SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 16. - 13:46

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 7:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Modellmotor szakszerű leállítása FSR verseny sebességi hajómodellben!

Azt hiszem a Józsi barátom által említett szombathelyi Országos Bajnokságon alkalmaztam először ( és utóljára ) ezt a szakszerű technikai megoldást.

Kellékek, diszlet: Egy egyenesben úgy 80-at menő 10ccm-es FSR modell.
Fehér kapitányi tengerész sapka.
Felfújható gumicsónak jó nagy fa evezővel.

A verseny első napján úgy döntöttünk, hogy kimegyünk a tóra este és megpróbáljuk az új hajócsavart. Néhány gyorsan megtett nagyobb pálya után, egyszer csak az irányítás elment, szerencsére ilyenkor a szervó az egyik irányba beáll és a modell körözni kezd . Most is ez történt és úgy 10m -es sugarú körban jó 60-al tovább száguldozott a modell teljes gázzal!
Azt tudtuk, kb. 45 percre való üzemanyag van benne, tehát mire megállna késő este lesz és még a vacsoráról is lemaradunk!

Elő a felfujható kajakkal és a kapitányi sapkában, teljes diszöltözékben evezek a modell közelébe. Az volt az elképzelés, hogy lelocsolva a modellt, majd csak leáll motor.
Ez nem lett volna egy rossz elképzelés, de az evezés következtében a
KÖR -PÁLYÁJA ÁTTEVŐDÖTT A HULLÁMKELTÉS MIATT, EGY HOZZÁM KÖZELEBB LÉVŐ TERÜLETRE.

A következő pillanatban a modell a kajak EGYIK OLDALÁN BE, A MÁSIK OLDALON KI!
Ennek következtében PLUTY-PLUTY és azonnali elmerülés lett a következmény. Csak a kapitányi sapka maradt a viz felszinén!
Közben a modell átszáguldott az evezőn, de esze ágában sem jutott leállni a motornak. Most már az is elég nagy baj vol, hogy a modell a fejem közelében száguldott tovább.
Szerencsére elértem az evezőt és az egyik körben egy jó nagy ütéssel kupán vágtam a motort és ettől végre leállt!
Kihúzva a kilukasztott kajakot és a modellt sajnos azt állapitottuk meg, elhajlott a hajócsavar tengelye és a motor hengerfeje is furcsán, nem a megszokott módon néz ki.
Gyorsan be a szombathelyi klub műhelyébe és Kocsis Jancsi, Horváth István segitségével úgy éjfélre kijavítottuk a hibákat-sérűléseket.

Az csak" természetes", hogy másnap én nyertem a versenyt.( Nem is nagyképű???).
Sajnos nem emlékszem mi volt a modellben lévő RC berendezéssel, de azt tudom másnap már jól ment. Az akkori RC-kel még előfordúl elektronikus, vagy mechanikus szervó hiba.

Hát nem sok megjegyezni való tapasztalat van, de ez volt!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 8:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A kapitányi fehér sapka!

Az egész úgy kezdődött, hogy a belga hajómodellző főnök aki egyben a NAVIGA elnöke is volt, az egyik Világbaknokságon megjelent teljes tengernagyi egyenruhában, öltözetben.
Mi sem akartunk lemaradni ezen a téren és én szerztem egy nyári kaptányi sapkát és kék kabátból lett NAVIGA jelvényes " egyenruha".

Nem is gondoltam volna mennyi előnye lesz ennek a sapkának!

A Kisdunán sokat mentünk modellel tréningre a motorcsónakkal.
Tudni kell, hogy Soroksár és Csepel között egy KÖTELES KOMP VAN, EZ AZT JELENI, AMIG A KÖTÉL NINCS LEENGEDVE NEM LEHET KERESZTŰL MENNI A KOMP UTVONALÁN. Ez sokszor fél órás várakozást is jelentett.

A kompot kezelő MAHART alkalmazot kezdte megszokni, hogy ha látja a kapitányi sapkában közeledő motorcsónakot, nem szabad a kompot elindítani, szabad utat kell adni a modellezőknek. Messziről a sapka olyan MAHART főnöki sapkának nézett ki!
Mi ebben a hitben meghagytuk és élveztük a sapka előnyét.


Magdeburgban a Világ Bajnokságon starthely vezető biró voltam az
F3- kategóriában.
Egyik versenynapon elöbb akartam kiérni és nem a magyar csapat autóbuszát vettem igénybe a kimenetelhez. Felültem a villamosra, ami sajnos megállt még jóval a tó-végcél elött. Úgylátszik lehetett látni elkeseredésemet, mert oda jött egy rendör hozzám és gondosan szalútált
- fehér kapitányi sapka - és kérdezte mi a probléma. majd azonnal rendőrautót hívott és az vitt ki a pályára, tényleg hamar kiértem!

Ez volt és már nincs meg a kapitányi sapka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 8:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Elöljáróban annyit mondanék, hogy MÉG-MÉG-MÉG......
( Ezt a fáradságos keresést-munkát nagyon köszönöm SRY mesternek!)
/ antikos /


Aztán egy kis színes kiegészítés:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3626509

Az írás megjelent a MODELLEZÉS 1961. évi febriári szám 5. oldal.

Érdekes, hogy a Szabadság-híd budai hídvőnél tartották a "hivatalos
edzést" a modellező kollégák. Ma nem tudom hogyan lehetne ezt
megoldani, a budai alsó rakparton biztosan elgázolnának ha ilyesmire
vetemednék.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 10:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Csak düllőre jutok ám a végén az újságjaimmal :D :D :D

Most jön Tamásbá Batumi-i látogatásának története, úgy, ahogy 1959-
ben a Modellezés hasábjain beszámolt róla. Az illusztráló fotó anyag
is Tamásbá munkája :!:


Magyar modellezők a Szovjetunió Össz-Szövetségi Bajnokságán

Eredeti megjelent:
Modellezés
1959. 7. szám 3-4. old.


Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3627805

A Doszaaf meghívására Elekfy Ákossal Moszkvába utaztunk, majd a
Batumi-i tengeröbölhöz, hogy a hajómodellezést tanulmányozzuk és
végignézzük a bajnokság küzdelmeit.

Július 22-én megtekintettük a tusinói repülőtéren lévő modellkísérleti
állomást, ahol munkatársaival együtt –Mihail Vaszilcsenkó, régi jó
barátunk- szívélyesen fogadott, s mintegy 4 órás beszélgetés alatt
tájékoztatott bennünket a különböző modellezési problémákról. Még
aznap a Doszaaf tengerészügyi osztályvezetője –Fagyajev elvtárs-
fogadott bennünket és tájékoztatott a bajnokság lefolyásáról, valamint
idejéről. Kérésünknek eleget téve beleegyezett, hogy Elekfy a rádió
távirányítású verseny-hajójával versenyen kívül részt vegyen.

Moszkvában még sok tanulságos élményben volt részünk. A Szovjet
Flotta Napján láttuk a szárnyas „Rakéta” hajót 70 km/órás sebességgel
száguldani. Megtekintettük a városi vízi klubot, amely jól fel van szerelve.
A motorosok, evezősök, vitorlások és a modellezők részére megfelelő
műhelyt és vízi terepet biztosítanak.

Július 29-én indultunk a verseny színhelyére a Fekete-tengeri Batumiba.
Ott Alexej Trisin, valamint a Grúz Doszaaf szervezet vezetője Gluhovcev
és a Tengerészeti Osztály részéről Kulik elvtárs fogadtak. Közölték, hogy
a távirányítású hajók versenye délután 3 órakor kezdődik. Az idő
rövidsége miatt szállásunkra siettünk, s innen a verseny színhelyére az
Úttörő Parkba, éppen a verseny kezdetére.

A modelltípusok közül általában a rövid, szélestestű fordulékony hajók
dominálnak. Egyedül a moszkvai csapat egyik tagja versenyzett 1.40 m
hosszú yacht modellel. Az adó-vevő készülékek a nálunk is jól ismert
RUM-1-ek voltak.

Az adás stabilizálását kétféleképpen oldották meg. Az egyik módszer
szerint az adót az anódpótló közbeiktatásával a hálózatról üzemeltették.
(Elekfy idehaza is ezt alkalmazta.). A másik módszer szerint az adó
csöveit külön-külön látták el fűtéssel.

A hajtóművek kivétel nélkül elektro-motorok voltak. Általában az igen
jó teljesítményű és hatásfokú 24 V-os MV-30-as, valamint MV-50-es
repülőgép szervó motort használják.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2008 aug. 27. - 10:30-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 10:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3627802
A leningrádi csapat versenyzője vitorlás hajóját indítja

Elekfy Ákos a verseny előtt egy próbastartot végzett. Hajója
tökéletességét bizonyította, hogy több mint 2000 km-es utazás után a
hordládából kivéve, szinte „hangolás” nélkül az első kísérletre
tökéletesen elvégezte a kitűzött feladatokat.

A versenypálya nem a nálunk szokásos volt. A versenyzőknek egy
komplikált, összetett műveletekből álló feladatot kellett elvégezni, s az
volt a győztes, aki ezen a pályán a legrövidebb idő alatt ért végig.

Elekfy modelljével 5 és ½ perc alatt, hiba nélkül végezte el a feladatot.
Ezzel –bár ideje nem a legrövidebb volt- az első helyre került. (A
moszkvai csapat egyik hajója 3 perc alatt végzett, de 1 bólyát kihagyott.)
Elekfy második és harmadik futamában is hasonlóan végzett, s ezzel
versenyen kívül 60 pontos eredménnyel győztes lett.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3627799
A moszkvai csapat versenyzői startra készülnek.

Augusztus 1-én a Batumi-i tengeröbölben bonyolították le a
tengeralattjárók, valamint a vitorlások versenyét. A tengeralattjárók 50
m-es pályán küzdöttek. Ebben a start után egy 2 méteres lemerülési
zóna és a cél előtt egy 2 méteres felmerülő szakasz van (bólyával jelzik.
Az a hajó a győztes, amelyik a legrövidebb idő alatt teszi meg az 50 m-
es távot – miközben az indulás után 2 méterre a víz alá merül és a cél
előtt 2 méterrel a víz felszínére jön. A le- és felmerülést a hajók
oldaluszonyaikkal végzik, autoknipsz időzítéssel. Hajtóművük általában a
MV-30-as elektromotor volt. A verseny folyamán előfordult, hogy
beállítási hiba miatt több hajó nem merült le –de olyan is volt, hogy
lemerült és a nyílt tengerre hajózott. A versenyzők elmondták, hogy az
ilyen „kósza” modell 2-3 órát is képes a víz alatt maradni, s ezalatt a nyílt
tengeren több kilométeres utat tesz meg. A tengeralattjárók versenyét a
moszkvai csapat szépen kidolgozott modellje nyerte.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 10:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3627803
A leningrádiak 10 cm3-es rekorder sebességi modellje.

A vitorlások versenye közepes erősségű, állandó szélben, 10 órakor
kezdődött. A legjobban a leningrádi és a litván csapat tagjai szerepeltek.
A szovjet modellezők a 10-es kategóriában általában a nagy hajókat
kedvelik, amelyekre magas árboccal jó oldalviszonyú vitorlákat
alkalmaznak. A tőkesúlyok 5-7 kg között váltakoznak, két modellen
szélkormány is volt. A többi modell rögzített kormányú, vagy anélküli
volt. A verseny „mindenki-mindenkivel” alapon folyt. Ezért a 19
hajóverseny 1 napig tartott. Szemre ítélve a modellek lassúbbak voltak,
mint a mi kisebb testű, nagy vitorlájú modelljeink.

Érdekes volt a verseny szervezési szempontból is. A rajthely és a cél
közötti kapcsolatra az un. Kézi telepes hangerősítőt használták, ami
megkönnyítette a munkát. A modelleket csónakokkal hordták vissza a
rajthoz.

A verseny augusztus 2-án zárult és délután a kategória győztesek
bemutatót tartottak. Itt láttuk először a sebességi modelleket
(odaérkezésünk előtt szerepeltek). A sebességi modellek új össz-
szövetségi rekordokat is futottak: A 2.5 cm3-es kategóriában (Diesel-
motorral) 69,1 km/ó, az 5 cm3-es kategóriában (Super Tigre G-21
motorral) 92,8 km/ó, a 10 cm3-es kategóriában (S.T. G-24 motorral) 101
km/ó.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3627800
A moszkvaiak győztes tengeralattjáró modellje.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3627798
Tengeralattjáró startja.

A versenypálya a szokásos forgó oszlopból és egy vízbe állított asztalból
áll. A hajókat vízben állva indították, a visszaszállítást a versenyzők
úszva végezték. Minden versenyhajó külön-papucs megoldású volt és
simán feküdtek a vízen. Az erőátvitel kardán tengellyel történt. A 10 cm3-
es rekorder modell súlya 2 kg. Üzemanyagul általában 40%-os
nitrometán tartalmú keveréket használtak. A motorindítást ügyesen
oldották meg, mert a berántó zsinórt csak egyszer fűzték a lendkerék
alá, utána pedig keresztbe fogták.

