Üdv Mindenkinek
Az év utolsó napján sem állt meg az élet a sólyatéren
S mint ígértem, az épített bordákról készült néhány kép, pedig ez még mindig nem az igazi, mert csak négy darabból áll.


Az építés menete ennél a hajónál sok modellezőt meglephet, hiszen nem ez a szokványos módszer, de a szerkezet sajnos ezt követeli meg.
A dolog lényege, a gerincre sorban felrakott bordák rögzítése miatt, a fedélzeti elemek beépítése még palánkolás előtt.
Egyrészt a szerkezet sokkal stabilabbá válik, másrészt pedig a hajótesten belüli építkezés palánkolás nélkül lényegesen egyszerűbb, mint a már héjazattal rendelkező hajótest belsejében dolgozva.
Ebből adódóan, az építés menete is felborul kissé, mert minden egyes bordát külön külön kell megépíteni, és sorban felrakni a gerincre.
Amikor már három négy borda fent van, akkor a fedélzeti elemekkel lehet rögzíteni, és tovább haladni újabb három négy bordával.
Normál esetben, először legyártja az ember az összes bordát, összeépíti a komplett vázszerkezetet, és palánkolás után kezd csak a fedélzethez, illetve a felépítményhez.
Itt azonban, mivel ez inkább csónak mint hajó, az evezőpadok, a gerincet fedő rakodótér váza, valamint a sarkantyú és az ágyú fedélzete, egybefüggő része a vázszerkezetnek.
Érdekes módon van kialakítva az árboctalp is, ami elgondolkoztatott, nem kellene e RC-síteni.
A kormánymű szintén különleges, de erről majd később.


Üdv Mindenkinek
Manópapa
