SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Carolanne tolóhajó 1:50
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=2194
Oldal: 13 / 15

Szerző:  Tamásbá [ 2013 márc. 20. - 10:17 ]
Hozzászólás témája: 

Egyszerűen nem okozhat problémát három zavarszűrő felforrasztása a motorra BIZTOS AMI BIZTOS ALAPON.

MÁS LÉNYEGES KÉRDÉS:
BE KELL JÁRATNI A KEFÉS MOTORT ADDIG AMÍG SÖTÉTBEN NEM LÁTNI A SZIKRÁZÁST!!!

Tamásbá

Szerző:  Mec [ 2013 márc. 20. - 14:49 ]
Hozzászólás témája: 

Most szerváltam egy akkus csavarozóból 12V-os motort, kipróbálom majd vele, hátha a lassabb motor jobb lesz.

A kondenzátorok megvannak, ha kiveszem a motort, akkor rá is forrasztom.

A tolatási dokumentáció lelkesedés hiányában még nem készült el, a tolatási kormányozhatóságról egy kis teszt-videó:

https://www.youtube.com/watch?v=N6ofqlJJ3JM

Lányom kicsit elkalandozott a felvétel közben :)

Annyi a módosítás, hogy az orr rész két oldalára rátettem 2db 10mm magas, 50mm hosszú sztirol csíkot, illetve a kormány-gyűrűbe a kormánylapot megnöveltem és a gyűrű alatt is továbbvezettem előrefelé, a gyűrű elejéig. Erről készítek majd képet.

Szerző:  Manópapa [ 2013 márc. 20. - 17:26 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv, és csak gratulálni tudok. :)

Ennél jobb hátramenetre nincs is szükség.
Ha a szél nem kapna bele a relatívan nagy felületű felépítménybe, még jobb lenne.
Próbáld ki egy darab deszka tologatásával, vontatásával, és meglátod hogy tökéletes lesz. :)

Csak így tovább. :)

Üdv Manópapa :)

u.i: ezek után félek lemenni Kisújszállásra :)

Szerző:  Mec [ 2013 márc. 20. - 21:04 ]
Hozzászólás témája: 

Manópapa írta:
Üdv, és csak gratulálni tudok. :)

Ennél jobb hátramenetre nincs is szükség.
Ha a szél nem kapna bele a relatívan nagy felületű felépítménybe, még jobb lenne.
Próbáld ki egy darab deszka tologatásával, vontatásával, és meglátod hogy tökéletes lesz. :)

Csak így tovább. :)

Üdv Manópapa :)

u.i: ezek után félek lemenni Kisújszállásra :)


Ne viccelj :)

Köszönöm, igyekszem. Állítólag pár hét és meleg lesz, jó lenne már festeni.

Színekben az alábbiakra gondoltam: vízvonal alatt zöld, fölötte fekete. Vízvonal fehér (vagy nincs). Fedélzet és felépítmény tető szürke. Felépítmény fal fehér.

A tolóbakok egyes hajókon fehérek, egyeseken meg feketék. A rajzon fekete, de az American Beauty hajón meg fehér. Ezt még nem döntöttem el, de a fehér szimpatikusabb. Ekkor a korlát is fehér lesz, amúgy meg fekete. Az ajtók elvileg narancssárgák rajz szerint, de az A.B-n fehérek.

Elkészült a sztirol sója, na és pár kép a kormányról:
Kép
Kép
Kép

Szerző:  Tamásbá [ 2013 márc. 21. - 7:25 ]
Hozzászólás témája: 

Hú-Ha ez már tökéletes!

Vehetsz fel bankkölcsönt és nyithatsz e " tologató céget"!

Gratulálunk.

Tamásbá

Szerző:  Manópapa [ 2013 márc. 21. - 8:35 ]
Hozzászólás témája: 

Most néztem a képet, és az orr alatti uszonyokra azt tudom mondani, hogy bár jók, de lehettek volna hosszabbak.
Mivel a festéséhez még nem kezdtél hozzá, így van lehetőséged a továbbgondolására.
Ha az alábbi képet megnézed, akkor jól látni, hogy az ilyen, már-már lapos testeknél, több egymással párhuzamosan végigfutó, de egészen hosszú terelőlapot használnak.
Ebből adódik az, hogy a mélységüknek sem kell túl nagynak lenniük.
Ami a fontos, hogy az úszótest alatti kereszt irányú áramlásokat csökkentsék.

Kép

Ez egy nagyon jó megoldás.
Ha gondolod, még utána építhetsz.

Üdv Manópapa :)

Szerző:  Mec [ 2013 márc. 21. - 8:52 ]
Hozzászólás témája: 

Manópapa írta:
Most néztem a képet, és az orr alatti uszonyokra azt tudom mondani, hogy bár jók, de lehettek volna hosszabbak.
Mivel a festéséhez még nem kezdtél hozzá, így van lehetőséged a továbbgondolására.
Ha az alábbi képet megnézed, akkor jól látni, hogy az ilyen, már-már lapos testeknél, több egymással párhuzamosan végigfutó, de egészen hosszú terelőlapot használnak.
Ebből adódik az, hogy a mélységüknek sem kell túl nagynak lenniük.
Ami a fontos, hogy az úszótest alatti kereszt irányú áramlásokat csökkentsék.

Kép

Ez egy nagyon jó megoldás.
Ha gondolod, még utána építhetsz.

Üdv Manópapa :)


Köszönöm, ez jó ötlet, 2mm-es sztirolból ha rakok fel csíkokat a hátsó részre, akkor arányosan kb ilyen lenne. Az uszonyokon is lehet még hosszabbítani, ahhoz viszont akkor a sóját is át kell alakítanom majd.

Szerző:  Manópapa [ 2013 márc. 21. - 15:52 ]
Hozzászólás témája: 

A képek nem lettek törölve, csak szerverhiba van az 5mp.eu oldalon.

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 22. - 9:35 ]
Hozzászólás témája: 

Mec írta:
Most szerváltam egy akkus csavarozóból 12V-os motort, kipróbálom majd vele, hátha a lassabb motor jobb lesz.



Ezt akartam már mondani, hogy motor és hajócsavar cserével is próbálkozhatsz, mert a felvételek szerint "kicsit" túlsebességes a hajód.

Szombat 11h Kopaszi gát, Hengermalom bejárat?

Szerző:  Mec [ 2013 márc. 22. - 13:15 ]
Hozzászólás témája: 

mamut írta:
Mec írta:
Most szerváltam egy akkus csavarozóból 12V-os motort, kipróbálom majd vele, hátha a lassabb motor jobb lesz.



Ezt akartam már mondani, hogy motor és hajócsavar cserével is próbálkozhatsz, mert a felvételek szerint "kicsit" túlsebességes a hajód.

Szombat 11h Kopaszi gát, Hengermalom bejárat?


Nekem az a világ másik vége sajnos. Omszkira nem jártok mostanában?

Szerző:  Manópapa [ 2013 márc. 22. - 14:29 ]
Hozzászólás témája: 

Én még egy hónapig biztos nem, de április végére szeretnék kész lenni a TID-tuggal.
Akkor viszont az Omszki a kedvezőbb nekem is Pomáz felől a HÉV-vel.

Üdv Manópapa :)

Szerző:  mamut [ 2013 márc. 22. - 14:52 ]
Hozzászólás témája: 

mamut írta:
Mec írta:
Most szerváltam egy akkus csavarozóból 12V-os motort, kipróbálom majd vele, hátha a lassabb motor jobb lesz.


motor és hajócsavar cserével is próbálkozhatsz, mert a felvételek szerint "kicsit" túlsebességes a hajód.



A Turcsiban egy nagyon lassú járatú hajszárító motor van, és egyetlen kormánylapátal tolatni is tud (kb annyira, mint te a legutóbbi videón), sem elöl, sem hátil nincs rajta kormányfelület. Lásd topicjában

[img][img]http://www.rcpilot.hu/users/1493/6314/b_201012011000491154.jpg[/img][/img]

Szerző:  Mec [ 2013 ápr. 06. - 21:57 ]
Hozzászólás témája: 

Dolgozgatok lassan a bárkán:
KépKépKépKépKép

Felmerült a motorizáció kérdése, mit gondoltok ebben az állapotban nekiessek szétkapni és dupla csavarossá alakítani? Van 1:2 fogaskerekem és egy Speed 400-as motorom. Holnap kireszelem a fogaskerék házat a perselyekkel, de még nem tudom, hogy ezt a nagy motort hűtéssel, tönkcsővel a polcra tegyem-e...

Kép

Szerző:  Tamásbá [ 2013 ápr. 07. - 7:22 ]
Hozzászólás témája: 

Van a hajóban SZABÁLYZÓ.
LEHET LASSAN ÉS GYORSAN MENNI TETSZÉS SZERINT.

Nem kell áttétel sem vízhűtés, hacsak a makett hűség miatt akarod látni, hogy a hajó oldalán jön a vízhűtés-vize!

Addig kell járatni a kefés motort AMÍG SÖTÉTBEN SEM LÁTOD A KEFE SZIKRÁZÁST!

DRÁGA KAPITÁNYOK!

NEM SZABAD BONYOLÍTANI A HAJÓMODELLT INKÁBB TÖBBET KELL HAJÓZNI.
Jövő héten Agárdon szombat vasárnap vitorlás verseny lesz közben lehet motorossal hajózni A VERSENYZŐK ZAVARÁSA NÉLKÜL 2,4-es RC-vel!

Tamásbá

Érdemes megnézni " mamut " hajóit az egyszerűséget utánozni!
De SRY Mester hajóira sem lehet rámondani, hogy komplikáltak!

Szerző:  Tamásbá [ 2013 ápr. 07. - 7:23 ]
Hozzászólás témája: 

Van a hajóban SZABÁLYZÓ.
LEHET LASSAN ÉS GYORSAN MENNI TETSZÉS SZERINT.

Nem kell áttétel sem vízhűtés, hacsak a makett hűség miatt akarod látni, hogy a hajó oldalán jön a vízhűtés-vize!

Addig kell járatni a kefés motort AMÍG SÖTÉTBEN SEM LÁTOD A KEFE SZIKRÁZÁST!

DRÁGA KAPITÁNYOK!

NEM SZABAD BONYOLÍTANI A HAJÓMODELLT INKÁBB TÖBBET KELL HAJÓZNI.
Jövő héten Agárdon szombat vasárnap vitorlás verseny lesz közben lehet motorossal hajózni A VERSENYZŐK ZAVARÁSA NÉLKÜL 2,4-es RC-vel!

Tamásbá

Érdemes megnézni " mamut " hajóit az egyszerűséget utánozni!
De SRY Mester hajóira sem lehet rámondani, hogy komplikáltak!

Oldal: 13 / 15 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/