SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 21:54

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 28. - 15:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello Manópapa!

Kinyomtatam a hajótest oldalnézeti rajzát. Szélessége az 55 mm, erre számoljam rá a 5 mm vastag fenék lemez vastagságát, hogy a külméret 60-as legyen? Ugy ragasszam össze, hogy a hoszza 580 mm legyen vagy számoljam itt is rá a fenék lemez vastagságát? Akkor viszont 570-5 mm lesz!
Végül is,hogy döntöttél maradtál a palánkolt test mellett?
A kész hajótestről teszel fel képet a felépítmény nélkül?
Amúgy szépen haladok de közben csinálni kellett egy vastagoló csiszológépet ,hogy a sok palánk lecet ne kelljen kézzel csiszolni. Ez a gép sokkal jobban megkönnyíti a munkámat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 28. - 15:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Helló Michael :D

A test oldalát 5x20 mm-es fenyőből csináltam. Összeragasztva, rárajzolva Walrus testét, és kivágtam.
A belső oldalra ugyanebből a lécből csináltam 5 mm-rre egy falcot, és ebbe jönnek keresztben a fenék borító lécek.
Mivel elég kicsi a görbület, itt is jó az 5x20-as léc.
Így palánkolt is, meg nem is. :D
Segédbordát azért raktam bele az egyenes szakasz két végénél. Ez jól is jön a későbbi szerelésnél.
Képet majd ha befejeztem, akkor teszek fel, mert most még csak a felénél tartok.
Fontos: az oldallap kivágásánál leeső 2 db maradék, a végéről, kell majd uszonynak. Ez a hajó két kormánylapátot kapott eredetileg is.

Üdv Manópapa :D

u.i: A külméreted maradjon 60x580, és ebbe szabd be a fenékborítást! Sokkal merevebb lesz.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 28. - 15:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hello Manópapa!

Köszönöm az információt! A Walrus hajótest két oldala ha jólemlékszem párhuzamos és a fedélzet sikjára merőleges! A miénk is ilyen lesz?
Találtam a neten egy egyszerű lapátkerekes hajó meghajtésának tervrajzát, amiben a Sry féle motorjához hasonló motor van benne.
[/img]http://kepfeltoltes.hu/view/080628/index.php_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080628/index.2php_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080628/index3.php_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080628/index4.php_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Vagy lehetne a mgehajtása ilyen:
http://kepfeltoltes.hu/view/080628/Paddle_Steamer03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080628/Paddle_Steamer04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_190 2008 jún. 28. - 16:20-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 28. - 16:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Jól emlékszel. :D
SRY azért konvertálta át a saját rajzát erre a méretre.
Nagyon jók az úszástulajdonságai, két kormánylapáttal meg a tolatás is szépen irányítható.
A hajócsavaros megoldásnál kezdetben ez problémás volt, ezért álltak át a kort gyűrűs megoldásra.
A kistestvérnek csak egy lapátja volt, de úgy is jól fordult hátramenetnél.
Igaz, a lapátkerekeseknél ez nem szokott gondot jelenteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 28. - 22:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Michael :D

Ahogy ígértem, itt a test képe.
Ezen elég jól látszik, a hosszában végig futó segédborda.
Kép
Ez pedig kívülről, néhány órás kézi csiszolás után.
Kép
És ez még csak a kezdet. :D
Mint már írtam, nálam minden munka csiszolással kezdődik.
Mind ez, csak azért, hogy utólag feketére pácoljam.

A hajók vízvonal alatti része általában piros szokott lenni, de hát ez FA hajó, itt kátránnyal impregnálnak, az pedig fekete. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 29. - 19:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Lassan elkészül Gödény. :D
Az úszótest feketére pácolva és lakkozva, érdekesen kiemeli a felépítmény természetes fa színét.
Kép
Kép
Közben elkészült a vontató kötél horga is sárgarézből.
Volt mit reszelnem rajta. :D
Kép
Innen már csak néhány részlet hiányzik, mint például a korlátok, a kormánylapát szekrény, a kormányállásból a gép távvezérlő és a kormánykerék, valamint a lámpák, kötélbakok, és ami a lényeg.
A GÉP! :D
De az valószínűleg csak a téli időszakban lesz beütemezve.
Addig elmegy villanymotorral is.
Persze, a kazán készül addig is, hiszen a kémény adott.
Ha bele gondolok, hogy két hét múlva szeretném vízre tenni, hát nem fogok unatkozni. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Elismerés!
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 29. - 19:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Manópapa.
Sajnálom és irigykedek, mert én nem tudok ilyen szépen dolgozni a fával.
Nagyon szép a kidolgozás és jó az elgondolás a hajó teljes egészében.
A munka tempód is nagyon gyors.Kár, hogy a gőzgépről egyenlőre lemondasz! Szerintem szeptemberig még elkészülhetnél vele.Gőzhajtással igen különleges és egyedi lenne.Kérlek próbáld meg összehozni a gőzgépet is!Ebben szivesen segítek ha küldesz rajzot az elkészítendő munkadarabról.
Üdvözöl:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: gőzgép.
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 30. - 9:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Manópapa.
A részemről fölajánlott segitség magába foglalja az esztergálást,kemény forrasztást (ezüsttel.) és a fémiparba sorolható egyébb dolgokat is.Ha ez így segit, küldjél rajzot és meglátom mit lehet tenni!
Alkossunk gőzgépet. !
Üdvözlettel:Gőzgépész.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 30. - 18:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszönöm a felajánlást :D

Ha végképp elakadok, élni fogok vele, de egyelőre még asztaloskodok.
Íme egy kis előre haladás. :D
Kép
Kép
A hét végére szeretnék kész lenni a fa munkákkal, hogy a jövő hét végén megkaphassa nagyobbik fiam. :D
Ő még nem tudja, hogy ez lesz az ajándéka. :D

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 9:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gőzgépész :D

Törtem a fejem, és odáig jutottam, hogy két egymástól független gép projekt alakult ki.
Az egyik, SRY LH 502 gépének továbbfejlesztett változata, ezt már régebben végig gondoltam, mikor a mozdony készült, a másik pedig egy kéthengeres tolattyús gép.
Mindkét gép megoldható esztergálás nélkül, egy kis odafigyeléssel. :D

Az egyetlen gondom csak az, hogy a tolattyús gép irányváltása még nem megoldott. Az LH 502 vel nincs ilyen gondom.
Ha tehát készítenél nekem egy irányváltót, és néhány db 5mm-es csőhöz való hollandit forrvéggel, az nagy segítség lenne.
A többivel már elboldogulok. :D

Mindezt azért nem privát üzenetként írtam, mert gondolom, sokunkat tart vissza a Gőzgép től, az esztergálás hiánya.
Ha tehát bárkit érdekel a továbbiakban, nyitok egy új topikot a két gépről.
Hogyan készítsünk Gőzgépet esztergálás nélkül. :D
Egészen találó cím lenne.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: irányváltó
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 15:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Manópapa.
Az irányváltót elkészítem, de nem 5.-ös, hanem 4.-es külső átmérőjü csővel, mert az 5.-ös csőhöz való hollanderek 10 mm. átmérőjüek és egy kicsit ormótlanok egy kis gépen.A 4 átm. cső megfelelő áteresztő képességü és még csinosabb is.Ha igy megfelel (szerintem igen) a jövőhéten hozzá látok és értesítlek, ha elkészült.
A csövek csatlakozásánál roppantó gyürüket használok és nem forraszvéget,mert igy a cső közvetlenül csatlakoztatható.Ha kész lessz meglátod, hogy ez a jó megoldás!.
Az irányváltót és csatlakozását megláthatod a gőzgépek rovat április 15.-én megjelent oldalán az első kép bal felső sarkán az a kis hatszögletű egység a hozzávezető 4 csővel.
Üdvözöl:Gőzgépész.
Most elutazom, a hét végén kerülök elő!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gőzgépész 2008 júl. 01. - 16:09-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 16:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gőzgépész :D

A 4mm-es cső tökéletes, mert a belső átmérője 2 mm.
Az 5 mm-re csak azért gondoltam, mert abból van itthon másfél méter :D
Az irányváltót pedig mindjárt nézem.
Kazánt most számoltam ki, és egészen jó eredményt kaptam a 67 mm átmérőjű, 180 mm hosszra.
Eredetileg Cornwall kazánra gondoltam, de ott csak cirka 150 négyzetcentiméter fűtő felületet kaptam, így maradok a kicsit babrásabb, füst csöves rendszernél. :D
12 db 8 mm átmérőjű csővel, csak 40 köbcenti térfogatot veszítek, viszont 722 négyzetcentiméter a fűtő felület.
Ez pedig egyáltalán nem mindegy, mivel nem gázzal akarom fűteni.
Három negyedes feltöltöttség mellett is, 325 köbcenti víz lesz benne.
Az irányváltót pedig előre is köszönöm.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 17:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Ha tehát bárkit érdekel a továbbiakban, nyitok egy új topikot a két gépről.
Hogyan készítsünk Gőzgépet esztergálás nélkül. Very Happy

Hat engem biztosan erdekel :P
En is gondolkoztam a SRY gepenek az alakitgatasan. Ha harom ilyen gepet sorba tennek egy fotengelyre, mar el is kene induljon magatol. Csak hat a reszleteket meg ugye ki kene talalni, pl hogyan legyen a harom gep pontosan egytengelyen, ugy hogy a szerszamparkot ne bovitsuk, stb


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 20:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gyula :D

Az LH 502-ből akár hány darab összefűzhető, egy nagyon egyszerű megoldással, csak a gépvázon lévő gőz be, illetve kivezető furatokat kell oldalra vezetni. ( merőlegesen a főtengelyre )
Ha érdekel az elképzelés, holnap felteszek ide egy elvi vázlatot, néhány mérettel.
Ami azt illeti, három henger, érdekes megoldás lenne. :D
Több hengernél, már valószínűleg nagy lenne a gőzveszteség, ergo, indokolatlanul nagy kazánra lenne szükség.
SRY Gőzgépének az egyszerűsége az, ami lenyűgöző. Ezért nem is változtatnék rajta, legfeljebb anyag szinten.
A dugattyút például alumíniumról, sárgarézre, és persze a tömítést, két horonnyal, és bele dugattyúgyűrű helyett, teflonszalagból sodort zsinórt tennék.

Nos? Lehet kísérletezgetni.

Üdv Manópapa


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 júl. 01. - 20:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Nekem lenne egy ötletem a 3 gép összekapcsolására, pontosabban láttam egy jó
megoldást erre, méghozzá B. Laci 3 hengeres legyező elrendezésű
gépét! Nagyon elmés megoldás! Ha találok képet róla felteszem.


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 121 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség