SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 okt. 02. - 9:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 86 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 27. - 21:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
Te beszélsz franciáúl? Vous parlez français?
Egy hajóskapítánynak illene tudni franciáúl.Un maître doit connaître le français
Én se tudok csak néhány szót az online fordítót mutatom be neked! Je ne sais pas juste quelques mots je vous présente le traducteur online.

http://navi.modelisme.com/article708.html
Kivánság teljesítve!
Ime a kormány.
http://navi.modelisme.com/article705.html
Tengely-tönkcső.


Tamásbá

http://www.etranslator.ro/hu/francia-ma ... ordito.php



Még jó, hogy van Google fordító, mert egy szavadat sem érteném. :lol: :lol: :lol:

Köszönöm az infókat.
Ez a lapát tetszik, jó az antikolás.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 27. - 21:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Marsal Tamás írta:
Szia !
Mindig a legegyszerübb a legjobb.Veszel az obiban 4X3-mas rézcsövet, és kérsz egy lakatostól 3-mas réz forrasztó pálcát .És már meg is vagy,ha a rézpálcát gyengélled akkor vaspálcát hazsnálj.De szerintem a réz is bőven elég
Jó építést Tamás


A gondom nem is a tönkcső készítéssel van, hanem a megfelelő tengely mérettel.
Készítettem én már tönkcsövet, bicikli küllő a tengely, a csapágy is rézcsőből és maga a tönkcső test is réz, egymásba illesztve.
Úgy ahogy kell. :roll:

Kép Kép

A most készülő hajón nem bíztam a véletlenre, így a meghajtáshoz a gyári tönkcsövet használtam, de a kormányhoz jó lesz amit én csinálok.

Van 2mm-s és 3mm-s acélrudam, de erősen hajlok az utóbbi mellet.
A rudakra van rá való rézcsövem, abból meg lehet csinálni a siklócsapágyat, de ...
A 2-s acélhoz való rézcsőre rá megy a 3 milliméteresre való rézcső és kész is lenne a zsírkamra (nem tudom mi a pontos kifejezés, de jókat találok ki)
Tehát meg is lenne oldva, de félek a 2-s nem elég.
A 3mm-s re van rézcsövem síkócsápagynak ez 4x3-as, de ami nekem itthon van az 6x5-s, na most ez jól lötyög.
Azzal még el lehet játszani, hogy valamivel feltöltöm, mondjuk egy 0,5mm-s rézlemezt rátekerni és azzal együtt forrasztom össze, csak nincs ilyen vékony lemezem.

Régen a Sokol rádió volt megtuningolva 2db 4,5V-s laposelemmel, aki kicsit idősebb az tudja mire gondolok és azon az elemeken volt olyan rézlapocskák, ami nekem kellene.
Azok elég hosszúak voltak, mondjuk az egyik fele rövidebb, de ma már nem tudom milyen érintkezőkkel gyártják és azért venni, hogy mindjárt levágjam (bár nem egy nagy összeg).
Eszembe jutott, hogy mennyit nyalogattuk feszültségteszt céljából, mit nekem multiméter és hogy csípett mikor még jó volt. :roll: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 28. - 9:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
Szia!
A leszabott hármas anyagot befogod fúrógépbe és egy fűrészlappal bele-
vágsz , háro négy bemarás elég és már meg is van a zsír helye .
Jó munkát szia Tamás!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 28. - 21:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Marsal Tamás írta:
Szia!
A leszabott hármas anyagot befogod fúrógépbe és egy fűrészlappal bele-
vágsz , háro négy bemarás elég és már meg is van a zsír helye .
Jó munkát szia Tamás!


Hogyan? :roll: Ezt most nem értem, de lehet csak mert már késő van.
Az acélt bevágom ahogy körbe forog, azt kész?
Ez nem világos, de ha jó az elgondolásom, akkor az ember mindig tanul.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 28. - 22:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megint önfejű voltam és nem vártam meg az ajánlásokat, de volt ma egykis szabadidőm, illetve nem mert a hajóval bíbelődtem.

Elkészült a kormány, hozzá a tönkcső (a fejem után mentem és 3-as acélra esett a választásom), a motortartó zsámoly, vagy kisszék aminek tetszik és le is gyantáztam.
Képek is készültek, de innen a harmadik oldaltól közepétől van a folytatás.
http://www.rcpilot.hu/gall/hajo/1770/20110508230054/bobs_brusco_tug.html?p=2

Tulajdonképpen jól állok, ha rögzítek mindet és áram alá helyezem, pár villamos kötés, akkor motorosan kilehetne próbálnom.
Viszont megmértem a hajó súlyát, de csak analóg szobamérleggel, mert a digitális mérlegem kölcsönben van, a másik mérlegem meg 0,1-500g-ig mér, így a mérésem csak hozzávetőleges, hát elborzadtam.
A hajó széles, viszonylag mély merülésű, ennek köszönhetően ~ 18-20kg lesz a végső állapot.
Valami sólyakocsit kel csinálnom hozzá, hogy lehessen mozgatni.
Egyenlőre még azt sem tudom mivel lehet annyi súly előállítani.
Mikor elvittük a vízre, a fiammal teleszórtuk nagyobb kavicsokkal a bányában, de utána olyan koszos és szaros lett, hát nem élveztem a takarítást, még egy ilyen élményt nem akarok.
Festeni is szeretném a belsejét, csak nem tudom milyen színűre, vagy vörösesbarna, vagy zöld, vagy a fene tudja mi állna hozzá jobban.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 28. - 22:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van egy felmerülő problémám.
A hajócsavarom szerintem (a képeken látszik is), hogy balos, tehát előremenetben le akar tekeredni. Ez gáz, mert előre jóval többet fog menni.
Mikor vettem, a webshopon csak annyi volt 75-ös, de hogy jobbra vagy balra az a modellboltosnak lényegtelen információ, mindegy megvettem mert kellett.
Igazából most, hogy áttételes a motor így jó, mert a nagyobb teljesítmény a kefés motoroknál akkor van, mikor a pozitív - pozitív és ez előremenetben jó ha így van.
Érthetőbben, a motor jobbra forog pozitív-pozitív, a negatív- negatív, az áttétel fordít és a csiga balra forog és a hajó előremegy.
A gondom, vagy kérdésem az lenne, hogy a kontraanya elég, vagy van valami speciális ragaszó amivel össze kell rakni + az anya?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 28. - 23:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Menetragasztó,de az oldható kivitelből!+ az anya.Ha igy is lejönne,vegyél másikat! :twisted: :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 29. - 8:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

Menetragasztó,de az oldható kivitelből!+ az anya.Ha igy is lejönne,vegyél másikat! :twisted: :twisted: :twisted:


Kösz.
Már csak azt kell eldönteni melyik a helyes választás.
http://www.loctitesolutions.com/index.phtml?FOLDERID=17410


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 29. - 8:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Na most itt kérdeznék én is. Hányszorosan biztosítjátok a dolokat?
Úgy értem, pl. egy kormánylapát, amely alul nincs csapágyazva, tehát "lóg",
felül csak a mozgatókar tartja egy csavarral rögzítve?
Vagy van még valamilyen biztonsági elem arra az esetre, ha meglazulna a csavar?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 29. - 18:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én is a kontra anya melett ragysztóval is biztosítottam a hajócsavart.
MOST CSERÉLNI AKARTAM ÉS NEM JÖTT LE. MEGFOGTAM FOGÓVAL ÉS MINDENT SZÉTTÖRTEM.
Lehet, ha ronggyal fogtam volna meg megmaradt volna a hajócsavar.
Én azt mondom elég a kontra anya!
A kormányt úgy állítsad be, hogy legyen egy pici fügőleges kotyogása és fent a hajóban a "kormány himbával" ( Mozgató-kar ) ezt be lehet állítani.
Más rögzítés nem kell. Igy idővel ki is lehet venni majd zsirzás miatt.
( Grafitos kerékpár csapágy zsir!)
A tönkcsőbe is ez a jó. Lehet, hogy van elbüvölő szilikonos csodazsir, de teljesen felesleges.
Én a csavarokat a végső beállítás után AEROFIXEL rögzitem.( VIZBEN EZ NEM JÓ!!!) Ezt könnyen fel lehet oldani, ha állítani kell VALAMELYIK csavaron.
Ezt kapsz a modellező boltban, lehet, hogy a neve a ragasztónak UHU HART
lesz és ez is jó.

Tamásbá

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 29. - 20:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Loctite 242 Ez közepes szilárdságú rezgésálló.Már nagyon régóta használom autóhoz repülőhöz,nem régóta hajóhoz is.Nekem bevált még eddig nem volt olyan problémám vele,hogy nem tudtam volna leszedni egy csavart miatta, annyira nem erős a kötése.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 29. - 20:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tartózkodási hely: tata
Szia
Úgy értettem,hogy a hármas anyagot bemarod néhány helyen,mint a dugattyún a gyürük helyét.Ekkor használhatsz 4x3-as csövet hármas
tengellyel.A zsír beül a hornyokba és ezzel a kenése meg van oldva.
szia!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 29. - 22:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Ma megvolt a motoros úszópróba :lol:
Gyerekek a hajó félelmetes jól úszik.
A csiga rögzítéssel kapcsolatban ragasztó nélkül, csak kontraanya hibátlanul teljesített, de nem mondom, hogy a végső szerelésnél nem fogom pakesz ajánlását is bevetni.

A motor remekül teljesített az áttétellel, köszönöm a tanácsot.
Ezzel a motor kombinációval langyos volt erős igénybevételnél, kis gáznál észrevehetetlen volt a hőmérséklete.

Az erő több mit kell, akkor vízmenyiséget mozgat meg, hogy a parton kisebb Tsunami öntötte el a lábunk.
Ígértem képeket, azokon lehet látni micsoda hullámvölgyet produkált.
Készítettünk videókat is, de ahhoz már fáradt vagyok, majd megvagdalom és feltöltöm a napokban.

Kép Kép Kép
Kép Kép


Egy szó, mint száz, a hajó mozgása már kísértetiesen hasonlít egy igazi hajóéhoz.
A súlya miatt van egy kis fázis késés, tehetetlensége, mind kormányzáskor, mind elindulás és megálláskor.
El kel gondolni előre (meg kell szokni) mit akarok csinálni és azt hogyan, de ez teszi érdekessé és élethűvé.
Nagyon tetszik.
Most szomorúan szét kell szednem, hogy újra összerakhassam. :cry: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 30. - 12:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv.

Jól megy ez! Nem a te hibád, hanem az eredeti hajó tervezőjéé, de ez
a hajótest bizony rosszul interferáló hullámokat gerjeszt. Az orr és a
farhullám erősíti egymást, ez egy klasszkius hajótervezési hiba.
Midellben irtó látványos, mert tényleg hatalmas hullámai vannak, de
igaziban ez sok-sok száz liter plusz gázolajba kerülhetett a hajó
üzemeltetőinek.

Még jó, hogy modell, és ebben az esetben tök mindegy mekkora az
"üzemanyag" fogyasztása.

Szép, látványos futású hajó lesz ezekkel a gigahullámokkal :!: :!:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 30. - 14:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv mindenkinek.

Kicsit vissza lapoztam,és ezt találtam:http://eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/aru2/vizi/abrak/410abra.gif
Nem is a csatoló rendszert néztem,hanem a hajót.Most kaptam meg a rajzait.Nekem nagyon úgy tünik mintha egy lengyel hajó lenne,a Bogdan. Be fogom skennelni a rajzait és majd fel is teszem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 86 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség