Üdv. Mindenkinek!
Én ugyan nem horgászom, de ha már van egy munkahajónk akkor miért
ne dolgoztassuk. Etetőhajóval van "némi" tapasztalatom, hoztak ide már
jópárat összeszereltetni, javítani stb.... Szerintem is egy önálló uszász-
szerű szerkezet kellene, és az is igaz, hogy energiaforrás, rádióvevő
és egyéb berendezések csak a tolóhajón lennének. A tolt bárkára rá
lehetne építeni a szükséges felszereléseket. Nem vagyok én semmi jónak
az elrontója, essünk neki, találjuk ki.
Először is ki kéne találni, hogy mit tudjon az ETETŐBÁRKA (ha
megegyezhetünk ebben a prodzsektnévben). Tehát először közös
nevezőre kellene jutni az elvárásokban. Mint jeleztem én nem horgászom
így a követelmények meghatározásában a halfogás tudományában
járatok kollégák nyilatkozatát várom. Tehát a kérdések:
1.) Milyen jellegű etetőanyagot szállítson és mennyit?
2.) Legyen-e horog-szerelék szállító funkciója?
3.) Legyen-e világítás a bárkán? (mert ügye este is horgásznak egyesek)
4.) Az etetőanyag ürítés szakaszosan vagy egyben történjen?
Ilyen önürítő bárkák valódiban is léteznek, nyílóbárkának hívják
és a vízépítészetben használják őket. Ez így néz ki:

Megrakják kőzuzalékkal, aztán a megfelelő helyen egyszerűen szétnyílik
hosszában, középen és zsupsz a szállítmány lefele távozik. Ezt a
kirakodási sebességet nem lehet űberelni semmivel. Egyébként Holland
találmány, de nálunk is gyártanak ilyeneket a képen látható példány a
GANZ DANUBIUS 600 m3-es típusa.
Ez a hajó előtanulmánya lehet egy ilyen jellegű etetőhajónak.
üdv.:SRY