SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 24. - 15:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 30. - 8:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Kezd összeállni a kép Temesvár meghajtásáról. :D
Egy biztos, nem egy egyszerű eset.
A gépészeti része, a két fekvő hengerrel eleve világos volt, de az önbeálló lapátkerék már nem.
Hiába ismertem az alapelvet, és néztem végig B.Laci munkáját a Strongbow készítéséről, ott más a lapátkerék meghajtása, így elég sokat kellett agyalnom rajta. :D
Minden esetre, most már képben vagyok.
Mivel szombat vasárnap szalma vagyok, ráérek majd bíbelődni vele, mert ez megér egy önálló tanulmányt.
Gézával közös elképzelésünk az 1:20 méretarány, így a rajzait majd arra készítem.
Persze ez egy hosszútávú projekt lesz. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 30. - 11:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A rarlapátkerekes lapátkeréknél nem a lapátkeréken kívűl, hanem azon belül kel elhelyezni a vezérlő tárcsát. ez esetben a laátkeék belső tengelye nem átmenő, mivel a lapátokat működtető rudazatokat kör forgásban akadályozná. A lapátkerék vázakat ez esetben a külső íven lehet egymáshoz rögzíteni.
Tudom ez igy elég szűkszavú, de ez van lusta ember keveset ír, lehet elöbb összeraknám, mint, ahogy leírom. Az tény , hogy a vezérlő tárcsát excentrikussan vízszintessenel kell tolni a főtengelyhez képest, más különben a lenti lapátot nem állítja függőlegesre!. Egyépként A Strongbow tervén rajta van az elv, csak rá kell húzni a farlapátkerékre. A fentieket figyelembe véve már nem lehet probléma!

Üdv:Laci


Ui: én is sokat szívtam vele, mivel a rajzot másoltam, többet értem volna vele ha magam elötte kiszerkesztem a himbát és a vezérlő tárcsa eltolást úgy készítem el.

Itt lehet látni magát a vezérlő tárcsát, mely a főtengelyhez képest el van tolva.

http://kepfeltoltes.hu/view/080129/stro ... es.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 30. - 11:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Köszönöm Laci, ez egy remek megoldás. :D
Már akkor, amikor építetted, akkor is megcsodáltam.
A farlapátkerekes megoldásnál is lehet külső vezérlőtárcsát alkalmazni, és az az elegánsabb.
A hétvégémet rászánom hogy megrajzoljam méret helyesen, mert komolyan izgat a dolog.
Ha magát a hajót még nem is építem meg, a meghajtási rendszert, mint önálló asztali díszt, azért össze szeretném rakni az ősszel.
Öcsémnek ideális karácsonyi ajándék lenne.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 05. - 13:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Kiváncsisággal olvasom a Temesvár vontató hajó topicját.
Ezzel kapcsolatban felvetődött az önbeálló lapát kerék problémája.
Hol lehet ezzel kapcsolatba valami írást találni az interneten.
Vagy talán néhány mondatban leírnátok a lényegét.
Az információt előre is köszönöm.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 05. - 14:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Van valahol egy ősöreg hajógéptan könyvem. Abban nagyon alaposan
végigveszik ezt a lapátkerekes dolgot. Megpróbálom előkeríteni, nem
lesz egyszerű, már évek óta nem találkoztam vele, valószínűleg
padlásjárat lesz a dologból.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 16. - 16:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Mielőtt bárki azt gondolná, hogy alszik a sólyatér, vagy nyaralni vannak a munkások, azért folyik itt munka is. :D
Mielőtt Temesvár projektjét komolyan elkezdeném, szeretném befejezni a már futó, csak egyéb elfoglaltságaim miatt félbemaradt munkáimat. :D
Ilyen a Temzei bárka, a BK 2, valamint az új springer az Elf Daddy. :D
Ez utóbbi már a vége felé jár, így ma beúsztatást tartottam fiaimmal. :D

Kép

Kép

Az új, csavarbehajtó motor, valamint az új, acél gömbcsuklós kardántengely tökéletesen működik.

Kép

Forr a víz mögötte egy egy hirtelen gázadásnál. :D

Kép

Ez már a hátramenet, ahol jól látszik hogy tolja a vizet.
A mindkét irányban 40 fokra kitérő kormányművel, szinte egy helyben fordul.
A hátramenetet szokni kell, mert elég érzékeny, de mind a kanyarodás, mind pedig az egyenes hátramenet nagyon stabil iránytartású.

Kép

A kort gyűrűs kormányszerkezettől kicsit féltem, mert az általam tervezett megoldásnak volt némi beállítási nehézsége, (történetesen a gyűrűben lévő kormánylapnak a csavar kúpjához szinte hozzá kell érnie,
különben nem fordul eleget a szerkezet ) de hibátlanul működik. :D

Ha pedig már lent voltunk a parton, készítettünk pár képet egy nálunk horgonyzó hajóról. :D

Kép

Kép

Kép

Mit ne mondjak, meseszép. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 17. - 7:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Hogyan mondta?
" mindennel meg vagyok elégedve minden nagyon jó és szép"!
Lehet nem igy mondta pontosan, de ez most a Ráckevei Navy Flottára vonatkozik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 17. - 8:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Katasztrofális Szilveszter nevű modellezőtársunk ténykedése! :twisted: :twisted:

Rendes évi modellező szabadságomon vagyok. Ez az egy hét alatt kell mindazt megcsinálnom igazából amiről az év közben majd irogatok. 8) 8)

Kerek három napot töltöttem el a tervrajzaim rendezgetésével, avval hogy a következő projekt(ek)nek valót összeállítsam. Némelyik dokumentáció köteget már több éve rakosgatom össze apránként. Végre sikerül egy priorítást fellállítanom, erre Szilveszter nem átall egy ilyen hajót befényképezni ide!

Most kezdhetem elölről az egész rakosgatást, mert ez igen megtetszett nekem. Legalább a hajó nevét és a gyártó manufaktúra nevét megkérdezhetted volna a tulajtól, máris beljebb lennék. :lol:

Mindenesetre annyit látok a fényképekről hogy a test formája hasonlít a "hafenbarkasse" típusú hajókéhoz...


Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 18. - 18:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Sajnos csak egy napig állt nálunk a Summerfest miatt, de az biztos, hogy a tulaj, az építő, és a regiszterszám is Magyar. :D
Talán még a nevét is ki tudom deríteni, ha megnézem az eredeti képet, mert ez erősen kicsinyített.
Annyit megígérhetek, hogy komoly nyomozást fogok indítani a kedvedért, mert Magyar hajósokkal szinte napi kapcsolatban állok.
Előbb, utóbb, valahol újra ki kell hogy kössön. :D
Riasztom a fiúkat, hogy aki látja, érdeklődjön.
Tőlük szoktam kapni ezeket a képeket is.

Kép

Azért ma Magyarországon, ez nem semmi. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 19. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
rgform írta:
Sziasztok!

Örülök, hogy egy általam is tervbevett projektet más is favorizál! Indulásként én a Közlekedési Múzeum rajztárából megszereztem a modell alapján készült pauszok másolatát. Utána kiválasztottam az 1:35 méretarányt, mint tervezett építési nagyságot. Végül választottam a hajóba illeszkedő gőzgépet.

Egy Hierschler mini:

Kép

Kép

Mivel anno vita keletkezett a hajó uszási stabilitását illetően, "kékhab" modellel úszáspróbát is végeztem "viharos időben". Ennek videóját fel is tettem egyik topicba annak idején.

Természetesen szívesen fogadom Szilveszter minden jó ötletét az én (későbbi) munkámhoz, megköszönve hogy kitapossa az utat vagy annak egy részét.

SRY mesternek meg köszönet a fényképekért én 2 éve készülök elmenni ilyeneket csinálni magamnak...

Üdv, Géza



Szia!

Hadd kérdezzem meg, hogy milyen áron lehet hozzájutni ehhez a géphez, és milyen kazánt tervezel hozzá használni? Eddig amivel találkoztam gőzgépek terén (gyorsan megjegyzem, kezdő vagyok), mind horrorisztikus áron voltak csak beszerezhetőek...

Előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 20. - 12:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sólyások!

TV-t néztem. A linkhez nem hiszem, hogy kell kommentár, max annyi, hogy ez egy vízbe hullott szemetet eltávolító jármű:

http://www.trashskimmer.com/brochure.pdf

5m széles futószalag, katamarán test, 12mX1.8mX1m -es konténer. Ennyit sikerült megtudni róla...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 04. - 9:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Feldaraboltam néhány korábbi rajzot nyomtatóbarát (A4) méretre, ha érdekel valakit itt megtalálja:

A daraboltakat: http://www.cnctar.hunbay.com/dobos_antal/modell/

Az egyik eredetit: http://www.mothershipadventures.com/Col ... istory.htm

A darabok között 5mm átfedés van az illesztéshez, de még nem nyomtattam őket, ha valami gond van értesítsetek!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 05. - 6:36 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon köszönjük!

És hogy csinálod ezt a "darabolósdit"? (ha nem titok :twisted: :twisted: )

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 05. - 9:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
Kép

Mit ne mondjak, meseszép. :D

Üdv Manópapa :D

Manópapa,

Ez a hajó tényleg nagyon szép, bár nekem kicsit túl sok minden van rajta. Amik igazán tetszenek azok a Velencén (Olaszország) dolgozó taxis hajók. Hasonló kialakítású, mint ez, csak letisztultabb.
Van itthon egy felesleges 540-es autós motorom szabályzóval, és egy 35 mm-es propellerem. Tudnátok ehhez a szetthez ajánlani egy megfelelő méretű és stílusú tervet?
Ilyesmire gondoltam, csak a hátsó része sem lenne fedett.
Kép
Ha jól sejtem ezek a hajók régebben sportcsónakok voltak, és az gépházukban hatalmas motorok dolgoznak.

Ha jól sejtem ilyen még nincs a sólyatéren, pedig taxira bármikor szükség lehet :)

Köszönettel,
Balázs


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 szept. 05. - 13:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Balázs :D

Az 540-es motorhoz, 35-ös csavarral, egy RIVA szerű test lenne az ideális.
Azt javaslom, próbáld meg felvenni a kapcsolatot Géza barátunkkal, (rgform) mert neki biztos hogy vannak ilyen jellegű rajzai.
Ha nem sikerül, akkor keresek neked hasonlót.
Ha a test megvan, akkor lényegében olyan felépítményt építesz rá, ami neked tetszik, legfeljebb ha versenyezni szeretnél vele, akkor nem F 2, hanem F 4 kategóriában indulsz.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség