SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 aug. 21. - 16:03

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 13:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
(A második képen a folt nem a lakkozásban van, hanem az asztalon. Ennek látszik a tükröződése)

Falura jó lesz...

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 13:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Olasz design széken a Riva, így oldalhelyes a kép...
(Már úszott is a kádban, eszméletlen jóóó, legutóbb 5 éves koromban örültem így kishajónak a kádban. Ezért érdemes csinálni! :lol: :lol: :lol: )

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 16:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Komolyan örülök, hogy örültél

Majd sok fényképet kérek a " klubhirekbe " IS!
Addig is jó hajózást, ha más nem a fürdőkádban. ( Én is ott próbálom ki a hajómat és járatom be a " rendszert ".Persze olyankor az aszony nincs itthon!)
Tamásbá

http://www.youtube.com/watch?v=wcBhTe0kKpM


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2010 okt. 22. - 18:04-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 17:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nagyon jól néz ki!

A kádban edzést meg kifejezetten javallom, én az előbb jöttem meg a
tóról, vagy inkább a tóból :twisted: :twisted: :twisted: mert sikerült
beleborulni nagy hajóbeállítás keretében.

Jelentem a víz már nagyon hideg! Így inkább a furdőkádban pancsoljatok!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY

Aztán tényleg ne legyen ennek a fürdésnek következménye!
( Mert akkor a ligeti versenyen " egy ellenfélel kevesebb " ahogy an ezt annak idején Champi barártom még a rákosi gyakorlótéren- úgy 1948-ban- repítés
közben mondta.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 17:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszönöm, de azért még nagyon messze van a tökélytől... Ezzel a teljesítménnyel max. a járdát söpörhetem, meg néha húzhatok egy egy vizesnyolcast Manópapa műhelye előtt!!!

Mindenesetre köszönet Manópapának az eddigiekért!

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 23. - 12:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
jj írta:
Köszönöm, de azért még nagyon messze van a tökélytől... Ezzel a teljesítménnyel max. a járdát söpörhetem, meg néha húzhatok egy egy vizesnyolcast Manópapa műhelye előtt!!!

Mindenesetre köszönet Manópapának az eddigiekért!

jj


Nos, azért ez így nem teljesen igaz. :D
Nagyon szépen megoldottad a fa munkát.
Ami a RIVA igazi kihívása, az még csak most jön, a kárpitos munka, a sok fémrátét. Ha azokat is legalább ezen a színvonalon sikerül megoldanod, akkor nem csak te lehetsz büszke magadra, hanem mindenki, aki ismer.
És ez így helyes.
Ez már valóban a hajóépítés.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 23. - 13:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szerencsére nálunk a kádban hajózás nem házastárs függő, teljes az összhang, mivel a Riva építése alatt életem párja is hajót épített, sőt tervezett! Az alanti darab volt a nemzetközi lufihajtogató oklevél megszerzéséhez készített vizsgamunkája. Így a múlt napokban folyamatosan mutogattuk egymásnak, hogy ki, hogyan halad a hajóépítésben. :D :D :D

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 23. - 14:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Mahagóni műszerfal, kijelzőkben fekete számlap, piros mutatók, kormány.
(A műszerek üvegezésén és a műszervilágításon még dolgoznak a villanyosok...)


Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 23. - 15:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A műszerfal világításra van egy nagyon jól bevált módszer.
A száloptikás világítás, csak nem üvegszálakkal, hanem különböző átmérőjű damillal. Egyik vége befűzve a műszerfalba, a másik vége pedig egy zárt dobozban LED világítással. Sok szálat össze lehet kötegelni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 24. - 23:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
hétvége:

Műszerfal a helyén+némi kárpitos és bőrdíszműves ujjgyakorlat. :wink: :wink:

Kép

Sőt, szombaton már ment is egy kört az Omszkin. Nem túl sokat, mivel soha ne hagyatkozzunk a rutinra!!! :evil: :evil: :evil:

Eddigi tapasztalat alapján az átlagos csiga a menetes tengelyre előre haladásnál rácsavarja magát. -Hittem én, de ezek a szép, 31mm-es hydro csigák nem....

Finom indulás, kormánypróbálgatás, minden rendben, félgázon laza cirkálás, majd ezen felbátorodva teljes gáz. Hümm, baromi szépen siklott, ám egyszer csak a mocik terheletlenül felpörögtek és csak a part felé fújó szél segített kijutni. (Töhötöm tolóhajó persze kezdetektől a vízen bekapcsolt adóval, minden eshetőségre.)

A két szép csiga az Omszki fenekén pihen. Majd egyszer Bob Ballard-i ambícióktól hajtva, RC tengeralattjáró, kamerával, manipulátor karokkal egész komoly leletegyüttest emelhet ki.

Tanulság: kontraanya rátépve mindenképpen!!!

Szerintem a hydro csavar sok lesz, most kipróbálom a 30mmes 3 ágú normál csigákat. (A rombolóm is ilyenekkel porol, ugyancsak 2X540 mocival. Ha siklóteste lenne, az is tudna siklani!)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 25. - 14:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves JJ!
Gyönyörű hajót építettél, építesz!
Szerencsémre láttam párat már életnagyságban is, fantasztikus munka mindegyik, a tied bőven megállja a helyét köztük!
Én ennek a fórumnak köszönhetően kezdek el modellezni, remélem pár év múlva lesz már annyi bátorságom hogy egy ilyen építésbe kezdjek! :)
Nagyon szép hajó, gratulálok hozzá!
Tibor


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 26. - 0:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Geronimo!

Köszi a bíztatást, 6 évvel ezelőtt én is fórumozással (no meg egy 6000.-Ft-os kétmotoros "metrós" repülővel kezdtem a modellezést.)
Amikor komolyan belelendültem, állandóan bújtam a fórumokat. Előbb a forum.rcmodell.hu-t, de hajó szempontból szinte csak az ittenit.

Uraim, némi RIVA tanulság a mai napra:
Naplemente és eső előtt néhány perccel próbáltam egy úsztatást a darabbal.
1. A HÁTRAMENET KITILTANDÓ A SZABÁLYOZÓN! (Csak nagyon kifinomult hátramenet jöhet szóba) Tekintettel a lefelé néző csavarokra és a hajótest formájára, egy kicsi hátra-gázra azonnal megmerül, elindul a víz alá a RIVA!
(szerencsére megúszta...)

2. Mint ahogy tapasztalt modellezők a topic elején jelezték, a súlypontnak nagyon hátul kell lennie, hogy a hajó szép siklásba kerüljön. Vezetőfülke hátsó ülése elé akksit ne tegyünk! A hajónak ereje van bőven, de ekkor folyamatos vízfüggönyt vet az orr, apránként feltöltve a testet vízzel.

Ha a súlypont elég hátra kerül, elindul a gyönyörű Rivá-s siklás!
(Igérem, legközelebb lesz kép és video is, csak hát ahhoz kell némi segítség is, mert egyedül nem megy, statikus video-ra meg senki nem kiváncsi)

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 27. - 9:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
jj írta:
Szia Geronimo!


1. A HÁTRAMENET KITILTANDÓ A SZABÁLYOZÓN! (Csak nagyon kifinomult hátramenet jöhet szóba)
jj


Távirányítón is lehet programozni (EPA), de ha az nem tudja, akkor olvastam egy vasboltos (hardware) megoldást:

Diódákat tesznek a motor elé. Egyet előrének, és ezzel párhuzamosan, fordítva, többet (3-5db) hátramenetbe. Így előre menetben csak egy dióda ejti a feszültséget, hátramenetben pedig sok. Ezzel lehet elérni, hogy a hátra gyengébb legyen.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 27. - 11:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Köszi!

Némi bőrdíszműves munka és pár próbakör....

Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 27. - 12:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Remélem lesz benne valami-valaki csinos hölgy kapítány?

Nyáron sokat fogom látni az Omszki Tengeren remélem.

Köszönjük, hogy CSINÁLTÁL EGY ILYEN SZÉP HAJÓT!

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség