SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Carolanne tolóhajó 1:50
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=2194
Oldal: 12 / 15

Szerző:  Buddha [ 2013 márc. 16. - 0:02 ]
Hozzászólás témája: 

Mec írta:
2.4GHz-nél fontos a zavarszűrő kondenzátor a motorra? Már megvan, de még nem forrasztottam rá, a motor házra nem bírtam ráforrasztani semmit se.

Ahhoz kell egy 300W-os páka legalább.
Nem hiszem hogy a 2,4 Ghz-es vevődet megzavarná a szikrázás.

Szerző:  skeleton [ 2013 márc. 16. - 0:14 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Ne keverd a dolgot. A vevő és az adó komunikál 2,4Ghz-en. A motorra meg igen csak javasolt felforrasztani a zavarszürőt,mert bezavarhatja a vevőt magát! A pákában egyet értek,javasolt a deggufit használata,igen jó anyag csak nagyon drága is egyben,de ha van vizvezeték szerelő ismerősőd kérj tőle egy keveset.

Szerző:  Tamásbá [ 2013 márc. 16. - 7:39 ]
Hozzászólás témája: 

Megreszelni egy nagyon kicsit a motort és forrasztó zsír!

Tamásbá

Szerző:  Buddha [ 2013 márc. 16. - 18:52 ]
Hozzászólás témája: 

skeleton írta:
Üdv.

Ne keverd a dolgot. A vevő és az adó komunikál 2,4Ghz-en. A motorra meg igen csak javasolt felforrasztani a zavarszürőt,mert bezavarhatja a vevőt magát! A pákában egyet értek,javasolt a deggufit használata,igen jó anyag csak nagyon drága is egyben,de ha van vizvezeték szerelő ismerősőd kérj tőle egy keveset.

Hogyan zavarja be, ha érzéketlen rá?

Szerző:  skeleton [ 2013 márc. 16. - 20:04 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Nem az adó és a vevő közzöti komunikációt zavarja,hanem a vevő áram körei szedhetik össze a zavart ezek nincsenek erre védve,illetve a védelem a motornál van,ezért kell a zavarszürő kondik. Valahogy ugy kézeld el a dolgot mikor hegesztenek és a házban villodznak az izzok,ezt a feszültség ingadozást egyenliti ki a kondi, és nem biztos,hogy elviselni a vevő időzitője ami számolja a kiadot parancs jeleket, ami megy a szervokhoz és a szabályzóhoz.

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 16. - 20:36 ]
Hozzászólás témája: 

Mec írta:
2.4GHz-nél fontos a zavarszűrő kondenzátor a motorra? Már megvan, de még nem forrasztottam rá, a motor házra nem bírtam ráforrasztani semmit se.



Mindenképpen kell! Nekem már volt olyan modellem, ahová még egy fojtó tekercs is kellett a motorhoz, pedig valahol azt írták, hogy az egyenáramnál felesleges (jut eszembe, a régi játékvonatokban is volt).

Nem muszáj forrasztani, a motorrögzítő csavar alá is tudsz csatlakozni.

Szerző:  Buddha [ 2013 márc. 16. - 21:00 ]
Hozzászólás témája: 

skeleton írta:
Üdv.

Nem az adó és a vevő közzöti komunikációt zavarja,hanem a vevő áram körei szedhetik össze a zavart ezek nincsenek erre védve,illetve a védelem a motornál van,ezért kell a zavarszürő kondik. Valahogy ugy kézeld el a dolgot mikor hegesztenek és a házban villodznak az izzok,ezt a feszültség ingadozást egyenliti ki a kondi, és nem biztos,hogy elviselni a vevő időzitője ami számolja a kiadot parancs jeleket, ami megy a szervokhoz és a szabályzóhoz.

A motor kétféle zajt képes kelteni: vezetettet és sugárzottat.
A sugárzottra érzéketlen a vevő a teljesen más frekvencia tartomány miatt.
A vezetett zaj meg visszafelé átmegy a szabályzóban lévő feszültség stabilizátoron és a vevőben lévő feszültségstabilizátoron is.
Ha ezek után is megzavarja a vevő áramköreit, akkor azon a motorkondenzátorok sem fognak segíteni.

Szerző:  Tamásbá [ 2013 márc. 17. - 7:17 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem 2,4-nél meg lehet próbálni zavarszűrő nélkül is.
Persze nem vízen hanem a kertben egy" lavór " tengerben".

Tamásbá

A vevő antennáját a vevővel együtt a leírásban közölt módon és minél messzebb a motortól kell elhelyezni!

Kép

LÁTSZIK A VEVŐ ÉS AZ ANTENNA " MADZAGJA.

A vevő és az antenna a hajó végében van.

Az antenna a hajó " tükrén" a hajó végében, egymással derékszögben " gondosan" szigetelő szalaggal van felerősítve.
MÁR LASSAN EZEN A HAJÓN NÉGY ÉVE!!!

MIUTÁN ÉN FOLYÓ VÍZBEN IS SOKAT HAJÓZOM A ROMAIN EZÉRT VAN A "FELIRAT" A MEGTALÁLÓ RÉSZÉRE.
BIZTOS AMI BIZTOS!

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 17. - 16:20 ]
Hozzászólás témája: 

buddha írta:
A sugárzottra érzéketlen a vevő a teljesen más frekvencia tartomány miatt.


http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/f ... macio.html
"A francia fizikus és matematikus Jean Baptiste Joseph Fourier a 19. század elején dolgozott ki egy algoritmust, mellyel periodikus és nem periodikus jelek diszkrét pillanatértékeivel ki lehet számolni a jelet alkotó szinusz alapkomponenseinek frekvenciáját, és amplitúdóját."

Magyarul egy szikrázó kefés villanymotor képes lehet bármely frekvencián zavarni.

Szerző:  Tamásbá [ 2013 márc. 17. - 17:44 ]
Hozzászólás témája: 

Szerintem is így van!!!

Tamásbá

Szerző:  Mec [ 2013 márc. 17. - 18:03 ]
Hozzászólás témája: 

Eddig nem tettem be a szűrőt és nem volt probléma.

Ma megcsináltam az orruszonyokat és a kormánylapátot a gyűrű alatt is továbbvezettem. Most is kanyarodik, de nagyon jól korrigálható. Jöhetne a jó idő hogy festhessek.

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 18. - 10:12 ]
Hozzászólás témája: 

Mec írta:
Eddig nem tettem be a szűrőt és nem volt probléma.


Legalább a motor érintkezői közé tegyél egy kondenzátort, megtérülő befektetés lesz!

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 18. - 10:13 ]
Hozzászólás témája: 

Mec írta:
Eddig nem tettem be a szűrőt és nem volt probléma.


Legalább a motor érintkezői közé forrasz egy kondenzátort, megtérülő befektetés lesz!

Szerző:  Buddha [ 2013 márc. 20. - 1:25 ]
Hozzászólás témája: 

mamut írta:
buddha írta:
A sugárzottra érzéketlen a vevő a teljesen más frekvencia tartomány miatt.


http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/f ... macio.html
"A francia fizikus és matematikus Jean Baptiste Joseph Fourier a 19. század elején dolgozott ki egy algoritmust, mellyel periodikus és nem periodikus jelek diszkrét pillanatértékeivel ki lehet számolni a jelet alkotó szinusz alapkomponenseinek frekvenciáját, és amplitúdóját."

Magyarul egy szikrázó kefés villanymotor képes lehet bármely frekvencián zavarni.

Így igaz, pontosítanom kell: bármilyen frekvencián képes zavarni, de a vevő csak a neki szóló digitálisan kódolt jelekre érzékeny, a villamotor szikrázásából keletkező folytonos spektrumú zavarra nem.

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 20. - 9:16 ]
Hozzászólás témája: 

buddha írta:

Így igaz, pontosítanom kell: bármilyen frekvencián képes zavarni, de a vevő csak a neki szóló digitálisan kódolt jelekre érzékeny, a villamotor szikrázásából keletkező folytonos spektrumú zavarra nem.


amennyiben képes kihámozni a vevő a neki szóló jelet (az adó jelét) a zajból. Az adó 10 000cm-re van, a zajforrás 4 cm-re, az adó miliamperokkal dolgozik, a motor tíz amperokkal. Ha nincs a motoron kondi, akkor az élesebb és magasabb feszültség változások miatt nagyobb spektrumban szórja tele a hajót zavarral (ráadásul a motor és vezetékei miatt elég nagy "antenákkal" szórja a zavart).

Viszont mi a helyzet a hajó tolatási dokumentációival? Képek a hajó aljáról? Videók a tolatásról?

Oldal: 12 / 15 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/