SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
G-02 (MOHÁCS) típusú Érsekcsanád 1:50 építés http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=20&t=1052 |
Oldal: 3 / 4 |
Szerző: | rgform [ 2010 feb. 13. - 9:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Új topic nyitása nélkül is érdemes egy két szót ejteni arról, hogy milyen megoldásokkal lehet növelni a kormányzás hatékonyságát. Mivel az Érsekcsanád topicban vagyunk, tegyük úgy, hogy az Érsekcsanád hajtás és kormányzás rendszerének megfelelő mechanizmust boncolgatunk. vagyis fix kortgyűrű, mozgó kormánylapát(ok). Elsőként lássuk a képet, azután elemezzük az alkalmazott technikai megoldásokat. ![]() Bár a kortgyűrű elsősorban a hajtás hatékonyságát javítja, itt mégis szerepe van a kormányzás hatékonyságának növelésében is. Nézzük sorban a megoldásokat: 1., három kis "kormánylapát" a gyürű mögött Egy lapát esetében a kiáramló víz csak a lapát egyik oldalára térülne el, ezért hívják félvízi kormánynak. Három lapát esetében - bár látszólag akkor is félvízi üzemmódban működnek - ez módosul. Ilyenkor két lapát, a közötte átáramló vizet. mintegy "sugárfordítóként" tereli el, így a három lapát hatékonysága a két lapát által közrefogott keresztmetszetű viz kétszer (mivel 3 lapát van, közöttük két "luk") + "még egy kicsi" az egyik oldalsó lapát egyik felén! 2., Hátrameneti lapátok, 2db a gyürű elött A hatásmechanizmusa ugyanaz, csak egyszer+"még egy kicsi" az egyik oldalsó lapát egyik felén! Vannak egyéb előnyei is, de ezek modellméretben elhanyagolhatóak, ezért nem részletezem. Üdv, Géza |
Szerző: | mamut [ 2010 feb. 16. - 13:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Már egyszer ezt írtam, de eltűnt: P15 diesel hang generátort beépítettem az Érdsekcsanádba. Sajnos a 3 tesco villanymotor hangja messze elnyomja a diesel hangot. Tanulság: hanggenerátort csak nagyon halk villanymotor mellé érdemes tenni. P15 hangot felvettem de nem tudom hol közzé tenni, ha valaki publikálni tudja elküldöm neki emilben, 1.4MB wav. |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 16. - 14:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
mamut írta: ...P15 hangot felvettem de nem tudom hol közzé tenni, ha valaki publikálni tudja elküldöm neki emilben, 1.4MB wav. Szia Mamut! Küld el nekem. A címemet tudod. Este felrakom a tárhelyemre, onnan mindenki letöltheti. |
Szerző: | Dragon [ 2010 feb. 17. - 17:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok! Itt érhető el közvetlenül a hangfájl: http://dragon-racing.atw.hu/doc/p15sound.wav Amennyiben valaki le szeretné tölteni (és a böngésző nem tölti le csak lejátsza): http://dragon-racing.atw.hu/fooldal_ideiglenes.html Itt a P15 Sound feliraton jobb gombbal kell kattintani, majd a "Hivatkozás mentése más néven..."-t választva lementhető. |
Szerző: | mamut [ 2010 feb. 28. - 19:28 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ismét elővettem a hajót, és meglepetésemre a gumicső tengelykapcsolók az állás közben szétrepedtek: ![]() Ezért itt is (Csongrédon is) cseréltem hagyományos csoki-cső tengelykapcsolóra: ![]() A kémények és a tolóbakok is kezdenek alakot ölteni: ![]() |
Szerző: | mamut [ 2010 máj. 10. - 8:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megvolt az első vadvizi úszás. A vártnál jobban irányítható, sőt a szélső motorok ellenetétes hajtásával szépen forog egyhelyben a hajó. Azonban öt perc után teljesen leállt (akku?, szabályzó?) és a megbízható Csongrádnak kellett kiementenie: ![]() |
Szerző: | mamut [ 2010 máj. 11. - 9:50 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szabályzó a hibaforrás. Otthon, kádban teszteltem. A 35A-s telebe szabályzó, fél gáznál is (6-8A)valamiért nagyon melegedett, és 2-3 perc után teljesen lekapcsolt (BEC sem megy). Aztán mégegyszer működött, majd lekapcsolt, és azóta csak BEC-et tud... Nem látszik rajta semmi égés, ledje villog, de más motorral sem megy. |
Szerző: | sry [ 2010 máj. 11. - 11:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv.! Nem kárörvendésnek szánom, de nagyon jó a kép, amin a tolóhajó, ment tolóhajót ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ezért szerencsés dolog ha egy méretarányban "utazik" az ember, mert szépen arányosak a hajók egymás mellett. Üdv.: SRY |
Szerző: | mamut [ 2010 máj. 14. - 7:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szabályzó cserélve lett. Biztonsági okokból az új szabályzó extra hűtést kapott. A hűtőlapjáról levágtam a szigetelő fóliát, kicsit megcsiszoltam és egy régi processzor hűtőre ráragsztottam ciánnal: ![]() A teljes gépház: ![]() |
Szerző: | mamut [ 2012 márc. 23. - 19:23 ] |
Hozzászólás témája: | |
Azonos típusú hajó építéséről szól a http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=2156 topic is: http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?t=2156 |
Szerző: | mamut [ 2012 márc. 23. - 19:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az ablakkivágás és a kormányállás rajza ( csak a hajó jobb oldala, a bal oldal nem tudom milyen): ![]() |
Szerző: | user_1677 [ 2012 márc. 24. - 15:48 ] |
Hozzászólás témája: | |
Nagyon szépen köszönöm a topicom említését. Én jelenleg ott tartok hogy napi 10-15 mailt váltok hajó ügyi emberekkel. Van is haladás, de van is még munka a dokumentációk beszerzésével. Annyit elárulok az elképzelésem szerint fix kortgyürüs lesz és a kormánylapátok is az eredetihez hűen fognak elhelyezkedni. A méretarányt nem merem elárulni mert sokan bolondnak fognak engem nézni! Hát elárulom 1/24 lesz. ![]() A te hajódnak az építését már legalább 4 szer végigolvastam. Be kell valljam kicsit irigy is vagyok rád hogy már készen vagy vele és bármikor vízre is rakhatod! ![]() ![]() Reményem szerint hamarosan én is csatlakozhatom hozzátok! További szép napot! Üdv.: Keresztes Gergely |
Szerző: | krisz [ 2012 aug. 18. - 8:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hello, mamut! Most vettem csak észre, hogy a motorok úgy vannak felszerelve a bordára, hogy el van takarva a szellőzőnyílásuk a homloklemezen és nincs vízhűtés sem. Hogy bírják így a terhelést? Már csak azért is érdekelne, mert most szereztem be két ilyen motort és szeretném tudni, mire számítsak. Üdv. |
Szerző: | mamut [ 2012 aug. 18. - 13:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
krisz írta: Hello, mamut! Most vettem csak észre, hogy a motorok úgy vannak felszerelve a bordára, hogy el van takarva a szellőzőnyílásuk a homloklemezen és nincs vízhűtés sem. Hogy bírják így a terhelést? Már csak azért is érdekelne, mert most szereztem be két ilyen motort és szeretném tudni, mire számítsak. Üdv. 12V-os óriási motorok és csak 8V-ról mennek. A szénkeféknél is van rajtuk szellőző, sőt egy kis ventillátor is. Hajós felhasználánál még csak langyosak sem lesznek. |
Szerző: | krisz [ 2012 aug. 18. - 15:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szóval nincsenek csúcsra járatva, értem. Köszönöm a választ. |
Oldal: 3 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |