.
..
...
6.) Kivonó szál. Ezzel lehet kihúzni az egész szereléket, Ez azonos a (4.)
számú horgonyzó szállal. A legmegfelelőbb damyl erre a célra az 50-60
vastagságú, mert ez már elég vastag ahhoz, hogy ne gubancolódjon.
7.) Spulni, amire fel van tekerve a damyl
8.) Rögzítő bot, vagy pálca. Ez nagyon fontos dolog, de mindjárt ki is
derül miért is.
A mutatvány lényege, hogy amikor behajítjuk a bólyát a kívánt helyre (a
kívánt helyet mindíg a dobás után közöljük mert egyébként nagyon
égő, hogy nem tudunk oda dobni ahová szeretnénk

), a
bólya lebegni kezd, és a lebegtető súly miatt "talpraáll" . A horgonyzó
súly lemerül a fenékre, mivel szabadon fut a damylon. A kivonó
szállal visszahúzod a felesleges damylt, és feltekered a spulnira, majd
az egészet lerögzíted a pálcával. Ez fontos, mert ha hagyon beleakad a
hajó a bólyába akkor beránthat mindet a vízbe és oda a szerelék. Ezért
kell kirögzíteni a parthoz.
A dobásban is van egy kis trükk, mert a damylon kell meglengetni az
egész csuccot, hogy a horgonyzó súly a bólyánál legyen dobáskor, mert
így tudsz rendesen lendületet adni neki.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/2847220 Ez a dobás pillanata. Én úgy szoktam csinálni, hogy előre letekerem a
víz színére a szükséges mennyiségű damílt, és utánna dobom be a
bólyát. A spulnit zsebrevágom, nehogy elrepüljön a dobáskor (ilyen
is volt már néhányszor

). A damylon meglengetve a 170-200
gramm összes súlyú ólommal igen messzire el lehet hajítani a szerelést.
Nagyjából ennyi. A kettős bólyánál a két bólya alul össze van kötve egy
fémpálcával. A pálca cirka 1 m mélyen lebeg. Ekkor is kell a lebegtető
súly, és van még egy plusz damyl amivel a kívánt irányba lehet forgatni
a kaput és rögzíteni.
üdv.:SRY