A bemutató további részében távirányítású modellek szerepeltek.

Krassó Tamás

*************************************************************

Jó kis cikk, fel is veszem a Modellező CD-Könyvtárba, ha már egyszer
bearchiváltam :roll:

Na megyek reszelni, szombaton bemutató.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 10:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Úgy ebéd elött!

Dunavarsányban a hivatalos edzőtáborba voltunk az FSR hajómodellek Országos Bajnokságán négy napig, természetesen bentlakással, étkezéssel.
Gyönyörű nagy stégje volt a tábornak az evezősök használatára. Ezt foglaltuk el négy napig, méghozzá úgy, hogy a kisdunai hajóforgalmat leállítattuk a futamok idejére. Akkor még volt hajóforgalom a Kisdunán is!

Rajtunk kivűl még súlyemelők voltak a táborban.

Rögtön az első napot ebéddel kezdtük. Nagy önkiszolgáló étterem és természetesen tálcával kell menni az ételkiadó ablakaihoz.
Még az ebéd közben behívott a tábor vezetője és mondja " miért esznek olyan keveset a modellezők, ezt Ő nem fogja tudni elszámolni-lerendezni "! " Itt most súlyemelő NORMA van érvényben tessék két tálcát venni és vinni, majd lehetőleg, nagyából mindent megenni-üditőket
is meginni stb."!

Na ezt megtudva a modellezőket sem kellett félteni és többé nem okoztunk gondot az elszámolást illetően sem.


Más, de szintén kajáról van szó!

Sokat jártunk Kapuvárra versenyre és az étkezést a pálya melett lévő
" Legyes " vendéglőben oldottuk meg, nagy megelégedésünkre.
Ez az étterem a Kapuvári Húsüzemmel volt szoros kapcsolatban örömünkre.
Az egyik ebédnél - rántottmáj volt többek között és bőven túltett a nagysága a tányér méretén . Megszólal Pájer Imre örökös tréfacsináló
és kéri küldjék oda hozzá a konyhafönököt. Sápadtan megjelent a fönök-séf és kérdezi Imrétől mi a probléma? Mondja Imre, hozzanak mégegy adagot neki. Kérdezi a séf Úr, miért talán nem volt jó az előző adag?
Imre: Dehogy is, nagyon finom és elégséges volt, csak én még egy adagot megennék!!!
Már hozták is Imrének minden megjegyzés nélkűl.

Kapuvárott egyszer aluttunk a tangazdaságban, pont szilvaérésnél. Ott is jött az igazgató és kérte-követelte együnk annyi szivát amennyi belénk fér, mert Ők úgyse tudják ezt a nagy mennyiséget leszedni! Voltunk vagy ötvenen, el lehet képzelni a végeredményt!

Na ez volt még ebéd elött!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 13:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A " sárgaság "!

Nem kell megijedni nem a betegségről lesz szó.

Ebben az időben a kisebb ccm-es kategóriákban legtöbbször éteres-ellendugattyús motort használtunk.
A legjobban tuningolt motorokban üzemanyagként egy spéciző adalékot az amilnitrtet, vagy amilnitrátot adtunk hozzá, a 20% éter 25% ricinus és 53% petróleum összetételű alap üzemanyaghoz. Az adalék 2-3% volt az emlitett anyagokból.
Aki ilyen spécizet üzemanyagot használt felkészűlhetett arra, hogy fülétől a lábujáig SÁRGA lesz! Ez az adalék vegyi tulajdonsága volt. ( "Vegyész" kolléga talán jobban meg tudja magyarázni.)

Igy jár Czikó Sanyi barátom is. Ez még nem volna baj, de abban az időben még a modellezők villamossal jártak az edzésekre-versenyekre.
Sanyi mesélte, a villamoson mindenki elhúzodott a kocsi végébe tőle, mert rettenetesen sárga vol az arca is és azt hitték tényleg súlyosan beteg méghozzá fertőző beteg!

Ez volt!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 aug. 27. - 18:51-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 14:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Bocsánat de nem tudom kihagyni ezt a hülye poént:

A sárga arccal, sőt tetőtől-talpig sárga színben díszelegve utazik
villamosom, az csak a környezetbe akar beleolvadni :D :D :D :D :D
(mármint Budapesten, mert ha jól tudom sem a szegedi, sem a
debreceni villamosok nem sárgák)

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 27. - 21:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Újjabb sajtóanyag a taglalt korból:

Magyar hajómodell farmotor

Eredeti megjelent:
Modellezés
1962. 5. szám 13. old.


Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3639074

Az egész motor szépen formázott könnyűfémből készült kokilla öntés,
fényesre polírozva, a motorfedél és a tartó eloxálva van. A kormányrúd
és a csavar színes műanyagból készült. Az egész motor három helyen
csapágyazott. A motor állandó acélmágnessel dolgozik, amely az ilyen
típusú motoroknál előnyös. A motor fedélre erősített kefék a tartóval
együtt levehetők, és ezáltal a kefék cserélhetők.

A motor technikai adatai: Üzemfeszültség 1,5-6 volt, fordulatszám 2500-
4000/perc. Üresjárati áramfelvétel 0,4 A, teljesítmény 1,35-3 Watt.
Terhelten az áramfelvétel 0,8 A, mérete 26x45x100 mm. A motor súlya
80 g.

A motorból a közeljövőben sorozat is készül. Ára körülbelül 85 Ft. lesz

Krassó Tamás

*******************************************************
T. Antikos!

Mi lett ezzel a kezdeményezéssel? A fotón látható szerkezet nagyon
jól néz ki, én még most is nagyon szívesen építenék hozzá hajót .
Meg kell mondanom, hogy most láttam először és egyetlen alkalommal
ezt a külmotort, így félek az csak egy nagyon szép, de hanvába holt
kezdeményezés volt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 7:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nekem van egy db., de a motorocska nagyon gyenge. Azt az egyet, ha találkozunk neked adom. Csak elsősorban dísznek jó!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 7:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ha nem unjátok ( ugyse merik bevallani ) igérem most már csak technikai MEGOLDÁSOKRÓL irok.

A " Pálpusztai illatos sajt német változata "!

Utaztunk haza Berlinből, azt hiszem Rostokban voltunk nemzetközi versenyen. A közvetlen Budapestig menő gyorsvonatot a helyi honpolgárok ezen a vonalon használták, a belföldi forgalomban is ezért nagyon tele volt a vonat még a folyósó is.
Mi elfoglaltuk a helyjegyes fülkénket és megtöltöttük a kétméteres " csatahajót " szállító ládával és a többi modell dobozával, egyszóval nem sok hely maradt volna.
A " jóemberek " ennek ellenére még állóhelyként is bejöttek volna a túlzsufolt vonaton.
Megint Pájer I. ötlete volt " elővette az illatos, hangsúlyozom nagyon is illatos sajtját és bekente vele a fülke- ajtó félfáját és az ajtót is"!
Azonnal levetette velülnk a cipőket és feltettük lábunkat a szembeni üres üllésre.
NA MOST AKI MÉGIS PRÓBÁLKOZOTT A FÜLKÉBE TÖRTÉNŐ BEJÖVÉSSEL,
az egyből azonnal becsapta maga után az ajtót és esze ágában sem volt többé bejönni!
Elérkezünk a határra, JÖN AZ EGÉSZ NDK-S HATÁR ÉS VÁMSZOLGÁLAT!

" Pászport Bitte " és ujjnyira kinyítja az ajtót, majd GYOSAN BECSAPJA.Tessék elképzelni a hatóság - NDK hatóság megdöbbent arcát! ( Nem is csodálom). AZ ÚTLEVELEKET IS CSAK A PAPIR VÉKONYSÁGRA KINYÍTOTT AJTON KERESZTŰL KELLET KIADNI.

A vámosoknak még álmában sem jutott eszébe bejönni hozzánk, ( A CIPŐT LEVETT ÉS ÚGY UTAZÓ BALKÁNI NÉPEKHEZ!)
Szóval az Imre nem volt nélkülönözhető, bármilyen versenyre mentünk
még akkor is kivittük magunkkal, ha nem ment úgy a modellje.

Hát ez volt!

U.I. Remélem senki lelkivilágát nem bántottam meg a leirattal, ha igen szólok a moderátornak törölje ki az egészet! ( nem tudjátok ki a moderátora ennek a Topicsnak?)


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 aug. 30. - 7:27-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 30. - 7:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
antikos írta:
.....ha igen szólok a moderátornak törölje ki az egészet! ( nem tudjátok ki a moderátora ennek a Topicsnak?)


kérvényezném a moderátort hogy nehogy kitörülje :wink:
hm :?: ki is a moderátor?

a sajt meg a derék eNDéKások haha




Ok!Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 30. - 7:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csak a vonaton utazáshoz.

Jópár évvel ezelőtt jöttünk haza barátommal egy evezős túrából. El lehet
képzelni hogy néz ki az ember 12 nap evezés után, ha 12 napig nagyon
még embert sem láttunk, nemhogy fürdőszobát, meg ágyat. Szóval
mint két Runcájsz Jicsinből. Felszállunk a gyorsvonatra, beülünk a kupéba.
Beül mellénk három idősebb hölgy, de már akkor nagyon csúnyán néztek.
Valamit elő kellett venni a hátizsákból és elkezdtem kipakolni a
kis asztalra a cuccokat (ez még olyan zöld katonai zsák volt, nem a ma
divatos praktikus hátizsák) . Szóval előkerült a kormos lemezbögre, kések ,
machette, meg ilyesmi. Mire kiraktam a kisbaltát is és meglett amit
kerestem, addigra a három idős hölgy eltünt, soha többet nem láttuk őket.
:D :D :D

üdv.:SRY

ui.: Ha kiderül, hogy ki a moderátor :?: :roll: :twisted: :twisted: :twisted: akkor ezt is törölheti.Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 31. - 15:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Muszály egy kicsi repülőmodellezést is belevenni a " mesébe ", a történet a hajósoknak is, főleg a vitorlásoknak is megszívelendő!

Modell pilóta képzés Dunakeszi Repülőtéren!

Természetesen a bentlakásos egyhetes iskola minden napján igyekeztünk oktatni a pilótákat, tehát repítettünk.
Egyik délelötti repítésnék Kovács Attila oktató barátom mondja a növendéknek " kérem kapcsolja be a vevőt a modellben".
Ez megtörtént látszólag és a 10ccm-es oktató gép megindúl elstartól még az oktató vezetésével. A forgató -nyomaték egy kicsit jobbra megdöntötte a modellt igy korrigálásra KERŰLNE SOR, DE SEMMI, NEM MEGY!
A STABIL MODELL ÚGY 20M-RE FELEMELKEDIK ÉS KÖRÖZNI KEZD.

Van benne úgy 20percre való üzemanyag! A szél hatására a HÁZAK IRÁNYÁBA KISALAG FELÉ VESZI AZ IRÁNYT TOVÁBBRA IS KÖRÖZVE.

ÉN BEVÉGÓDOK A MODELLEZŐK RENDELKEZÉSÉRE ÁLLÓ JEEP-BE ÉS SZÁGULDOK A MODELL ALATT, SŐT AZT MEGELŐZVE ELÖTTE. Igy talán elöbb érek Kisalagra a házak közzé és mindenkit be tudunk " terelni " a házakba, nehogy baj legyen.
Kiabálok " Hogy mindenki menjen be, mert jön a modell"!
ERRE MINDENKI KIJÖN, MÉG AZ IS AKI EDDIG A HÁZBAN VOLT!

A modell elmegy járó motorral egy teraszon ebédelő család terített asztala felett úgy 50cm-re, majd leáll a motor és hárompontos leszállást csinál keresztben egy homokos széles utcán az említett ház elött!!!

Tanúlság: Késöbbre kell időzíteni az ebédet!



Ugyancsak repcsis történet!

Nyirség Kupa verseny Nyiregyházán. Takács Béla a megnyíton repít a körrepülő pálya felett -ott volt a megnyító tele fönökökkel -. Valaki rákapcsolhatott és a műerepülő modellre, amely Stuka módjára úgy 140-el bele száguldott a pálya melett lévő egyik ház kertjébe PONTOSAN TELIBE TALÁLVA A KUTYAHÁZAT!
Ezt megelőzően a kutya háza elött megállás nélkűl ugatott, zavarta őt a körrepülő pálya hangzavara, a megnyító hangosítása.
A STUKA TÁMADÁS UTÁN - AMI ROMHALMAZZÁ TETTE A MODELLT ÉS A KUTYAHÁZAT, " barátunk " teljesen MEGMEREMEDVE A ZUHANÁSTÓL-TÁMADÁSTÓl szörnyen megijedve, az egész verseny alatt nem ugatott többé! NEM IS CSODÁLOM én is igy tettem volna.

Tanúlság a frekvencia egyeztetés -ami akkor még nem volt divat - és a kutyaházak védelme 88-as légelhárító ágyúval!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 67 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség