Szép napot mindenkinek.
Egy kicsit ismét haladtam a Paolo-M építésében.
Lassan összeáll a váz annak ellenére hogy sajnos sok a hiba a rajzban.
No sebaj reszelgetem csiszolgatom és lassan de összeáll.
Ezúton is köszönet Manópapának a segítségért.
A bordák vonalvezetése is az elfogadhatóhoz közel került így egy kicsit foglalkoztam a segédlécezéssel.
A képen négy sor segédléc látható még de a végleges állapot szerint öt léc segíti majd a palánk szép ívelését és alátámasztását.
Az osztást kimértem már csak be kell fogazni.


A felső merevítésekkel.
Hát ez sem egyszerű része a testnek de a végeredmény még ragasztás nélkül is rendes merevítést ad a bordáknak.
Itt 3*8mm fenyőléc a fedélzet élén szolgál a belső viszont 5*5mm hát egyis sem szeret hajlani kanyarodni csavarodni úgy hogy ragasztás elött kell egy kis gőz hogy kisebb legyen a szenvedés.


És a tat is kikalkult.
Gyakorlatilag egy szabályos fél kőrnél maradtam az ív kialakításánál mert a palánkolással illetve annak dőlésével szépen optikailag oválisnak fog látszani.
Sok hely nem lesz a kormánykarnak és tönkcsövének de azért azt gondolom kiszolgálja majd a hajót.
4mm rétegelt fenyőből építettem a tatot így elég merev lesz.
Érdekes hogy a tatrész a fedélzeti szintből kiemelkedik amit csak ma vettem észre miközben próbáltam kitalálni hogyan is legyen.
Gondolom az első modell megálmodásakor is szembe érkezett a probléma ,mert a bordaívekből egy hihetetlenül kicsi de inkább nullához közelítő hely let volna.
Így a fedélzettől megemelték egy kicsit a tatot helyet adva a kormánykarnak.
A tat emelése párhuzamos a fedélzettel, mely ugyan azt a borítást kapja majd mint a fedélzet.


