Marsal Tamás írta:
Szia !
Mindig a legegyszerübb a legjobb.Veszel az obiban 4X3-mas rézcsövet, és kérsz egy lakatostól 3-mas réz forrasztó pálcát .És már meg is vagy,ha a rézpálcát gyengélled akkor vaspálcát hazsnálj.De szerintem a réz is bőven elég
Jó építést Tamás
A gondom nem is a tönkcső készítéssel van, hanem a megfelelő tengely mérettel.
Készítettem én már tönkcsövet, bicikli küllő a tengely, a csapágy is rézcsőből és maga a tönkcső test is réz, egymásba illesztve.
Úgy ahogy kell.

A most készülő hajón nem bíztam a véletlenre, így a meghajtáshoz a gyári tönkcsövet használtam, de a kormányhoz jó lesz amit én csinálok.
Van 2mm-s és 3mm-s acélrudam, de erősen hajlok az utóbbi mellet.
A rudakra van rá való rézcsövem, abból meg lehet csinálni a siklócsapágyat, de ...
A 2-s acélhoz való rézcsőre rá megy a 3 milliméteresre való rézcső és kész is lenne a zsírkamra (nem tudom mi a pontos kifejezés, de jókat találok ki)
Tehát meg is lenne oldva, de félek a 2-s nem elég.
A 3mm-s re van rézcsövem síkócsápagynak ez 4x3-as, de ami nekem itthon van az 6x5-s, na most ez jól lötyög.
Azzal még el lehet játszani, hogy valamivel feltöltöm, mondjuk egy 0,5mm-s rézlemezt rátekerni és azzal együtt forrasztom össze, csak nincs ilyen vékony lemezem.
Régen a
Sokol rádió volt megtuningolva 2db 4,5V-s laposelemmel, aki kicsit idősebb az tudja mire gondolok és azon az elemeken volt olyan rézlapocskák, ami nekem kellene.
Azok elég hosszúak voltak, mondjuk az egyik fele rövidebb, de ma már nem tudom milyen érintkezőkkel gyártják és azért venni, hogy mindjárt levágjam (bár nem egy nagy összeg).
Eszembe jutott, hogy mennyit nyalogattuk feszültségteszt céljából, mit nekem multiméter és hogy csípett mikor még jó volt.
