Üdv Mindenkinek
Mint kedvenc klasszikusom mondá egyszer egy kabaréban Honthy Hanna belépőjére, - "Újra itt

"
Ahhoz hogy egy kissé vissza rázódjak a kerékvágásba, elővettem a svéd kikötői őrhajómat, és nekiálltam a rendberakásának.
Az első úsztatások gyakorlati tapasztalata az volt, hogy kicsi a kormányfelület, így azt kétszeresére növeltem, valamint kapott egy új réteg lakkot, mert volt egy enyhe szivárgásom is.
Egyúttal megkapta végleges színét, ami már inkább jellemző egy érett fa hajóra.
A puding próbája persze az evés, így ma vízre tettük fiaimmal a szabadstrandon.

Első nekifutásra árboc nélkül, kipróbálva a kormányzás hatékonyságát, ami kifejezetten jó lett a nagyobb felületnek köszönhetően.

Szél persze épp hogy csak lengedezett.

Megjegyzem, a rendbetételhez új árboc, vitorlarúd és vitorla is tartozott, ergo, nem unatkoztam két napig.

Itt már egy kicsit vitte a szél is.
Azon kívül, hogy fiaim egy jót strandoltak, megvolt a külön haszna is a hajózásnak.
Persze ez azzal jár, hogy építhetem tovább.
1) A latin vitorla bár mennyire tetszik, nem a legjobb választás.
Meg lehet szokni, és lehet vele hajózni is, de nem egyszerű annak ellenére sem, hogy a vitorlát nem kell állítgatni.
2) Az oldal irányú sodródást ki kell küszöbölni valahogy, mert ez a nagyon lapos hajótest csúszik a vízen ha oldalszele van.
A holland jahtok vízbe ereszthető oldal uszonya itt az összkép miatt szóba sem jöhet, mert nagyon elütne a hajó jellegétől, így valószínűleg holnap kap két uszonyt a gerinccel párhuzamosan.
3) A vitorlázatot átalakítom osztottra, vagyis a kutterekre jellemző bumfás fővitorlát kap egy kisebb orrvitorlával. A vitorla kezelő szervó be van építve, csak be kell kötnöm.
Remélem hogy szerdán újabb próbára kerülhet sor.
Üdv Mindenkinek.
Manópapa
