SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 17:30

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 20. - 16:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Kicsi nap, kicsi hajó. Megcsináltam a csónak alapját. Még véglegesíteni kell - csiszolás, tömítés, festés, egyebek -, de ezzel is előrébb vagyok :)

Kép
Kép
A képeket a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 20. - 17:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Már nem csak matróz vagy, hanem profi modellező is. :D
És ez nem vicc.
Ez a mentőcsónak szebb mint amilyennek a rajza alapján elképzeltem.
Csak így tovább. :D
Rakom is fel a képet a honlapunkra.
Mivel fogod glettelni?

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 20. - 18:08 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Szilveszter!

Kösz az elismerést, de még csak ugatom a dolgot :oops:
Glettelés. van itthon valamilyen 'késtapasz'. Ezt kapni fog kívülről. Belül még nem tudom, mert olyan kis helyek vannak, amit nehéz elérni. Szerintem veszek alapozót (spray), és azzal fogom direktben fújni párszor. Ez nem lesz vízben - bár, ha csinálok egy bocit a Lucához :roll: A késtapaszt használtam a Lucánál is. Ott bejött... (Ott ott a festékkel volt valami, mert a nagy melegben az alja hozzánőtt a konyhai sarokülő műbőr részéhez. Na, azt is festhetem :))

Én kottából dolgozom. Ezt is kirajzoltam magamnak, méregettem, nyújtogattam, azt' ez lett belőle. Tényleg nem olyan rémes, mint ami a rajz alapján látszott. :lol:

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 20. - 18:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az, hogy milyen módszert alkalmazol az építésnél, lényegtelen.
A végeredmény magáért beszél, és ez a csónak igenis, pofás lett.
Az alapozó jó ötlet.
Két, három réteg után már elég vastag ahhoz, hogy óvatosan át tudd csiszolni.
Próbáld meg csiszoló vászon helyett, kissé durvább (250 - 300 -as) polírpapírral.

Jó munkát. Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 8:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A " mentő csónak-magyarúl ladik" nekem is nagyon tetszik!
És gratulálok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 8:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
(irul-pirul :oops: , de mint ha gyenge hájjal kenegetnének 8))

Köszönöm! Ebből is látszik, h. a Walrus-ból mennyit lehet tanulni, és milyen jó az építési leírása. Az ottani fogásokat, megoldásokat veszem át.
Igazándiból semmi extra nem volt benne, kivétel, h. egyenes felület nem sok van rajta. És a balsa nem szeret 2 irányba hajolni ...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 15:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gábor :D

Nem kell irulnod-pirulnod, mert az ugyan igaz, hogy Zsolt leírása tökéletes, de a Halny-t már más technológiával építed.
Amennyit én, vagy GYR hozzátett a tömbösített megoldáshoz, az csak az alap. Minden egyebet magadnak kellett kitalálni.
A ladikról meg nem is tudtunk. :D Az volt a meglepi.

A modellező egyébként itt kezdődik.
Lassan kialakul egy egyéni stílusod, ami nagyon jó.
Az, hogy ezen a fórumon tényleg segítőkész emberekkel vagyunk körülvéve, nagy szerencse. De a lényeg, akkor is benned van.
Ezért írtam, hogy már nem csak matróz vagy. :D
Gondolom, ezzel mások is egyetértenek, hiszen a ladikod, magáért beszél.

A tolóhajós képeket átteszem a honlapunkra is.
Nyitok egy képgalériát nekik.

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 19:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves gtoth!

Kérlek, hogy a profilomban lévő e-mail címemre írjad meg a postai elérhetőségedet. Fejlemények vannak!


Üdvözöl

gyr


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 21. - 19:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves GYR!

Küldtem e-mail-t!

Üdvözlettel:
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: áthoztam a Springerből ...
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 26. - 7:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
rgform írta:
gtoth írta:
Szervusz Géza!

Küldtem pü.-t! Abban kérdeztem.

A Halny képeknél látszik, hogy íves, és ívben fordul a kormánylapátra - szerintem ...

Üdv!
g.



Igy éjszaka, már kicsit csipásan a monitortól az alábbi a privát véleményem:

Az alsó félköríves lemezt, és az ives "segédkormányokat" én inkább a hátramenet létrehozására alkalmas szerkezetnek tartom.

Ugy vélem a hátrameneti irányitás nem a kormánylapáttal történik, hanem a jobb és baloldali lemezek eltérő zárásával. Amelyiket nem zárják az továbbra is "előre" tolja a hajót, a lezárt lemez pedig "hátra" igy a test fordul is haladás közben... Ne felejtsük el a kormánylapát ilyenkor két "fél kamrára" osztja a tulajdonképpeni vizsugárteret...

De holnap még keresek tudományos magyarázatot... :-)

Üdv, Géza


Szervusz Géza!

Köszönöm! A tudományos magyarázatot is.
Idézet:
... hanem a jobb és baloldali lemezek eltérő zárásával.

Azon a képen, amelyik a meghajtást mutatja látszik, hogy ez a két fél együtt mozog - fixen össze van kötve.
Kép
Vagy nem?

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 26. - 10:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Hello!

Akkor tehát a történet:

A bíró ismerteti a büntett elkövetését. majd az elitélthez fordul:
- Igy csinálta?
Válasz:
Nem, de a bíró úr módszere sem rossz...

Vagyis. Amit leirtam úgy is müködik, hogy nem csukják össze teljesen a két segéd kormányt , hanem egyikhez "vezetik" oldalra a fökormányt és így zárodik az a fél kamra... ekkor is létrejön az egyik oldalon az előre, a másikon a hátra irányú kifujás.

Ha megnézzük a segédkormányok összekötöjét, akkor látjuk, hogy keresztben van, vagyis az egyik nyitása a másik nyitását ( szembe ill szét, nem pedig azonos irányba mozgását ) okozza. Feltételezve, hogy az összeköttetés csuklós kényszerkapcsolat!

A képeken látható kopásnyomok és a segédkormányok sarkainak kivágása azt mutatja, hogy mindkettőt felkészitették arra, hogy a főkormánnyal ütközzön.

Ezért irtam este, hogy a tudományos magyarázat még várat magára..

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 17:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kedves Gábor :D

Felnagyítottam a rajzokat A 3-ra hogy jobban lássam, és nem tudok mit mondani.
Egyik szemem sír, a másik meg nevet. :( :D
Valószínűleg tényleg az van, hogy makett építőknek készült a rajz, mert olyan részletek is vannak, amik mellett mi valószínűleg elmennénk, ugyanakkor, tényleg hiányzik a lényeg.
Se hajócsavar átmérő, se tengely kivezetés helye, dőlésszöge, se kormány tengely nincs megadva.
Marad tehát a kreativitás. :D
Én azt mondom, hogy a két terelő lapot építsd be a (helyére), direkt zárójelben, hogy tudjuk, nincs megadva a helye, és a kormánylapát működjön csak.
A terelők működtetése egyébként is nehézkes lenne, főleg, hogy azt sem tudjuk, hogy is működik. :D
Hajócsavar ügyben hallgassunk Gézára, és a lehető legnagyobb méretűt tegyük bele, legfeljebb a fordulatszámot csökkentjük, hogy ne vizisieljen mint Mamut Csongrád-ja. :D
Szerintem így is nagyon szép hajó lesz belőle.
Ha ki tudod rajzolni a két csörlőt az elejéről 1:20 méretben, (CAD) akkor küld el a rajzát és megcsinálom neked.
Nekem úgyis szükségem van 5 darabra a "menekülttáborhoz."

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 17:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

Az előbbi hozzászólásból következtethető: megkaptam a többi rajzot is. Köszönet érte GYR-nek!
Beszkenneltem, összeraktam a lapokat, és átküldtem Szilveszternek. Az előbbi hozzászólás a reakciója. No, de ... Az eredeti leírás tartalmazott még infókat: színezés, méretek. Az előbbi lengyelül, az utóbbi metrikusan :)
A méretek között van azért fontos. A hossz/szél/magasság/merülés eddig is ismert volt az 1. rajz alapján. A mi plusz infó, az a csavar átmérő: 746mm -> 1:20-ban 37.3=>35mm. Azért ennyi, mert akkor a meghajtásnál lévő csatornát/csövet egy 40mm-es PVC csőből meg tudom csinálni :)
A motor 155kW-os, ezt 1600 fordulaton adta le.

Én teljesen beizgultam 8)
A hátsó traktust ki kell találni, de ez lesz a szép benne :)

Csörlő: ööö, melyik az? ;) Én láttam ~3 dolgot, amit annak neveznék - a hajókon melyiket hívják annak?

Üdv, és vidámság!

g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 17:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ne a klasszikus horgony csörlőre gondolj, mert az itt a hajó hátulján van. :D
Az elején van két kábeldob, a sodronykötélnek.
Az a csörlő. :D
A csavar átmérőt 35 mm-ben jónak tartom, de a cső megoldást egy kissé bizarrnak.
Ezen még gondolkozom. :D

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 28. - 18:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Hello!

Üdv az építőknek.

A 35 mm jó, a cső jó, csak nézzél meg egy pl. Graupner vagy Kehrer JET-et. A lényeg hogy a cső eleje legalább a kifuvónyilás területének 3 szorosán "fel van hasitva".... Alulról, ferdén.... Ott sziv be...

A 35 mm-es propellert, 40-42 böl csináld meg, sokkal jobb lesz a hatásfoka...

Nekem nincs a rajzból, de egy MO-Na-Ko-s rajzon látszik, hogy a propeller körbe van "dobozolva", kifuvócsöve van.

A hajó végén látható szerkezet veszettül hasonlit - analog - a repülők sugárhajtóművének sugárforditójával...

Ha hétvégén lesz idöm és rajzom szivesen skiccelek róla...

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 176 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség