SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 24. - 16:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 10. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Igyekszem minden kívánságot teljesíteni, de az igazság ott rejtezik, hogy jövőhét szerdáig meghalni sincs időm.
A szakkör zárónapjára készülök gőzerővel, hogy a szülők karácsonyi ajándéka mind elkészüljön kifogástalan állapotban, ráadásul szombat vasárnap Pilisszentkereszten leszek családostól egy adventi kirakodóvásár kapcsán.
Arra is készülnöm kell.

Ajo Naxos rajzait összegyűjtöttem már, de bent maradt a Király utcában és csak szerdán megyek legközelebb.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 10. - 15:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm Manópapa!

Csináld csak a dolgaidat, nekem is van még mit csinálni. Attól féltem, hogy nincs meg a rajz, mert nem láttam reagálást.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 10. - 16:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Sikerült összeszedni az összes rajzot hozzá, csak mint írtam, bent felejtettem a munkahelyemen, és ott nem tudok szkennelni.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Műgyanta hajótest építése
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 13. - 21:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sólyatériek!

Valószínűleg nem egyedi kérdéssel fordulok hozzátok, ill. biztos van is róla szó valahol a fórumban, de nem találtam...

Szóval, szeretnék érdeklődni, hogy van-e valahol, valakinek egy leírása arról, hogyan készítünk műgyanta hajótestet? Lehet, hogy hülyeséget kérdeztem, a lényeg az, hogy egy nagyméretű hajómodellt tervezek megépíteni, amihez célszerűnek látom a műanyag hajótest használatát. Azonban ennek kialakításáról sehol nem találok anyagot...

Tudna nekem valaki ebben segíteni?

Hálás köszönettel: Patris


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 13. - 22:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Patris

Jó lenne tudni hogy mekkora hajótestben gondolkozol, mert nagyban meghatározza az eljárást.
Elöljáróban annyit, hogy két fő eljárás van.
Az egyiknél pozitív formára dolgozzák rá az üvegszövet és műgyanta héjat, majd eltávolítják belőle a pozitív magot.
Ekkor csak egyszer használható a forma.
A másik megoldásnál negatív formába dolgoznak, ami utólag eltávolítva még néhányszor felhasználható.
Hogy melyiket választod, az nagyban függ az építésre rendelkezésre álló helytől is.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 14. - 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
Szervusz Patris

Jó lenne tudni hogy mekkora hajótestben gondolkozol, mert nagyban meghatározza az eljárást.

...

Üdv Manópapa :D


Szia Manópapa!

Az igazság az, hogy a fórumon nem nagyon jellemző, 1.2m -es hosszban gondolkodom, tehát mindenképpen egy erős héjra lesz szükség. Gondolkodtam azon is, hogy lehet, hogy a hagyományos bordázattal elkészített, palánkolt testet vonnám be üvegszövettel, de gondoltam, inkább megkérdezem a tapasztaltabbakat, mielőtt továbbmennék a gondolatkísérletben.

Róla lenne szó (mármint a testről):

http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec ... t&id=29685

És itt látszik, hogy miért tetszik nekem a test, azt hiszem:
http://www.youtube.com/watch?v=0vRhrfU9cvU
http://www.youtube.com/watch?v=gMbV_XSM3sM
http://www.youtube.com/watch?v=4YjvVfdH9PI

A hajtás elektromos lesz a tervek szerint, de az, hogy ez kefés vagy brusless lesz-e, arra majd az idő adja meg a választ...

Lényeg, ennek a hajótestnek keresek elkészítési eljárást. Sajnos a hajóhoz semmilyen leírás, terv nem áll rendelkezésemre, szóval minden ötletet szívesen fogadok...


Köszönettel: Patris


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 14. - 20:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szép ez a hajó :D

Ekkora méretben mindenféleképpen ajánlott a műgyanta építés.
Meg lehetne építeni a hagyományos bordás palánkos módszerrel is, de ehhez a hajóhoz kell a sebesség, az pedig inkább üvegszál és műgyanta építést követel.
Ha megvannak hozzá a rajzaid, akkor 3 mm vastag sima farostlemezből (bútor hátfal ami nem laminált!!!) vágd ki a bordák sablonját, mert a hungarocell testet könnyű azzal ellenőrizni csiszolásnál.
Ebből következik, hogy pozitív magra építesz.
Gerincre és bordákra is szükséged lesz, de nem annyira mint a hagyományos palánkolásnál.
Ehhez mindenféleképpen rétegelt lemezt illik használni.
A meghajtásnál fontos szempont, hogy szükséged van e hátrameneti funkcióra, mert akkor csak kefés motor jöhet szóba.
Ha megvannak a rajzaid, és el szeretnéd kezdeni, akkor részletesen leírom az eljárást.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 14. - 20:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
Szép ez a hajó :D

...

Üdv Manópapa :D


Köszönöm...

Az igazság az, hogy rajz nélkül vagyok kénytelen nekivágni, mert még csak hasonló tervvel sem találkoztam. Arra gondoltam, hogy a rendelkezésre álló képek alapján valami jól alakítható tömör anyagból megcsinálom a formát, és az alapján állok neki bárminek is...

Ebből következően hálás lennék, ha az eljárást megismertetnéd velem, lehetőség szerint a felhasznált anyagok pontos megnevezésével, ezzel is könnyítve azok beszerzését...

Írtad, hogy mindenképpen kefés motort kell használja, ha akarok hátrameneti funkciót is. Ennek mi a pontos oka? Brushless hajtás használatakor miért nem lehetséges a hátramenet kivitelezése? Belsőégésű motornál érthető a miértje, de elektromosnál is vannak korlátok?

Léteznek speciális hajómotorok, vagy az autósok által használt motorokat építitek be a hajókba? Ez fontos kérdés egy ekkora hajónál, mivel úgy gondolom, hogy egy dupla BL autós szett mindenképpen elég tolóerőt biztosít neki, kérdés, hogy a nyomaték és a fordulatszám hogy alakul ilyenkor (autós motor hajóban). Mert ugye ide nem biztos, hogy kell a 10-20-30 ezres fordulatszám - sőt, ha jól tévedek, akkor a túlhajtott csavarnál szuperkavitáció lép fel -, de a nyomaték a sűrű közegben nem hátrány... Szóval segíts nekem kicsit ebben is pár mondattal, kérlek..

Előre is köszönöm. Patris


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 23. - 20:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdvözletem Mindenkinek, és nem csak itt a sólyatéren, de az egész fórumon. :D

Még valamikor, a hetvenes évek végén, vagy talán a nyolcvanas elején hallottam egy mesét.
Ezt szeretném most megosztani minden kedves fórumozó társammal.

A felhő

Az Advent időszakában kérdezgettem fiamat, mit is szeretne kapni Karácsonyra.
- Egy kis felhőt. –Volt a válasz.
- Felhőt? De hát azt nem lehet.
- Miért nem?
- Tudod, a felhő nem elérhető, és ráadásul túl nagy is.
- Én akkor is egy kis felhőt szeretnék.
- Nem lehetne inkább helyette egy ólomkatonát?
- Ólomkatonát? – Gondolkozott, majd megkérdezte.
- Apa, mi az az ólom?
- Az ólom, egy szürke, lágy, nehéz fém, a vegyjele Pb, és …
És azóta is csak azon gondolkozom, hogy ha egyszer az unokám azt kérdezné tőlem
- Nagypapa, mi az a katona?
Azonnal vennék neki egy Felhőt, még ha minden csupa felhő is lesz.

Nagyon Békés Karácsonyt Kívánok Mindenkinek.

Kép

Kép

Kép

Kép

Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 28. - 11:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdvözletem Minden Fórumlakónak :D

Most, hogy elmúlt a Karácsony, és lassan nyakunkon az új év, érdemes visszatekintenünk az elmúlt időre is.
Ez az egy év, mióta a sólyatér üzemel, úgy gondolom, nagyon eredményes volt.
Sok szép hajó épült, és még több hasznos információt sikerült adni illetve kapni építéstechnológiából.
A terveim között szerepelt az épített borda, gerinc és hagyományos palánkolás bemutatása is, de erre sajnos egyéb elfoglaltságaim miatt nem kerülhetett sor, de mint mondják, ami késik ... :D

... Mint néhányan már tudják, sikerült elindítanom itt Ráckevén az iskolában egy modellező szakkört, aminek eredményeként januártól elkezdünk hajót építeni.
És ha már hajót építünk, akkor valóban építsünk, úgy, ahogy azt kell. :D
A választás, egy "történelmi vitorlásra" esett.
A típus, egy az Adriai és Földközi Tenger partjainál szolgálatot teljesítő kis kikötői őrhajó, melynek építése egyáltalán nem okoz nehézséget, mert nincsenek benne negatív görbületek.
Ugyan akkor, mivel a szakkör tagjai zömében harmadikosok, a bonyodalmak elkerülésére előre megépítem magamnak a modellt, azokban a fázisokban, ahogy alkalmanként halad vele a szakkör.
Ez két okból is jó.
Egy, ha a rajz valahol hibás, azt azonnal korrigálni tudom, kettő, ha valahol komolyabb elakadás lenne, akkor az még nálam kiderül. :D
Ha pedig lúd, legyen kövér alapon, fából építkezünk.

Kép

A rajz egy része, és az épített gerinc alkatrészei.

Kép

Ez pedig a már összerakott gerinc, igaz, még csak szárazon.

Folyt. köv.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 28. - 12:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Idézet:
Írtad, hogy mindenképpen kefés motort kell használja, ha akarok hátrameneti funkciót is. Ennek mi a pontos oka? Brushless hajtás használatakor miért nem lehetséges a hátramenet kivitelezése? Belsőégésű motornál érthető a miértje, de elektromosnál is vannak korlátok?



Nem engem kéreztél, de azért válaszolok:-)

Használok brushless motort hajóba, hátramenettel. Lehet kapni (ritkán és drágán) tolatni tudó brushles szabályzót is, de én kapcsolóval oldottam meg az irányváltást.
Lásd itt: http://forum.rcmodell.hu/index.php/topi ... #msg528734


Kefés motor annyival jobb, hogy szebben lehet szabályozni. A brushless motor csak igen nagy gáznál indul el, ami több motoros megoldás esetében zavaró. A brushles óriási előnye a kis méret és ki fogyasztás.


Készül egy 130cm-es hajóm, fortírvászonból. Már többször úszott, egyszer le is ejtettem, kellően szilárdnak látszik. Leírása itt:
http://forum.rcmodell.hu/index.php/topi ... #msg692600


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 28. - 17:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kezd alakot ölteni a hátsó rész. :D
Eddig nem volt szükség épített bordára, mert a felhasznált anyag 5 x 20 mm fenyő, pont kiadta a méreteket, még az ágyú mellvédjéhez is elég volt három csíkot táblásítani, de holnap már nem úszom meg az építést. :D

Kép

Sokáig nem értettem, hogy mi szükség lehetett erre a sarkantyúra, ami ráadásul pont a vízvonalig ér, de aztán leesett a tantusz. :D
Az ágyú fix rögzítésű, valahogy pedig tölteni kellett.
A sarkantyú hajó formája ráadásul hidrodinamikailag jobb úszóképességet biztosított, plusz az ott keletkező felhajtóerő egyensúlyban tartotta az egész szerkezetet.
Valamit azért csak-csak tudtak az öregek is. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 29. - 23:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek a Sólyatéren!

A sok munka, hajtás után végre számomra is eljött az ideje a pihenésnek, na és persze a hajóépítésnek. Így hát újra elővettem a nyáron elkezdett és félbehagyott Naxos-t. Jelenleg itt tartok:
Kép
Kép
Kép
Sajnos a fedélzeti nyílás elég nagy lett, így most a felépítmény egy dobogón
áll. Ez nem tetszik túlságosan, úgyhogy alszom még rá, hogy hogy tudnám utólag a nyílást leszűkíteni, hogy a fedélzet vonalától indulhasson az épület.

Ha így haladok, 2 -3 év és már el is készülök ezzel a hajóval. :roll:

Üdv: Frenky[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 29. - 23:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Frenky :D

Szép lesz ez.
A "dobogóval" én nem foglalkoznék a helyedben, két okból.
1. A Naxos eredetileg önjáró versenykategóriára lett tervezve elég kis méretben, ami azt jelenti, hogy egy darab lapos-elemmel és egy viszonylag gyengécske motorral működött, ezért az arányai a felépítménynél és a fedélzeti nyílásoknál erre a célra tökéletesen elégnek bizonyultak. A mi méreteinknél sokkal nagyobb nyílásokra van szükség.
2. Ez a hajó, egy klasszikus halászhajó, amit a fedélzeti építményekkel ki lehet hangsúlyozni, mint például hal osztályozó ládaszerkezet, rakodónyílás, stb stb.
Az eredeti modell felépítménye eléggé szegényes, mondhatni a minimalizált elrendezés.
Ezért is írtam egyszer még a kezdeteknél, hogy ez a hajó úgy néz ki, mint ha egy halászhajót átépítettek volna turista hajóvá. :D
Egyszerűen nem funkcionális.

Pontosan ebből a két tényből adódik az a változtatási lehetőség, hogy minél változatosabb variációi készüljenek a Naxosnak.
Ez egy nagyon nagy előny, amit ki kell használni.
Szerintem :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 dec. 30. - 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Manópapa!

Köszi a véleményt, igazad lehet, csak kinézetileg zavar egy kicsit. Viszont, ha már a témánál vagyunk, van néhány olyan képed, ahol ilyen funkcionális elemeket láthatok, megoldási ötleteknek? Az árbócot darunak gondoltam kialakítani , kampóval, amin halháló lógna. Ezt esetleg le-fül lehetne emelni csörlővel, ha majd igazi vevő- és vezérlő lesz benne, megfelelő csatornaszámmal. Egyenlőre játéktávirányítóval fog üzemelni. Vagy csak kézicsörlő lesz még nem tudom, néhány ötlet jól jönne bárkitől. előre is kösz és mindenkinek Boldog Új Évet kívánok!

Frenky,


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség