SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 szept. 30. - 8:34

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 08. - 15:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Könnyű neki, ez a Chris-Craft, közel sem annyira homorú mint a Riva (leginkább semennyire sem).

rgform írta:
Sziasztok!

Így csinálja Pat Tritle:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=215695

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 08. - 17:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Az elv lett volna a lényeg, de nem erőlködöm tovább...

Ez már "gömbölübb" ?!

Kép

Vagy ez?

Kép

Látjátok merre csíkos a palánkozás?

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 08. - 22:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Igen, a csík már tiszta, nincs mese, csinálni kell!

Addig is elkészültek a párhuzamosan mozgatott kormányok:

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: aztaaaa...
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 09. - 12:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elnézve a hajóitokat én csak sárgulok az irigységtől.
Ilyet én sose fogok építeni. Szinte lehetetlennek tűnik, olyan mint az igazi, sőt... talán még szebb.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 09. - 14:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
" Egyszerüen-nagyszerű"!

Gratulálunk.Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 10. - 19:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

A köv. lépések:
Elkészült a két kormánylapátot szinkronban működtető kormánymű:

Kép

Utolsó nézet a nyitott testre:

Kép

A fedélzet első nyers próbája. (Este jön rá az alul-felül impregnáló gyanta, holnap felragasztás, aztán mahagóni...)

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 10. - 19:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. JJ!

Alakul a csodahajó! :roll: :roll: :roll: Ezzel a hajtással rendesen
fog hasítani, na de egy Riva ne is cammogjon a vizen.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 7:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem biztos, hogy jó ötlet volt felragasztani a fedélzetet.

-Hogyan fogod a furnér csíkokat leszorítani?
-A kabint beleprobáltad? Kivehető lesz?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 8:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ha jól látom, nincs felragasztva :D

Cellux csíkokkal van csak a helyére rakva, ami érthető is.
A fedélzet alsó részét másképp nem lehet lekezelni.
A fedélzet furnérozásához nem feltétlenül szükséges szorítót használni. Én egyszerűen póstás gumival fognám le, de ez az én véleményem.
A furnérozást is másképp oldanám meg, de ez már szakmai okokból történne.
/Az intarzia készítés folyamata: pauszpapírra kirajzolt minta, ráillesztve a darabok, enyves ragasztószalaggal összeragasztva, végül a nem ragasztószalagos felét ragasztani az alapra. Kötés után nedves szivaccsal áttörölni, pengével vagy üvegcseréppel (citling) lekaparva a ragasztószalagokat, csiszolás, felületkezelés./


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 8:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Csak mellékesen tenném még hozzá, hogy Jenő nagyon jó sorrendet tart.
Én hasonló cipőben járok a galeonnal, ezért is építettem be a fedélzetet.
Belülről lelakkozni egészen egyszerűen, lehetetlen lenne, így viszont palánkolás nélkül, mindenhez hozzáférek.
Nálam ráadásul kisebbek a fedélzeti nyílások, így a teljes belső részt ki kell építenem, amíg hozzáférek.
A nyílások helye, mérete, meghatározza az esetenként szükséges alkatrész cserélhetőség lehetőségeit, ez alól legfeljebb a vezetékezés lehet kivétel.
Ha már minden a helyén van, és elektromosan kifogástalanul működik, természetesen kiveszek belőle mindent, és utána palánkolom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 11:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
T. Compot!

A végső összeállítást követően az összes "gépészeti" rész elérhető , kiszerelhető marad. Ez minden általam épített modellnél alapkövetelmény.
A fedélzetet a képen CELLUX tartja!
Az ülések fedélzete és a napozófedélzet természetesen kivehetőre készül. (Szerencsére a nyílások jó nagyok, ezek teszik könnyen hozzáférhetővé a gépészetet a kész modellen is.)

T. Szilveszter (Manópapa)!

Abszolút szakmai jellegű kérdésem a következő:
Ha a mahagóni borítás készítését tisztán, objektíven szemléljük, mi szól a cianakrilat alapú félfolyós pillanatragasztó használata ellen? Ha a hagyományos, e célra használt ragasztókat vesszük sorra, mindegyik tartalmaz valamilyen formában vizet. A felragasztandó anyag ezt a nedvességet beszívja, felpöndörödik. Ezért szükséges a préselés addig, amíg a víz el nem párolog és a kötés létrejön. Ívelt felületek esetén ezért lehet szükséges a melegített homokzsákos, vagy hasonló megoldás.

A kétkomponensű, epoxi ragasztók esetében nincs víz, a kötésidő jól kiszámítható (akár 5 perc), viszont egyes ívek esetén itt is kell homokzsák, stb. a kötés idejére.

A cianakrilat alapú ragasztók kötéséhez alapértelmezetten vákuum szükséges. A ragasztandó felület epoxival kezelt sima felület, a mahagóni keményfa (a közepes sűrűségű pillanatragasztó nem szívódik át a 0.7 mm-es mahagónin!) Tehát a kötés a nyomás pillanatában és helyén jön létre. Ha a ragasztandó csíkok "léptékhelyesek" a hajóm esetében, akkor 5-8 mm szélesek lesznek. Pontos csiszolás és próba után szépen ragaszthatóak és elviselik a hajó oldalának térbeli jellegéből adódó csavarásokat is.

Az intarziázás általad említett "hivatalos" módja azért jó, mert előre lepróbálhatjuk a teljes felületet és nem következhet be az összeadódó pontatlanságokból, hogy "nem jön ki" a végére szépen a felület utolsó eleme? Ha az első fedélzet tengely-szimmetrikus borítását középről kezdem a két oldal felé magán a fedélzeten, talán megalkotható pontosan.

(Amennyiben terhellek a sok hülye kérdésemmel, ígérem mérséklem magam...)

üdv: jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 12:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
"A cianakrilat alapú ragasztók kötéséhez alapértelmezetten vákuum szükséges. A ragasztandó felület epoxival kezelt sima felület, a mahagóni keményfa (a közepes sűrűségű pillanatragasztó nem szívódik át a 0.7 mm-es mahagónin!) Tehát a kötés a nyomás pillanatában és helyén jön létre. Ha a ragasztandó csíkok "léptékhelyesek" a hajóm esetében, akkor 5-8 mm szélesek lesznek. Pontos csiszolás és próba után szépen ragaszthatóak és elviselik a hajó oldalának térbeli jellegéből adódó csavarásokat is.

Az intarziázás általad említett "hivatalos" módja azért jó, mert előre lepróbálhatjuk a teljes felületet és nem következhet be az összeadódó pontatlanságokból, hogy "nem jön ki" a végére szépen a felület utolsó eleme? Ha az első fedélzet tengely-szimmetrikus borítását középről kezdem a két oldal felé magán a fedélzeten, talán megalkotható pontosan."

Jók a cián akrilát ragasztók.
Az egyetlen problémám vele csak az, hogy a széleken kifolyó ragasztót nehéz eltüntetni, ergo, a következő sor, vagy csík, már nem biztos hogy hézagmentes.
A hajó oldalán ezek a hibák könnyen eltüntethetőek, de a fedélzeten már nehezebb.
Minden sor után az éleket nagyon éles és "HEGYES :!: " pengével utána kell vágni, ha a ragasztó akár egy cseppje is kifolyt.
A fedélzet intarziás megoldására írtam a ragasztószalagos formát.
Az oldalával nincs semmi gond.
/Az oldalát nem is tudnád így megoldani, mert homorú felületek is vannak. A fedélzet viszont domború./
Az oldalához mindenféleképpen ciánakrilátot használnék, de az éleit a furnérnak letörölném ragasztás előtt. /Ne follyon ki fölösleg!/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 12:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igazán röstellem, hogy ennyit akadéskodom. Nem is teszem többet, de

- az intarziás módszer tényleg csak a fedélzeten fog működni
- én félnék a pillanatragasztótól. lesz elég időd végig kenni a csíkot és elsőre pontosan a helyére illeszteni?
- furnérnál a teljes felületnek tapadnia kell a hordozóhoz, ha nem akkor hullámos maradhat vagy felpöndöröhet a széle. ezért is kell a lehető legnagyobb felületen, nagy erővel préselni.
-én kontakt ragasztót használtam (nem is sikerült mindig a helyére tenni a szeletet) előre felrajzolt szelet mintával, hogy pontosan addig kenjem a ragasztót amig kell. A préselést tapétázó hengerrel csináltam.
- a meleg zsák inkább arra kell, hogy a hő okán a furnér felvegye a formát és ha jól tudom, a csontenyv egy kicsit enged s melegtől.

a furnér szároz a kicsit merev, hajlamos repedezni, ott ahol nem is várod.

A "sablonra" fejben egy olyan szisztémát képzeltem el, hogy egy mm papírra felrajzolom a bordák távolságát a térben (nem légvonalbeli távolságot, hanem a palánk ugymond ivszelet hosszát). Ezután a főbordát elosztom annyi részre ahány csíkot szeretnék, lemérem a bordakerületén a csíkszélességét .
Innentől kell még tovább gondolnom, de vmiféle vetitett ábrát kapok.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_257 2010 okt. 11. - 12:43-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 12:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A cián alapú összes pillanatragasztó, a levegő hiányától köt meg. VÁKUUM!
Az ecsetelés egyetlen hátrány, hogy el kell dobni utána az ecsetet.
Amit te írsz, a bordákra felvitt osztás, és milliméterpapírra szerkesztés, elvben működik.
Gyakorlatban még soha nem jött össze, mert görbevonalzó kell hozzá, és abból a forgalomban jelenleg 4 féle van.
Az ívek mértéke egyébként is anyagfüggő.
Ezt csak a ráfedéses, snitzerrel együttvágással lehet kikerülni, amihez viszont nagy gyakorlat kell.
Én ezért írtam az oldalánál a palánkolási technikát. LÉCENKÉNT!.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 11. - 12:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszönöm a gyors és kimerítő választ!

Az előző darab alól kifolyó ragasztó az oldalpalánkozásnál is adódott, de ott a kitüremkedő epoxit a bordákról sniccerrel könnyű volt levágni kötés után.

A fedélzetnél azért fő a fejem, mivel a világosabb köz-darabok a mahagóni csíkok között 0,5-1 mm közötti szélességű csíkok, ahol az anyagot élére állítva képzeltem beragasztani, így az anyagvastagság adja a precíz szélességet. Végül a kész felületről csiszolnám le a teljes hosszban kiálló feleslegeket. Ezzel a módszerrel nem tudnám szépen felragasztani a felső felületet az átmeneti hordozóra. A választott méretarány és a mahagóni vastagsága adja a közdarabok 0,5X0,7 mm keresztmetszetet, amit előre pontosan kivágni erős nehézségbe ütközik (nekem).

Amúgy érdekes hajó az Aquarama, mivel az eredeti hajók fotóit nézve szinte mindegyik test fedélzeti intarziája egy kicsit eltérő. Van ahol tikfa (?)(mahagóninál világosabb) adja a felületet, de van ahol a lécek itt is mahagóniból készültek. A jelleg és a kivitel viszont azonos. A minta háromszögek sarka néha lekerekített, néha hegyes. Ráadásul az első fedélzet külső élén végigfut egy kiemelkedő perem, ami néha legömbölyített, néha lecsapott. Ez, ha balzából ki is csiszolom, az utólagos mahagónizása tényleg lehet rémálom, mivel az ívet végig követi a borító anyag száliránya. Ezt a rész utólag, a kész fedélzetre tervezem felragasztani.

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség