 képből olyan 1800 készült hajókról így még vannak
érdekességek bőven amikből tudok csemegézni, pár képet ide is feltenni.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 júl. 31. - 22:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

Az első nyaralásos video, Töhötöm tolóhajó erős viharban a Balatonon!
Nemsemmi a hullám és viharállósága, jól manőverezhető viharos körülmények között is:

http://www.youtube.com/watch?v=o-JA5RlnOuo

De az igazi meglepi a következő video. Eleinte én sem akartam hinni a szememnek, de többször is sikerült reprodukálni az akciót. Elvégre a kikötőkben is nagyságrenddel nagyobb tömegű hajókat mozgatnak a kis tolóhajók!
(Ezek szerint a meghajtáslánc helyesen lett méretezve.....)
Tessék NAGYON komolyan venni ezeket a kis tolóhajókat!!!

http://www.youtube.com/watch?v=R8ZurgJb2qM

jj :wink: :wink: :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség