T. Dezse!
Tulajdonképpen lehet tollbetétből is készíteni, ha nem erős motort használsz.
A lényeg, hogy a hajócsavartengelyt két ponton kell megtámasztani! Az az két csapágyon kell, hogy fusson. Az egyik minden esetben a hajócsavarnál van, az nem árt ha ez siklócsapágy és egyaránt felveszi a tengelyirányú (axiális) és sugárirányú (radiális) terheléseket is.
A másik (felső) csapágy lehet a tönkcsőre szerelt, vagy akár a motor saját csapágya is. Ha tönkcsöre szerelt csapágy van, akkor a tenelyt és a motort némi szögeltérést lehetővé tevő kuplunggal kell összekötni, ha a maga a motorcsapágy a felső csapágy akkor lehet fix tengelykapcsolót használni.
Igazából a barkácsárúházakban, szakboltokban kapható rézcsövek a legmegfelelőbbek erre mert azokból ki lehet alakítani a tönkcsövet és a csapágypersejt is. Viszont ha kiszámolod, hogy ez mennyibe kerül, akkor hamar kiderül, hogy jobban megéri akár postázásos rendeléssel venni egy komplett tönkcsövet szakboltból.
Itt van pl ez:

Tönkcső, jó vastag sok zsír elfér benne, két műanyag csapágy, tengely hajócsavar. Az ára meg 1890 Ft. !!! (
http://www.zenn.hu/modelsport/product_i ... ts_id=5624 ) Ezt ennyiből képtelenség házi kivitelben kihozni.
Persze ha magunk építjük az alkatrészeket az sokkal érdekesebb, de nem árt szem előtt tartani az ésszerűséget, és gazdaságosságot is.
Egyébként a tollbetét elég rövid, és nem illeszkedik benne a kerékpárküllő, tehát, oda is kell valamiféle csapágyazás. Nagyon régen készítettünk ilyen tollbetét-küllő megoldást és ott a csapágy spirálisan feltekert és leforrasztott telefonvezeték volt. Grafittal be kell kenni a tengelyt, hogy ne fogja a forrasztó-ón, rá kell tekerni a régi fajta telefonvezeték belső, tömör réz szálát, belecsúsztatni a tollbetétbe a tengelyt, a telefonvezetéket tovább tekerni 2-3 menetnyire a tollbetétre, mejd alaposan megforrasztani az egészet. Utánna ki lehet húzni a tengelyt (márha nem kötött össze az egész, amire jó esély van, általában 3 kísérletből egyszer szokott sikerülni) és kész is a csapágyazott végű tollbetét tönkcső, de ez is max 280-as motor 7,2 Volt üzemfeszültségig használható, erősebb meghajtás szétveri.
Üdv.: SRY