SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 20. - 15:37

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 12:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Itt a pálya, amin illik végigmenni max 7 perc alatt!

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 13:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csak furdal a kíváncsiság, hogy kb. milyen távolságra vannak egymástól a bóják? Más szóval mekkora utat kell végighajózni a 7 perc alatt?

Amúgy cseles kis pálya ez, hamar összekeverném a bal meg a jobb kezemet... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 13:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Jó kis pálya ez :D :D még jó, hogy a Walrus úgy fordul mint egy
gokart, és a végsebessége is szerény, így nem látszik mit fogunk
szerencsétlenkedni :D :D :D

Azt hiszem megyek a tóra aztán gyakorlatozok kicsit, a nagy távolságú
kapuk kerülgetésében.

MÁS

Nagyon örülök, hogy többen lehetnénk ezen a versenyen tolóhajósok.
Kaptam választ is érdeklődésemre a versenytszervező Gulyás Józseftől,
és úgy tájékoztatott, hogy F4A kategóriában indulhatunk, és örül neki ha megyünk. :D :D :D :D :D :D
Szóval így megtudtam , hogy a WALRUS F4A kategóriás hajó, és
meg is mérettetheti magát versenyeken. Azt írta Gulyás József, hogy
ez a kategória gyerekeknek és kezdőknek van kitalálva, így azt hiszem
nekünk teljesen jó is lesz. Teljesen elkapott a lelkesedés ez ügyben,
úgyhogy böcsülettel készülök a versenyre, hajót szépen rendbekapom,
mert azért sokat úszott ez már, és van rajta kis szervíz, és persze
indul a gyakorlatozás is.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 13:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
1m széles kapuk és ha jól emlékszem a háromszög szára 33m!

A dokot beállítják a hajó szélességének megfelelően.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 14:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
hmmm.. izé... még "öcsibb" kategória nincs véletlenül???? :oops:

(bár félek, hogy ha ki is tudok menni a Városligetbe, maximum én fogok úszni, mert Bumford még nem biztos hogy kész lesz... viszont ma este ünnepélyes körülmények között föl fog kerülni a névtáblája a terveim szerint)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 16:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Nagy tévedés azt hinni, hogy ez gyerek kategória. Nálunk sokáig mellőzték és még ma is sok versenyen mellőzik az F4-et, ez az ő bajuk.
Valaki megnézi az elmult évben több nemzetközi verseny volt F4-ben, a GOOGLE-ban látni ezt ( NAVIGA F4 )!
Ezt azért irom, mert ez olyan kategória, aminek mi akarjuk-fejlesztjük.

Miután ez a hajó ( Spinger) nem félkészből épült, hanem mindenki maga készítette, az F2/A kategóriába is elindúlhat, de itt műszaki zsürizés van. Azonban nehéz Pl. egy komplikált Monarchia beli csathajóval a műszaki megméretésben labdába rugni.

Az F4-ben NINCS MŰSZAKI megméretezés, csak általában nézik meg, hogy a modell hajó valóban megfelel egy hajó követelményeinek. Ezen felűl a pályán lehet végigmenni lehetőleg bólya érintés és kihagyás nélkűl. Hátramenetben a rajz szerint jó, ha kijön a bólya kapú között a hajó, DE EZT IS KI LEHET HAGYNI legfeljebb pontlevonás van.

A kikötőben nem illik érinteni a dok falait, oldalt és a végén sem. Meg kell állni és ezt hanggal és az adó felemeléssel, vagyis kézfelemeléssel jelezni kell. Az érintések esetén szintén pontlevonás van.

Nagyon jó a hangulat a versenyen és nem szabad elfelejteni a gőzhajókat és a fényképezés bő lehetőségét.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 17:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv mindenkinek!!!

Nem szerveznénk ez alkalomból egy baráti találkozót? Legalább személyesen is megismerkednénk. :D
Engem a látvány érdekel leginkább, no meg hajóval legfeljebb jövő tavaszra rendelkezem. :oops:
Előbb fiam gőzmozdonya a soros. :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 20:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdvözlet Mindenkinek!

A baráti találkozó ötletét én is támogatom. Ritka az az alkalom és
helyszín, ami sokakakat vonz, tartalmassá teszi a napot és sokaknak
elérhető. Eddig 99%, hogy ott leszünk a versenyen családostól.

Szerintem érdemes a modellezés iránt annyira nem elkötelezett
családtagokat is elhozni, hiszen ott a Fővárosi Álatkert, a Vidámpark,
múzeumok tömkelege, így könnyebb "eladni" a programot a család
többi tagjának. Mellesleg megjegyzem, hogy ott a Közlekedési Múzeum,
és a verseny idején már a Repüléstörténeti kiállítás is látogatható lesz.

