SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 22. - 20:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 599 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 40  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 27. - 8:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ebben a hóesésben!!!!!!!!!!!!!!!

FLORIDA ÉS A YACHTOK!

Florida Hajók és jachtok.
http://www.youtube.com/watch?v=uur7LKpngk0

Yacht Ride Down the Florida Intracoastal Waterway
http://www.youtube.com/watch?v=TATBgJOgTy4

A Florida Keys és a Highway,
http://www.youtube.com/watch?v=s3OeC-jfdlo

The African Queen -- take a trip on a movie icon in Key Largo, Florida Keys
http://www.youtube.com/watch?v=NTEC83bWwqU

Fly Away A Key West.
http://www.youtube.com/watch?v=WwjOWXFk-yQ

Florida Tour.
http://www.youtube.com/watch?v=vaPrN1ig8ZQ

Miami Yacht & Brokerage Show 2013.
http://www.youtube.com/watch?v=zyJW3E_U3WE

John Burkard 2013 Miami Boat Show.
http://www.youtube.com/watch?v=iBOKiFoJqyk
http://www.youtube.com/watch?v=GDW2ADA-xYc
http://www.youtube.com/watch?v=JJYbjP8_YFw
http://www.youtube.com/watch?v=me9c6vNYL88

Miami Boat Show 2013.
http://www.youtube.com/watch?v=khtgqDvhXqQ
http://www.youtube.com/watch?v=o6exbT5taWQ


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 27. - 9:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A magyar hajómodellezés története.

1979

A hajómodellezők összevont országos bajnokságán elért eredmények alapján jelölte ki a szakvezetés a motoros hajómodel-lek duisburgi világbajnokságára utazó csapatot. Kecskemét szép megnyitóünnepséggel és jó pályával várta legjobbjainkat. Tizenhat kategóriában 320 versenyző 420 modellel állt starthoz. A büszke bajnoki cím tulajdonosai: Kucsera Gábor, Nádaskay Péter, Danku Katalin, Fejes János, Tóth István, Sólyom István, Kudlik Vilmos, Sasvári János, Abrahám József, Ábrahám Gábor, Balogh Imre, Bottlik Endre és Vitéz Csaba.

Duisburgban (NSZK) motoros hajómodellezőink jóvoltából háromszor hangzott fel a magyar himnusz! Horváth István az A-3 kategóriá-ban a felnőttek között, míg Bertók István F3-V és F3-E futamokban az ifik között bizonyult a világ legjobbjának! Ábrahám József, Ábra-hám Gábor és Bottlik Endre ezüst-, míg Horváth István és Nagy István bronzéremmel gazdagította a magyar modellezősport világbaj-noki éremgyűjteményét. Vitorlás- és motoroshajó modellezőink kitettek magukért az első világbajnokságukon!

Az F3 kategória vezető föbirója Duisburgban Krassó Tamás nemzetközi minősítésű NAVIGA biro volt.

Tamásbá


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2013 márc. 28. - 7:28-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 27. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Kisújszállás
Ha már a magyar hajózás történetéről beszélünk a ma esti hiradóban bemondták Új magyar hajót adtak át, ami Szentendre Budapest távot árral szemben 70 perc alatt képes megtenni és 100utast tud szállítani. Egy régi hajótestre építették ami szintén itt készült kis hazánkban. Talán újra beindul a magyar hajógyártás!

Sajnos nem találtam róla se képet se videót. Azt hiszem viking névre hallgat.

_________________
"Ha nem figyelek oda, úgy fogok megöregedni, hogy elfelejtek felnőni előtte."
http://www.kisujmodell.eu
http://www.facebook.com/kisujmodell


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 28. - 8:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A magyar hajómodellezés története.

1980

A MODELLEZÉS NEVEL, TANÍT, SZÓRAKOZTAT! - szól ismert és igaz jelmondatunk.

Ha valaki kételkedne e mondat igazságában, az gondoljon arra a 70 - 80 ezer általános iskolásra, akik szíves örömest járnak a model-lező szakkörökbe és foglalkozásokra, gondoljon a 200 klubunkra (és hol vannak még a szakkörök?), és a több mint 6 ezer igazolt ver-senyzőre.

Gondoljon a 200-nál is több vb és EB egyéni, valamint csapathelyezésünkre, a felejthetetlen Szamuely Emléktúrára, a győriek 28 új országos rekordjára, vagy hogy - ne legyünk szerénytelenek - valahonnan innen indult két űrhajósunk útja is a világhírnév felé! A kecs-keméti összevont hajós országos bajnokságot annak idején meglátogatta Horváth István, az MSZMP Bács-Kiskun megyei PB első titkára (ma belügyminiszter) - Kiss Lajos vezérőrnagy kíséretében.

A szép - több EB érmet nyert - önjáró hajókat nézve meglepődtek, hogy azok építői még nem tették lábukat igazi tengerjáróra. Szövet-ségünk főtitkára azonnal intézkedett, és segítségével egy felejthetetlen tanulmányúton vehetett részt az NDK-ban Bárd István, az MMSZ elnökségi tagja, hajómérnök, Bottlik Endre és Vitéz Csaba, valamint lapunk szerkesztője. Ez az út is bizonyság volt rá, hogy a szocialista országok testvérszervezetei között milyen baráti és jó a kapcsolat.

Az előzőekben már szóltunk róla, hogy a magyar csapatok esetenként igen mostoha körülmények között utaznak a nemzetközi versenyekre. Akárcsak Kijevben (1978), most is percre volt kiszámítva az utazási idő. Az autóbusz azonban a csehszlovák, illetve lengyel hegyvidék kellős közepén felmondta a szolgálatot. Amikor a kapaszkodón kiderült, hogy nincs tovább, csapatunk valameny-nyi tagja elkezdte tolni az autóbuszt hegynek felfelé...

Jó 3-400 méter után döbbentünk rá, hogy így soha nem jutunk el Czestochowába. Ekkor jutott valakinek az eszébe, hogy minket már ott várnak ebéddel, vacsorával, szállással és még 180 km-re vagyunk a VB helyszínétől. Ha toljuk a buszt, a világbajnokság végére sem érünk oda.

Következett az autóstop, a segélykérés - és micsoda szerencsénk volt! A magyar csapat fogadógazdája, a czestochowai közlekedé-si vállalat igazgatója azonnal "kiemelt" egy városi viszonylatban közlekedő autóbuszt, az utasok leszálltak, és úgy ahogy volt, elin-dult értünk a hegyek közé. Csapatunk közben tábortüzet rakott és a leleményesebbek egy legelőn edzőrepüléseket végeztek... Éjjel kettőkor megtaláltak bennünket az országúton, s a következő nap reggelijét (némi késéssel) már a vb színhelyén fogyasztottuk el igen fáradtan, de boldogan, mert már sorakozni kellett a megnyitóünnepségre

A magyar modellezés 75 éves történelmét próbáljuk nyomon követni. Az előbbi - nem egyszer ismétlődő - közjáték szerves velejáró-ja az életnek, és csak sokszorosan növeli azoknak az érmeknek az értékét, melyeket versenyzőink nyertek különböző kontinentális viadalokon.

Szükséges ezt leírni azért is, mert egy-egy külföldi verseny nem kéjutazás, hanem nagyon is felelősséggel terhes kiküldetés, hiszen ott a Magyar Népköztársaság képviselőiként jelennek meg legjobbjaink. Büszkék lehetünk rá, hogy a már említett nehézségek elle-nére minden alkalommal, legjobb tudásuk szerint, szívvel-lélekkel képviselik és emelik magasba a piros-fehér-zöld trikolort! Így volt ez Czestochowában is, noha sebességi csapatunk jegyzőkönyvi eredménye alapján azt hihetnénk, hogy "megbotlottak". Az igaz-sághoz hozzá tartozik az is, hogy ezen a vb-n az F2-A és F2-C zsűrije nem állt hivatása magaslatán.

Hajómodellezőink összevont országos bajnokságának ez évben is Szombathely adott otthont. A kellemes környezet és a jó rendezés ezúttal is hozta az eredményt. Győztek: Danku Katalin, Vönöczky András, Hernádi István, Nádaskay Péter, Fejes János, Tóth István, Biri Péter, Ferencz János, Sólyom István (a debreceni hajómodellezők fölénye egyre nyilvánvalóbb!), Kudlik Vilmos, Ábrahám József, Nagy István (a kapuváriakat az 173-ban nem lehet "elkapni"), Szécsényi György, Balogh Imre, Bottlik Endre, Rőder Sándor.

Hazánkban modellversenyt oly nagy alapossággal még nem készítettek elő, mint Nagykanizsán a vitorlás hajómodellek XII. Európa-bajnokságát. A megye politikai, társadalmi és gazdasági vezetői egy emberként vallották magukénak a rendezvényt. A magas rangú személyiségek jelenlétében megtartott megnyitóünnepséget követően a város csónakázótaván 14 ország 82 versenyzője 201 mo-dellel jelent meg a startoknál. A zászlódíszbe öltözött város szép környezetében felejthetetlen versenynek voltunk szemtanúi.

nagykanizsai pálya, a város sportszerető vezetői és a modellezés találkozása - igen jól sikerült. Kitűnő környezetben, szívélyes vendéglátást biztosítottak a rangos rendezvénynek. Jogosan kapták meg az FSR világbajnokság rendezési jogát 1984-re, a magyar modellezés fennállásának 75. évfordulójára.

A nagykanizsai vitorlás hajómodellek Európa-bajnokságáról mondotta M. Franck, a NAVIGA világszövetségének elnöke: így kell egy kontinensbajnokságot megrendezni. Sokat tanultak ebből a szövetség vezetői, és az a vélemény alakult ki, hogy nehéz dolga lesz a következő házigazdának, ha túl akarja szárnyalni a nagykanizsaiakat. A Zala megyei modellezőélet ifjú vezetői, Kovács István és Szabó Tibor nagy sikert értek el, csatát nyertek.

Egy szép, eredményekben gazdag esztendővel nyitottuk tehát azt az évtizedet, melyben megemlékezhetünk a magyar modellezés születé-sének 75. évfordulójáról.

1981

Az 1981-es esztendő nagy közönségsikerének ígérkezett a papírrepülő-modellek országos versenye, melyet - szövetségünkkel karöltve - több társadalmi szerv hirdetett meg, és értékes díjak tették még vonzóbbá e hazánkban nem mindennapi szakági megmozdulást.

Ebben az esztendőben már előrevetette árnyékát, hogy a kitűnően bevált és nagy sikerű összevont országos bajnokságoknak nincs biztosítva a jövőben az anyagi háttere. Mintegy előrejelzésként az év FSR OB-ját már külön rendezték, Debrecen város Nagydíjára építve.

E történeti áttekintésnek nem feladata a különböző kényszerítő körülmények hatásából eredő helyzetek elemzése, mégis idekívánkozik: a magyar modellezősport több mint hétévtizedes történetének legsikeresebb országos bajnokságai azok voltak, amelyeket 1975. és 1980. között rendeztek összevontan. Egy-egy hajós vagy repülős országos bajnokságunk a hazai sportközvélemény (és hírszolgálat!) érdeklődésének központjába került. Hogy mily nagy volt a jelentőségük - érdemük? - az ifjúság, az utánpótlás/nevelés szempontjából, arra csak a jövő adhat elfogadható feleletet. Való igaz: gond volt 4-500 versenyzőt, bírót és rendezőt kulturált körülmények között fogadni, számukra a nemzetközi előírásoknak is megfelelő vízfelületet vagy repülőteret biztosítani, de a rendezvények hatása, országos szintű elismerése új fejezetet nyitott a magyar modellezés életében. Hazánknak azon tájain, ahol országos szintű versenyek szemtanúi lehettek a fiatalok, ugrásszerűen megnőtt a modellezés iránti érdeklődés.

De térjünk vissza a nemzetközi versennyel együtt megrendezett debreceni FSR 0B-ra, ahol - a kategóriához méltóan nagy csatában - Sólyom István, Lévai Attila és Kiss István győztek.

A szocialista országok világbajnokságra felkészítő hajómodellező versenyét Szombathelyen rendezték. Hat nemzet legjobbjai készültek, mérték össze erejüket a magdeburgi világbajnokság előtt. A jó hangulatú, kitűnő versenyen az F3-E és F3-V kategóriában értek el a mieink megnyugtató eredményt, Bertók István és Abrahám József jóvoltából. Navigásainkban bíztunk és reméltük, hogy "konzerválják" formájukat az NDK-beli világbajnokságig. (Illetve azon túl és még nagyon sokáig!)

A két kapuvári tanár, Ábrahám József és Bertók Kálmán idáig is "csodát" művelt. Munkájuk gyümölcsét, eredményét még bizonyára soká akarják ízlelni, élvezni - jogosan! Amit ők ketten tettek a kategóriáért, az utánpótlás nevelése érdekében - sikeresen! -, az párját ritkítja a magyar modellezősport történelmében.

A feszesre tervezett versenynaptár alig-alig hagyott időt, hogy átköltözzünk a hajómodellezők győri országos bajnokságára. Tikkasztó hőségben, népes mezőny harcolt a bajnoki címekért. Akiknek végül sikerült a csúcsra jutni: Forrai Csaba, Danku Katalin, Pákozdy Mihály, Tóth István, Varga Pál, Biri Péter, Bottlik Endre, Vitéz Csaba, Sólyom István, Kudlik Vilmos és Ábrahám Gábor (F3-V-ben). F3-E-ben csak országos meghívásos versenyt rendeztünk, takarékossági okokból, mivel drágák és nehezen beszerezhetők az E-kategóriához szükséges akkumulátorok... Hogy mindezek ellenére mit tudnak versenyzőink az elektromos kategóriában, arról a VB-eredmények szólnak...

Magdeburgban (NDK) olyan világbajnokságon vettünk részt, amelyről öröm volt tudósítani. Több tízezer (fizető!) néző, eszményi környezet - és végig zuhogó eső. Mi magyarok az F3 pálya körül "nyüzsögtünk". Nem csalódtunk, mert a robbanómotorosok között Ábrahám Gábor csodálatos hidegvérrel tört az élre, és kétséget sem hagyott afelől, hogy ő a legjobb! Az elektromos kategóriában (itthon OB-t sem rendezünk) csupán négytized ponttal szorult a nagy ellenfél, a bolgár Hristov mögé Ábrahám Gábor... Ugyanitt Nagy István - élete utolsó ifi versenyén -, valamint a kis Bottlik Éva EH-ban bronzérmes lett. Jó az öreg a háznál, szól az ismert mondás. De szükség van a fiatalokra is! Egy-egy világverseny stresszhatásait csak az ő idegzetük bírja elviselni. Ezen a magdeburgi világbajnokságon már javában "állt a bál" a Naviga pályán, amikor Ábrahám Gabi megkérdezte: tényleg itt van a közelben a vidámpark? (A VB helyszíne kb. úgy nézett ki, mintha Budapesten a Városligeti-tó lett volna az otthonunk.) Megnyugtattam, valóban pár száz méterre vagyunk a szórakoztató sátraktól. Jaj de jó - mondta újdonsült világbajnokunk -, ugye akkor megnézzük? Az egész sétában az volt a legaranyosabb, hogy a német gyerekek úton-útfélen jelvényt akartak cserélni Ábrahám Gabival, akinek sapkáját több tucat embléma díszítette. Igen, valahogy így, ilyen játékosan és komolyan szabad versenyezni! Így örök emlék (kellemes és felejthetetlen) még a nagy többség számára elérhetetlen világbajnoki győzelem is! Az F3 starthely vezető bírója Krassó Tamás volt.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 28. - 8:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Bahama szigetek és Yacht kikötők!

Sailing to the Bahamas Eleuthera Harbour island.
http://www.youtube.com/watch?v=JuC3_r82Zgo
http://www.youtube.com/watch?v=98Y-Si98YIw

Harbour Island, Bahamák.
http://www.youtube.com/watch?v=eLGgYih-6bQ

Harbour Island Bahama.
http://www.youtube.com/watch?v=WaRBz8LfUFw

Harbour Island Tour.
http://www.youtube.com/watch?v=u_ohQV--Pyw
http://www.youtube.com/watch?v=0BOt5UVCJn8
http://www.youtube.com/watch?v=6Ov9__N3rTM

Eleuthera Island.
http://www.youtube.com/watch?v=dNSWhL3y1vs
http://www.youtube.com/watch?v=mAFhifYzc9w


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 28. - 8:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Bahama szigetek és Yacht kikötők!

Sailing to the Bahamas Eleuthera Harbour island.
http://www.youtube.com/watch?v=JuC3_r82Zgo
http://www.youtube.com/watch?v=98Y-Si98YIw

Harbour Island, Bahamák.
http://www.youtube.com/watch?v=eLGgYih-6bQ

Harbour Island Bahama.
http://www.youtube.com/watch?v=WaRBz8LfUFw

Harbour Island Tour.
http://www.youtube.com/watch?v=u_ohQV--Pyw
http://www.youtube.com/watch?v=0BOt5UVCJn8
http://www.youtube.com/watch?v=6Ov9__N3rTM

Eleuthera Island.
http://www.youtube.com/watch?v=dNSWhL3y1vs
http://www.youtube.com/watch?v=mAFhifYzc9w
http://www.youtube.com/watch?v=lFgDmj1vsJE

Long Island.
http://www.youtube.com/watch?v=W2b9Wucif3E

Abaco Islands.
http://www.youtube.com/watch?v=QXGgF3H4yGY

Andros Island.
http://www.youtube.com/watch?v=kLCzONvPMHg
http://www.youtube.com/watch?v=K3TMNIcqIE4

Bimini Island.
http://www.youtube.com/watch?v=16zkn-Hh5wE

Cat Island
http://www.youtube.com/watch?v=xMcXADSlsp0

Andros Island A REAL Bahamák HD.
http://www.youtube.com/watch?v=kLCzONvPMHg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 28. - 10:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kellemes és hómentes húsvéti ünnepeket kívánok!

Tamásbá


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 28. - 15:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez már holnap NAGYPÉNTEKI UTAZÁS!

FRANCIA ORSZÁG, CANAL DU NIVERNAIS.
( Ez csodálatos helyeken megy keresztűl!)

Time Lapse - Sur Le Canal du Nivernais et l'Yonne de Tannay à Migennes.
http://www.youtube.com/watch?v=AtHtgtoD-ko

LE Canal du Nivernais A VELO.
http://www.youtube.com/watch?v=LcSXMnmuYd8

Le Boat - Tourisme Fluvial sur le Canal du Nivernais.
http://www.youtube.com/watch?v=Su86LIfLncM

Time Lapse Cruise a Nivernais Canal, Burgundia, Franciaország.
http://www.youtube.com/watch?v=VviAbwJ9vi0

Diou Passage Écluse d'une Peniche.
http://www.youtube.com/watch?v=4qPRFsV7RF8

Úticélok Nièvre en Bourgogne - Episode 6 - Le Canal du Nivernais.
http://www.youtube.com/watch?v=cb81qScLLNc
http://www.youtube.com/watch?v=DapQVvxTaF0
http://www.youtube.com/watch?v=lQYGhvjfc_M

Les Lacs du Morvan.
http://www.youtube.com/watch?v=PyBAzDUjpxU


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 29. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A magyar hajómodellezés története,

1982

Az élsport területén dúló amatőr-profi vita nem érinti a több száz érmet nyert modellezők népes táborát. A mi legjobbjaink - szigorúan amatőr alapon - napi munkájuk teljesítése mellett érték és érik el ma is mind a magánéletben, mind a sportban a sokak által irigyelt eredményeket! Dr. Nyárády József, az MHSZ MÉV MK kitűnő TR mechanikusa a Pécsi Orvostudományi Egyetem I. sz. klinikájának jó nevű sebészorvosaként is köztiszteletnek örvendett. Amit viszont asszisztenciájával közösen áprilisban végrehajtott, az világviszonylatban is bravúrnak számít. Egy bányász baleset következtében elvesztett bal kezét Nyárády dr. tizenegy órás műtéttel visszavarrta! Ma már azt is tudjuk, hogy a visszavarrt kéz él és funkcionál! E nagy fontosságú és jelentőségű orvosi munka mellett Nyárády dr. ugyanúgy lejárt a klubba és pilótájával, Rátkai Tamással legújabb modelljüket építették, mert készültek az év nagy versenyeire. A hivatástudatnak és a sportszeretetnek valami egészen szép - és modellező körökben nem egyedi - példájával állunk itt szemben!

Modellezőéletünk alapjait a repülőmodellezők rakták le 1909-ben. Az autó- és hajómodellezők 1957-1958-ban lettek a szövetség elismert szakágai. Ez azt jelenti, hogy a vitorlás hajómodellezők 25. alkalommal szálltak vízre Dorogon az önjáró kategória versenyein, mely egyúttal lehetőség volt arra is, hogy csapatszinten elnyerjék a legjobbak a Felszabadulási Kupát. Győztesek: Danku Sándor, Pákozdy Mihály és Vönöczky András. E sokak által "szélmotoros" kategóriának nevezett versenyek legjobbjai - akárcsak az autómodellezők - negyedszázad alatt annyi érmet tettek le az asztalra, melyre nincs példa sporttörténelmünkben!

És ha már az autósokról van szó, ne feledjük: a nemrég "törvényerőre emelt" RC kategória izgalmasabbnál izgalmasabb kupaversenyekkel hívta fel magára a figyelmet Kaposvárott (itt Kovács Balázs "villogott"), Pécsett (ahol Mohai István volt "udvariatlan házigazda", hiszen győzött) és Budapesten, ahol a "kis" Gasparik mutatta be, hogy a legjobbak (és az utánpótlás is) jó úton haladnak a nemzetközi élmezőnyhöz felsorakozás útján. 1982-ben már rég nem igaz, hogy modellezősportunk főváros-centrikus lenne. Az igazi nagy versenyeket (az autósok MOM Kupája kivételével) régóta nem Budapesten rendezik. Tulajdonképpen megmagyarázhatatlan, hogy egy ilyen sikersportágnak, mint például a hajómodellezés, miért nincs egy bázisa kb. 100 x 100 méteres használható vízfelülettel hazánk központjában, noha egy-egy Naviga, vagy FSR verseny népszerűsége hatalmas! A Városligeti-tavon - amikor még a ligetben rendezték meg a BNV-t is - volt FSR bemutató. Több tízezren nézték a bemutató jellegű versenyt és az is a történethez tartozik, hogy a kíváncsiskodók közül sokan "kényszerfürdőt vettek", amikor a nagy buzdítás közben beestek a térdig érő vízbe. Azt ma már mindenki tudja, hogy a nagyvárosok közvetlen közelében nincs olyan elhagyott sík terep, ahol a szabadon repülő modellek részére versenyeket lehetne rendezni. Propaganda szempontból pedig nagy jelentőségű volna, ha az autók (RC és körpályás sebességi), a motoros hajók és repülők pályaversenyei számára a főváros belterületén egy modellező centrum létesülne!

A czestochowai, kijevi, magdeburgi világ- és Európa-bajnokságok több tízezres nézőszáma bizonyíték rá, hogy a modellező sport e látványos kategóriáinak nagy a vonzereje. Kevés költséggel és több társadalmi munkával (amit modellezőink vállalnának) például a Népligetben fel lehetne építeni egy ilyen modellező centrumot. Mily szép lenne, ha a centenáriumi évfordulón, amely már nincs messze a 75 évtől, egy ilyen modellező központról is beszámolhatnánk. Debrecenben minden igényt kielégítő, kitűnő felkészítő versenyt rendeztek a szocialista országok körrepülő modellezői részére. Nyolc ország kilenc csapata (a házigazdák indíthatnak B csapatot is) nagyon hangulatos és tanulságos versenyt vívott. Műrepülőink bizonyították, hogy feljövőben vannak. TR kategóriában többet vártunk legjobbjainktól, de ami a sebességi kategóriában történt, az örökké lidérces álom marad a szakvezetők számára. Senki sem hitte volna, hogy a Mult J., Szegedi S., Molnár J. összetételű csapatunkat megelőzi az A. Rachwal (régi kedves barátunk) vezette lengyel csapat. Pedig ez történt... Maradt a régi vigasz - igaz a művészvilágból ered, de a körpályás sebességi kategória is művészet -, ha nem sikerül a főpróba, csak kitűnő lehet az előadás! A legjobb magyar Mult József volt 267 km/ó-val. Autósaink az újjávarázsolt pécsi körpályán találkoztak. A sebességi kategória országos bajnokságának külön rangot adott, hogy szinte csak napok választották el az ugyanezen a pályán megrendezendő Európa-bajnokságtól. Még harcolni lehetett, hiszen egy-két hely kiadó volt a csapatban. Győztesek Örkényi Viktor, Szüts László, ifj. Ruzsa József és Bogdán Endre. RC kategóriában pedig Mohai István és Szénősi Ernő állhatott a bajnoki dobogó legfelső fokára. A "szétdarabolt" OB-k eredménye, hogy az önjáró hajók bajnokságát az EVIG Kupára építve rendezték, és nagy meglepetésre Vitéz Csaba mellett az ifjúsági korú Bottlik Éva lett az első. Az eredmények ismeretében sajgott a szakemberek és a kategóriát féltő, szerető szakemberek szíve. Propaganda jellegű bemutatókon - ott, ahol víz is van - nélkülözhetetlenek a csodálatos önjáró hajók. Még akkor is, ha nemzetközi szinten az RC változat kezd előtérbe kerülni. A magyar modellezőknek sokáig a kézügyességük hozta meg a jogosan áhított babért, és nem a drágán megvásárolt technika. Az önjáró hajómodellezők nélkül egy nagyon élénk színfolttal lenne szegényebb a magyar modellezés szivárvány színű palettája. A szabadon repülő modellezők Szegeden randevúztak. A repülőtéren az ifi Batka Mihály, valamint Szvacsek Ferenc, Váradi Mihály és Kiss Péter győzött. A körpályán - ítéletidőben - Szegedi Sándor győzött 275,8 km/órás, biztató idővel a közelgő VB előtt, mögötte Mult József (272 km/ó) és Molnár József (266 km/ó) következett. Akárhogy is nézzük, eredményük meghaladja az áhított 810 km/ó-s csapat-összidőt. (Talán felesleges is mondani, hogy már mindenki a VB-re gondolt). A körpálya további két bajnoka: Masznyik Gábor és a Balogh József-Dórónt Vilmos duó. Az RC vitorlás hajók a Balatonon küzdöttek három kategóriában az OB győzelmekért, ahol Biri Péter duplázott és mellé Fejes János zárkózott fel. A Mecsek alján, a körpályás sebességi autómodellezők XXXI. Európa-bajnokságán nyolc ország lobogója lengett. A mieinket segítette (vagy nyomasztotta?) a hazai pálya előnye. Az egy pillanatig sem volt vitás, hogy az 1,5 és az 5 ccm-es kategóriában van keresnivalónk, a másik két kategória legjobbjai egy esetleges csapatsikerben reménykedhetnek.

Les Andelys (Franciaország) adott otthont az FSR hajók világbajnokságának. Háromfős csapatunk kitett magáért! Kiss István a 6,5 ccm-esek kétórás világbajnoki futamában másodikként végzett, és egyúttal megnyerte FSR hajósaink első világbajnoki érmét! Ugyanitt Sólyom István a 15 ccm-esek között az előkelő ötödik, míg Kudlik Vilmos 3,5 ccm-ben (70 hajó között) a tizenhetedik helyen végzett. FSR hajósaink VB eredményének jogosan tapsoltunk. A motoros hajómodellezők országos bajnokságán - Szegeden - Kudlik Vilmos, Ábrahám József, Ábrahám Gábor érte el a legjobb eredményt. Az FSR versenyzők közül Szabó Tibor, Kiss István és Szénősi Ernő győzött.

A magyar modellezőélet sikerekben gazdag elmúlt 75 esztendejének folytatását alapjaiban határozza meg az utánpótlás nevelése. Azt is látnunk, tudnunk kell, hogy a modellezés nemcsak sport, hanem, miként jelmondatunk is kijelenti: "A modellezés nevel, tanít, szórakoztat!" Ennek szellemében kell megnyerni az ifjúságot, amely fogékonyabb a technika iránt, mint bármikor ezelőtt. Azt is érezni kell, hogy a Magyar Honvédelmi Szövetség szakágai közül a modellezés az, amelyben a legfiatalabb korban ismerkedik meg az ifjúság a technikai sporttal, és ezen belül a szövetség életével! E tény megkülönböztetett felelősséget ró a szakkörvezetőkre, a klubtitkárokra és a szakág vezetőire. A technika tantárgy keretében, az V. osztályokban, évi húsz óra keretében nyílik lehetőség - az oktatásügyi szervekkel egyetértésben - a modellezés tantárgyszerű oktatására. Az iskolai szakkörökben - önkéntes alapon - idáig is több százezer fiatal ismerkedett meg a modellezéssel. Az új oktatási feltételek között számuk - minden bizonnyal - növekedni fog. Túl azon, hogy ez a szakág számára egészséges utánpótlásbázist biztosít, azt is jelenti, hogy gondoskodni kell a pedagógiai célokat szolgáló félkész modellekről, építődobozokról, autó-, hajó- és repülőmodellek vonatkozásában egyaránt.

Erre a szövetségünk illetékes vezetői és a MOKI szakemberei idáig is nagy gondot fordítottak. Ahhoz, hogy a technika tárgy keretében oktatásra kerülő modellezés még sikeresebb legyen, egyrészt szükség van kiváló sporteredményekre (az ifjúságot vonzzák a jeles sportoló példaképek!), másrészt biztosítani kell azt az anyagi hátteret, (szerszám, építőanyag, tanerő), amely alapját képezi a jövő eredményeinek.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 29. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A magyar hajómodellezés története,

1982

Az élsport területén dúló amatőr-profi vita nem érinti a több száz érmet nyert modellezők népes táborát. A mi legjobbjaink - szigorúan amatőr alapon - napi munkájuk teljesítése mellett érték és érik el ma is mind a magánéletben, mind a sportban a sokak által irigyelt eredményeket! Dr. Nyárády József, az MHSZ MÉV MK kitűnő TR mechanikusa a Pécsi Orvostudományi Egyetem I. sz. klinikájának jó nevű sebészorvosaként is köztiszteletnek örvendett. Amit viszont asszisztenciájával közösen áprilisban végrehajtott, az világviszonylatban is bravúrnak számít. Egy bányász baleset következtében elvesztett bal kezét Nyárády dr. tizenegy órás műtéttel visszavarrta! Ma már azt is tudjuk, hogy a visszavarrt kéz él és funkcionál! E nagy fontosságú és jelentőségű orvosi munka mellett Nyárády dr. ugyanúgy lejárt a klubba és pilótájával, Rátkai Tamással legújabb modelljüket építették, mert készültek az év nagy versenyeire. A hivatástudatnak és a sportszeretetnek valami egészen szép - és modellező körökben nem egyedi - példájával állunk itt szemben!

Modellezőéletünk alapjait a repülőmodellezők rakták le 1909-ben. Az autó- és hajómodellezők 1957-1958-ban lettek a szövetség elismert szakágai. Ez azt jelenti, hogy a vitorlás hajómodellezők 25. alkalommal szálltak vízre Dorogon az önjáró kategória versenyein, mely egyúttal lehetőség volt arra is, hogy csapatszinten elnyerjék a legjobbak a Felszabadulási Kupát. Győztesek: Danku Sándor, Pákozdy Mihály és Vönöczky András. E sokak által "szélmotoros" kategóriának nevezett versenyek legjobbjai - akárcsak az autómodellezők - negyedszázad alatt annyi érmet tettek le az asztalra, melyre nincs példa sporttörténelmünkben!

És ha már az autósokról van szó, ne feledjük: a nemrég "törvényerőre emelt" RC kategória izgalmasabbnál izgalmasabb kupaversenyekkel hívta fel magára a figyelmet Kaposvárott (itt Kovács Balázs "villogott"), Pécsett (ahol Mohai István volt "udvariatlan házigazda", hiszen győzött) és Budapesten, ahol a "kis" Gasparik mutatta be, hogy a legjobbak (és az utánpótlás is) jó úton haladnak a nemzetközi élmezőnyhöz felsorakozás útján. 1982-ben már rég nem igaz, hogy modellezősportunk főváros-centrikus lenne. Az igazi nagy versenyeket (az autósok MOM Kupája kivételével) régóta nem Budapesten rendezik. Tulajdonképpen megmagyarázhatatlan, hogy egy ilyen sikersportágnak, mint például a hajómodellezés, miért nincs egy bázisa kb. 100 x 100 méteres használható vízfelülettel hazánk központjában, noha egy-egy Naviga, vagy FSR verseny népszerűsége hatalmas! A Városligeti-tavon - amikor még a ligetben rendezték meg a BNV-t is - volt FSR bemutató. Több tízezren nézték a bemutató jellegű versenyt és az is a történethez tartozik, hogy a kíváncsiskodók közül sokan "kényszerfürdőt vettek", amikor a nagy buzdítás közben beestek a térdig érő vízbe. Azt ma már mindenki tudja, hogy a nagyvárosok közvetlen közelében nincs olyan elhagyott sík terep, ahol a szabadon repülő modellek részére versenyeket lehetne rendezni. Propaganda szempontból pedig nagy jelentőségű volna, ha az autók (RC és körpályás sebességi), a motoros hajók és repülők pályaversenyei számára a főváros belterületén egy modellező centrum létesülne!

A czestochowai, kijevi, magdeburgi világ- és Európa-bajnokságok több tízezres nézőszáma bizonyíték rá, hogy a modellező sport e látványos kategóriáinak nagy a vonzereje. Kevés költséggel és több társadalmi munkával (amit modellezőink vállalnának) például a Népligetben fel lehetne építeni egy ilyen modellező centrumot. Mily szép lenne, ha a centenáriumi évfordulón, amely már nincs messze a 75 évtől, egy ilyen modellező központról is beszámolhatnánk. Debrecenben minden igényt kielégítő, kitűnő felkészítő versenyt rendeztek a szocialista országok körrepülő modellezői részére. Nyolc ország kilenc csapata (a házigazdák indíthatnak B csapatot is) nagyon hangulatos és tanulságos versenyt vívott. Műrepülőink bizonyították, hogy feljövőben vannak. TR kategóriában többet vártunk legjobbjainktól, de ami a sebességi kategóriában történt, az örökké lidérces álom marad a szakvezetők számára. Senki sem hitte volna, hogy a Mult J., Szegedi S., Molnár J. összetételű csapatunkat megelőzi az A. Rachwal (régi kedves barátunk) vezette lengyel csapat. Pedig ez történt... Maradt a régi vigasz - igaz a művészvilágból ered, de a körpályás sebességi kategória is művészet -, ha nem sikerül a főpróba, csak kitűnő lehet az előadás! A legjobb magyar Mult József volt 267 km/ó-val. Autósaink az újjávarázsolt pécsi körpályán találkoztak. A sebességi kategória országos bajnokságának külön rangot adott, hogy szinte csak napok választották el az ugyanezen a pályán megrendezendő Európa-bajnokságtól. Még harcolni lehetett, hiszen egy-két hely kiadó volt a csapatban. Győztesek Örkényi Viktor, Szüts László, ifj. Ruzsa József és Bogdán Endre. RC kategóriában pedig Mohai István és Szénősi Ernő állhatott a bajnoki dobogó legfelső fokára. A "szétdarabolt" OB-k eredménye, hogy az önjáró hajók bajnokságát az EVIG Kupára építve rendezték, és nagy meglepetésre Vitéz Csaba mellett az ifjúsági korú Bottlik Éva lett az első. Az eredmények ismeretében sajgott a szakemberek és a kategóriát féltő, szerető szakemberek szíve. Propaganda jellegű bemutatókon - ott, ahol víz is van - nélkülözhetetlenek a csodálatos önjáró hajók. Még akkor is, ha nemzetközi szinten az RC változat kezd előtérbe kerülni. A magyar modellezőknek sokáig a kézügyességük hozta meg a jogosan áhított babért, és nem a drágán megvásárolt technika. Az önjáró hajómodellezők nélkül egy nagyon élénk színfolttal lenne szegényebb a magyar modellezés szivárvány színű palettája. A szabadon repülő modellezők Szegeden randevúztak. A repülőtéren az ifi Batka Mihály, valamint Szvacsek Ferenc, Váradi Mihály és Kiss Péter győzött. A körpályán - ítéletidőben - Szegedi Sándor győzött 275,8 km/órás, biztató idővel a közelgő VB előtt, mögötte Mult József (272 km/ó) és Molnár József (266 km/ó) következett. Akárhogy is nézzük, eredményük meghaladja az áhított 810 km/ó-s csapat-összidőt. (Talán felesleges is mondani, hogy már mindenki a VB-re gondolt). A körpálya további két bajnoka: Masznyik Gábor és a Balogh József-Dórónt Vilmos duó. Az RC vitorlás hajók a Balatonon küzdöttek három kategóriában az OB győzelmekért, ahol Biri Péter duplázott és mellé Fejes János zárkózott fel. A Mecsek alján, a körpályás sebességi autómodellezők XXXI. Európa-bajnokságán nyolc ország lobogója lengett. A mieinket segítette (vagy nyomasztotta?) a hazai pálya előnye. Az egy pillanatig sem volt vitás, hogy az 1,5 és az 5 ccm-es kategóriában van keresnivalónk, a másik két kategória legjobbjai egy esetleges csapatsikerben reménykedhetnek.

Les Andelys (Franciaország) adott otthont az FSR hajók világbajnokságának. Háromfős csapatunk kitett magáért! Kiss István a 6,5 ccm-esek kétórás világbajnoki futamában másodikként végzett, és egyúttal megnyerte FSR hajósaink első világbajnoki érmét! Ugyanitt Sólyom István a 15 ccm-esek között az előkelő ötödik, míg Kudlik Vilmos 3,5 ccm-ben (70 hajó között) a tizenhetedik helyen végzett. FSR hajósaink VB eredményének jogosan tapsoltunk. A motoros hajómodellezők országos bajnokságán - Szegeden - Kudlik Vilmos, Ábrahám József, Ábrahám Gábor érte el a legjobb eredményt. Az FSR versenyzők közül Szabó Tibor, Kiss István és Szénősi Ernő győzött.

A magyar modellezőélet sikerekben gazdag elmúlt 75 esztendejének folytatását alapjaiban határozza meg az utánpótlás nevelése. Azt is látnunk, tudnunk kell, hogy a modellezés nemcsak sport, hanem, miként jelmondatunk is kijelenti: "A modellezés nevel, tanít, szórakoztat!" Ennek szellemében kell megnyerni az ifjúságot, amely fogékonyabb a technika iránt, mint bármikor ezelőtt. Azt is érezni kell, hogy a Magyar Honvédelmi Szövetség szakágai közül a modellezés az, amelyben a legfiatalabb korban ismerkedik meg az ifjúság a technikai sporttal, és ezen belül a szövetség életével! E tény megkülönböztetett felelősséget ró a szakkörvezetőkre, a klubtitkárokra és a szakág vezetőire. A technika tantárgy keretében, az V. osztályokban, évi húsz óra keretében nyílik lehetőség - az oktatásügyi szervekkel egyetértésben - a modellezés tantárgyszerű oktatására. Az iskolai szakkörökben - önkéntes alapon - idáig is több százezer fiatal ismerkedett meg a modellezéssel. Az új oktatási feltételek között számuk - minden bizonnyal - növekedni fog. Túl azon, hogy ez a szakág számára egészséges utánpótlásbázist biztosít, azt is jelenti, hogy gondoskodni kell a pedagógiai célokat szolgáló félkész modellekről, építődobozokról, autó-, hajó- és repülőmodellek vonatkozásában egyaránt.

Erre a szövetségünk illetékes vezetői és a MOKI szakemberei idáig is nagy gondot fordítottak. Ahhoz, hogy a technika tárgy keretében oktatásra kerülő modellezés még sikeresebb legyen, egyrészt szükség van kiváló sporteredményekre (az ifjúságot vonzzák a jeles sportoló példaképek!), másrészt biztosítani kell azt az anyagi hátteret, (szerszám, építőanyag, tanerő), amely alapját képezi a jövő eredményeinek.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 29. - 9:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Húsvéti különkiadás!

A holland csoda folytatása:


A tulipánok hazája talán a leginkább emberléptékű ország Európában. A hollandok nagyon nyitottan élnek, a házakon nincs függöny, át lehet látni rajtuk, a városok tele vannak virággal. Lakóhajónkkal a városok szívében köthetünk ki és miután kis ország, egész körutazásokat tehetünk.

Az egyik kedvelt víziparadicsom a holland "Mélyföld", Friesland. A Nagy Gát ötven évvel ezelőtti megépítése lehetővé tette, hogy ezen a vidéken virágzó mezőgazdaság, növény- és állatvilág alakuljon ki és a területet behálózó víziút rendszer a vízisportok központja legyen.
Sneek-ből indulva keskeny csatornákon és tavakon keresztül juthatunk el az Ijsselmeer partján épült Lemmer-be vagy a festői Leeuwarden-be. A városok szívében kikötve előttünk zajlik az élet, fesztiválok, táncversenyek, komédiások előadásai szinesítik az életet.

Strand Horst-ból indulva egyik irányban a holland fővárost, Amsterdam-ot látogathatjuk meg. Érdemes bejárni a várost, felfedezni múzeumait, különösen a Rijksmuzeumot, ahol Rembrandt, Vermeer és Ruisdael műveit láthatjuk.

A másik irányba hajózva Utrecht felé számtalan üdülőhely mellett haladunk el, virágos kertek, szép hétvégi házak, kisebb paloták kisérik utunkat, ez a terület a vízisportok centruma is. Loosdrecht környéke maga a vadvízország, a tarajos bibicek, kócsagok, récék felségterülete.
Utrechtbe behajózva 13 íves híd alatt navigálhatunk és a folyóparton mindenki nekünk drukkol majd, hogy sikerüljön célba érnünk.

http://www.youtube.com/watch?v=8DH4oZObUg4

http://www.youtube.com/watch?v=aR5z7FYDiFw

http://www.youtube.com/watch?v=bANljaHOT-s

http://www.youtube.com/watch?v=5wX4VEsWWRs

http://www.youtube.com/watch?v=aEw8GbsV5gw

http://www.youtube.com/watch?v=9SBj9jlwLBU

http://www.youtube.com/watch?v=fuqvSYCEab8

http://www.youtube.com/watch?v=xedAqeul1pY

http://www.youtube.com/watch?v=gBzh8owAOxw

http://www.youtube.com/watch?v=7QhYOek2rhg

http://www.youtube.com/watch?v=zs8TiLVaQAs

http://www.youtube.com/watch?v=sjlpDwuaHv0

http://www.youtube.com/watch?v=6yW3WTjXxZI

http://www.youtube.com/watch?v=gSn2wFkj01k

http://www.youtube.com/watch?v=Mk0gF_wAKvc

http://www.youtube.com/watch?v=LEjQG8YFVmM

http://www.youtube.com/watch?v=IjLpW6Xvae4

http://www.youtube.com/watch?v=lmOMgMo3zwM

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 29. - 11:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

"A hollandok nagyon nyitottan élnek, a házakon nincs függöny, át lehet látni rajtuk."

Valamint Dániában is. Miért is??? Ez egyáltalán nem a nyitotság miatt van,hanem mert hajós nemzet,igy egy mást ellenőrizték a feleségek,nehogy valamelyiküknek legyen "postása" vagy "papja". Amig nincs otthon az ember.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 29. - 11:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ahá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Most már tudom!
De azért lennék ott nyugalmazott kapítány.
Egy kicsi hajó és egy kicsi ház?

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 29. - 20:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 18
Tartózkodási hely: Kisújszállás
Végre találtam egy képet az új Wiking nevű hajónkról.

Kép

Hát... mindenesetre biztos felismeri mindenki...

_________________
"Ha nem figyelek oda, úgy fogok megöregedni, hogy elfelejtek felnőni előtte."
http://www.kisujmodell.eu
http://www.facebook.com/kisujmodell


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 29. - 21:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hát ez meg mi a bánat ? Sok hajót biztos nem látott a formatervezője :?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 599 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 40  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség