SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 14. - 18:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 22. - 20:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Rajzokat elküldtem. :D
Ne lepődj meg, de több különálló levélként.
Az igazság az, hogy én is így kaptam meg, és egyszerűbb volt a levelezésemről továbbküldeni, mint így hírtelen előkeresni a megfelelő CD-t. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 22. - 22:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 23. - 11:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Tisztelt " gvandor"!
Ez valami csodálatos és kellene nagyon is propagálni ahól lehet!
KÖSZÖNJÜK!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 23. - 20:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép napot mindenkinek.

Egy kicsit ismét haladtam a Paolo-M építésében.
Lassan összeáll a váz annak ellenére hogy sajnos sok a hiba a rajzban.
No sebaj reszelgetem csiszolgatom és lassan de összeáll.
Ezúton is köszönet Manópapának a segítségért.

A bordák vonalvezetése is az elfogadhatóhoz közel került így egy kicsit foglalkoztam a segédlécezéssel.
A képen négy sor segédléc látható még de a végleges állapot szerint öt léc segíti majd a palánk szép ívelését és alátámasztását.
Az osztást kimértem már csak be kell fogazni.
Kép

Kép

A felső merevítésekkel.
Hát ez sem egyszerű része a testnek de a végeredmény még ragasztás nélkül is rendes merevítést ad a bordáknak.
Itt 3*8mm fenyőléc a fedélzet élén szolgál a belső viszont 5*5mm hát egyis sem szeret hajlani kanyarodni csavarodni úgy hogy ragasztás elött kell egy kis gőz hogy kisebb legyen a szenvedés.

Kép

Kép

És a tat is kikalkult.
Gyakorlatilag egy szabályos fél kőrnél maradtam az ív kialakításánál mert a palánkolással illetve annak dőlésével szépen optikailag oválisnak fog látszani.
Sok hely nem lesz a kormánykarnak és tönkcsövének de azért azt gondolom kiszolgálja majd a hajót.
4mm rétegelt fenyőből építettem a tatot így elég merev lesz.
Érdekes hogy a tatrész a fedélzeti szintből kiemelkedik amit csak ma vettem észre miközben próbáltam kitalálni hogyan is legyen.
Gondolom az első modell megálmodásakor is szembe érkezett a probléma ,mert a bordaívekből egy hihetetlenül kicsi de inkább nullához közelítő hely let volna.
Így a fedélzettől megemelték egy kicsit a tatot helyet adva a kormánykarnak.
A tat emelése párhuzamos a fedélzettel, mely ugyan azt a borítást kapja majd mint a fedélzet.

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 23. - 20:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Eddig tetszik.
A tat kialakítása különösen. :D
Ez az emelt rész egyébként rendszeres megoldás.
Holnap átnézem a képtáramat, és teszek fel erről a megoldásról néhányat.
A lényeg az, hogy a kormánymozgató rendszer lényegében a fedélzeten van, amit kitakarnak ezzel az emelvénnyel, rendszerint lábráccsal borítva.
A fenyő gőzölésére vigyázz, mert utána a helyén kell kiszáradnia, és csak száradás után ragaszthatod.
Én inkább két darab fele méretű lécet ragasztottam volna gőzölés nélkül.
Két darab 5 x 5 mm egymás mellé. :D
A legutolsó bordán a rajz szerint nincs nyílás a kormánymozgatáshoz.
Gondolj erre is még a ragasztás előtt, hogy kell e.
Én minden esetre vágnék, biztos ami biztos alapon, hiszen úgyse látszik. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 24. - 7:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Rajztáramat átnézve találtam néhány fontos kiegészítőt, ha esetleg scale modellt szeretnél építeni. :D

Blokkok és csigák, csigasorok.
Ez hasznos vitorlásoknál is, főleg Dulcibella építőknek. :D

Kép

Járgány.

Kép

Csónakdaru.
Ez azért érdekes, mert látható az automatikus átfordítás megoldása.
A fedélzeten fejjel lefelé tárolt mentőcsónak automatikusan átfordul leemeléskor, illetve vissza a beemelésnél.

Kép

A rajzok nagyméretűek eredetiben. 5240 x 4000 képpont. :D
Email még küldhető, de kimásoltam hordozóra, így ha kell, be tudsz jönni érte a Király utcába.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 24. - 12:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Mielőtt elfelejteném, a gerincen is futtass végig lécet a bordák között, illetve az orránál párhuzamosan az orr vonalával, a kellő távolságban.
A diagonális palánkolásnál ez elengedhetetlen, mert a palánk léceknek csak a vége ragasztható a gerinchez.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 24. - 14:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Manópapa írta:
Szervusz Mihály :D

Mielőtt elfelejteném, a gerincen is futtass végig lécet a bordák között, illetve az orránál párhuzamosan az orr vonalával, a kellő távolságban.
A diagonális palánkolásnál ez elengedhetetlen, mert a palánk léceknek csak a vége ragasztható a gerinchez.

Üdv Szilveszter :D

Bezony ez megvan mint feladat de akkorra terveztem ha minden össz állt és össze is ragasztottam.
Az egy külön mutatvány a sok darabot beszabni szögbe csiszolni. :lol:
De hát ettől szép ez igazán.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_360 2010 feb. 24. - 21:53-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 24. - 17:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A beígért képek. :D

Kép

Kép

Kép

Ami érdekessé teszi ezt a megoldást, az a TEMESVÁR kormányművéhez való hasonlóság, csak itt lánc működteti drótkötél helyett.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 26. - 22:25 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jók ezek a fotók pontosabban az ötletek melyeket ábrázolnak.
Meg szívlelendő hmmmm lementem a hajós archívba jó lehet ez még valamire.
Manópapa egyszer egy doboz DVD RAM-a lmeglátogatlak és lementem az összes infót a gépedről :-) :-)

Egy kicsit megint faragtam a Paolon-M-en.
Meg kellet vasalnom szegényt, mert az anyag élte sanyarú életét és szépen elkezdett irányt váltani a gerinc vagy két helyen.
Sok "problémának" volt ez okozója hisz a gerinc erre a fedélzeti merevítése arra a lécezés egy harmadik irányba igyekezett aztán a tanuló ács meg verejtékezett de most megvan a huncut.
Egyből mindenki igyekezett is az én általam megálmodott rendbe állni így megúszta a kandallót.
Most már úgy érzem lesz belőle valami.
Tegnap még inkább kandallóba tettem volna.
Lényeg a lényeg alakul.
Ugyan némileg változtatnom kell dolgokon de az csak előnyére változik.
Most hétvégén befejezem a segéd lécezés és a fedélzeti merevítést.
Azután jöhet a finom csiszolás illesztés és végül az össze állítás ragasztás és már kés is a váz.
No de jó is lenne ha ilyen gyorsan haladna de az még vagy két hét. :-)

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 26. - 23:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Jó lesz ez.
A vasalást, ha nincs útban a palánkolásnál, akkor hagyd rajta amíg kész nem leszel vele.
Ha útban van, akkor pedig a váz összeállítása és teljes száradása után vedd csak le, de előtte a fedélzet vonalán húzz végig feszesre egy zsinórt az orrtól a tatig.
Azon hamar meglátod ha valamerre el akar húzódni.
A merevítő lécek egyébként nagy valószínűséggel a helyén tartják, de biztos ami biztos. :D
Jártam már én is így, például VÖCSÖK váza kezdett elcsavarodni, mert csak az utolsó néhány borda volt összekötve merevítővel a fedélzetnél, a többi kimaradt. Nem szándékosan, csak három hónapig nem nyúltam hozzá, és közben kiment a fejemből. :D
Jó munkát, és ne kapkodd el.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 28. - 9:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkapkodni no azt semmi képp nem fogom.
Most hogy rendezett és látom a kezdeti hibák ellenére viszonylag kis törődéssel kivitelezhető lesz csak is a maximumra törekszem.
Ami az alap tudatzavart okozza az a kép mely fellelhető itt is és a weben is mint PaoloM.
De az a színes kép is egy klonja ennek a hajónak és valószínűleg építője élt a szabadság lehetőségével és egy modernebb köntöst adott a hajónak.
Ez hosszas rajz kontra kép nézegetésével kiderűl.
Én úgy tervezem a rajzból építhető legkorhűbb vonalon maradok csak annyi változtatással amennyi feltétlenül szükséges.

Válaszolva Manópapa hozzászólására a vasalás sajnos csak a palánkolásig tud maradni.
Viszont már kigongoltam miként fogom átfordítani a merevítést.
Persze ahogyan te is utalsz rá valószinüleg a merevítés és a segédlécezések már minden további nélkül ezt a problémát kiiktatja.
Ellenben ha továbbra tartom a merevítést a fedélzet felöl akkor sem vesztek ártok sőt a csavarodásra sem lesz hajlamos.
Szerintem ahogy az első palánk réteg elkészül no onnantól kezdve felejthető a görbülés és a csavarodás mint esetleges probléma.

Berihez szolnék még aki szintén tervezte hogy Paolo-t épít hogy mizu a projektel nála mert nagyon hallgat. :lol:
Ha építed már akkor kíváncsi lennék a te tapasztallásaidra mert lehet hogy csak én vagyok nagyon béna. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 01. - 18:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Berger

Köszönöm az érdeklődésedet, haladok csak nagyon lassan. Végeztem a bordák kivágásával most a csiszolás jön és a méregetés.
Sajnos itthon nem tudok csiszolni így várom a tavaszt, hogy a telken tudjak dolgozni, addig csak nézem hogy haladsz.
Én maradok a hagyományos palánkolásnál ami egyszerűbb lesz mint a te megoldásod.
Nagyon tetszik ahogy haladsz tanulok a az írásaidból.
Hajtásnak mit tervezel a hajóba?
Tönkcsövet kaptam az RC PANDÁNÁL csak egy tipp!!

Március 15.-én láthatjuk úszni a Bernadett hajót??
Jó lenne ha sokan jönnének a találkozóra!! Szívesen látnám az ex Naxoszokat egyszerre egy vízben!! :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 01. - 21:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Március 15.-én láthatjuk úszni a Bernadett hajót??

Hol lesz hajozas 15-en? Nem egyebert, de ugy nez ki akkor Bp-en leszek....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 márc. 02. - 6:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gyula :D

Ha minden igaz a Városligeti Tó lesz a helyszín. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség