SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 21:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 05. - 14:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Nekem a vízkiszorítás jelenleg 205 g :roll:

Szerintem a max méret legyen a mérvadó, hiszen a "nagyoknál" is az alap Walrussal (ami ha jól emlékszem 1:25) lett a kategória max hossza 520 mm-ben meghatározva. Ez arányosan 1:87-ben 148 mm lenne :roll: De ez már tényleg mini lenne :shock:
Szerintem maradjon 20X10 cm, hiszen ha az 1:87-et tartanánk, nem tudnánk olyan pályát építeni ami jó egy G2 típusúnak (428,7 mm) és egy Walrusnak (103,8 mm) is.
A "nagyoknál" is vegyesen vannak a 1:25 1:50 (és még egyéb méretarányú) modellek. Ha itt is valaki valami "nagyot" szeretne nem tiltott az 1:160 1:220 stb. Az 1:87 csak azért gondoltam, mert a kikötőket, rajt-cél dokkot, stb. ebben a méretben készíteném :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 05. - 15:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :)

Az 1:87 méretarány jó elképzelés. A hajó méretkorlátozása viszont már érdekesebb. A Walrus arányai sem pont 1:2 mármint a szélesség viszonya a hosszhoz, így jó lenne inkább egy szerelvénnyel csatolt méretet megadni, ahol a bárka szélessége lenne egységesen megadva, illetve a szerelvény teljes hossza. Ha valaki karcsúbb hajót szeretne építeni, legyen lehetősége, de a hozzá épített bárka szélessége legyen egységes. Szerintem ez így lenne korrekt. Ami még külön érdekessé tehetné a dolgot, hogy mondjuk hasamra ütve építek egy 8 x 25 cm méretű hajót, aminek mind a vízkiszorítása, mind a látványa kedvezőbb, viszont meg van szabva a szerelvény teljes hossza, akkor lehet hogy nem bárkát, hanem egy kikötői pontont tol, ami színesíti a látványt. A szerelvény teljes hosszának én az 50 cm-t tartanám elfogadhatónak, de ezt döntsétek el ti. :)

Üdv Manópapa :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 05. - 16:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
A 200 X 100 mm én maximális méretnek gondoltam. Az enyém is jelenleg 176 X 76 cm.

A variabárkát továbbra is megtartanám, viszont lehetne egy egységes méretű bárka méret... :roll:
Amit plusz bárkaként fel lehetne csatolni. Mondjuk 300 X 100 mm. Meghatároznánk a vízkiszorítását (akkorában, hogy bármit rá lehessen építeni), majd mindenki csinálhatna kedvére "felépítményeket" a bárkára.
Mivel a méreteit, vízkiszorítását szabványosítanánk nem lenne probléma az egymáshoz csatolásuk, így 8-10 uszályos szerelvények is egységes, impozáns látványt nyújtanának... :roll:
Variabárkás hosszt én még mindig 40 cm-nek tartanám ideálisnak (a 20 cm a max hossz, egy 10 cm hosszú tolóhajó szerintem nagyon hülyén nézne ki 40 cm-es bárkával, hogy kijöjjön az 50 cm)

A 300 X 100 mm-t mondhatni "teszteltem", mert a beúsztatásnál ugyan ekkora méretű habból vágott bárkákkal próbáltam.Szerintem nem túl kicsi, sem túl nagy. 1:87 miatt 26,1 m X 8,7 m-es bárkának felelne meg.
Ezen már bőven elfér keresztbe egy 6 m-es (20 ft) konténer is
Kép :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 05. - 17:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Gondolom sejtitek, nem véletlenül emlegettem a 6 m-es konténereket...
Tudom ezek tengeriek, a bárka meg inkább folyami...

Kép

Kép


Ígérem, lassan egy normális bárkát is összeütök :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 05. - 22:17 
Offline
matróz
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 50
Arra gondoltam lehetne ilyen kis méretben akár házilag sztirolból vákumozni a hajótesteket, az úgy viszonylag könnyű és a hajók is egyformák lehetnének, legalább "testileg". Mit gondoltok?

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 13:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Mec írta:
Arra gondoltam lehetne ilyen kis méretben akár házilag sztirolból vákumozni a hajótesteket, az úgy viszonylag könnyű és a hajók is egyformák lehetnének, legalább "testileg". Mit gondoltok?


Szerintem túl kicsi ez a mértet szabadvízhez. Egy Kopaszi gát (Öböl XI) vagy Omszki méretű vizen már akkora hullámok vannak, hogy alig használhatók ilyen kis hajók. Turcsi mentőakciói között volt olyan, hogy 50m-re kellett mennem, és ebből a távolságból már eltűnt a hullámvölgyekben a hajó. Szóval ha már szerszám és vákuum, akkor inkább valami 1:50-es, turcsinál nagyobb hajóra szavazok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 15:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mit szólnátok az 1:35-höz? Méretben nylt vízre jó. Modellezésben használatos (kiegészítök). Finomabb de nem reménytelenül, mint az 1:20, 1:25.

Üdv. János.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 17:31 
Offline
matróz
Avatar

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 50
én örülök ha nagyobb, lehet modellmotort és szabályzót is beletenni.

_________________
https://medvegabor.synology.me/wordpress/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 19:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :)

Lehet hogy én értek félre valamit, de a kiinduló gondolata Attilának és Franyesznak az volt, hogy a bárkatologatós versenyre betétfutamként készülnének ezek a minik.
Ha így van, akkor az csak néhány méterszer néhány méteres pályát jelent, ahol még minden nagyon jól látható.
Ezért is írtam, hogy a szerelvény méretét kellene fixálni, és építhet mindenki olyan tolatmányt, ami neki tetszik, illetve az épülő minijéhez stílusban illik. Ha a méretarányt elfogadjuk 1:87 arányként, akkor egy nagyon látványos, egységes képet tudunk produkálni.
Ha tényleg félreértettem, javítsatok ki, mert 12 órás homokzsáktöltés és gátépítés után holt fáradt vagyok.

Üdv Manópapa :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 20:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Manópapa!

Teljesen jól értelmezted. Mi is így gondoltuk.

Már épül az általam "egyenbárkának" szánt bárka.
Képek hamarosan.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 20:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Franyesz99 írta:
Manópapa!

Teljesen jól értelmezted. Mi is így gondoltuk.

Már épül az általam "egyenbárkának" szánt bárka.
Képek hamarosan.


Kösz a megnyugtatást. :)

Akkor maradhatunk annál az elképzelésnél, hogy a tolatmány szélessége 10 cm, a teljes szerelvény hossza pedig 50 cn? Így egy harminc cm szélességű labirintusban még relatívan könnyen mozoghatna.
Ha ezt még megtoldjuk a Kisújszállási tapasztalatokkal, mármint hogy a labirintus toldaléka, a kivezető szakasz nem derékszögű volt, hanem valószínűleg 45 fok, akkor egészen jó pályát lehetne építeni. Ráadásul, ha minden törés 45 fokos, akkor akár vontatni is lehetne benne, ami csak hab lenne a tortán. :)

Üdv Manópapa :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 06. - 22:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Szerintem legyen 45 cm.(de legyen belőle szavazás 50 cm:1 45 cm:1)
Az elején a "kapcsolási magasságot" majd még egyeztetjük.
Szerintem a szerelvény eleje legyen a "vas", így a mágnesbárka hozzá tud kapcsolódni könnyedén.
Aki nem szeretne magának csinálni a hajójához illő bárkát, annak természetesen lesz variabárka :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 07. - 4:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Akkor az egyszerűség kedvéért maradjunk a 45 cm-nél. :)
Ha megadod a vízvonal feletti magasságot, hogy tudjuk hová tegyük a vaslemezt, az elég. Ott úgyis a mágnes fogja a felcsatolandó bárkát, a szerelvény pedig eleve úgy készül, hogy a hajóhoz illeszkedjen.
Köszi a választ, és kezdem a tervezést. :)

Üdv Manópapa :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 07. - 8:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Nemsokára lerajzolom, hogy képzeltem a kapcsolási magasságot és az "egyenbárkát"
Addig is egy kis csemege... :wink:
A mini hajóm legénysége már biztos, hogy nem fog vízbe fulladni, mert beújítottak egy 4,5 m-es motoros gumicsónakot :lol:
Szerintem egész jól sikerült :roll:

Kép

Kép

Kép

Kép

A vége még lesz egy kicsit csiszolva és még az evezők is hiányoznak :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jún. 07. - 11:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Na most akóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó mi van ? :D :D :D :D :D :D Jussunk már dűlőre a méreteket, méretarányokat illetően. Nekem mindegy mi csak legyen egy fix elképzelés.

Az 1:87 szerintem jó mert a vasútmodellező cuccokból a H0-ás készletből végtelen mennyiségű, és variációjú kiegészítő beszerezhető. Az 1:87-es hajók sem túl kicsik és nem is túl nagyok , 20-40 cm hosszú hajókról van szó. ez már megengedi a rendes R/C kiépítést is.

Felőlem lehet más méretarány is, vagy fix befoglaló méret is, csak legyen valami, mert nagyon lassan halad a hajóépítés és már reszelni kéne valamit ez ügyben!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség