SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 22. - 11:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 16. - 21:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Siki,

köszönöm. Én kerestem alapanyagot, de a gugli nem volt a barátom. Végül mérgemben az alternatív megoldást választottam. Mint írtam 2 rétegben fogom palánkolni mahagónival. Találtam 1,5 mm vastag mahagóni furnért és rendeltem. Sajna csak egy kötést tudtak küldeni ami 12 m2 ( na itt kerestem gyorsan még 3 mahagóni hajó tervet :) ). Eddig 2 táblát vágtam össze, az cirka elég lesz a hajóra. Ha érdekel van belőle eladó. Persze nem felcsíkozva :) A furnér mérete 0,25 m x 4 m, tehát 1 m2. Keress meg p.ü.-ben vagy e-mailban ha érdekel.

Üdv: Krisz

siki írta:
Gratulálok krisz76, szép munka!

Más.
Tudnátok segíteni, hogy hol lehet 1,5x7 mm hársfa és mahagóni lécet rendelni, venni, esetleg egyéb alternatív megoldás?

Üdv.: Siki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 16. - 22:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Mamut,

Köszönöm, ez volt az első gyártásom :) 80W-s páka jó nagy heggyel, forrasztóolaj, meg ólommentes ón. Hűteni nem hűtöttem, nélküle is ment a dolog. Feszegettem jól megfogta, lyuk sem maradt hátra. Rögzítésnek csak kábelkötegelőt használtam, az első réteget a motoron lévő levehető fém palástra rögzítettem. Lehetett volna direkt erre forrasztani, de inkább két rétegest csináltam. A tömör vezetéket meghajtottam karikába és ráonoztam a vágással szemben egy helyen. Utána rögzítettem a karika vágott részét egy fém "papírklipsszel", aztán elkezdem körbefuttatni ónnal a peremet. Következett a külső palást ugyanúgy kötegelővel meg a klipsszel. Persze itt már óvatosan szakaszonként futtatva nehogy megolvadjon a belső palást forrasztása. A paláston lévő rögzítőklipsz volt befogva satuba. Pár kép még a köztes folyamatról.

Üdv.: Krisz

Mestermunka!

Ha lehetne bővebben ezt a hűtőköppeny gyártást. Milyen szerszámokkal dolgoztál, kellett-e hűtés forrasztás közben, mivel rögzítetted a munkadarabot?

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 17. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
krisz76 írta:

a motoron lévő levehető fém palástra rögzítettem.




Az a fém palást a motor nyomatékát és fordulatszámát befolyásolja. Hogy milyen irányba, azt nem tudom, de vannak itt a fórumon szakértők ebben a témában. Talán ők kifejtik majd.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: terv
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 20. - 0:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Tudnátok segíteni ?Tervrajzot keresnék.
Amatőr vagyok atémában, és szívesen megpróbálnék megépíteni egy motorcsónakot. Köszönöm .
Sziasztok


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 okt. 22. - 11:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha nem is motorcsónak, de motoros hajók: https://www.box.com/shared/t18b71gcp2


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 03. - 11:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Mostanság egy kicsit sok a meló, így kevesebb idő jutott a modellezésre.
Egy cseppet azért sikerült haladni. :D :D

Elkészült a kabin belső:
Kép Kép

A hűtés csövek:
Kép Kép Kép Kép A képeket az RcPilot.hu tárolja.

és még egypár apróság, ami még nem került beépítésre. Folyamatban van a palánkoló lécek szabása is. Külön köszönet krisz76-nak a 1,5 mm mahagóni funérért.

Üdv.: Siki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 06. - 22:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Egy snitt a jelenlegi állapotról. Majd készítek jobb minőségű képeket is. A hajó orra felé már tekeredik a palánk rendesen :) Kísérleteztem, hogy miként lehet hajtogatni kereszt irányban ívre a palánkot, és a vizes dolog jött be. 5 percig áztatom vízben, aztán elkezdem apránként hosszában haladva keresztirányban hajtogatni. Száradás után ívben marad, így már nem kell gombostűzésnél feszegetni, szorítózni nem fog elállni. Ergo, nem kell "éket" vágni ha nem "adja ki". Legalább is én erre jöttem rá.

Üdv.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 06. - 22:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello Siki,

profi munka! A dupla cső gondolom, motor, szabályzó külön köre miatt lesz. Szívesen! Remélem megy a szabászat, hogy mielőbb lássunk palánkolást :) A rácsot, hogy készítetted? Csak fúrva van?

Üdv: Krisz

siki írta:
Sziasztok!

Mostanság egy kicsit sok a meló, így kevesebb idő jutott a modellezésre.
Egy cseppet azért sikerült haladni. :D :D

Elkészült a kabin belső:
Kép Kép

A hűtés csövek:
Kép Kép Kép Kép A képeket az RcPilot.hu tárolja.

és még egypár apróság, ami még nem került beépítésre. Folyamatban van a palánkoló lécek szabása is. Külön köszönet krisz76-nak a 1,5 mm mahagóni funérért.

Üdv.: Siki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 07. - 22:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Krisz!

Köszönöm!

Gratulálok, szépen haladsz a palánkozással.
Igen, a két motornak és a két szabályzónak is saját hűtési köre lesz. A rács elkészítése nem volt egyszerű, egy cseppet sziszifuszi munka volt, de tetszett.
Én még várok a szabászatra, de addig sem unatkoztam elkészültek a kormánylapátok is.

A rács kicsit közelebbről, és a kormányok:
Kép Kép

A kormánylapátok a helyükön(itt jobban néznek ki):
Kép

... és a motorok:
Kép A képeket az RcPilot.hu tárolja.

Üdv: Siki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 09. - 13:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Ezek nem túl nagy fordulatszámú motorok?

Nem értem a hűtővíz beömlő nyílása milyen lesz. A haladási irányra merőleges csővég fog vizetnyelni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 09. - 18:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
mamut írta:
Ezek nem túl nagy fordulatszámú motorok?


Sziasztok!

A képeket megpörgetve a motorokon 4370kV látszik, azaz a válasz: Igen, túl nagy fordulatszámú motorok. Scale "Submerged" propellereknél nem használnak ekkora fordulatszámot. Az elméleti (kavitációmentes) 5000 fordulatot meghágják ugyan a sebesség érdekében, de ez soknak tűnik annak fényében hogy elméletileg 2,5V-nál már túlforogja a 10000-et.

Talán 1100 - 1500 kV értékű motor jobb lett volna...

Ha "vadulni" szeretnél, akkor is elégnek tűnik az 1500 - 2300 - as fordulatú motor, hydropropellerrel. Ez submerged is "részben" kavitációs üzemben dolgoztatható.

Persze ez nem azt jelenti, hogy ezzel nem fog előre menni...


Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 10. - 9:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
krisz76 írta:
Sziasztok!

Elkészült a motorok vízhűtése. Volt mit forrasztani :) Recept: vörösrézlemezre ráhajtogatva - ráforrasztva 2,5 mm2-es tömör rézvezeték peremnek, utána belemezelve. Remélem keringeni fog a víz benne. Levegős víz alatti próba megvolt, nem ereszt. Még lehet kap az illesztésnél két szemet, hogy csavarral össze lehessen húzni.


Megpróbáltam ilyen hűtőt gyártani 1mm-es kemény vörösrézlemezből. Kovácsoltam, feszegettem - esélytelen. Aztán próbáltam a lemezt kilágyítani, valamivel javult a helyzet, de végül feladtam.

Te milyen vastag lemezzel dolgoztál?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 10. - 13:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Krisz76!

Csodás a Riva! (Az enyémet még mindíg imádom) Ha elkészül a tied, egyszer kéne Riva találkozót tartanunk.

Motorokról a saját tapasztalataim a következők:

Kefétlen motor hajóba csak a kifejezetten süvítő gyorsasági hajóknál vált be. Van egy 60-as évek retro piros Ferrari papucshajóm, abba került egy nagyobbacska (540-es) méretű kefétlen moci, szigorúan csak habosított, levegővel kevert vizet használó kavitációs csavarral.
A kefétlennél az a baj, hogy az alacsonyabb sebességtartományban nem szabályozható finoman+gyorsan zabálja az akksit.

A Rivámba így két mezei 540-es kefés moci került, de 26mm-es kavitációs csavarokkal. Szép lassan, morgósan is lehet vele haladni, a végsebesség így is a scale sebesség többszöröse "majdnem fsr" , így is lélegzet elállító a haladása. 2cellás, 2300mAh-s lipo akksival a játékidő úgy 15 perc körül van. A hajódban látható mocik messze a nekik ideális fordulatszám alatt fognak dolgozni, fojtva, akksit zabálva. Erre a megoldás extra pici hajócsavarok használata lenne jó. Saccra 10mm átmérővel. Ilyet kapni pedig nem lehet. Azonban a Silka modellhez rendszeresen szállít profi bronz, kézzel készített hidro csavarokat Kukorelli úr. (Ezek tényleg eszement jó csavarok, semmilyen gyári műanyag csavar a nyomába sem ér tapasztalataim szerint, nem véletlen, hogy darabjuk úgy 3-4000 Ft) Talán Őt lehetne megkéri, hogy készítsen ilyen csavarokat 10 mm-esben is, azzal tényleg nyerő lehetne a konfiguráció.

üdv: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 10. - 14:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
JJ előző hozzászólását mindenben megerősítem: csodás a hajód, kefés motorral jobban jársz, a rosszul megválasztott csavar rengeteg áramot eszik. (Építettem már hajót kefétlennel, aztán lecseréltem kefésre.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 nov. 11. - 20:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm szépen a jó tanácsokat motor ügyben. :D
A tanácsokat megfogadva valószínűleg két 540-es motor teszek bele és majd meglátjuk.

Üdv.: Siki


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség