SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 júl. 31. - 5:24

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 02. - 9:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Szia!

A tönkcső zsirzása elég változatos dolog, mert van amelyiket évente is
elég. Sokmindentől fögg ez. De ha mejd megismered már a hajódat
hallani fogod a hangján ha gond van és zsírozni kell. Amit kinyom
magából a tönkcső az elején, az azért jön ki mert nem is kell bele.
Zsírzás után első egy-két úsztatásnál kijön a felesleg, és utánna beáll
szépen a kenés.

Üdv.: SRY


Szia Sry!

Köszönöm a felvilágosítást! Eddig kétszer voltam kint vele, alkalmanként 2 aksit mentem, és mindkettő után tönkcső kivétel és zsirzás. Megpróbálom kicsit nyújtani a szerviz intervallumot. :D
Errefelé jó idő van, délután ismét megyünk úsztatni. Sajnos egyenlőre nincs ellenfél. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 02. - 20:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma munka után, 5 körül kimentünk kicsit játszani. Ideálisak voltak a körülmények. 0 szél, tükörsima víz... Volt néhány horgász és a tó nem túl nagy, ezért maradtunk az egyik felén. Igyekeztünk nem zavarni, de szerintem ez nem sikerült. :roll: Azt az 1 órát amíg kint voltunk azt talán elnézik nekünk.
A hajó a jelenlegi konfiggal 15 percet bír közel végig nyélgázon. Ez után tudtam a 2350mAh-s aksikba 1800-1900-at visszatölteni. A szabi még nem lassított be észrevehetően. A 15 percet amolyan biztonsági korlátnak szántam. Ha meglesz a tolóhajóm hagyom kicsit tovább futni. Sem a szabályozó, sem a motor nem volt még csak kéz meleg sem a 15 perc után, az aksi viszont igen. Mondjuk ezen nem is csodálkozom az -óvatos becslés alapján- 5 fokos víz után. :twisted: A tükörsima vízen szépen lehetett látni ahogy távozik a hűtővíz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 02. - 21:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Látom kezdessz rákapni a dologra :D :D :D :D :D

VIGYÁZAT :!: :!: :!: :!: a hajózás olyan fertőző betegség, amiből
nem lehet kigyógyulni :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 02. - 22:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Nem is akarok kigyógyulni! :D Próbálok mást is a "sötét" oldalra csábítani, hogy legyen ellenfél is a közelben. :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 06. - 22:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ma délutáni száguldozás: http://www.youtube.com/watch?v=iqdAPKHX0Cw
Lassan bólyákat is kell gyártanom, hogy ne csak össze-vissza száguldozzak vele. Végig nyélgázon mentem és 12percnél vette vissza a gázt a szabályzó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 06. - 23:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Megy ez kegyetlenül :twisted: :twisted: :twisted:

Az önhorgonyzó bólyákról beszélgettünk már? Én olyanokat használok és
se csónak se semmi nem kell a telepítésükhoz , majd felszedésükhöz.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 06. - 23:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Beszélni nem beszéltünk róla, de láttam Gombán. Már megkerestem a rajzát a Sringer Class topicban. A hajón talán még lehet javítani. a kihajtótengely kicsit meg van hajolva és üt. Már van új, tegnap kaptam meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 06. - 23:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csak hogy könnyebben megtalálható legyen:

sry írta:
gyula írta:
Idézet:
A bólyák önhorgonyzók, az az nem kell csónak vagy hasonló a telepítésükhöz,

Errol lehetne bovebben?


Lehetne :D :D :D Sajnos fotóm az nem sok van a témában, mert a fene sem gondolta, hogy valaha, valakit érdekelni fog ez a dolog, ezért kénytelen voltam rajzolni :

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2847226

1.) A hungarocell bólya. Ennek kb. 10 cm az átmérője és olyan 12-15 cm magas. Én három korongból szoktam összragasztani. És Styro festékkel festem, még mielőtt összeragasztom a korongokat. A ragasztás poliurethane ragasztóval történik.

2.) Drótkarika, ami mélyen bele van ragasztva a habanyagba

3.) Lebegtető súly. 70-80 grammos gömb vagy tojás alakú ólomsúly, aminek a közepén van átfűzve a damyl és rá is van kötve. A drótkarika és a súly között 1-2 cm damyl van, hogy könnyen tudjon mozogni. Ez a súly állítja függőlegesbe a bólyát. E nélkül elfekszik a vízen.

4.) Horgonyzó damyl.

5.) Horgony. Ez egy 100-120 grammos csepp alakú ólom, aminek végén kis szem van kialakítva. A szemen csak át van fűzve a damyl, nincs odakötve, szabadon csúszkáhat az ólom a damylon, ahogy csak akar. A csepp alakú ólom a legjobb, mert a többi alak is horgonyoz rendesen, de amikor kihúzod ez hajlamos a legkevésbé elakadni.

6.) Kivonó szál. Ezzel lehet kihúzni az egész szereléket, Ez azonos a (4.) számú horgonyzó szállal. A legmegfelelőbb damyl erre a célra az 50-60 vastagságú, mert ez már elég vastag ahhoz, hogy ne gubancolódjon.

7.) Spulni, amire fel van tekerve a damyl

8.) Rögzítő bot, vagy pálca. Ez nagyon fontos dolog, de mindjárt ki is derül miért is.

A mutatvány lényege, hogy amikor behajítjuk a bólyát a kívánt helyre (a kívánt helyet mindíg a dobás után közöljük mert egyébként nagyon égő, hogy nem tudunk oda dobni ahová szeretnénk :twisted: ), a bólya lebegni kezd, és a lebegtető súly miatt "talpraáll" . A horgonyzó súly lemerül a fenékre, mivel szabadon fut a damylon. A kivonó szállal visszahúzod a felesleges damylt, és feltekered a spulnira, majd az egészet lerögzíted a pálcával. Ez fontos, mert ha hagyon beleakad a hajó a bólyába akkor beránthat mindet a vízbe és oda a szerelék. Ezért kell kirögzíteni a parthoz.

A dobásban is van egy kis trükk, mert a damylon kell meglengetni az egész csuccot, hogy a horgonyzó súly a bólyánál legyen dobáskor, mert így tudsz rendesen lendületet adni neki.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2847220

Ez a dobás pillanata. Én úgy szoktam csinálni, hogy előre letekerem a víz színére a szükséges mennyiségű damílt, és utánna dobom be a bólyát. A spulnit zsebrevágom, nehogy elrepüljön a dobáskor (ilyen is volt már néhányszor :oops: ). A damylon meglengetve a 170-200 gramm összes súlyú ólommal igen messzire el lehet hajítani a szerelést.

Nagyjából ennyi. A kettős bólyánál a két bólya alul össze van kötve egy fémpálcával. A pálca cirka 1 m mélyen lebeg. Ekkor is kell a lebegtető súly, és van még egy plusz damyl amivel a kívánt irányba lehet forgatni a kaput és rögzíteni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 máj. 12. - 10:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Rengetg kihagyás után, tegnap délután végre tudtam hajózni egy kicsit. A tavon nem volt sok horgász, aki az egyik felében volt az is inkább odajött megnézni a hajót. :)
Bekerült az új tönkcső és az új kuplung. Ebben a szorítócsavarok már 120 fokban vannak fúrva és könyebben be lehet állítani a futását, mint a 2 csavaros verziónak. Meg az sem elhanyígolható, hogy most a fúrás is tökéletes lett, nem szorul, de nem is letyeg a tengelyeken. Jelenleg a kulungom egyáltalán nem üt. A rezonancia is kevesebb lett.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 18:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Dragon!

Na én is szereztem egy ilyen vizi-szaladgálót. Elég leharcolt állapotban
van szegény, de majd alkotok vele valamit. Ma jött meg és gondoltam,
hogy mielőtt szétbontom megkergetem a vízen, de már a műhelyben
eltört a felxibilis tengelye a szárazpróbánál :? :? :? :? Így először
tengelyt barkácsoltam bele, ezzel elvoltam egy darabig.

Most egy 450-es motor, és egy 32,5-ös csavar van rajta, de ez utóbbi
mathanagy, csak zabálja az áramot és nem megy a teknő. Próbálom
rávenni magam, hogy csináljak hozzá egy 28-29-es csavart, de lehet
a végén veszek egyet és nem küzdök a legyártással.

