SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 21:15

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 5:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Ákos :D

Ez nagyon jó :!: :!: :!: :!:
Fiaim tátott szájjal bámulták ahogy minden irányba forgattam a képet. :D
Maga a test azt hiszem így jó ahogy van.
Mint írtam, a puding próbája az evés alapon, elkezdem megépíteni a 700 mm hosszú változatát, de közben erősen gondolkozom azon, hogy a gerinc látszó részét, az uszonyt, kicsit rövidebbre kéne alakítani.
Egyrészt több hely marad a hajócsavarnak és a kortgyűrűnek, ( a versenyre épülő változat 500 mm hosszú, és félő hogy a kortgyűrű plusz a dörzslécek, tolóbak együttese már meghaladná a maximum 520 mm hosszt.)
másrészt a kortgyűrű kormánytengelye így két borda közé esne.
Az elképzelés az, hogy 15 mm távolsággal párhuzamosan megrajzolva az uszonyt, a fölösleget levágom.
A papír modellen,(vázszerkezet) megcsináltam, és jónak tűnik.

A 3D-s modellhez felhasznált gerinc és bordarajzokat el tudnád küldeni hogy közkinccsé tehetővé tegyem?

Minden elismerésem a tiéd ezért a munkáért, és komolyan nyitni kéne egy topikot ennek a modellezési formának, egy kis tanfolyammal egybekötve. :D

Üdv, és köszönöm a munkád. :D

Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 6:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Manópapa!

El tudom küldeni a rajzokat, csak elötte szét kell szednem alkatrészeire a modellt. Este meg tudom csinálni. Ma vagy holnap elküldöm, DXF és PDF formátumokban. De ha igény van rá tudok még más frmátumokban is menteni.
http://vocsok.dragon.fotoalbum.hu/viewl ... id/8854734


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 6:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Én PDF formátumokat tudok megnyitni.
A DXF se itthon, se a benti gépemen nincs telepítve.
Azért a rajzokat előre is köszönöm, mert most még úgyis tönkcső és gerincgyártással fogok foglalkozni.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 8:10 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Manópapa!

Ha kort gyűrűs lesz a meghajtás, és azt szeretnéd, hogy hátramenetben
is irányítható legyen, ne csak oldalazva sodródjon, akkor a lehető
legkisebb tat-tő kell a hajóra. Az a legjobb ha egyáltalán nincs is. A
gerinc hátrafelé egyáltalán ne lógjon ki a hajótest palánkvonalából.
Ha a hátrameneti futást végző hajónál a Kort-gyűrűről leáramló vízsugár
beleütközik a tat-tőbe, akkor kialakul egy látszólagos precesszió, és
egyik iránban egyáltalán nem fog fordulni a hajó, a másik irányban is
csak kicsit, ha sikerül eléggé belelógatni egy lapot ebbe a vízáramba,
akkor semerre nem fog fordulni (hátramenetben).

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 8:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt :D

Ezt figyelembe vettem a tervezéskor, ezért az uszony lényegében csak egy keretszerkezet lesz, mint ha nem is lenne, de a kormánytengely alsó támasztását biztosítja.
A gerincrajzon szereplő uszony csak akkor kell, ha valaki kormánylapáttal akarja építeni.
Az észrevételed egyébként jogos. :D
Én csak azért nem tértem ki erre a részletre, mert eddig még csak a tervezés fázisánál tartottunk.
A tényleges építő munka még csak most fog kezdődni, természetesen rengeteg fényképpel, hogy ezzel is segítsem azokat, akik csatlakozni kívánnak a projekthez.
Remélem, lesz ez is annyira népszerű mint a Walrus vagy a Naxos volt. :D

Üdv Szilveszter :D

u.i: Végigolvastam Kobold leírását, és a gumi meglepett.
A hagyományos postásgumi csak simán össze van hurkolva?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 8:28 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Manópapa írta:
Szervusz Zsolt :D
u.i: Végigolvastam Kobold leírását, és a gumi meglepett.
A hagyományos postásgumi csak simán össze van hurkolva?


Bizony! ÉS így is repül 18-20 másodpercet álló levegőben. Persze speciális
modellgumival jobb lenne, de azt nehéz szerezni, és max 4-5 másodperc
lenne a nyereség (kipróbáltam). Ráadásul a modellgumi drága is.
A postásgumi nagyon jó erre a célra, úgy is szaggatják a gyerekek
ezerrel a gumimotort, valami olcsó és elfogadható megoldást kellett
találni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 18:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
...A 3D-s modellhez felhasznált gerinc és bordarajzokat el tudnád küldeni hogy közkinccsé tehetővé tegyem?...


Szia Manópapa!

Elküldtem a rajzokat. Remélem jók lesznek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 18:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszönöm, megkaptam, és tökéletes lesz. :D
Holnap lecserélem a honlapomon a rajzaimat erre, elvégre ez mégis csak pontosabb.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 18:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
... elvégre ez mégis csak pontosabb...


Majd építéskor kiderül, melyikőnknek volt igaza. Ha ez lesz a sablonod akkor remélem nekem. Nem szeretném ha anyag és munkaóra menne a kukába miattam. :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 18:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Biztos hogy nem lesz vele gond, mert a vázat összerakva mindig körbecsiszolom vibrációs csiszolóval, aminek ugye sík a talpa. :D
Ennél a szögletes formánál nem is kell jobb, hiszen a hossz irányú görbületei szinte mindenhol pozitívak, csak a hátsó traktusnál van benne homorú rész. :D
Igazából ezért a technológiáért mondtam le a gömbölyű testről. :D

Bevallom férfiasan, azóta is játszom a 3D-s képpel amit küldtél. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 19:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Még nem volt olyan akinek ne tetszett volna ez a pdf-es megoldás. :)

MÁS: A hajó palánkolását hogy fogod megoldani? Kis vékony lécek lesznek felragasztva?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 09. - 20:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ezt még nem döntöttem el, mert lehet hogy megcsinálom a terítékeket sík lapként és azzal palánkolom.
Az a gondom ezzel a módszerrel, hogy nem éppen anyagtakarékos.
Mivel az idő most nem számít, valószínűleg a hagyományos palánkolásnál maradok, hiába időigényesebb.
Van egy másik apropója is a dolognak, mégpedig a szakkör.
Igaz, hogy a közeljövőben még nem fogunk hajót építeni a gyerekekkel, de jó ha látják, mit is fognak csinálni a tavasszal. (Mármint technikailag :D )
Az a tervem, hogy ha már elég ügyesen bánnak a szerszámokkal, akkor I. Nagy Péter cár jachtját fogjuk megcsinálni közösen az év végi kiállításra.
Persze hogy legyen azért saját hajójuk is, egy egy springert csináltatok velük, mert kell az utánpótlás. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 10. - 18:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Manópapa!

Vigyázz mert a fénymásolók A4-A3 nagyítása NEM kétszeres, csak 141%-os
A kétszeres az az A4-A2!

:oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 10. - 18:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hopp ez lehet, hogy rossz helyre ment? :oops:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 okt. 10. - 20:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zoli. :D

A4 - A3 = gyök kettő =1.41. :D
Ez így igaz.
A tervezett Vöcsök hossza hivatalosan 495 mm volt, így jön ki a megközelítőleg 700 mm hossz a nagyobb változatánál.
Ez két okból volt döntő.
1. A bárkatologató verseny méretkorlátozása a variabárka minimális hossza miatt, 520 mm maximális hajóhosszt enged meg, és ehhez kellett igazodnom.
2. Gödény II méretaránya megközelítőleg 1:20 , ex Naxos 1:20 , Elfdaddy amivel a fiúk versenyeztek 1:20 méretarány szerint épült, legalábbis a fedélzeti építmények mérete szerint. :D
Ez egy jól bevált méretarány.
Mivel magamnak mindenféleképpen szerettem volna egy 700 mm körüli 1:20 arányú full-scale hajót építeni, így a kiinduló alapom ez volt.
Innen számoltam vissza A3 - A4 = 500 mm engedélyezett hosszra a fiúknak ezt a hajót.
Megépíteni a nagyobb mérettel fogom először, mert azon jobban látszanak az esetleges hibák.
Ha beválik, akkor jöhet a versenyzésre szánt méret. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség