SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 23:27

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 7:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Elnézést a nem hajós, de talán kicsit ide illő kérdésért.
Ez a kapcsolás (pont ilyet vettem egy hete, meg a szervó is 9 grammos :) ) alkalmas lehet-e arra is, hogy egy kefe nélküli motor forgásirányát fordítsa meg a szabályozó és a motor közé kötve, természetesen a 3 vezeték közül kettőt megszakítva?
(Háttér: fiam autót épített a karácsonyra kapott fémépítőből, és a :FS: elektronikáját átszerelte bele, de így nincs hátramenete. Pont egy ilyen megoldásra gondoltam, a kapcsolót működtető szervót a 6. csatornára kötném, ami kétállású: előre-hátra. Persze csak levett gáznál volna szabad irányt váltani.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 12:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon fain tolóhajós lesz sry. Márcsak nekem kell egy mocsári szörnyet építenem amit kitolhacc a partra. KÉRDÉS: mért nem csináltad szabályzóval??? Mért kell ien bonyolult izét csinálni? (nem olvastam mindent el alaposan)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Beirtam a google be a hajó nevét és a 2. az hogy VIDEA és ott van a szabid tesztelése.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 13:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
jojo írta:
KÉRDÉS: mért nem csináltad szabályzóval??? Mért kell ien bonyolult izét csinálni? (nem olvastam mindent el alaposan)


Mert a hajónak hátramenet is kell, így az olcsó és jó repülős szabályzó
nem használható. A hajós szabályzó meg 18.000.Ft-nál kezdődik és határ
a csillagos ég.
Kép
Ez a 18.000. Ft-os darab

Ez a JETI hajós szabályzója:
Kép
Ez cirka 29.000. Ft.

Egy szervo 1200, a kapcsoló 200 meg az apróság, és máris van előre,
meg hátramenet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 14:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
csak hogy belekotyogjak... :D
lehetne ide használni autós szabályzót is, az egyszerűbb darabok 10,000 környékén indulnak... fék nélkül, de az nekünk fölösleges.
Bár ha jól emlékszem itt a tervezésnél eleve cél volt a "minden legyen a lehető legolcsóbb" elv. És srynek igaza van, az ő megoldása árban verhetetlen!

Csak azt tudnám, hogy sry mikor alszik... mert dolgozik, röpköd, aztán hajót csinál (ráadásul úgy dokumentálja, hogy megirigyelhetné néhány szakkönyv), és még az amatőr kérdéseinkre is van ideje válaszolni... :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 16:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szeretném "elmondani", olyan modellben ahól lehetséges a viz bejutása a hajótestbe én a vevőt és a szervót is "lufiba" teszem és csak a vezeték és a tolórud jön ki a lufiból. A lufi "száját" erős cérnával elkötöm.
Persze az ilyen modellben a szervó rögzítése elég speciális módon van megoldva.
Egy modellező lécek között a lufival együtt rögzítve van, de csak modellező gumival. Még FSR-ben is igy volt és nem volt probléma!

Most egyik modellembe sem megy be a viz, igy nem tudom ezt a megoldást lefényképezni, de szerintem el lehet képzelni-meg lehet valósítani ezt a megoldást, ha szükséges!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem a szendvicses doboz a legjobb. Csak az függ a modell méretétöl.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 21:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T.Rodostó!

Szerintem hígabb lakk és több rétegben a nyerő. Én szeretem ha hígabb,
szépen terülő a lakk, és inkább többször átlakkozom ugyanazt. Az azért
is jó, mert a hígabb lakk nem húzza el olyan könnyen az alkatrészeket.
Speciel a Springer belső részeit 4 rétegben. Aztán még jön egy fehér
"atomálló" akril festés szórópisztollyal. Természetesen a beltrek fehérek
lesznek, mint tisztességes géphajókhoz illik.

A parkot alaposan fel fogom deríteni, mondjuk úgy leszemlézem, ebben
amúgy is jó vagyok :D :D :D :D (vagy legalább is ezért kapom a
fizetésem). Ha megfelelő a helyszín akkor ott is tolóhajózhatunk egyet.
De ha nem nyerő akkor van itt nálunk egy szép tó, vagy akár
bevonulhatunk a Városligeti Tó-ra is.

Természetesen ez a szabályzó csak kapcsolja a feszültséget. Az az
előre teljes gép, hátra teljes gép és gép állj van. De 4 cellás akkunál
ennyivel is szépen lehet manőverezni, nagyobb teljesítménynél már
nem javasolnám.

T. Jabag!

Így működhet a dolo, ahogy írod. Persze ki kell próbálni! De arra nagyon
kell vigyázni, hogy amikor fel van tolva a gázkar nehogy irányt
váltsatok, mert abból baj lehet.

T. ZF!

Természetesen az alap autós szabályzók is megfelelőek. Sőőőt. Nekem
a kicsi hajók mind azzal mennek. De ahogy mondod itt most az olcsóság
a cél. Szenvedek is vele rendesen, hogy minden olcsó anyagokból,
könnyen kivitelezhető legyen. De kényelmes is lenne esztergára,
lánghegesztőre, csiszológépre "pattanni", és az építés során belehajítani
egy vízhűtéses szabályzót, egy R/C kapcsolót stb..... Majd olyan hajó
is lesz amibe ilyenek lesznek. Ezt a Springer-t megmondom őszintén a
kezdő, vagy hobbi hajómodellezők olcsó, könnyen építhető, de jól
úsztatható, élvezetes hajózást nyújtó eszközének szánom.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 21:18 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
jojo írta:
Szerintem a szendvicses doboz a legjobb. Csak az függ a modell méretétöl.


Ezt meg hol láttad Jojo? :roll: :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 16. - 21:32 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Építkezzünk is kicsit.....

Elkészült a szerelvényfedélzet is:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1351213

Ez már a kiagyalt kapcsolós motorszabályozásra van kialakítva. A
szerelvényfedélzet nincs még beragasztva, csak ideiglenesen raktam
a helyére, hogy lássam illeszkedik-e.
A szervófedélzetet külön (a hajóból kivéve) le kell lakkozni, mert csak a
borulókamrák helyükre ragasztása után lehet majd véglegesen
beszerelni.

Na most jön a kormánylapát elkészítése. Ez nagy dilemma volt, de
úgy döntöttem fából lesz, nem akartam egy újjabb technológiát
bevezetni. Tehát. A 2 mm-es acélpálcára hajtunk egy derékszögű
pipát

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1351210

Fogunk két legalább 50x50 mm-es 3-as balsa lapot, és az egyikre
rárajzoljuk a "pipa" vonalát, és 1 mm mélyen be is karcoljuk, reszeljük
azt.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1351209

Berakjuk a "pipát" a kialakított vályatba a helyére és a másik balsa
lapot a tetejére tesszük, és erősen lenyomjuk. Ezzel a pipa vonalát
átjelöljük a másik lapra is, és abba is belekarcoljuk, reszeljük.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1351211

Ezt követően beragasztózzuk EPOXI ragasztóval a pipát, és a két
fél kormánylapátot majd összerakjuk az alkatrészeket és kötésig
összeszorítjuk őket. Mivel balsából vannak nem szabad szorítót
használni, csak súlyokkal nyomassuk le.

A kötés után rajzoljuk fel a kormánylapát méreteit, vágjuk le a
felesleget, és csiszoljuk áramvonalasra a lapát oldalait.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1351207

A kormánytengely még jó hosszú, de ez nem baj , később szabjuk csak
méretre.A kormánylapátot lakkozzuk le 1-2 retegben és csiszoljuk
szimára lakkozás után.

folyt ...köv...

Ui.: Pár napig nem leszek addig felfüggesztődik sajnos az építés és
annak dokumentálása is :(

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 17. - 9:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T SRY

En is igy oldottam volt meg az elore-hatramenetet, csak annyival kulonbozott, hogy nem gumit hasznaltam, hanem a tolorudba hajlitottam egy jo boseges z alakot, igy eleg rugalmas lett, hogy a kozepallasba is megbizhatoan bekattanjon.

Sajnos a foproba meg varat magara, mert a hajocsavar tengelyenel vizet kap a hajo, es ennek ujracsinalasa elnapolodott....

Udv
Gyula


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 19. - 21:42 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Folytatódik a tolóhajó születése....

MOst jön a kormányszerkezet kialakítása. Eredetileg egy bonyolultabb
kormányszerkezet lett volna, de aztán ebben az esetben is az
egyszerűség szempontja győzött. Ez azt eredményezte, hogy balsa
anyagú kormánylapát kerül a hajóra , ráadásul nincs alsó hajótő
toldat sem, ami védené a kormánylapátot. Ezért a kormánylapát
belépőjét meg kell védeni a mechanikai behatásoktól. A védelmet egy
elemből kitermelt lemezdarab szolgálja, ebből kell hajlítani egy "U"
alakú lemez elemet és azt a belépőre ragasztani.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373278
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373275

Tudom, hogy nem szabad szétszerelni az elhasznált elemeket,
akkumulátorokat, de olyan jó kis lágy lemezanyag termelhető ki belőlük,
hogy nehéz ellenállni a kísértésnek. Jelen esetben nem is sikerült az
ellenállás.

A kormáyncső 27 mm hosszú és szerkezetében azonos a tönkcsővel.
4x0,5-os cső két esztergált betét csapággyal. Itt reagálnék Gyula
előző hozzászólására: ha a tönkcső (kormánycső) belső része ennyire
túlméretes mint ebben az esetben akkor az feltölthető vazelinnel. Ehhez
sima gyógyszertári lágyvazelin kell. Ez afféle lágy szimmeringként fog
működni, a mellett, hogy keni a tengelyt megakadályozza a víz
bejutását is.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373274

A betétcsapágyak forrasztással kerülnek a helyükre. A kormánytengelyre
fel kell fűzni még egy alátétet, hogy a kormánytengely ne tegyen
kárt a balsa kormánylapátban.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373277

Ki kell fúrni a kormánycső helyét és át kell dugni a lyukon a csövet. A
hajótestet tegyük síklapra és súlyokkal rőgzítsük le. Majd állítsuk
be a kormánytengelyt. A kormánylapát alsó vonala a beállítósíkra
érjen le, a kormánytengely pedig derékszögben álljona síkra. Most fog
sokat segíteni a hosszúra hagyokk kormánytengely.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373273

Folyt. köv....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 19. - 21:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...
A hajótest alja csak 3 mm balsa. A kormánycsövet ez nem tartja meg.
Ha valami beleütközik a kormánylapátba menet közben igen könnyen
kifordulhat az egész a helyéről, ezért meg kell erősíteni. Erre szolgál egy
balsa elem, ami műgyantával (epoxi) van a helyére ragasztva.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373327

El kell készíteni még az uszoncs felső (tönkcső feletti) részét is, ez
3 mm-es rétegelt lemez, mint az uszony.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373325

A képen az is látszik, hogy a kormánycső egy kicsit kilóg a hajótest alá.
Ez biztosítja a kormánylapát könnyű, akadálymentes mozgását.

Ezekután a hajótest belső részeit lefestettem. Ezt fehérre szerettem
volna, de fehér acryl festék nem volt itthon (elfogyott :? ) volt
piros, háromféle zöld, meg kék. A kéket választottam.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373324

Három rétegben fújtam a festéket fel a felületre. Arra vigyázni kell, hogy
a csöveket le kell maszkolni papírszalaggal, hogy azokba ne menjen
festék.

A festés után be lehet ragasztani a borulókamrákat a helyükre:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373326

Ezt követpően beragasztható a szerelvényfedélzet is.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373323

Természetesen a szerelvényfedélzetet a beépítés előtt külön le kell
festeni. A beragasztásnál epoxi ragasztót kell használni , mert az nem
fog kárt tenni a hab anyagú borulókamrában.

A sorrendet be kell tartani, fordítva nem lehet összerakni a hajót. Ha
benn van a szerelvényfedélzet , már nem lehet utólag betenni a
borulókamrákat.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 19. - 22:00 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ha már idáig eljutottunk, akkor szereljünk már be valamit ebbe a
hajóba , mert olyan üres így.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1373330

Bekerült a motorkapcsoló és a motor is. Na meg az ezeket összekötő
vezetékeket is elkészítettem. A kormánytengelyre is felraktam
(ideiglenesen) a mozgatókart. Ilyenkor már jó nézegetni a művet, mert
kezd valami formája lenni.

Lehet van aki hülyeségnek tartja, vagy gyerekes dolognak, de én
szeretem nézegetni, forgatni amit csinálok. Amikor már kezd valamit
"mutatni" akkor már jó érzés csak mustrálgatni a művet.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jan. 20. - 1:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!

T. SRY azt szeretném kérdezni, hogy ez a kapcsolós "szabályzó" bekötése ugy történik, mint a 2. oldalon szereplő antikos kolléga mikrokapcsolós verzióján is látszik???
Még egy kérdés: Milyen megoldással (alkatrésszel) van összekötve a hajócsavar tengely a motor tengejével? Bár lehet, hogy ez másnek egyértelmü lenne, de Én még soha nem építettem hajót.
Illetve még egy kérdés: hogy is van az a táblásítás dolog?

A válaszokat előre is köszi.

Üdv: joeskac

U.i:Mint ahogy azt már megszokhattuk SRY munkáiban, ez is teljesen tökéletes munka lesz. KEGYETLEN JÓL FOG KINÉZNI.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség