Átszámoltam, aztán átterveztem az uszonyt, aminek az lett a vége, hogy
lényegében megszüntettem.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3330522A kis felső háromszög elem megmaradt, de az is rövidebb lett 12 mm-el.
Az uszony okozta, hogy a hajó hajlamos volt hátramenetnem oldalra
"kitörni" és onnan már teljes kormányzással sem lehetett visszahozni.
Az uszonyok hátrameneti instabilizáló jelensége minden hajón fennáll,
csak éppen a Walrus (és társai) nagyon rövidek, így ezek a hajók
nagyon érzékenyek erre.
A Kort-Gyűrű morgástere meg lett növelve vagy 15-15 fokkal mindkét
irányban. Mivel a Kort-gyűrű terelte vízáram most már nem ütközik
bele az uszonyba (mivel az már nincs is) a fordulékonyság
hátramenetben is javult. Előremenetben pedig nem akadályozza a
fordulást az uszony, és nem is csúszik a hajó fordulóban.
A hajó alja azért barna, mert az uszony kivágásakor jól
összekaristoltam, így újragletteltem, és lakkoztam, de festeni már nem
volt idő. Az is meglesz halarosan. Most a megoldás alapos tesztje jön,
mivel a Kort-Gyűrű eléggé szabadon van, így tesztelni kell a
sérülékenységét. Valami sekély homokos víz kellene amiben zátonyra
lehet futtatni a hajót. És próbálgatni mit szól ilyesmihez a szerkezet.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/3330521 Itt úsztattam ma. Ez egy szintszabályzó műtárgy, és mint ilyen a
környzetében mély a víz és betonozott a part. Nem a legideálisabb
a terheléses tesztekhez.
üdv.:SRY