Na de essen némi szó a Walrus-ról is:
Az igazi agilis hajózáshoz legjobban a 6 cella és szabályzó alkalmazása
vált be. Viszont többször előfordult, hogy leugrott a kuplung a
mototengelyről, és így leállt a hajó. Még jó, hogy van egy másik amelyik
kimentette

Egy ideig keresgélten ennek az okát, aztán
rájöttem mi a gond. A 6 cella meg a kemény hajózás miatt rendesen
melegedik a motor. A motorral együtt felmelegszik a motortengely és
azon a szilikoncső kuplung is. A felmelegedő tengelykapcsoló meglazul
és végül leugrik a tengelyről
Tehát ha valaki nagyobb teljesítményre vágyik, akkor nem kerülhető
meg a motor hűtésének kérdése. Ennek a problémának a megoldására
olyan igazias SRY féle magoldást választottam

Ez
hogy néz ki?
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2494852 Ez egy a motorra húzható burkolat, aminek a felső részén egy kis
dobozka van, egy be- és egy kifolyó csővel. A szerkezet anyaga 0,2
mm-es horganyzott vaslemez (beszerzése igen egyszerű, ez egy
lefejtett és laposra kalapált konzervdoboz palástból készült, konkrétan
egy babkonzerv alakult át motorhűtővé

). A csatlakozó csövek
anyaga azonos a hajó több alkatrészéhez felhasznált 4 mm-es
rézcsővel.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2494850 Némi festegetés után, így néz ez ki a motorra felhúzva. Jó szorosan
illeszkedik.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2494848 A motor visszaszerelve a helyére. Már az egyik vízcső is be van kötve.
A hajó oldalán lévő kivezetőcső szintén 4-es rézcső, és a hajótest oldala
itt egy rétegelt lemez lappal meg van erősítve, nehogy kitörjön a cső a
helyéről. Kivül csak egy alig látható lyuk van dörzsléc alatt. Már csak a
bevezetőcsövet kéne megálmodni.
üdv.:SRY