MÁS

Itt elérhető, és elolvasható a versenyszabályzat:
http://ozdihme.atw.hu/fooldal/versenyszabalyzat.htm

A vezetést gyakoroljátok, mert nem olyan könnyű, mint amilyennek
kinéz, főleg ha messze van a modell. Én elég sokat vezetek modelleket,
főleg repülőgépeket, de igencsak oda kell figyelni a nagy távolságban
lévő hajóra. Rosszabb a hajó mint a repülőgépmodell, mert nagyon
zavaró tud lenni a víz csillogása, és a távolságokat nehéz megbecsülni,
ami a 30 méterre lévő 1 m szélességű kapunál kifejezetten nehézzé
teszi a feladato. Mondjuk ebben ez a szép.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 08. - 20:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Megint én :D

Egyszer a főnököm azt mondta, hogy nekem mindenről van
fényképfelvételem, ha jobban utánnanézek, talán még a honfoglalásról is
találok párat valamelyik gyűjteményemben :D :D :D :D
A honfoglalásról ugyan nincs fotóm, de a verseny helyszínéről találtam
szép nyári képeket:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2015059

Ez a tó a helyszín. Jobbra van a Fővárosi Álatkert, szemben egy a
tóra épített étterem látható. Balra a háttérben a Hősök Tere
szoborcsoportjának egyes magas részei látszanak. A víz elég zöld, ami
a kis mélység, és a belekerülő szennyeződés következménye. Aki
hoz hajót ne feledje otthon a papírtörlőt, és tisztítószert, mert elég
kellemetlen az algás, olajos hajót betenni a kocsiba. Én olyan spriccelős
ablaktisztítót használok, az praktikus és hatékony.
A vízen látható nyomdokvizek ne tévesszenek meg senkit, ezt a
képen a vadkacsát okozzák, majd május 10.-én mi húzzuk a "csíkot".

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2015058

Ez a tó alvége, ahol a szintszabályzó kifolyó van. Mint látható a víz
felett itt van egy betonozott járda, így a tó körüljárható.

Szép és jól megközelíthető környezet ez, öröm lesz itt úsztatni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 09. - 7:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ahogy említettem, tegnap fölkerült a névtábla (ugyanis féltem, hogy elkavarom valahol, mondtam biztosabb, ha a helyén van már... :lol: )

Itt megtekinthető: http://imgcash1.imageshack.us/img150/19 ... er4es4.jpg

A tábla 0,8-as rétegelt lemez, a felirat egy kb. 20 éves Letraset fóliáról került át - még működött! Apropó, tudja valaki, hol lehet ma még Letrasetet kapni? Eléggé kiment a divatból...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 09. - 8:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Röviden : sehol!

Amióta ilyen nagy nyomtatós világ van ez a fajta alkalmatosság
megszűnt, pedig nagyon jó lenne ha lenne. Annó a Alfaset, Letraset
készletekkel feliratoztunk mi is mindent. Technikumban az E-sek
(elektroműszerész szakosok) jöttek le hozzánk, hogy hajtsunk nekik
műszerdobozt, meg esztergáljunk gombokat, és hozták ezeket a
betűkészeleteket is, hogy a feliratozást is csibáljuk meg ha már
belelendültünk a dolgokba.

Persze megkértem az árát :roll: mert már akkor is modelleztem és
mindenféle elektronikai kütyőre szükség volt, így lett a kis piros PIKO
fúróból fordulatszámszabályzós fúró, csipogó a szabadonrepülő modellbe,
és hőfokmérő az Mk-17 mocikára (ami soha nem akart rendesen
indulni)

De szép is volt .....ez már történelem.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 09. - 9:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bizony bizony... Letrasettel készültek a remek feliratok az erősítőre, hogy aszondja "volume" meg "treble", mert a magyar szöveg snassz volt.. :lol: Meg használtuk nyomtatott áramköri filmekhez is, ennek az eredménye hogy a megmaradt 2-3 íven már nincs "A" meg "B" és elfogytak a számok is.

Viszont! Úgy tűnik, hogy lehet azért még itt-ott kapni:
http://www.allout-graphics.com/pages/Natalie.htm (a képen pont fehér szinű van, de jól jött volna Bumfordhoz!)

http://www.letraset.com/design/shopdisp ... =Lettering

Lehet, hogy kéne rendelni néhány ívet, mielőtt ezek is abbahagyják a gyártást... Most a régi fusizós ismerőseimet zaklatom, hátha maradt nekik néhány ív.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 09. - 12:47 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kimentem egy kicsit gyakorlatozni a hajóval. Először volt a csatorna-
hajózás.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2019386

Ez egy keskeny és hosszú szintszabályzó-kifolyó-csatorna a tóból. Ezen
a részen már elég barátságosan folydogál, de feljebb igencsak vágtatós.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2019389

Szerencsére túl sok kanyar nincs benne, csak ez az egy nagyívű.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2019387

Olyan fél óra kisérletezgetés után, na meg némi festék leverése árán,
sikerült kitalálni, hogy miként is lehet egy ilyen gyorsan áramló vízben,
egy szűk mederben megfordulni. Érdekes módon völgymenetből,
hegymenetbe könnyebb fordulni, mint fordítva.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2019388

Miután kiszórakoztam magam a csatornában jött a nyíltvizi futam.
Nagyon messzire elvittem és kerülgettem a vízen úszó leveleket,
galyakat, vagy amit láttam.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2019384

A hajóben vevőt cseréltem és a Futaba pisztoly távirányító helyett a
repülős MC-19-emmel irányítottam. Hát mit mondjak, ég és föld... ez
így sokkal jobb. Kapott saját memóriahelyet is a Walrus.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2008 ápr. 09. - 13:19-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 09. - 13:15 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

A TAPASZTALATOK :

1.) A hajó a legkisebb kapacitású akkumulátorral (900 mAh 6 cella) is
simán megfutotta a 7 perc menetidőt. Ez azért fontos, mert Antikos
Kolléga jelezte, hogy 7 perc alatt kell teljesíteni a pályát, na most azért
az elég ciki lenne ha az 5. percben leállna minden akku kimerülés
miatt.

2.) A hajót elég nehéz egyenesben tartani, mert a kormány legkisebb
elmozdítására is intenzíven reagál. Ez nyílt vizen nem is olyan feltűnő,
de a szűk csatornában igencsak ment a kóválygás. Ezen a kormány-
csatornára kevert 50%-os EXPO segített. Így nem vezett el a kis
sebességű agilitás, és nagyobb sebességen is szépen lehetett tartani.

3.) A csatornában forgolódás során megsérült a kormán-tönkcső is,
pontosabban meglazult a rögzítése a hajótestben. Igaz oda is lett
verve többször a betonfalnak, de azért jobb ha ez ki van javítva, ezért
a fenéklemez erősítő korongot, ami a kormánytönköt is magában
foglalja javasolnám rétegelt lemezből készíteni balsa helyett.
(pirossal karikázott alkatrész)
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2019611

4.) Sajnos a hátramenet nagyon gyalázatosan megy, mondhatni
sehogy. Egyenlőre agyalok a megoldáson. Tulajdonképpen nem tud
a hajó egyenesen hátramenetben haladni,. Ez csak akkor lehetséges, ha
rá van "kötve" a bárka. Akkor annyira előremegy a rendszersúlypont,
hogy (igaz kínlódva) de lehet hátramenetben is manőverezni. A bárka
nélkül csak kőrözget mint a csíbor. :?

Összességében meg vagyok elégedve a hajóval, irányíthatósággal,
sebességgel, futásteljesítménnyel. Ez a hátramenet az egyetlen szeplő,
de május 10-ig még van idő kijavítani ezt a hibát.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 09. - 14:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Csak botkormánnyal érdemes irányítani. Legfeljebb aki vérbeli autós modellező, használjon mást.
A start elött, vagy utána az első és második bolya közötti egyenes szakaszon a trimmel lehetőleg egyenesre állítsuk a hajó futását. Ezt menetközben meg lehet csinálni már a starton belül, nem kell ezért megállni, ez természetes.
A startidőn belül a pályától jobbkézre a vizen is meg lehet csinálni ezt a beállitást, készen van-visszafordulás és bejelentkezés a startra kézfeltartással és hanggal, vagyis mondani mivel ott állnak a bírók-időmérök mögötted. A hátramenettel mindenki többé kevésbé bajban van, legfeljebb kimarad, én előre mondtam a zsürinek és mégis harmadik lettem. Pontlevonás van, de ez van!

Más: Hosszú versenyre számitsatok, mivel más kategória is van.
Ha süt a nap nem szükséges szégyellni a fehér sildes sapkát.
Napszemüveg és már most abba vezetni, különben a nap jobbkéz
felől fog tiz óra tájban sütni, vagy szakad az eső és fúj az erős szél, mint az elmúlt évben.

Már most arra járva - Városliget- Állatkert-Gundellal szembeni
terület - megnézni, hol lehet egész nap parkolni és mindezt nem
messze.
Nyugodtan lehet campingező jelleggel kaját, kávét, innivalót hozni
mert nem lehet kiszámítani, hogy mindezek élvezetére mikor van
idő.

Mint jó - nagyon öreg - atya, úgy bánok modellző társaimmal, a személyeskedéssel kapcsolatban - ha van ilyen - elnézést kérek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség