T. Beli 48!
Akkor a vízhűtésről:
Az egész rendszer lelke, hogy kicsik az áramlási ellenállások. Ezért
nem a motorra tekert hűtőspirált alkalmaztam, hanem a motorra szerelt
dobozkát. A hűtővízcsövek sima akvárium levegőztetőcsőből vannak,
mert ezek jó nagy belső átmérőjűek könnyű vele dolgozni, olcsó és
átlátszóak, így látni, hogy rendesen mozog-e benne a víz.
Az anyagtakarékosság jegyében a réz elemek a hajó többi részéhez
használt 4x0,5-ös cső. Erről a csöröl lecsúszhat az akvárium levegőztető
műanyag-cső , így rá kell kötni gyorsszorítóval.
A hűtődobozról, meg a kivezetőcsőről már volt szó, a bevezetőcső pedig
így néz ki:
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2600759 Elkészítéséhez a rézcsövet ki kell lágyítani, mert alapállapotban nem
lehet így meghajlítani. A kilágyítás módja, hogy gázláng felett
vörösizzásig hevíted a csövet (ha már szép sárgásvörösen "világít"
akkor pont jó), majd hirtelen lehűtöd hidegvízben. Ettől meglágyul,
pont fordítva működik a dolog mint az acéloknál.
A kilágyított csövet szépen meg lehet hajlítani akár kézzel is, vagy
valamilyen hengeres tárgyra tekerve.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2600758
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2600757 Így néz ez ki beragasztva. Vigyázni kell, hogy a kormányszerkezet ne
akadjon fel a csövön. Látható a műanyag cső gyorskötővel van
rögzítve a helyén. Ezen a képen műgyantával és üvegszövettel van
beragasztva a cső, és ha nincs is üvegszövet kéznél, a műgyanta
mindenképpen elkél, nehogy kiszakadjon a cső a helyéről.
A csö alsó végét úgy kell beállítani, hogy belelógjon a hajócsavar
keltette közvetlen áramlásba.
üdv.:SRY