A motorfelfogatás is hagy némi kivánni valót maga után és a szervo is
le akar esni a helyéről, de amíg nem kerül sorra a műhelyasztalon ez a
masina addig nem szedem szét, hajózok vele így ahogy van
:twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 23. - 8:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Az enyémben szerencsére nem flexibilis hajtás van.
Láttam a másik fórumon, a hajót ami után érdeklődtél. Gondolom azt vetted meg. (sárga bingo race) Ha jól tudom az már egy újabb verzió.
Az enyémben van egy alumínium lap, ami a kormánytönkcsövet is megtámasztja. Nekem eredetileg ere volt felragasztva kétoldalú ragasztóval felragasztva a kormányszervó. Mire a postás ideért vele, már le volt esve és nem igen akart a helyén maradni. Én akkor vágattam vele egy tartót rozsdamentesből.
Kép
Ezt ragasztottam fel kétkomponensű araldite-al az alumíniumra. Nem egyszerű feladat, de az óta stabilan a helyén van a szervó.
Kép
Van még egy ilyen lemezem, ami nekem nem kell. Hitec HS-81-hez készült. Szívesen elküldöm, ha kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 23. - 19:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Szia Sry!
Mostanában láttam képeken Mini ECO hajót és arra gondoltam, hogy a gőzhajónál milyen jó lenne flexibilis kihajtást csinálni.
Légy szíves írjál valamit erről a flexibilis kihajtásról.
Milyen átmérőjű a bovden?
Milyen sugarú vagy ívű, alakú a bovdent vezető cső?
Egyáltalán, ha házilag csinálom mire figyeljek oda.
A fűkaszáim ilyen flexibilis kihajtásuak, már többször javítottam.

Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 24. - 20:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Feribácsi!

A flexibilis hajtásnak elsősorban sebességi hajókon van jelentősége,
mivel így a hajócsavaron keletkező tolóerő vektora párhuzamos lehet a
haladás sebességvektorával, ami ezt eredményezi, hogy a teljes
tolóerő a hajó haladását szolgálja és nincs felfelé irányuló, emelő, és
ezzel veszteségként jelentkező komponens.

Vonatkozó irodalom:
http://users.atw.hu/sry/cikk31.htm
http://users.atw.hu/sry/cikk34.htm
(ez utóbbinál különösen a 4. rész érdekes)

A hajlékony tengelyt magában foglaló cső íve látható a fenti irodalmak
fotóin. Illetve ajánlás is olvasható a flexibilis hajtás kialakítására.

ez én esetemben annyi eltérés van, hogy a hajócsavartengely nem
golyós, hanem siklócsapágyazott:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/13349809

A csapágycsövet (4) egy konzol (5) rögzíti a hajótesthez(6). A
csapágycsőben egy szintén cső kialakítású hajócsavartengely (7) forog,
aminek az egyik végébe egy menetes hajócsavar csonk (8) a másik
végébe a flexibilis tengely ( 1) van forrasztva. A hajócsavar csonk és a
csőcsapágy között egy műanyag szigetelő korong (9) van. A flexibilis
tengely egy réz vezetőcsőben (2) fut, amit a csapágycsőhöz egy
közdarab (3) köti hozzá.

Mivel nem találtam meg a 2 mm-es flexibilis sodrott tengelyem, most
ideiglenesen egy sima kerékpár bowdent forrasztottam be a
hajócsavar tengelybe. Arra mindíg vigyázni kell, hogy a bowden, vagy a
sodrott tengely az erőhatásoktól "tömörödjön" és ne "lazuljon".
Amúgy teljesen jól működik bringa-bowdennel is, de azért jobb lenne egy
sebességmérő spirál, vagy rendes gyári flexi-tengely.

A zsírzás nagyon fontos! A vezetőcsövet teljesen fel kell tölteni zsírral,
az összeszereléskor. A bowden hozzádörzsölődik a vezetőcsőhöz, ezért
a nem megfelelő kenés melegedést, kopást, veszteséget okoz.

Szerintem gőzhajóra nem ez a megoldás kell, de ez az én véleményem,
ettől még simán tévedhetek. Bőzhajóba (szerintem) jobb a hagyományos
merev tengelyes kialakítás.

Üdvözlettel: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 24. - 20:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Dragon!

Köszönöm a felajánlást. Nem tudom milyen szervo van a hajóban,
tudnál mérni nekem egy felfogató lyuktávolságot?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 25. - 6:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
T. Dragon!

Köszönöm a felajánlást. Nem tudom milyen szervo van a hajóban,
tudnál mérni nekem egy felfogató lyuktávolságot?

Üdv.: SRY


Szia Sry!

Az átm. 3,6-os furatok egymástól 36.2mm-re vannak. A lemez két füle közti távolság 30mm. Ha jól emlékszem 1,5mm vasta a lemez. Bővebb infót este tudok adni. Otthon elvileg megvan a rajza is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség