SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 14. - 6:55

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 30. - 10:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves fórumtársaim!

A napokban folytattam az úszáspróbákat Bumforddal, keresgettem a megfelelő ballasztokat, stb. (mindezt a kádban, nyögtem is a derekammal utána...)
Ennek kapcsán az jutott eszembe, hogy nagy segítséget jelentene mondjuk egy kiló ólomsörét. Ezekkel az apró golyókkal nyilván kényelmesen "online" (pontosabban "onwater") lehetne kitrimmelni a hajót, aztán mondjuk parafinnal rögzíthetők lennének egy kis műanyag vagy fa dobozban.
Nem tudjátok, lehet valahol ilyet kapni?
Eszembe jutott még a könnyebben hozzáférhető légpuska "golyó" is, de az nem olyan elegáns, mint a kis gömböcök.
Legrosszabb esetben fölkéredzkedem a templomunk tornyába némi ólmot olvasztani, aztán már csak egy fémszita kell, meg a torony tövébe egy vizesdézsa... már ha beletalálok... :lol:

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 30. - 21:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Feri!

Ólomsörétet 4,5 mm átmérőben lehet kapni a vadászboltokban, meg a
militari boltokban. Ez is légpuskába való, csak gömb és nam szoknyás.
De lesz itt egy kis probléma. A Walrus-ba és "klónjaiba" igen sok ólom
kell. Mivel a nagy doboz hajótest elég üres így 1000-1200 gramm
ballaszttal kell terhelni a hajót. Egy ólomsörés átlagosan 0,75 gramm
(mármint a 4,5 mm-es), így 1300-1600 db. sörét kellene, attól eltekintve,
hogy ez elég sok pénz (500 db. van egy dobozban és 3000-5000 Ft. egy
doboz) nagyon sok helyet is foglal, mivel a gölyók között sok a levegő.
Ezért sokkal jobban megéri önteni a megfelelő ballaszttömböket. A
tömbök egyenként 500-600 grammos téglatestek.
Az úszási pozíció három ballasztsúly helyzetének beállításával állítható
be. A kereszttengely körüli billenést a ballasztok előre-hátra tologatásával
lehet belóni, a hossztengely körüli billenért pedig az akkumulátor
oldaliránú jobbra-balra tologatásával.
Az öntéshez szükséges ólomot be lehet szerezni a haszonvastelepről,
elég sokszor adnak le ólomcsöveket főleg városokban. De végszükség
esetén még mindíg lehet horgászboltban ólomdarabokat venni és azt
beolvasztani. Az olvasztás, öntés metódusát valahol már leírtam, az
annyiban módozult, hogy az öntőformát nem tiszta homokkal töltöm fel,
hanem 75% homok 25% gipszpor a töltőanyag, ez szilárdabb és jobban
követi a formát.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 30. - 21:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na de essen némi szó a Walrus-ról is:

Az igazi agilis hajózáshoz legjobban a 6 cella és szabályzó alkalmazása
vált be. Viszont többször előfordult, hogy leugrott a kuplung a
mototengelyről, és így leállt a hajó. Még jó, hogy van egy másik amelyik
kimentette :D :D :D Egy ideig keresgélten ennek az okát, aztán
rájöttem mi a gond. A 6 cella meg a kemény hajózás miatt rendesen
melegedik a motor. A motorral együtt felmelegszik a motortengely és
azon a szilikoncső kuplung is. A felmelegedő tengelykapcsoló meglazul
és végül leugrik a tengelyről :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Tehát ha valaki nagyobb teljesítményre vágyik, akkor nem kerülhető
meg a motor hűtésének kérdése. Ennek a problémának a megoldására
olyan igazias SRY féle magoldást választottam :D :D :D :D Ez
hogy néz ki?

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2494852
Ez egy a motorra húzható burkolat, aminek a felső részén egy kis
dobozka van, egy be- és egy kifolyó csővel. A szerkezet anyaga 0,2
mm-es horganyzott vaslemez (beszerzése igen egyszerű, ez egy
lefejtett és laposra kalapált konzervdoboz palástból készült, konkrétan
egy babkonzerv alakult át motorhűtővé :D :D ). A csatlakozó csövek
anyaga azonos a hajó több alkatrészéhez felhasznált 4 mm-es
rézcsővel.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2494850
Némi festegetés után, így néz ez ki a motorra felhúzva. Jó szorosan
illeszkedik.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2494848
A motor visszaszerelve a helyére. Már az egyik vízcső is be van kötve.
A hajó oldalán lévő kivezetőcső szintén 4-es rézcső, és a hajótest oldala
itt egy rétegelt lemez lappal meg van erősítve, nehogy kitörjön a cső a
helyéről. Kivül csak egy alig látható lyuk van dörzsléc alatt. Már csak a
bevezetőcsövet kéne megálmodni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 30. - 22:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, Feri!

Végre valami, amibe beleköthetek Sry mester hozzászólásaiban. A gömb alakú ólomsörét közönséges vadászboltban 550 Ft/500 darab (ez egy doboz). Tavaly két dobozzal is vettem az ágyú modellekhez, de nem használtam el, úgyhogy akár ingyen oda is adom. De ettől függetlenül "sajnos" igaza van, sokkal jobb kidobott ólomcsöveket gyűjteni.

Szia, Sry!

A konzervdobozok azonos anyagból vannak? A macskakaja, meg a babkonzerv, meg a sörös doboz, például? Azért kérdezem, hogy melyiket lehet lágyforrasszal forrasztani, melyiket nem?
A hetedikei nap hogy alakul? Nem akartam eltűnni, a felajánlásom elvileg még érvényes, csak pont hetedikén lesz egy ostromgépes fórumtársamnál is egy bemutató, és egyelőre nem tudok dönteni. Rajtam kívülálló (főleg pénz jellegű) okok miatt. A hét elején még érdeklődöm.

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 30. - 22:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Rodostó!

A konzervdobozok nem azonos anyagból vannak. Azt nem tudom, hogy
a macskakaja milyen anyagú mert macskám az soha nem volt, de pl.
a babkonzerv, a vagdalthús és a májkrém forrasztható. Csak le kell
csiszolni a sárgás, réz színű műgyanta védőréteget róla. A sörösdoboz
nem jó mert az alumíniumból van. Viszont érdemes minden dobozt
eltenni mert a falvastagságok változóak. A legvékonyabb a babkonzerv,
utánna jönnek az olajos-paradicsomos halak, bár ezek között van
ami nem forrasztható. Utánna a vagdalthús (és minden ami akkora
dobozban van, pl. paradicsompüré) és végül a májkrémek .
A dezodorokkal is érdemes kísérletezni mert pl. az ADIDAS dezodorok
kiválóan forrasztható és erős anyagból vannak. A borotvahabok egy
része is, és a Prisma Color festékek flakonja is nagyon tuti anyag.
Természetesen mindenről le kell csiszolni a festést, feliratokat,
védőbevonatot stb.....

Én egy papírdobozba szoktam gyűjteni monden dobozt, konzervet, flakont
stb... aztán amikor megtelik jön a nagy kaszabolás. Lemezollóval
felvágom, kiterítem a palástot és gumikalapáccsal kikalapálom, plusz
egy pákával és pici ónnal ellenőrzöm, hogy forrasztható-e. A kikalapált
lemezeket meg elteszem. Mostanában nem nagyon csinálok ilyesmit mert
rengeteg összejött, valószínűleg még a fiamnak is elég lesz.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 31. - 20:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, SRY!

Nagyon kösz az infókat, bevallom, egészen új távlatok nyíltak meg előttem, mert ebben a klassz újrahasznosításban eddig nem gondolkodtam. Mindig sajnáltam kidobni ezeket, sokat "hasznosítottam" is, voltak halkonzerves dobozok, amiből kishajókat csináltunk, de ennél többre még nem gondoltam. Párkánybádogot szerettem használni (ha valakinek kell, van még kb. 1 nm, de szerezni is tudok) de az az apróbb dolgokhoz órmótlan. Viszont pl. a szabadonrepülő, díszlégcsavaros papír repülőimre nagyon jónak ígérkezik a sörösdoboz alu... Vékonyabb, de formatartóbb, mint a sima 0.4-es lemez. Ebben az volt az érdekes, (jó rég csiáltam már), hogy egy kis vékony kartonból összetákolt papírrepülőn levő légcsavar nem csak hátráltatja a mozgást, hanem van egy pillanat, amikor a bepörgő légcsavar tényleg húzza a gépet. Pár másodperc, vagy annál is rövidebb élmény, de olyan szép...

Üdv
KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 02. - 7:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mindenkinek sok köszönet a segítségért, válaszokért!

Egy remek ballasztom már van, ugyanis pár éve hányódik nálam egy kis 6V-os zselés ólomakkumulátor, remekül megy róla minden és a súlya is tekintélyes összehasonlítva a NiMh és NiCd akkukkal. Ezen kívül csinálni is szándékszom néhány súlyt - felidézve gyerekkorom egyik kedvenc tevékenységét, az ólomöntést (még jó, hogy a szüleim nem tudtak róla... :lol: ).
A sörétet elsősorban a "finomhangoláshoz" gondoltam alkalmazni, meg egyébként is olyan jó érzés azokat a kis gömböket ide-oda öntögetni.

Konzervdoboz: igazatok van, remek alapanyag (csak csiszolni ne kellene :oops: ) és nagy előnye hogy masszív, könnyű és főleg olcsó a rézlemezzel szemben. Szerintem megérne valahol csinálni egy topikot, ahol a hasonló újrahasznosítási ötleteket gyűjtenénk, szerintem sok összejönne!

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 02. - 14:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Most láttam francia hajómodellező lapon!


Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 02. - 16:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv az Uraknak !

Motor-forgásirányváltó témában:
http://www.rctankcombat.com/articles/speed-control/
képekkel is ilusztrálva

Robi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 02. - 20:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
sry írta:

6 cella meg a kemény hajózás miatt rendesen melegedik a motor...

Tehát ha valaki nagyobb teljesítményre vágyik, akkor nem kerülhető
meg a motor hűtésének kérdése...

üdv.:SRY


Sziasztok!

A motor "keringetett vizhütésű" kényszerhűtése főleg a nagy sebességű hajóknál ( ECO, MONO.. ) nem pedig az élethű R/C-knél szokásos. Oka az, hogy kis átmérőjű csővezeték csak kellően nagy sebesség esetén képes a fellépő torlónyomás hatására elegendő mennyiségű vizet szállítani. Természetesen kellően nagy átmérőjű csővel a kisebb sebesség tartományában is lehet operálni vízhűtéssel.

Szerencsére ilyen esetekben "passzív", nem "keringetett vízhűtés" is igen jó eredményt adhat. Mi a legegyszerűbb, legfapadosabb, mégis meglepően jól használható megoldás - ráadásul nem igényel semmi "oda nem illő kilógást" a hajótestből? Meglepő, de a réz tönkcső kb 6-8 cm kilógása kellően nagy hőcserélő felület. Így ha a motort egy lemezzel vagy flexibilis csatlakozással összekötjük a tönkcsővel máris utat nyitunk a hőnek a vízbe.

Ugyanilyen jól használható ha a hajó alján lévő uszony fémlemez és a motor testig nyúlik ( a motor hőkapcsolatban van a lemezzel ). A lemez akrilfestékkel történő lefujása csökkenti a höleadási képességet de az még akkor is nagyságrendileg jobb mint a konvekcios levegőhütés.

És végül a legkomfortosabb és egyben a legélethűbb megoldás ha a hajóra olyan "passzív" vízhűtést szerelünk mint az eredeti hajókon van.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez a "Grid cooler" - "rács hütő" elkészithető a hajó oldalára egy régi 486 alu processzorhütőböl levágva, és egy L-alaku alu lemezzel a motorhoz vezetve.

MI A LEGFONTOSABB ?

Ezek a megoldások álló hajónál is hütenek, nem csak menet közben...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 03. - 13:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ólombeszerzéshez csak annyit (nem olvastam végig a témát, ha ismétlek, elnézést), búvárboltban árulnak 1,8 kg-os ólmot, valamikor a honvéd utcában (Nyugati pu. környék Budapest) vettem ilyet. Nem tudom, most mennyibe kerül, akinek kell ólom, utánanézhet, megéri-e jobban, mint a horgászólom. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 03. - 20:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én ma szereztem ólmot.
Bementem egy MÉH telepre, megkérdeztem van-e? Volt egy darab cső ~1.5kg. Az ára 1 üveg kóla. Szerintem megérte :)
A Honvéd utcában a sport/búvár bolt tudomásom szerint megszűnt. Ha a söröző és a bolt között volt, akkor biztos. Holnap végignézem ...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 03. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Méhtelep szerintem zseniális ötlet, annyira kézenfekvő, hogy nem jutott eszembe. :oops:
Másnak is inkább azt javallom. A búvárbolt, ha nincs meg, biztos van máshol is, neten gondolom rá lehet lelni.

Még egy ötlet: régi, autóból kiszuperált ólomakku is biztos előkerül, ha szétnézünk ismerősi körben, csak a savval óvatosan. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 03. - 22:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gvandor írta:

Még egy ötlet: régi, autóból kiszuperált ólomakku is biztos előkerül, ha szétnézünk ismerősi körben, csak a savval óvatosan. :wink:



Üdv !

Tudomásom szerint,ha rossz az aksi akkor inkább ólomszulfát mint ólom a lemezelése. Rosszab önteni+ sokkal környezet (és ön)károsítóbb a buherálása. Akkor már inkább elvinni a haszonvasas telepre oszt' becserélni ólomcsőre.

Robi


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 03. - 22:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Van ám ilyen is:
http://www.vatera.hu/olom_ontheto_tombo ... 83691.html

Kár, hogy 10.000. Ft., igaz első osztályú ipari nyersanyag, és 24 kiló.

Kép

Egy hajóhoz 1000-1200 grammnyi kell, tehát ez 20 hajónyi adag :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség