SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 21. - 6:56

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 17. - 23:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv.

Alakul a molekula :-) Csinos darab lesz! Csak egy észrevétel: a kötélbakok mindíg függőlegesen állnek, nem szabad megdönteni őket, mert akkor a kioldott kötél nem fut le róla! Ez a te esetedben annyiban érdekes, hogy az összes kötélbakod a fedélzetvonal érintőjére merőlegesen áll, és e miatt némelyik erősen döntött helyzetű! Ezeket jobb lenne fűggőlegesre készít

Üdv.: SRY


Pedig ezzel szenvedtem a legtöbbet :D Már mint a megrajzolásával. De jogos....... :D

Manópapa írta:

Szervusz Szilárdka :D

Ez az áttételezés nagyon tetszik.
Csak nem az idei versenyre készülsz már vele?
:)
Amire érdemes figyelni, az az uszony.
Hátramenetnél zavaró szokott lenni ennél a testnél.
Igaz, megoszlanak a vélemények kortgyűrű kapcsán is, de az eddigi tapasztalatom az volt, hogy vagy uszony nélkül, vagy áttört uszonnyal volt úgy ahogy megbízhatóan irányítható hátramenetnél.
Előre, a kortgyűrű tökéletes.
Uszony nélkül pedig elképesztően jók a fordulások.
Most még tudsz változtatni, így érdemes lenne végiggondolnod.

Üdv Manópapa


Igen szeretnék vele részt venni :D :D :D

A kortgyűrű még ok de az áttört uszony már nem annyira. Végül is még újra csinálhatom az egészet. Már be van ragasztava az egész tönkcső uszony páros.


Üdv: szilardka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 18. - 1:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Végül is a Sry mester által rajzolt kortgyűrű még kivitelezhető, bár akkor kisebb csiga kel. Ez most ha jól tudom 35mm. Ez volt a csomagba. Ez éppen határon van, már a gyűrű nem férne be. De ahogy olvasgatom, lehet hogy nagy is. Nem tudom azzal a motorral mit fog művelni.

Üdv: szilardka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 18. - 19:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
szilardka írta:
Végül is a Sry mester által rajzolt kortgyűrű még kivitelezhető, bár akkor kisebb csiga kel. Ez most ha jól tudom 35mm. Ez volt a csomagba. Ez éppen határon van, már a gyűrű nem férne be. De ahogy olvasgatom, lehet hogy nagy is. Nem tudom azzal a motorral mit fog művelni.

Üdv: szilardka!


Ha jól látom, akkor egy "három fázisú" motorod van. Próbáltam én is olyant, de nekem nagyon vad volt. A hajó szinte kiugrott a vízből, inkább vizisíelt, mint úszott. Ezért áttértem kefés motorra.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 18. - 22:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Direkt hajtással én sem merném be tenni. Átételezve, hátha kezelhető lesz. Ha nem akkor tovább gondoljuk. Van itthon motor ami nincs megtekerve. Azzal még tudok kísérletezni. Alacsonyabb kv értékűt csinálok. Bár elég korlátozott a hely.


Üdv.: szilardka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 19. - 10:20 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Először is SZAKICS KOLLÉGÁNAK gratulálnék a hajójához! Ez megint egy érdekes, egyedi "megzenésítése" a témának! Ilyen még nem volt, és ez is jópofa, tetszetős hajó lett!

Szilárdka-nak meg annyit fűznék hozzá a kort gyűrű/nem kort gyűrű kérdéshez, hogy nekem mind a két hajó normál kormánylapátos vot eredetileg és később lettek csak kort-gyűrűsek, és nem okozott különösebben nagy gondot az átalakítás. Abban igaza van Manópapának, hogy ha kort-gyűrű akkor nem lehet uszony a hajón, mert hátraemenetben a kort gyűrűből kiáramló vízsugár pont beleütközik és éppen ellentétes hatás keletkezik, mint szeretnénk!

Az is egy tapasztalat (Alterudi "MANÓ" nevű hajóján), hogy ha elég erős a hajtás akkor nem is hiányzik a kort-gyűrű, még hátrameneben sem. Normál kormánylapáttal is teljesen jól funkcionál a hajó, mert minden rizikós helyzetből "erőből" tudja megoldani a feladatot! Hátramenetben is olyan hirtelen gyorsít a hajó, hogy hamar kellő kormányerő ébred a normál kormányos és így a hátrameneti műveletezés is megoldott.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 19. - 23:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szilárdka, most dönts okosan :roll: Erőből nem lesz hiány. Az uszony már be van gyógyítva a törzsbe. Nem szívesen kezdeném ott faragni. Alszom rá még egyet...



Üdv.: szliardka..


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 24. - 23:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma ismét volt egy kis időm és foglalkoztam a hajóskával. Még mindig nincs eldöntve, hogy milyen irányítása lesz. Ma a felépítményt csináltam. Így élőben sokkal jobban néz ki mint papíron. Egy kicsit bele is szerettem :roll:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Be néz az ember a kabinba és annyira kéri a belső tér kialakítását, hogy valamit ki kel neki találjak. Így úgy néz ki mint valami üres szoba.

Folyt köv.......


Üdv.: Szilardka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 25. - 0:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szakics írta:
Kb 30 percen keresztül csont száraz volt a hajóm belseje. Ekkor valamiért kipúposodott a fedélzet és elkezdett a víz beszivárogni. A fedélzet közepén megrepedt a festék. Szerintetek a hideg miatt történhetett? Kb. 0 fok volt........

Üdv: Szakics


Erre a kérdésre és is kíváncsi vagyok.......... Mitől lehet ez?


Üdv.: Szilardka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 25. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Nagyon szuper a tolóajtós megoldás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 25. - 9:59 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Szilárdka!

Ez igen csinos lesz :-). Nem tudom tervezted-e a két tolóbak közé a habvéd lemezt? Merthogy az ott nem esztétikai kellék, hanem azért kell, mert az egyenes orr, vagy inkább homlokfal, miatt feltorlódik az orrhullám, és már közepes sebességnél magasabbra mint a fedélzet vonala! Ha nincs ott a habvéd lemez elérasztja a fedélzetet az orrhullám!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 25. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

A hajótest repedésére csak egy ötletem van,a fának nagy az anyagmozgása a hömérsékletre.Nálam a csibor repedt meg az öbölkupa alatt 5 foknál. :cry: kétszer is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 26. - 9:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm!

Lesz habvéd lemez, most már ennek is tudom a nevét :) Úgy döntöttem , hogy most egyenlőre marad a kormány lapátos megoldás. Ha nem lesz jó akkor majd átfaragom gyűrűsre...


Üdv.: szilardka


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 26. - 10:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Repedés ellen üvegszövet + mügyanta.Talán birja a hideget.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 26. - 10:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

Repedés ellen üvegszövet + mügyanta.Talán birja a hideget.


M :cry: Nem nagyon akartan gyantázni.......... De ha ez a módja akkor gyantázok.


Köszönöm.


Üdv!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 jan. 26. - 12:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Gyantázni nem egy nagy kaland.Cserébe tartossabb gépet kapsz.Kevesebbet fog sérülni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség