SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 21:04

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 21. - 11:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért kezd alakulni ez az evezés és ez csak dicséretet érdemel!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 10. - 11:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gozgepek kozt nezelodve talaltam a kovetkezo evezos szerkezetet: http://www.crabfu.com/steamtoys/rowboat/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 12. - 11:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

Nagy a csend a topicban... (ezt pont én mondom, aki erre se nézett jó ideje :lol: ).
Remélem, azért haladnak a dolgok az antik evezősök területén. Találtam egy szép tervrajzot, bár Rodostó barátunk biztos elégedetlen lesz vele, mert "csak" római és nem görög.
Viszont mivel az oldalon még sok-sok más hajó terve is megtalálható, ezért talán nem érdektelen megnézni, hátha valaki talál egy szívéhez közel állót!
http://shipmodeling.uw.hu/Sailship/Oldt ... /index.htm

(Bocs az ismétlésért, ha már ismeritek)

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 18. - 19:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Úgy látszik, nem hagy nyugodni a téma... Nézelődtem megint egy kört, és találtam is egy új evezőst (nem ókorit ugyan, de távirányíthatót).
Nem teszek be képet, csak linket, mert sok-sok gyönyörű hajó van ott még!

http://www.modelboats.co.uk/news/articl ... 7&v=2&sp=#

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 18. - 21:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Most meglepődtem, mert eredetileg úgy működött, hogyha hozzászólás érkezik, arról kapok egy emailt. Most nem így volt. De ez nem baj, ezentúl gyakrabban nézek be.

Jó, hogy nem vagyok egyedül ezzel az evezős mániával, kösz a képeket. A római gálya tervrajza is nagyon hasznos ám, attól, hogy én görögöt építek, még van mit tanulnom belőle.

Volt egy erős hónapos kihagyás, részben fáradtság miatt, részben meg azért, hogy ne legyen mindig tele az előszoba forgáccsal... De megint elővettem, akadozva, de halad a "viziszekér". Azt már tudom, hogy a motorok elbírják a szerkezetet, ámde a behangolás és a finomítás sok lelkierőt igényel. Ma a csúcssebességnél bizony ledarálta az emelő karok akadozása a műanyag fogaskerekek egy részét, úgyhogy egyelőre a további hangolás következik, s közben nézelődök, hogy hátha tudok venni készen ugyanekkora méretű csigakerekeket erősebb műanyagból (azt hiszem, danamit, vagy ezek a modern "teflon származékok" lennének jók) esetleg rézből. Különben kénytelen leszek csináltatni. Illetve van még a "jól bevált módszerem", keresek olyan facsavart, aminek a menetemelkedése megfelel. A régi, szinte párhuzamos oldalú réz facsavarok közt akad ilyen. Csak akkor valahogy bele kell ügyetlenkednem a furatot a motortengely számára, de végül volt már olyan, amikor sikerült... Sőt, van egy aluminium csigamenetes tengelyem is! Ezt mindjárt meg is nézem...

Aztán következik a vezérlés, amit már elkezdtem cisnálni, de az újratervezés állapotában van. És sajnos ez már összefügg azzal is, milyen aksikat használjak, amiben meglehetősen nehezen tudok kiigazodni, főleg a pénztárcám miatt. A készen kapható szabályozók - egyelőre így gondolom - nekem nem jók, mert túl kicsi feszültségtartományban működnek, ha jól láttam, 4,5 V alatt mind lekapcsol (ami bírja a 10-12 Voltot). Márpedig ezek az evezők kb. 1,5-2 Voltnál indulnak szépen. A 2 Voltos ólom aksik meg drágák. (Ha a két oldali meghajtást teljesen külön kell választanom, 12 db. aksi kéne...)
Szóval a problémák szaporodnak, az idő meg fogy.
(folyt. köv.)

Sziasztok, és kösz
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 nov. 19. - 8:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Laci,

Meghajtás ügyben (alkatrészek) nézz körül ezen az oldalon - néhány óra elég rá, mert túl sok mindenük van :lol:

http://www.lemo-solar.de/

Nem olcsók a cuccok, de nem is egetverőek... Ha végképp megszorulsz fogaskerékileg, akkor megkérdezem egy barátom, aki csináltatott néhányat elfogadható áron, hogy árulja el a mester címét.

Üdv / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 12. - 20:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
következik, s közben nézelődök, hogy hátha tudok venni készen ugyanekkora méretű csigakerekeket erősebb műanyagból

A Miele kávéfözö automattában (expresszó) a fozöprés tartalmaz eléggé erös (Kb. 600-as) motort Kb. 9 mm átméröjü sárgaréz orsóval valamint a hozzájáro 40-50mm átméröjü danamid fogaskerékkel amin van egy tizen-x mm kis fogaskerék ami egy 60-90mm kereket támad.
Nézz szét egy háztartási cikk javittó szervizben.
Ma cseréltem egy ilyen eröátviteli egységet beleértve a motort is. A kopás minimális, ha sikerül megtartsam megkaphatod postaköltségi áron.
Nézz utána egy serviceben, biztosan nálatok is van a szobanforgó expresszo(holnap megnézem a tipusszámot) Ha megfelel és sikerül megtartsam, valamint neked is megfelel szivesen elküldöm postaköltségi áron. Nekem ingyen jö és nem is akarok semmit keresni rajta.Tippelésem szerint a postaköltség Svédországból 10-15 euró, motor nélkül olcsobb mert a fö suly a motor.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 22. - 1:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Péter!

Köszönöm a felajánlást, jövőre élek is vele, ha neked tényleg nem kell. Motor nélkül tökéletesen megfelel, bár nyilván úgy lenne egyszerűbb a beszerelése, de olyan klassz motort vettem... De mondom, majd csak januárban lesz aktuális, addig még beszélünk róla, hogy elküldjem-e előre a postaköltséget, vagy lehet utánvéttel.

Egyébként most nem az alkatrészek hiánya miatt nem haladok, ugyanis a szerkezet készülget, még akkor is, ha a végén kénytelen leszek kicserélni a mechanikát. De nagyon lassan, alig van rá hetente egy órám, és sokszor akkor meg túl fáradt vagy ideges vagyok egyéb dolgok miatt. No de majd januárban!!

Addig is Boldog Ünnepi Napokat és BUÉK!

Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 22. - 9:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha profi csiga-csigakerék hajtás kell, ami kis méreben is elfér nekem
van egy tippem :D

Annó ilyen köteles vontatókat kellett csinálni amik szép lassan húzzák a
kötelet, és amikor megállnakl akkor a terhelésre nem enged vissza. Ezt
a "poént" két helyen is elsütöttem.Egy terepesztalon bányagépeket
futott át a kötél és az tartotta mozgásban a csille-liftet. A másik hely
pedig egy halászhajó volt, ahol a hálót, és az árbócdarut tartotta
"életben" a mechanika, amúgy ez egy északi tengeri trawler volt amin
nagyon látványos ahogy menet közben mozog a sok háló.

Sokáig kerestem egy jó kis csiga-csigakerék megoldást, de mindíg az
volt a baj, hogy ha kibontottam valamiből, akkor a geometriát nehéz volt
tartani, és ezért berágódott. Aztán....aztán egy családi hepaj során
rávettek, hogy gitározzak. Már akkor is szinte mindent elfelejtettem amit
gitárral tudtam, viszont a hangolás során megakadt a szemem a
feszítőkulcson. :D :D :shock: :shock: :lol: :lol: Az bizony egy
kicsi, kompakt jól szerelhető csiga-csigakerék áttétel. Első adandó
alkalommal elmentem a zeneboltba és vettem egy zárt tokos, olajos,
csapágyas húrfeszítőt. Szuper !!!! Finoman fut, kicsi, bivaly erős, tiszta
réz, így a házra forrasztani is lehet, csendes, pontos, és akármivel
pörgettem (még 300-as motorral is 8000 1/min-el) akkor is csinálja a
dolgát becsülettel. Azóta minden ilyen nagy áttételt, vagy önreteszelést
igényló hajtást ilyen zárt olajos gitárhúr feszítővewl oldok meg. az
ára sem eszetlen kb. 700-1000 Ft. boltja válogatja.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csigakerék
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 22. - 11:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
üdv!
javaslom szétnézni a használt és egyre nagyobb számban kidobott
videómagnetofonok között mindenféle motor csigahajtás és át-
tétel található bennük


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 23. - 22:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
beszélünk róla, hogy elküldjem-e előre a postaköltséget, vagy lehet utánvéttel.

Miden jel arra vall hogy meg tudom tartani az igért alkatrészeket. Motor nélkül anyira könnyü az orsó és a fogaskerék hogy nem sok a postaköltség, tehát felesleges vacakolni az anyagiakkal. Ha aktuálissá válik a dolog majd elküldönm karácsonyi ajándékba. Majd küldök fényképet az áttételröl.
Idézet:
javaslom szétnézni a használt és egyre nagyobb számban kidobott
videómagnetofonok között

Ez igy igaz, valóban jó csigás áttétel van a töltö és program mekanikában de szerintem nem eléggé erös egy nagyobb evezöshajó meghajtására .
Üdv. Péter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: csigahajtómű
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 25. - 9:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
azt nem tudom hogy mekkora erő kel ahhoz az evezős meghajtáshoz de etetőhajó tartályának a kiürítéséhez ideális.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 dec. 31. - 2:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm a segítséget, és elnézést, hogy csak ritkán járok itt, de ez is mutatja, mennyire háttérbe szorult nálam mindez, amire a munka mellett az ünnepi örömök jelentik a mentséget. No, majd jövőre (már nincs hátra egy teljes nap).

Úgyhogy BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!
És hamarosan folytatjuk!

Katona László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 10. - 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
megfelel és sikerül megtartsam, valamint neked is megfelel szivesen elküldöm

Nem aktuális mert le kellet szereljem a motor és az orsó közti sikcsapágyat és az az orsót szét kellett kalapáljam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 10. - 22:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, Péter!

Semmi gond, de azért kösz a felajánlást.

Sajnos az "ünnepi időszak", vagyis a Karácsony nálunk nagyon elhúzódott (ez persze alapvetően jó), úgyhogy a jövő hét lesz az első "normális" hetem. Forrasztanom kell majd, de ma gyakoroltam egy más munka kapcsán, úgyhogy remélem, viszonylag könnyen megbírkózom a dologgal, és akkor fogom tudni üzem közben terhelni a mechanikát. Aztán meglátjuk, ha bírja, marad a mostani fogaskerék. Ez egy viszonylag gyenge műanyag, de ha megy a szerkezet, megtartom, mert ha mondjuk élesben lesz valami gond a hajóval (pl. hínár tekeredik a lapátokra), akkor inkább ez a fogaskerék kopjon, mint a motor égjen le, vagy az evezők törjenek. De azért még ezen töprengek majd, az "eredmény" láttán.

Nem kaptál kedvet, hogy építs valamit? (Ha nyitott kapukat döngetek, bocs.)

Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség